Świece iskrowe

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Świece iskrowe

Post autor: zyga » 12 lis 2009 09:18 pm

Temat banalny ale żeby nie szukać po necie to
fabrycznie przewidziany jest jeden typ świec

ZFR5LP-13G firmy NGK palatynowa świeca z jedną elektrodą
odstęp między elektrodą a szpilka powinien wynosić 0,048 in - 0,053 in czyli
1.219200 - 1.346200 mm (wystarczy szczelinomierz i jedno miejsce po przecinku)
świece dokręcamy momentem 28Nm

nasza piękność wygląda tak :
Obrazek

przed zakupem zamienników lub świec ngk na allegro proponuję zadzwonić do ASO i zapytać o cenę bo może się okazać, że jest dużo taniej :) :) około 35zł


dla ułatwienia na pudełku jest nr katalogowy wg mopara


tu więcej o świecach na stronach NGK

typowe objawy uszkodzenia świec
http://www.ngkntk.pl/Rozne_oblicza_swie ... 354.0.html

opis świec platynowych
http://www.ngkntk.pl/Swiece_zaplonowe_V ... 353.0.html
Ostatnio zmieniony 12 lis 2009 10:10 pm przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 12 lis 2009 09:24 pm

Proszę odpowiedz czy do 4.0l tez takie i jak mam LPG to tosamo ?
Kiedy wymienić świece w servisie powiedzieli że przy rozrządzie ?
Poprzedni gazownik że co 30 000 km. ?
Nowa jakość nowe auto

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 12 lis 2009 10:07 pm

ferencsc pisze:Kiedy wymienić świece w servisie powiedzieli że przy rozrządzie ?
wg instrukcji pierwsza wzmianka o wymianie świec jest przy
160 tys km

wg tego co jest w linku o świecach platynowych to
"Żywotność świec z elektrodami platynowymi jest do dwóch razy dłuższa niż w wypadku świec standardowych. "

niestety nie wiem jakie są świece do 4,0
jeżeli są takie same proponuję okresowo sprawdzać kondycję świec przez pomiar odległości elektrody
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

piotr e38
Posty: 253
Rejestracja: 06 lis 2009 02:46 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: piotr e38 » 12 lis 2009 10:37 pm

Z własnego doświadczenia mogę napisać, że świece platynowe żyją bardzo długo, ale moim zdaniem 160 tys to zbyt dużo. W T&C pierwszy raz wymieniałem po 90 tys Mil(144 tys km) i przerwy na świecach były bardzo duże nie pamiętam dokładnie jakie, ale w porównaniu z nową różnice bardzo widoczne na oko bez użycia szczelinomierza( zaznaczam że auto bez LPG). Ja osobiście uważam że bez LPG max przebieg świec to 100-120 tys km, a z LPG krócej.

Mam dwie książki obsługi jedną od Pacyfy i drugą od T&C w obu są podane dwa harmonogramy obsługi A i B i nie bardzo wiem o co w tym chodzi.

Dla Pacificy zarówno w programie A jak i B wymiana świec po 170 tys km (moim zdanie za dużo)

Dla T&C w programie A po 160 tys km a w programie B po 120 tys km ( to moim zdaniem optimum)

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 25 maja 2010 02:28 pm

Pierwsza wymiana w 4,0l przy tabeli obsługi B co 120 000km, a następna po 240 000km. Jakie zastosować?, znajdziemy np. tu:http://partusa.pl/c/7218/zap%C5%82on_%C ... dodge.html.
Ps. przed momentem dzwoniłem do ASO Bielany Wrocławskie, Pan powiedział, że koszt to niecałe 36 pln(35,65)bruttu. Jednak na pytanie jakie poleciłby do instalacji gazowej, odp. cyt:" auto fabrycznie nie zostało wyposażone w instalacje, a oni stosują tylko części pierwszego montażu z katalogu".
Wg. instrukcji 2007 4,0l, w wolnym tłumaczeniu: "Świece znajdują się w Emission Vehicle Control etykiecie informacji w komorze silnika".
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 25 maja 2010 09:38 pm

