Montaż świateł do jazdy dziennej
Montaż świateł do jazdy dziennej
Witam wszystkich ;]. Kożystając ze sprzyjającej aury postanowiłem zamontować do packi światła do jazdy dziennej. Aby uniknąć efektu tzw. wiejskiego tuningu lampy zostały zamontowane w miejsce oryginalnych halogenów. Poniżej fil i kilka zdjęć.
http://www.youtube.com/watch?v=R99wTX5ONN8
http://www.youtube.com/watch?v=R99wTX5ONN8
Co do przepisów to ma homologacje, nowe przepisy nakazują aby świeciły się tylko lampy przednie bez tylnich. Światła mają wbudowany moduł który włącza je i wyłącza automatycznie. Są 3 kable masa, podłączenie pod stacyjkę i pod pozycje. Kabel pod stacyjkę podpiąłem w skrzynce bezpieczników w wolne miejsce tzw. zamiennik.
revolta, Dobra robota , co do przepisów to :
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 roku.
Natomiast w autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Dzięki temu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.
Pozostałe wymagania odnośnie montażu świateł dziennych pozostają bez zmian. Powinny być zamontowane nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 – 1500 mm nad powierzchnią drogi. Dopuszczalne jest wyposażenie pojazdu w sygnał kontrolny informujący o działaniu świateł, ale nie ma takiego obowiązku. Natomiast wymagane jest automatycznego włączania się świateł do jazdy dziennej w momencie, kiedy urządzenie włączające silnik (np. stacyjka) znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika.
Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.
Pozdrawiam
PS przepisy zasane z jednej aukcji dotyczącej świateł dziennych
I flacha poleciała
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 roku.
Natomiast w autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Dzięki temu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.
Pozostałe wymagania odnośnie montażu świateł dziennych pozostają bez zmian. Powinny być zamontowane nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 – 1500 mm nad powierzchnią drogi. Dopuszczalne jest wyposażenie pojazdu w sygnał kontrolny informujący o działaniu świateł, ale nie ma takiego obowiązku. Natomiast wymagane jest automatycznego włączania się świateł do jazdy dziennej w momencie, kiedy urządzenie włączające silnik (np. stacyjka) znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika.
Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.
Pozdrawiam
PS przepisy zasane z jednej aukcji dotyczącej świateł dziennych
I flacha poleciała
Nowa jakość nowe auto
hihi już mam takie same
montaż niby prosty - ale 4 godzinki zleciały - satysfakcja bezcenna.
no i nie trzeba pamiętać o włączaniu świateł
tu kupiłem ostatni komplet - za tydz bedą mieli dostawę
Mają też usługę montażu
http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3 ... JS309.html
W PON. PODAM WAM KOD BO ZAŁATWIŁEM ZNIŻKĘ DLA NASZEGO FORUM !!!!!!
montaż niby prosty - ale 4 godzinki zleciały - satysfakcja bezcenna.
no i nie trzeba pamiętać o włączaniu świateł
tu kupiłem ostatni komplet - za tydz bedą mieli dostawę
Mają też usługę montażu
http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3 ... JS309.html
W PON. PODAM WAM KOD BO ZAŁATWIŁEM ZNIŻKĘ DLA NASZEGO FORUM !!!!!!
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011 05:35 pm przez bodo, łącznie zmieniany 1 raz.
rabat
Firma Hadron przyznała nam rabat 15% na lampy dzienne
http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3 ... JS309.html
przy zakupie w internetowym sklepie trzeba podać kod: 117924
lampy będą mieli za 2 tyg.
Szkoda że ja go nie miałem
http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-3 ... JS309.html
przy zakupie w internetowym sklepie trzeba podać kod: 117924
lampy będą mieli za 2 tyg.
