Montaż ksenonów

jarkowy
Posty: 113
Rejestracja: 23 sty 2009 11:56 am
Lokalizacja:
Samochód:

Montaż ksenonów

Post autor: jarkowy » 27 lut 2009 01:16 pm

Łatwe proste przez banalne .
Zamiast żarówki H7 montuje się żarnik ksenonowy.
Przepina kabelki, podłącza przetwornicę, mocuje gdzieś do karoseri.
Wszystko fajnie tylko lampa musi być szczelna, bo ksenon nie grzeje lampy i przy minimalnych pęknięciach lampa się zaparuje. Niestety z tego powodu musiałem zrezygnować z ksenonu.
Dodatkowo pokazałem zdjęcie na którym widać że pozycja jest podłaczona do miejsca gdzie kiedyś był kierunkowskaz.

Małe foto story z przeróbki.
Obrazek
Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I cholera wszystko wzięła.
Obrazek

artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artvox » 10 sty 2010 09:14 pm

Ja doprowadziłem przewody do promiennika ksenonowego z boku i jest to szczelne przejście w kapslu gumowym jest mało pewne taki błąd popełniłem w voyagerze i też miałem wodę w reflektorze

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 11 sty 2010 08:24 am

artvox jakia marke zalozyles nie masz problemow z instalacja oryginalna Packi albo z zakloceniami radia albo CB?

artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artvox » 11 sty 2010 08:36 am

Założyłem HID Xenon Light SLIM w tej wersji przetwornica jest o wiele mniejsza
Jedyny problem jaki miałem to mrużenie świateł spowodowane wachaniami napięcia zasilającego przetwornicę
W paci przewody zasilające żarówki są cieniutkie i spadki napięcia podczas odpalania przetwornicy HID są znaczne ale pozbyłem się problemów dokładając kondensator
na złączu zasilania przetwornicy 6.800uF/35V jest OK wszystko chula bez problemów .

Poślę ci zdiątka daj emalię
Witam i pozdrawiam

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 11 sty 2010 08:40 am

artvox pisze:Poślę ci zdiątka daj emalię
artvox, wstaw tu jak mozesz to podwiesimy w odpowiednim dziale, dla potomnych

artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artvox » 11 sty 2010 08:52 am

Proszę bardzo kondensatora tu nie widać ale zamontowałem go później
Widoczny jest również filtr /czarna kostka na kablu do promiennika HID ma eliminować zakłucenia i chyba to robi bo u mnie w radiu jest OK

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 08:57 ]
I dalej HID SLIM
Załączniki
lampa223.jpg
lampa225.jpg
lampa222.jpg

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 12 sty 2010 09:04 pm

W zeszłym roku zakładałem kuzynowi ksenonki do chryslera 300C i racja bez kondensatorów 6800u/35V mrugały a po założeniu wszystko ok. i jeździ na tych ksenonkach do teraz proste ale działa ;)

artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artvox » 27 sty 2010 04:27 pm

Ważne kwestia wody w reflektorze

Szkło z przodu reflektora jest wklejane na masie uszczelniającej do plastykowej puszki czyli obudowy . niestety niektóre egzemplarze reflektorów rozklejają się w i do reflektora dostaje się woda. Co zrobić ?? by uszła sprawa na sucho .

W miejscu połączenia szkła z plastykiem należy wcisnąć pistoletem masę zwaną SIKAFLEX broń panie przed zwykłym silikonem sanitarnym to tylko syf i zaraz odpadnie SIKAFLEX jest podobny do popularnego silikonu konsystencją ale ma nieporównywalnie lepsze własności do spajania z sobą różnych elementów zachowuje elastyczność nawet w niskich temperaturach.
Z doświadczenia podpowiem że doskonale klei również listwy boczne do drzwi i inne dodatki .

Wypróbowałem ten środek i działa nic nie przecieka i jest trwałe
Witam i pozdrawiam

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 08 maja 2010 11:23 am

Panowie jak wyjąć reflektor?
https://zapunkty.blogspot.com

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 08 maja 2010 01:20 pm

odkręć 2 śruby M6 -kluczyk 10- i wyciągnij do siebie.Będzie stawiał opór bo jest w zatrzaskach. Miejsce usytuowania śrub jest pokazne na Video o wymianie żarówek ale jak podniesiesz maskę sam je zobaczysz-od góry na reflektorze...
http://www.youtube.com/watch?v=ZO8vbFlpQh8

trzeba troszkę poczytać-link do filmiku jest na forum w temacie wymiany żarówki ;)

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 08 maja 2010 10:33 pm

juz tak robiłem i prawie wychodzi, ale coś trzyma od dołu. Na filmiku prosta sprawa, ale u mnie jakby była jeszcze jedna śruba - też tak macie?
https://zapunkty.blogspot.com

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 08 maja 2010 11:38 pm

ja mam tylko 2 i takie zatrzaski ktore trzymają reflektor.Nie sadze byś miał cokolwiek innego tym bardziej że reflektory oferowane w sprzedaży pasują do wszystkich modeli od początku do końca produkcji.
spróbuj ponownie z wyczuciem a powinno ustapić.