--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Świece zamieniki

Post autor: GPC » 19 lip 2010 06:04 pm

Witam,

czy ktoś testował te zamienniki i może się na ich temat wypowiedzieć.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 19 lip 2010 07:04 pm

witam po raz pierwszy zmieniłem po 170tys km na orginał pozdrawiam
są samochody i była pacifica

mesiek140
Posty: 201
Rejestracja: 09 gru 2008 05:52 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: S-550

Post autor: mesiek140 » 19 lip 2010 08:55 pm

Ja również wymieniłem po 170 tys. ale tylko ze względu na założenie LPG.Tak na marginesie, na nowych świecach samochód szarpał na gazie, po zmniejszeniu przerwy między elektrodami do 1mm problem przestał istnieć, nie ma szarpania, błędów, jeździ idealnie.

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: GPC » 20 lip 2010 12:04 pm

Ja mam 75 tyś km czasem lekko poszarpuje mi na wolnych obrotach - na gazie.
Na benzynie nie.
Na gazie mam przejechane 32 tyś. Ostatnio wymieniłem filtry ( co prawda jeszcze jakiś jeden nie typowy duży w aluminiowej pokrywie mają mi wymienić bo go nie mieli )
Może, zmniejszenie przerwy by pomogło tylko, że z tego co czytałem to trzeba od razu wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym i nie wiem w takim razie czy od razu nie warto założyć drugich świec. Co prawda gdyby miały wytrzymać jeszcze z 90 tyś. to może nie ma sensu.
Możecie napisać czy wymienialiście uszczelkę pod kolektorem przy wymianie świec czy była OK i założyliście starą.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 20 lip 2010 12:28 pm

Wymieniałem i nie jest to jakiś kosmiczny wydatek, na innych nie patrz bo nie wiadomo w jakim jest stanie ta uszczelka u każdego będzie inaczej zużyta

niżej fotki uszczelki kolektora po 100tys i nowej
jak widać ta co była w aucie jest dosyć mocno zleżała

sprawdź gdzie najbliżej możesz kupić sobie uszczelkę ściągnij kolektor i zobaczysz jak będzie płaska i nie będzie odstawać z kanału to lepiej będzie zakupić nową

Obrazek
Obrazek
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: GPC » 20 lip 2010 12:44 pm

Serdeczne dzięki za radę,
flaszka powędrowała.
A świece jekie zakładałeś oryginały czy zamienniki ?
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 20 lip 2010 12:48 pm

GPC, takie jak w pierwszym poście :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 20 lip 2010 05:56 pm

U mnie mechanik zastosował po zdjęciu kolektora i zmniejszeniu przerw na świecach jakiś nowy silikon chyba był czerwony który daje się po jakimś czasie bardzo łatwo demontować, zapewniał że będzie ok i tak minęły już trzy miesiące a jeżdżę do niego od kilku lat i jakieś zaufanie sobie wyrobił. :lol:
pozdrawiam - kisiu

HESMO
Posty: 17
Rejestracja: 12 lip 2010 11:04 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: HESMO » 21 lip 2010 01:24 am

Ja mam podobny problem jak kolega "GPC" w mojej AWD 4.0 po montazu gazu zaczęły się dziać podobne zjawiska.Gaz mam od 2tyg. na początku myślałem że to sprawa regulacji.Mechanik (sprawdzony zaufany)podczas jazdy ustawiał mapę spalania i delikatnie zmniejszył szarpanie,po czym stwierdził że muszę wymienić świece.Zamówiłem oryginalne w serwisie w Chicago z przesyłką nie mam problemów wiec zaszalałem i na oryginały poszło 100$.Teraz czytam o uszczelce i mam pytanie do zygi gdzie kupie w/w uszczelkę?Jak już będzie rozkręcony pod wymianę swiec to od razu i uszczelkę dam nową.Nakręcone mam coś pod 80tyś.Mam jeszcze pytanie proszę o link na temat wymiany oleju w skrzyni i rozrządu.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 21 lip 2010 07:14 am

no to zaszalałeś :)
w ASO orginały 6x35zł=210 zł :):)

uszczelka jest dostępna w ASO jak masz daleko do aso to ja mogę Ci ją sprzedać w ich cenie

skrzynia

http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=7
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=383
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=793

pasek
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=831
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=158
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 21 lip 2010 08:54 am

