Montaż świateł do jazdy dziennej

revolta
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2009 12:02 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Montaż świateł do jazdy dziennej

Post autor: revolta » 21 maja 2011 09:46 pm

Witam wszystkich ;]. Kożystając ze sprzyjającej aury postanowiłem zamontować do packi światła do jazdy dziennej. Aby uniknąć efektu tzw. wiejskiego tuningu lampy zostały zamontowane w miejsce oryginalnych halogenów. Poniżej fil i kilka zdjęć.
http://www.youtube.com/watch?v=R99wTX5ONN8
Załączniki
okragle3.jpg
2011-05-21 19.07.48.jpg
2011-05-21 19.07.01.jpg
2011-05-21 19.07.14.jpg
2011-05-21 16.00.33.jpg
2011-05-21 16.01.41.jpg
2011-05-21 16.01.33.jpg
2011-05-21 19.07.38.jpg

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 22 maja 2011 09:52 am

Siemka, a jak to się ma do Kodeksu Drogowego???
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 22 maja 2011 01:18 pm

A jak podłaczyłeś do instalacji? Świeci się tylko dzienne światło czy coś jeszcze?. Mam automat jak to podłaczyć aby gasły po włączeniu lamp przednich?
https://zapunkty.blogspot.com

revolta
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2009 12:02 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: revolta » 22 maja 2011 02:02 pm

Co do przepisów to ma homologacje, nowe przepisy nakazują aby świeciły się tylko lampy przednie bez tylnich. Światła mają wbudowany moduł który włącza je i wyłącza automatycznie. Są 3 kable masa, podłączenie pod stacyjkę i pod pozycje. Kabel pod stacyjkę podpiąłem w skrzynce bezpieczników w wolne miejsce tzw. zamiennik.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 22 maja 2011 04:19 pm

revolta, Dobra robota , co do przepisów to :

zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 roku.

Natomiast w autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej.

Dzięki temu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.

Pozostałe wymagania odnośnie montażu świateł dziennych pozostają bez zmian. Powinny być zamontowane nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 – 1500 mm nad powierzchnią drogi. Dopuszczalne jest wyposażenie pojazdu w sygnał kontrolny informujący o działaniu świateł, ale nie ma takiego obowiązku. Natomiast wymagane jest automatycznego włączania się świateł do jazdy dziennej w momencie, kiedy urządzenie włączające silnik (np. stacyjka) znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika.

Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.

Pozdrawiam

PS przepisy zasane z jednej aukcji dotyczącej świateł dziennych :wink:
I flacha poleciała :mrgreen:
Nowa jakość nowe auto

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 23 maja 2011 03:21 pm

ferencsc pisze:Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 – 1500 mm nad powierzchnią drogi.
Pytanie, czy są powyżej 25cm od ziemi.

revolta
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2009 12:02 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: revolta » 23 maja 2011 05:10 pm

pisk pisze:
ferencsc pisze:Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 – 1500 mm nad powierzchnią drogi.
Pytanie, czy są powyżej 25cm od ziemi.
Sprawdzałem wszystkie wymiary się zgadzają.

bodo

Post autor: bodo » 24 maja 2011 07:53 pm

Revolya - uprzedziłeś mnie :)

Też mam zamiar te lampy zamontować \Mam pytanie - czy są jakieś problemy natury technicznej ?
Jak to źródło pasuje w oprawę halogenów ? czy halogeny usunąłeś i zamontowałeś niezależnie ?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2011 08:14 am przez bodo, łącznie zmieniany 2 razy.

bodo

Post autor: bodo » 29 maja 2011 09:59 am

hihi już mam takie same :)
montaż niby prosty - ale 4 godzinki zleciały - satysfakcja bezcenna.

no i nie trzeba pamiętać o włączaniu świateł :)


tu kupiłem ostatni komplet - za tydz bedą mieli dostawę
Mają też usługę montażu
http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3 ... JS309.html

W PON. PODAM WAM KOD BO ZAŁATWIŁEM ZNIŻKĘ DLA NASZEGO FORUM !!!!!!
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011 05:35 pm przez bodo, łącznie zmieniany 1 raz.