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 10 maja 2010 12:42 pm

wojwes pisze:juz tak robiłem i prawie wychodzi, ale coś trzyma od dołu. Na filmiku prosta sprawa, ale u mnie jakby była jeszcze jedna śruba - też tak macie?
Odkręcasz 2 górne śruby. Wkładasz palce pod reflektor (mniej więcej na środku) i ciągniesz najpierw dół potem góra i wychodzi.
Tam jest taki zaczep który jak urwiesz to dokupisz za 3,5 PLN w ASO.
Mam nawet w aucie taki zapasowy, ale nie chce mi się iść żeby podać numer katalogowy.
Kupowałem bo wyjmowałem lampę bez podpowiedzi doświadczonych kolegów :lol:
----------------
winczek
----------------

@di
Posty: 347
Rejestracja: 29 sie 2011 08:39 am
Lokalizacja: Gdynia
Samochód:

Post autor: @di » 22 lis 2013 12:51 pm

Panowie, pytanko do tych co mają KSENONY lub nie mają - doradźcie jakiś gotowy zestaw H7 do Paci, co by za dużo nie trzeba było kombinować i problemów ze świeceniem nie było.
[i]Col. John 'Hannibal' Smith: I love it when a plan comes together.[/i]

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 lis 2013 01:07 pm

@di,

Jak masz soczewki to zostaje dobór HID-ów pod gniazda żarówek + balasty + wiązka.
Jak nie masz soczewek warto najpierw je założyć i do nich HID-y.
Ja ostatnio przerabiałem lampy w Voyku amerykańskim - nabyłem soczewki z żarnikami xenonowymi w komplecie (bez balastów) ale z riggami (angel eye) i z fajna sprawą jaką jest devil eye - w Chinach. Z frachtem i odprawa w PL wyszło mnie ciut powyżej $100 za materiały, balasty miałem z przeszłości więc nie kupowałem i mam teraz prawie zajefajne lampy. Prawie - bo czeka mnie jeszcze jedna poprawka i będą niepowtarzalne. Świecą zdecydowanie lepiej niż na żarówkach halogenowych.
Faktem jest że trzeba było rozebrać lampy (lekko nie było bo klej w temperaturze nie puszczał) ale poza rozłączeniem i złączeniem obudowy ze szkłem nic więcej nie robiłem. Soczewka montowana w gnieździe żarówki od środka, a od zewnątrz przykręcona nakrętką i tyle.
Przeróbka lamp w Warszawie zaczyna się od PLN 800 - ja zrobiłem sobie sam płacąc ca' PLN 350 za soczewki
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

@di
Posty: 347
Rejestracja: 29 sie 2011 08:39 am
Lokalizacja: Gdynia
Samochód:

Post autor: @di » 22 lis 2013 01:15 pm

Cześć, i tak, mam soczewki i standardowe gniazda pod żarówki H7.
A o balastach to wiem tylko tyle co to ostatnio na Jezioraku żeglowałem :)

Może dacie mi konkretnego linka lub wytyczne pod zakup całego zestawu HID bo zielony jak szczypior jestem w tym temacie :)
Wiem, że są jakieś standardowe co to pasują do wszystkich - ale nie chciałbym jakieś lipy odwalić.

Pozdro!
[i]Col. John 'Hannibal' Smith: I love it when a plan comes together.[/i]

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 lis 2013 01:42 pm

@di

Wpisz sobie w wyszukiwaniu alledrogo HID H7 i dostaniesz sporo wyników.
Potrzebujesz 2 żarniki + 2 balasty (albo jak kto woli przetwornice) + wiązkę.
Warto jeszcze dla porządku wyposażyć się w oprawkę jak żarówka H7, z tym, że w miejscu żarówki włączone są dwa odpowiednie wysokiej mocy oporniki (ot takie oszustwo systemów auta).
Wiązka z jednej strony wpięta jest w jedno gniazdo żarówki i rozprowadza prąd do obu przetwornic - a stamtąd wysokie napięcie do żarników i świeci. Gniazdo drugiej żarówki zostaje albo puste (kiepsko) albo oszukane opornikami.
Zostaje sterowanie krótkie / długie - ale jak masz H7 to pewnie ten temat masz ogarnięty.
Nie zapomnij o spryskiwaczach reflektora - to wymóg rejestracyjny przy przeglądach a i miśki też mogą krzywo patrzeć jak ich brak.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 22 lis 2013 06:00 pm

maur pisze:@di


Zostaje sterowanie krótkie / długie - ale jak masz H7 to pewnie ten temat masz ogarnięty.
Nie zapomnij o spryskiwaczach reflektora - to wymóg rejestracyjny przy przeglądach a i miśki też mogą krzywo patrzeć jak ich brak.
Mariusz mnie się nie czepiają o brak spryskiwaczy lamp . Zawsze mam czyste hi hi
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 lis 2013 10:38 pm

Krzychu,
Jak stoisz na przeglądzie to kto niby ma się czepiać??? hehehe.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 11 lis 2014 11:33 am

Panowie u siebie w Pacy mam soczewki+H7 i niestety ale światła mijania mają wiele do życzenia. Czy wymieniając żarówki na HIDy nastąpi wyraźna poprawa oświetlenia drogi, czy tylko pozorna?
Szukając zestawu HID do Pacy pod żarówki H7 na co zwrócić uwagę, czy np taki zestaw będzie w zupełności OK?
ebay

chyba z tym zestawem nie będzie problemu z komunikatami o spalonej żarówce?
Aha jeszcze jedno , bo są zestawy 55W i 35W, czy oba zestawy dają jednakowo mocne światło?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria / oświetlenie / itd”