HESMO to ja dodam od siebie po ostatnich rozmowach z pawcio75 odnośnie szarpania na gazie tak jak z resztą opisali to koledzy w innym dziale tzn przerwa na świecach jest za duża niestety o ile to nie wpływa na benzynę o tyle na gaz ma to bardzo duży wpływ gdzieś na początku rozmów o gazie pisałem również o zmniejszeniu przerwy na świecach jak zakładałem gaz ale poszło w niepamięć i no niestety okazuje się że nie wszyscy gazownicy to robią (pawcio75 jedzie dopiero na zmniejszenie a kolega z Grójca z silnikiem 4,0 j€ż jest po i wreszcie dopiero teraz cieszy się z jazdy :) )a potem jazdy próbne mapy i ich siostry nic nie dają co do uszczelki no to niestety trzeba ją wymieniać nie jest to materiał który wraca do stanu z przed przyciśnięcia więc należy nową lub jak kolega napisał silikon.
Więc po pierwsze jeżeli już to robisz to nowa uszczelka i przede wszystkim zmniejsz przerwę do ok 1mm i potem mapka.
Po drugie wymień uszczelkę będziesz wtedy pewien szczelności kolektora ale podejrzewam że masz szczelny kolektor tylko złą robotę robią świece :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 lip 2010 10:12 pm

I tak do kompletu uszczelka pod kolektor ssący to numer
4591827AB koszt w ASO 117 brutto
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

HESMO
Posty: 17
Rejestracja: 12 lip 2010 11:04 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: HESMO » 13 sie 2010 09:55 am

Dzięki koledzy:)

Zrobiłem jakieś 5tyś na nowych świecach i po "mapowaniu"i ....szlag mnie trafia:/
Trasa Zielona Góra W-wa jazda na 2osoby,rozkładasz sobie fotelik z boku podusia...autostrada...tempomacik na 150km/h....i....SRU....SRU!!!!Normalnie nie idzie zasnąć bo co chwile silnik chce wyskoczyć a rama woła o pomoc bo nity i spawy wołają o pomstę do nieba:)

Zyga mam prośbę wyślij mi na priv kalkulację na uszczelkę do skrzyni,olej,uszczelkę pod kolektor zakładam że masz to wszystko w promocji;) już nie będę czekał na paczkę ze stanów:/Zamówię to u Ciebie.Podaj nr.konta!

I tak jak Widlak pisał sklepać świece do ~1mm i to JUŻ?Już będę mógł spać spokojnie obok?:)

Pozdrowionka

ps.Zyga ten błąd P0441 "system odparowania paliwa" to tylko niezałożony wężyk przez tych magików od gazu,dostali za swoje;)

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 13 sie 2010 10:15 am

HESMO, o ile się nie mylę to kolega champs chyba to zrobił pewien nie jestem bo to przez drugie ręce info ale możesz do niego napisać bo jeżeli to on to w jego przypadku skończyła się ta operacja na cieszeniu się z jazdy.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: GPC » 13 sie 2010 10:19 am

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem HOSMO ale jeżeli wymieniłeś świece i chcesz jeszcze raz się do nich dobrać żeby zmniejszyć przerwę ( u mnie pomogło na szarpanie LPG - przerwa jaki pisze Widlak na 1mm) a uszczelkę wcześniej wymieniałeś to nie musisz zamawiać drugiej.
Nie wiem kiedy u mnie była wymieniana uszczelka ale przejechałem 35tyś od zakupu auta i przy wymianie świec uszczelka była prawie jak nowa. Co prawda ją wymieniłem bo już miałem kupioną.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 13 sie 2010 05:03 pm

witajcie moja miala 170tys km,gdy po raz pierwszy zmienialem świece nie zmienialem uszczelki i nie regulowalem przerwy na na elektrodach paca na gazie śmiga aż milo,więc myśle,że to może nie jest problem ze świecami pozdrawiam
są samochody i była pacifica

bogunow
Posty: 37
Rejestracja: 01 paź 2009 07:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bogunow » 20 paź 2010 10:43 pm