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 29 maja 2011 04:56 pm

ciekawe jaka będzie ta zniżka bo mimo wszystko to co proponuje Revolta na Allegro jest 58zł tańsze a wygląda tak samo....
https://zapunkty.blogspot.com

m4ni3k
Posty: 104
Rejestracja: 03 lut 2011 08:14 pm
Lokalizacja: Optimal Сasual Dating Real-life Females
Samochód:

Post autor: m4ni3k » 02 cze 2011 01:07 pm

Panowie a co sie dzieje z halogenami po zamontowaniu takich dziennych?
[URL=https://datesnow.life]No strings attached dating[/URL]

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 02 cze 2011 01:26 pm

jeżeli ich nie było - to nie ma tematu,
jeżeli je zdemontowałeś - to nie masz halogenów, a przełącznik możesz wykorzystać do uruchamiania np. tylnego przeciwmgielnego (o ile zamontowałeś)
https://zapunkty.blogspot.com

bodo

rabat

Post autor: bodo » 02 cze 2011 04:36 pm

Firma Hadron przyznała nam rabat 15% na lampy dzienne

http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3 ... JS309.html

przy zakupie w internetowym sklepie trzeba podać kod: 117924

lampy będą mieli za 2 tyg.

Szkoda że ja go nie miałem :(

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 02 cze 2011 10:05 pm

na tej stronie mają moduł do doświetlania drogi halogenami
z opisu wygląda na inteligentny i w ciągu dnia może obniżać moc halogenów do 50% robiąc z nich światłą dzienne tylko pytanie czy da się to zamontować w pacyfice bo sterowanie tam jest po can
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 03 cze 2011 09:34 am

A kupił ktoś może te z allego są identyczne a koszt znacznie mniejszy:

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-jazdy ... 24277.html

Kolejne pytanie to jak to sie ma do montażu, zauważyłem że u kolegi na zdjęciach jest nakładka do halogenów, u mnie halogenów w ogóle nie ma tylko nakładka z kratką, no i po jej demontażu nie ma owalnej ramki jak na prezentowanych zdjęciach, czy muszę coś takiego kupić ???? mam wrażenie że u mnie jest trochę inaczej rozwiązane miejsce na halogeny, chyba ze się mylę i to tylko złudzenie.

[ Dodano: Pią Cze 03, 2011 10:08 ]
Właśnie zamówiłem te światełka :

http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 12088.html

jak przyjdą i zamontuje to dam znać jak z jakością i wykonaniem.

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 14 cze 2011 05:37 am

A więc światłą przyszły link z allegro :

http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 12088.html

jakość i wykonanie ok.

wczoraj w końcu zabrałem się za instalację, tak jak pisał kolega wcześniej. Instalacja dosyć prosta, postaram się wkleić foty gdzie podłączyłem poszczególne kable, może komuś się przyda.

Niestety nie wiem jak jest w Pacce z przed liftu ale w 2007 nie pasuje rozstaw śrub w mocowaniu świateł a otworami na halogeny, muszę pomyśleć jak to rozwiązać, najprawdopodobniej trzeba po prostu zamocować jakiś wspornik na oryginalne otwory.

zabiorę się za to w najbliższym czasie i wstawie opis montażu krok po kroku w końcu wszystkie tego typy światła montuje się tak samo.
Kiedyś Pacyfica 4,0 AWD
teraz Skoda superb kombi

bodo

Post autor: bodo » 14 cze 2011 08:53 am

Boczek
Musisz porostu dać tam podkładki i zlikwidujesz te kilka mm. luzu :)

trzeba chwilkę się pobawić

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 15 cze 2011 08:22 am

podkładki nic nie dadzą, nie chodzi o różnice w średnicy otworów tylko o ich rozmieszczenie. Mocowania od halogenów mają większy rozstaw, więc albo zostaje rozwiercenie mocowania od świateł LED albo zamontowanie jakiejść blaszki lub czegoś w tym stylu, będę miał chwilę to się pobawie.

bodo

Post autor: bodo » 15 cze 2011 08:42 am

no to o tym mówiłem

ja miałem tak samo - dołóż podkładkę dystansową (likwidującą luz) i będzie ok :)

ja chyba dałem jakieś krążki z tworzywa ?