Szkoda że ja go nie miałem
A kupił ktoś może te z allego są identyczne a koszt znacznie mniejszy:
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-jazdy ... 24277.html
Kolejne pytanie to jak to sie ma do montażu, zauważyłem że u kolegi na zdjęciach jest nakładka do halogenów, u mnie halogenów w ogóle nie ma tylko nakładka z kratką, no i po jej demontażu nie ma owalnej ramki jak na prezentowanych zdjęciach, czy muszę coś takiego kupić ???? mam wrażenie że u mnie jest trochę inaczej rozwiązane miejsce na halogeny, chyba ze się mylę i to tylko złudzenie.
[ Dodano: Pią Cze 03, 2011 10:08 ]
Właśnie zamówiłem te światełka :
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 12088.html
jak przyjdą i zamontuje to dam znać jak z jakością i wykonaniem.
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-jazdy ... 24277.html
Kolejne pytanie to jak to sie ma do montażu, zauważyłem że u kolegi na zdjęciach jest nakładka do halogenów, u mnie halogenów w ogóle nie ma tylko nakładka z kratką, no i po jej demontażu nie ma owalnej ramki jak na prezentowanych zdjęciach, czy muszę coś takiego kupić ???? mam wrażenie że u mnie jest trochę inaczej rozwiązane miejsce na halogeny, chyba ze się mylę i to tylko złudzenie.
[ Dodano: Pią Cze 03, 2011 10:08 ]
Właśnie zamówiłem te światełka :
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 12088.html
jak przyjdą i zamontuje to dam znać jak z jakością i wykonaniem.
A więc światłą przyszły link z allegro :
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 12088.html
jakość i wykonanie ok.
wczoraj w końcu zabrałem się za instalację, tak jak pisał kolega wcześniej. Instalacja dosyć prosta, postaram się wkleić foty gdzie podłączyłem poszczególne kable, może komuś się przyda.
Niestety nie wiem jak jest w Pacce z przed liftu ale w 2007 nie pasuje rozstaw śrub w mocowaniu świateł a otworami na halogeny, muszę pomyśleć jak to rozwiązać, najprawdopodobniej trzeba po prostu zamocować jakiś wspornik na oryginalne otwory.
zabiorę się za to w najbliższym czasie i wstawie opis montażu krok po kroku w końcu wszystkie tego typy światła montuje się tak samo.
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 12088.html
jakość i wykonanie ok.
wczoraj w końcu zabrałem się za instalację, tak jak pisał kolega wcześniej. Instalacja dosyć prosta, postaram się wkleić foty gdzie podłączyłem poszczególne kable, może komuś się przyda.
Niestety nie wiem jak jest w Pacce z przed liftu ale w 2007 nie pasuje rozstaw śrub w mocowaniu świateł a otworami na halogeny, muszę pomyśleć jak to rozwiązać, najprawdopodobniej trzeba po prostu zamocować jakiś wspornik na oryginalne otwory.
zabiorę się za to w najbliższym czasie i wstawie opis montażu krok po kroku w końcu wszystkie tego typy światła montuje się tak samo.
Kiedyś Pacyfica 4,0 AWD
teraz Skoda superb kombi
teraz Skoda superb kombi
Panowie, idą przetartym szlakiem zamontowałem światła do jazdy dziennej wmontowując je w miejsce halogenów (i tak słabo świeciły). Operacja zakończyła się prawie sukcesem i o to prawie chciałem Was zapytać.
Światła świecą jak należy, przełączam na reflektory gasną, ale chciałem zrobić krok dalej lecz nie wiem jak. Mam czujnik zmierzchowy (oryginalnie montowany) co mam zrobić aby przełączało się samo w ustawieniu na auto - bo teraz ni cholery nie idzie. Świecą cały czas dzienne i mogę sobie go zasłaniać i tak nie włącza reflektorów. W innych pozycjach jest ok. Poradzicie?