Witam. Przymierzam się do zmiany świec. Szukam w necie uszczelki pod kolektor. Czy to o taką chodzi ? http://czesci-usa.com.pl/pl,product,176 ... 21651.html Moja Packa jest z 2005r (Touring). Tylko cena tu 2x taka niż pisał Widlak.
pozdrawiam
Bogunow

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 20 paź 2010 11:02 pm

tak to ta górna te dolne to pod łącznik z kolektorem ta cena to chyba za komplet
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

bogunow
Posty: 37
Rejestracja: 01 paź 2009 07:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bogunow » 20 paź 2010 11:07 pm

widlak pisze:tak to ta górna te dolne to pod łącznik z kolektorem ta cena to chyba za komplet
OK, czyli ta dolna nie będzie potrzebna ?
pozdrawiam
Bogunow

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 20 paź 2010 11:13 pm

a będziesz rozbierał :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

karol
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwie 2011 08:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: karol » 26 maja 2011 10:34 am

Cześć
Może się przyda , film jak wymienić świece w naszych autach.
http://www.youtube.com/watch?v=vsPqOTJzQJA

daras
Posty: 25
Rejestracja: 12 kwie 2011 05:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: daras » 30 maja 2011 08:56 am

Przymierzam sie do zmiany świec i pytanie czy któryś was montował w silniku 4.0 zamienniki świec AUTOLITE ? czy tylko oryginały, pytam ponieważ cena oryg. w ASO to 66 zł / szt a AUTOLITE 23 zł / szt - dodam że silnik mam zagazowany co wybrać ?
daras

Robert
Posty: 56
Rejestracja: 04 lut 2010 12:23 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robert » 07 cze 2011 12:23 pm

czy ktoś stosował Champion RC12PEC5 :http://czesci-usa.com.pl/pl,product,843 ... 2pec5.html
cena ok, ciekawe jak z jakością.

daras
Posty: 25
Rejestracja: 12 kwie 2011 05:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: daras » 08 cze 2011 09:07 pm

kupiłem świece NGK http://www.e-autoczesci.com.pl/p-1257/s ... -zfr5lp13g
takie jak powinny być w mojej pacce cena ok w porównaniu z ceną w ASO
daras

pajel
Posty: 140
Rejestracja: 07 sie 2015 12:53 pm
Lokalizacja: gryfice
Samochód: pacifica 2005 awd, fiat 126p,
Postawił flaszek: 2

Post autor: pajel » 18 kwie 2017 12:29 pm

trochę czasu minęło od pierwszego postu, czy w świecach coś się zmieniło? chodzi mi o zakup nowych i czy dalej polecacie NGK czy coś innego? jest kilka rodzajów w zaprzyjaźnionych sklepach... co wybrać?
pajel

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 18 kwie 2017 01:48 pm

Ja kupiłem platynowe Championy. Cena 17 zł. szt. Jazda bezproblemowa na benzynce i gazie.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 18 kwie 2017 02:47 pm

pajel pisze:czy dalej polecacie NGK czy coś innego?
ja jeździłem cały czas na NGK i nie miałem żadnych problemów ani na gazie ani na Pb-free ;)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

pajel
Posty: 140
Rejestracja: 07 sie 2015 12:53 pm
Lokalizacja: gryfice
Samochód: pacifica 2005 awd, fiat 126p,
Postawił flaszek: 2

Post autor: pajel » 18 kwie 2017 08:33 pm

szukam czegoś w wersji budżetowej. czyli te championy będą przyzwoite...?Świeca zapłonowa PLATYNOWA Chrysler Pacifica 3,5 / 4,0 V6 Champion ? o takie coś chodzi ? 22 pln usa olkusz
pajel

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 18 kwie 2017 09:13 pm

Dokładnie. To są te świece.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

dolphin123
Posty: 30
Rejestracja: 12 kwie 2017 04:12 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dolphin123 » 19 kwie 2017 08:24 pm

A jezdzi ktos na audiolite'ach ?