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 15 cze 2011 09:26 am

hehehe widzę zę chodzi nam o to samo tylko pod inną nazwą :) właśnie tak zrobię tylko muszę trochę czasu wygospodarować :)

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 12 lip 2011 10:39 pm

Panowie, idą przetartym szlakiem zamontowałem światła do jazdy dziennej wmontowując je w miejsce halogenów (i tak słabo świeciły). Operacja zakończyła się prawie sukcesem i o to prawie chciałem Was zapytać.
Światła świecą jak należy, przełączam na reflektory gasną, ale chciałem zrobić krok dalej lecz nie wiem jak. Mam czujnik zmierzchowy (oryginalnie montowany) co mam zrobić aby przełączało się samo w ustawieniu na auto - bo teraz ni cholery nie idzie. Świecą cały czas dzienne i mogę sobie go zasłaniać i tak nie włącza reflektorów. W innych pozycjach jest ok. Poradzicie?
https://zapunkty.blogspot.com

bodo

światła dzienne

Post autor: bodo » 15 lip 2011 10:12 am

mam jeszcze 1 argument za zamontowaniem tych świateł :)

zauważyłem istotny spadek zużycie paliwa

wyobraźcie sobie że po raz pierwszy na komputerze zużycia paliwa zobaczyłem 9 - SZOK

przed trasą zresetowałem kompa i jechałem ekonomicznie - po przejechaniu 200 km średnie spalanie było 9,7 l/100

CZY KTOŚ OSIĄGNĄŁ TAKI WYNIK ???

WCZEŚNIEJ NA ZWYKŁYCH ŚWIATŁACH NIE SCHODZIŁ PONIŻEJ 10,5

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 15 lip 2011 10:28 am

Bez przesady prawie 1 litr po zgaszeniu swiatel to nie jest mozliwe.
Na spalanie maja wplyw takze inne czynniki jak wlaczona klima, sposob jazdykierowcy, rodzaj nawierzchni, typ opon, jakosp paliwa i wiele innych. Ale zeby po spadku poboru pradu o kilkaset wat spadlo o 0.8 l ????? :mrgreen:

bodo

Post autor: bodo » 15 lip 2011 11:10 am

pewnie masz rację :)
ale też jest oczywiste ze na diodach jet ekonomiczniej niż na halogenach

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 lip 2011 09:06 pm

bodo,
Z całą pewnością bilans energetyczny musi wyjść na zero. Mniej energii potrzebujesz - mniej musisz dostarczyć więc i mniej gazu pójdzie. Fizyka jest nieubłagalna.
Ale zważ proszę na takie rzeczy jak:
dwie żarówki (jak masz oryginalne H13 to 60W na mijania każda) daje 120W oszczędności ale diody też coś ciągną (nie wiem ile) więc uwzględnij je po stronie kosztu. Zawsze wyjdziesz na plus ale nie sądzę by z tego powodu było 1 litr różnicy. Jeśli jeździsz na benzynie to różnica jest w miarę jednoznaczna i wynika ze wskazania, jeśli na LPG to może być różnie. Ale jak napisał Artekkkk głownie korki i styl jazdy mogą zmieniać zużycie paliwa znacznie więcej niż wyłączenie żarówek. Do listy przywołanej przez Artekkkk-a dodałbym w formie żartu również kierunek wiatru i gradient powierzcni drogi. ale na te czynniki nie masz wpływu żadnego.

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 15 lip 2011 10:04 pm

Witam.
Tak delikatnie dołączę się do tematu.
Ja mam przełącznik świateł z pozycją "AUTO" (Packa 2004)i cały czas jest w takim położeniu.
Wtedy podczas jazdy w dzień jako światła do jazdy dziennej wykorzystywane jest 50% mocy świateł drogowych (tzw długich) bez oświetlenia tyłu, a gdy robi się zmrok lub nadejdą "czarne chmury" automat przełącza na światła drogowe czyli ksenony jak i podczas deszczu po włączeniu wycieraczek (ok 5 sekund).
Jedyny mankament to podczas jazdy na dziennych gasną odpowiednio lewy lub prawy po włączeniu kierunku, ale chyba to Policji nie zaboli :)
Pozdrawiam Robert.

m4ni3k
Posty: 104
Rejestracja: 03 lut 2011 08:14 pm
Lokalizacja: Optimal Сasual Dating Real-life Females
Samochód:

Post autor: m4ni3k » 15 lip 2011 11:26 pm

raoaba pisze:Jedyny mankament to podczas jazdy na dziennych gasną odpowiednio lewy lub prawy po włączeniu kierunku, ale chyba to Policji nie zaboli
raczej nie, w tych nowych audi tez tak jest, ze ledy przygasaja jak wlaczy sie kierunek. skoro fabryka tak robi, pewnie jest ok :)
[URL=https://datesnow.life]No strings attached dating[/URL]

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 16 lip 2011 07:23 am

dzięki pocieszyłeś mnie bo przy większym zagęszczeniu Policji przełączałem na mijania :)

bodo

Post autor: bodo » 18 lip 2011 12:49 pm

:):):) Panowie czy ja napisałem ze 1 l oszczerczym ?????????

gdzieś słyszałem że może to być ok 0,5 l

ale mówcie co chcecie - ja widzę oszczędność - nigdy wcześniej nie miałem na kompie 9.7 /100

Wy to jesteście :)

a poza tym super światła wyglądają !