Światła świecą jak należy, przełączam na reflektory gasną, ale chciałem zrobić krok dalej lecz nie wiem jak. Mam czujnik zmierzchowy (oryginalnie montowany) co mam zrobić aby przełączało się samo w ustawieniu na auto - bo teraz ni cholery nie idzie. Świecą cały czas dzienne i mogę sobie go zasłaniać i tak nie włącza reflektorów. W innych pozycjach jest ok. Poradzicie?
https://zapunkty.blogspot.com
światła dzienne
mam jeszcze 1 argument za zamontowaniem tych świateł
zauważyłem istotny spadek zużycie paliwa
wyobraźcie sobie że po raz pierwszy na komputerze zużycia paliwa zobaczyłem 9 - SZOK
przed trasą zresetowałem kompa i jechałem ekonomicznie - po przejechaniu 200 km średnie spalanie było 9,7 l/100
CZY KTOŚ OSIĄGNĄŁ TAKI WYNIK ???
WCZEŚNIEJ NA ZWYKŁYCH ŚWIATŁACH NIE SCHODZIŁ PONIŻEJ 10,5
zauważyłem istotny spadek zużycie paliwa
wyobraźcie sobie że po raz pierwszy na komputerze zużycia paliwa zobaczyłem 9 - SZOK
przed trasą zresetowałem kompa i jechałem ekonomicznie - po przejechaniu 200 km średnie spalanie było 9,7 l/100
CZY KTOŚ OSIĄGNĄŁ TAKI WYNIK ???
WCZEŚNIEJ NA ZWYKŁYCH ŚWIATŁACH NIE SCHODZIŁ PONIŻEJ 10,5
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
bodo,
Z całą pewnością bilans energetyczny musi wyjść na zero. Mniej energii potrzebujesz - mniej musisz dostarczyć więc i mniej gazu pójdzie. Fizyka jest nieubłagalna.
Ale zważ proszę na takie rzeczy jak:
dwie żarówki (jak masz oryginalne H13 to 60W na mijania każda) daje 120W oszczędności ale diody też coś ciągną (nie wiem ile) więc uwzględnij je po stronie kosztu. Zawsze wyjdziesz na plus ale nie sądzę by z tego powodu było 1 litr różnicy. Jeśli jeździsz na benzynie to różnica jest w miarę jednoznaczna i wynika ze wskazania, jeśli na LPG to może być różnie. Ale jak napisał Artekkkk głownie korki i styl jazdy mogą zmieniać zużycie paliwa znacznie więcej niż wyłączenie żarówek. Do listy przywołanej przez Artekkkk-a dodałbym w formie żartu również kierunek wiatru i gradient powierzcni drogi. ale na te czynniki nie masz wpływu żadnego.
Z całą pewnością bilans energetyczny musi wyjść na zero. Mniej energii potrzebujesz - mniej musisz dostarczyć więc i mniej gazu pójdzie. Fizyka jest nieubłagalna.
Ale zważ proszę na takie rzeczy jak:
dwie żarówki (jak masz oryginalne H13 to 60W na mijania każda) daje 120W oszczędności ale diody też coś ciągną (nie wiem ile) więc uwzględnij je po stronie kosztu. Zawsze wyjdziesz na plus ale nie sądzę by z tego powodu było 1 litr różnicy. Jeśli jeździsz na benzynie to różnica jest w miarę jednoznaczna i wynika ze wskazania, jeśli na LPG to może być różnie. Ale jak napisał Artekkkk głownie korki i styl jazdy mogą zmieniać zużycie paliwa znacznie więcej niż wyłączenie żarówek. Do listy przywołanej przez Artekkkk-a dodałbym w formie żartu również kierunek wiatru i gradient powierzcni drogi. ale na te czynniki nie masz wpływu żadnego.
Witam.
Tak delikatnie dołączę się do tematu.
Ja mam przełącznik świateł z pozycją "AUTO" (Packa 2004)i cały czas jest w takim położeniu.