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 19 kwie 2017 09:33 pm

dolphin123 pisze:A jezdzi ktos na audiolite'ach ?
Tak ... ja ;) jeździłem na nich w Pacy i teraz w 300C - oba PB + LPG.
Czy CHAMPION, czy AUTOLITE, czy NGK...chyba bez większej różnicy...na moje oko ;) Grunt to dobrze ustawić przerwę i wymieniać jak trzeba.

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Post autor: bywalec » 20 kwie 2017 08:04 am

Ja też jeżdżę na Autolite. Na ostatnich bez problemów przejechałem 100 tys. km. Teraz wymieniłem na takie same i też jest OK.

dolphin123
Posty: 30
Rejestracja: 12 kwie 2017 04:12 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: dolphin123 » 21 kwie 2017 10:10 pm

bywalec pisze:Ja też jeżdżę na Autolite. Na ostatnich bez problemów przejechałem 100 tys. km.
Na gazie?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 kwie 2017 10:23 pm

Fabryka montuje niby świece MOPAR a faktycznie NGK.
Częstotliwość wymiany tychże to co najmniej 100kkm a nierzadko ponad 150kkm więc koszt na kilometr to kosmetyka.
Wymieniając świece można eozpatrywać rodzaj paliwa, jego jakość, można analizować jakość zasysanego powietrza łącznie z uwzględnieniem aktualnie modnego zjawiska jakim jest smog, można analizować zawartość pyłów PM-10 i koniecznie PM-2,5, zawartość tlenu w powietrzu i całe mnóstwo innych czynników.
Ale można też zwyczajnie podjąć męską decyzję i kupić to co jest dedykowane do auta, co jest realnie łatwo dostępne, a następnie zamontować i jeździć autem wedle potrzeb.

Sorry ale dyskusja o wyższości jednych świąt nad drugimi lub odwrotnie nie ma sensu.
Jeden lubi rybki a drugi akwarium.
No chyba że założysz ankietę kto jeździ na takich świecach, kto na innych, a kto jeszcze na innych - wtedy może coś Ci to powie, choć nie przypuszczam byś zebrał głosy reprezentatywnej grupy użytkowników. Jeśli wszak chcesz to możesz i coś takiego.

Ja to bym chętnie kupił chińskie. Przynajmniej miałbym w końcu chińską porcelanę.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pajel
Posty: 140
Rejestracja: 07 sie 2015 12:53 pm
Lokalizacja: gryfice
Samochód: pacifica 2005 awd, fiat 126p,
Postawił flaszek: 2

Post autor: pajel » 22 kwie 2017 07:27 pm

dziękuję panowie, za wyczerpujące wypowiedzi.

jeszcze jedno pytanie, przerwę na elektrodzie jak ustalić w/g szczelinomierza? (0,60 - 0,50?)
bo 1,22 mm czy coś tam innego nic mnie nie mówią. ja mało to ogarniam, a w motocyklach to na szczelinomierz..
pajel

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 22 kwie 2017 07:39 pm

szczelina 1,2 -1,3 mm
masz opisane na początku tematu

choć niektórzy zalecają zmniejszyć do 1mm
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

pajel
Posty: 140
Rejestracja: 07 sie 2015 12:53 pm
Lokalizacja: gryfice
Samochód: pacifica 2005 awd, fiat 126p,
Postawił flaszek: 2

Post autor: pajel » 22 kwie 2017 09:51 pm

dzięki, już zaczaiłem ;)
pajel

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik / napęd / zawieszenie itd”