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 19 lip 2011 08:02 pm

--------------------------------------------------------------------------------

odnośnie do informacji :
_
"Wtedy podczas jazdy w dzień jako światła do jazdy dziennej wykorzystywane jest 50% mocy świateł drogowych (tzw długich) bez oświetlenia tyłu, .........."

czy może mi ktoś podpowiedzieć jak i co musze zrobić lub ustawić żebym miał tak samo ?

też mam packę z 2004

czyli : JAK MOGĘ WŁACZYĆ 50 % W DŁUGICH ŚWIATAŁACH ?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 19 lip 2011 09:38 pm

czarnyg pisze:czy może mi ktoś podpowiedzieć jak i co musze zrobić lub ustawić żebym miał tak samo ?
wizyta w serwie albo u kogoś kto ma DBR
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 20 lip 2011 08:27 am

kto może mi pomóc w uruchomieniu funkcji właczenia świateł drogowych 50 % jako światła jazdy dziennej

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 20 lip 2011 06:04 pm

moja packa ma przełącznik świateł z funkcją "AUTO" a z tego co wiem to nie wszystkie miały po prostu były dwie wersje :)

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 20 lip 2011 08:19 pm

u mnie również jest pozycja "auto" i oczywiście włączają się światła po zapadnięciu zmroku ale ( czujnik w lusterku ) ja mam obecnie zaklejony i włączają się automatycznie po odpaleniu silnika - świecą światła mijania oczywiście z pozycyjnymi , czyli STANDARD

podobno jest to opcja w ustawieniach komputera .( tak usłyszałem na ostatnim zlocie ...)


a może się mylę

Jeśli ktoś mi może wyjasnić to bardziej przystępnie to jestem wdzięczny .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 lip 2011 09:46 pm

Ja też mam AUTO
I też zaklejony czujnik, dzięki czemu zapomniałem o obowiązku włączania świateł mijania - robi to sama Pacusia. Bardzo wygodna opcja!!!
A z kumputera możesz ustawic czas po jakim WYŁĄCZĄ się światła mijania po zatrzymaniu silnika. Ja mam ustawione na 0 a więc wyłączenie stacyjki = zgaszenuie świateł mijania.

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 20 lip 2011 10:02 pm

jest to na pewno wygodne ale chodzi mi o to aby po właczeniu silnika zapalały się tylko światła drogowe w 50 % taka opcją widziałem w pacyfice .

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 20 lip 2011 10:33 pm

nie rozumie po co zaklejacie czujnik jeśli jest opcja AUTO to i musi działać funkcja dziennych

KRY3
Posty: 46
Rejestracja: 20 lis 2008 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KRY3 » 21 lip 2011 09:02 am

Witam!
To ja się dołączę do dyskusji. W mojej Pacy nie ma funkcji auto na przełączniku, ale światła dzienne są zamontowane fabrycznie i działają tak jak u Was czyli 50% mocy z tym, że zawsze po zapaleniu silnika światła się świecą. Jak chce załączyć światła mijania to przełączam na pozycję ON.
P.S. Na fakturze zakupu auta w US jest pozycja światła dzienne dopłata 40$ :-) tak wiec chyba nie było to w standardzie
Pozdrawiam

Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 21 lip 2011 11:26 am

raoaba pisze:nie rozumie po co zaklejacie czujnik jeśli jest opcja AUTO to i musi działać funkcja dziennych
jak nie jest uaktywniona opcja DRL to nic się nie świeci do zmierzchu
dopiero jak spadnie poniżej ileś tam luksów, to włączają się mijania
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 21 lip 2011 07:41 pm

jak właczyć funkcję DRL ?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 21 lip 2011 08:22 pm

czarny
pierwszy post u góry

wizyta w aso
kanada miała włączone domyślnie DLR ale można było wyłączyć
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 28 lip 2011 09:36 am

Znalazłem w necie opis dla serwisu jak włączyć DRL za pomocą kompa:

Service Bulletin
Number: 08-041-04
Group: Electrical
Date: December 10, 2004

Subject:
Enable daytime running Lamps (DRL)
Models:
2005 (CS) Pacifica (U.S. Market Only)

Special Tools/Equipment Required:
CH2002 - General Purpose Interface Bus Cable Assembly
CH6000A - Scan Tool (DRBIII)
CH7000A/7001A - J1962 Cable w/red DRBIII connector
TechCONNECT Workstation

1. Turn the ignition switch to the RUN position
2. Using the DRBIII, enable the DRL as follows:
1. DRBIII Standalone
1. 1998-2005 Diagnostics
1. All (Except Below)
3. Body Interior
1. Body Computer
9. Miscellaneous
8. Change Country Code
Go to page 2 of the "Select Country" menu
1. Canada
3. Disconnect the DRBIII
4. Test the DRL system to be sure it is operational
5. If the system is operation, proceed to Step #8. If the system is not operational, proceed to Step #6.
6. Verify that the vehicle is equipped with the fleet only sales code LMN.
7. Using the DRBIII, verify that the DRL is enabled. If the system is enabled but is not operational, further diagnosis is required.
8. Return the vehicle to the customer.

Policy:
Reimbursable within the provisions of the warranty.
Labor Operation No:
08-19-02-90
Description:
Using DRBIII - Enable daytime running Lamps
Amount:
0.3 Hrs.

Mine did it for FREE. It took more time hooking up the computer then it did to do the switch.

MAKE SURE THE PARKING BRAKE IS RELEASED when you check to see if the DRL's work. THEY DO NOT COME ON when the parking brake is set.

W wolnym czasie podjadę do ASO i zobaczymy co to z tego będzie...

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 28 lip 2011 08:56 pm

jestem bardzo ciekawy finalizacji tego .

Jak się uda daj nam znać .

pozdrawiam i dziękuję .

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 29 lip 2011 10:51 am

Z tym, ze światła po takiej operacji nie spełniają wymagań techn. obowiązujących w Polsce.
Więc to dodatkowy pretekst dla miśków, by (optymistyczna wersja) wlepić 300PLN za brak włączonych świateł albo (wersja pesymistyczna) zabrać dowód i skierować na badania techn.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 29 lip 2011 12:06 pm

ale jak za brak świateł? bo się pogubiłem...

KRY3
Posty: 46
Rejestracja: 20 lis 2008 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KRY3 » 29 lip 2011 12:39 pm

Koledze chyba chodziło, że się mogą czepiać o niezgodność z wymogami technicznymi dotyczącymi świateł dziennych ponieważ w Pacy gdy włączysz kierunek światło z tej strony gaśnie i zapala się ponownie po wyłączeniu kierunku
Pozdrawiam

Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 29 lip 2011 01:15 pm

ale tak się dzieje tylko w ciągu dnia - czy po zmierzchu po automatycznym przełączeniu na światła mijania też?

KRY3
Posty: 46
Rejestracja: 20 lis 2008 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KRY3 » 29 lip 2011 01:49 pm

W pozycji WYŁ mam zawsze po odpaleniu światła do jazdy dziennej,a po przełączeniu na ON mam światła mijania (nie mam opcji auto) światła są normalnie załączone - myślę ,że w Pacach z automatyką przełączenie następuje w ten sam sposób tyle, że bez naszej ingerencji.
Pozdrawiam

Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 29 lip 2011 04:26 pm

byłem teraz w ASO.

Pan "od komputera" powiedział, że nie ma problemu - że może zmienić mi kraj na Kanadę - ale nigdy tego nie robił wcześniej w tym modelu i nie wie czy nie zmieni się coś więcej - typu fale w radiu, kierunki, itp...

i druga ważne rzecz - powiedział że kanał (kraj) można zmienić w życiu samochodu tylko 3 razy - i np gdy to będzie 3 zmiana i coś będzie nie tak - to się już nie da wrócić do ustawień fabrycznych....

Koszt podłączenia do kompa w ASO we Wrocławiu to 200 PLN...

teraz pytanie czy gra jest warta świeczki... czy to 200 się kiedykolwiek zwróci...

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 29 lip 2011 05:55 pm

A czy nie lepiej mieć wyrobiony nawyk zapalania świateł ?? Można też zakleić czujkę i będą się paliły zawsze po uruchomieniu silnika :mrgreen:
Ja zostałem przy pierwszej wersji :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria / oświetlenie / itd”