Wtedy podczas jazdy w dzień jako światła do jazdy dziennej wykorzystywane jest 50% mocy świateł drogowych (tzw długich) bez oświetlenia tyłu, a gdy robi się zmrok lub nadejdą "czarne chmury" automat przełącza na światła drogowe czyli ksenony jak i podczas deszczu po włączeniu wycieraczek (ok 5 sekund).
Jedyny mankament to podczas jazdy na dziennych gasną odpowiednio lewy lub prawy po włączeniu kierunku, ale chyba to Policji nie zaboli
Pozdrawiam Robert.
Tak delikatnie dołączę się do tematu.
Ja mam przełącznik świateł z pozycją "AUTO" (Packa 2004)i cały czas jest w takim położeniu.
Wtedy podczas jazdy w dzień jako światła do jazdy dziennej wykorzystywane jest 50% mocy świateł drogowych (tzw długich) bez oświetlenia tyłu, a gdy robi się zmrok lub nadejdą "czarne chmury" automat przełącza na światła drogowe czyli ksenony jak i podczas deszczu po włączeniu wycieraczek (ok 5 sekund).
Jedyny mankament to podczas jazdy na dziennych gasną odpowiednio lewy lub prawy po włączeniu kierunku, ale chyba to Policji nie zaboli
Pozdrawiam Robert.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 03 lut 2011 08:14 pm
- Lokalizacja: Optimal Сasual Dating Real-life Females
- Samochód:
raczej nie, w tych nowych audi tez tak jest, ze ledy przygasaja jak wlaczy sie kierunek. skoro fabryka tak robi, pewnie jest okraoaba pisze:Jedyny mankament to podczas jazdy na dziennych gasną odpowiednio lewy lub prawy po włączeniu kierunku, ale chyba to Policji nie zaboli
[URL=https://datesnow.life]No strings attached dating[/URL]
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
--------------------------------------------------------------------------------
odnośnie do informacji :
_
"Wtedy podczas jazdy w dzień jako światła do jazdy dziennej wykorzystywane jest 50% mocy świateł drogowych (tzw długich) bez oświetlenia tyłu, .........."
czy może mi ktoś podpowiedzieć jak i co musze zrobić lub ustawić żebym miał tak samo ?
też mam packę z 2004
czyli : JAK MOGĘ WŁACZYĆ 50 % W DŁUGICH ŚWIATAŁACH ?
odnośnie do informacji :
_
"Wtedy podczas jazdy w dzień jako światła do jazdy dziennej wykorzystywane jest 50% mocy świateł drogowych (tzw długich) bez oświetlenia tyłu, .........."
czy może mi ktoś podpowiedzieć jak i co musze zrobić lub ustawić żebym miał tak samo ?
też mam packę z 2004
czyli : JAK MOGĘ WŁACZYĆ 50 % W DŁUGICH ŚWIATAŁACH ?
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
u mnie również jest pozycja "auto" i oczywiście włączają się światła po zapadnięciu zmroku ale ( czujnik w lusterku ) ja mam obecnie zaklejony i włączają się automatycznie po odpaleniu silnika - świecą światła mijania oczywiście z pozycyjnymi , czyli STANDARD
podobno jest to opcja w ustawieniach komputera .( tak usłyszałem na ostatnim zlocie ...)
a może się mylę
Jeśli ktoś mi może wyjasnić to bardziej przystępnie to jestem wdzięczny .
podobno jest to opcja w ustawieniach komputera .( tak usłyszałem na ostatnim zlocie ...)
a może się mylę
Jeśli ktoś mi może wyjasnić to bardziej przystępnie to jestem wdzięczny .
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Ja też mam AUTO
I też zaklejony czujnik, dzięki czemu zapomniałem o obowiązku włączania świateł mijania - robi to sama Pacusia. Bardzo wygodna opcja!!!
A z kumputera możesz ustawic czas po jakim WYŁĄCZĄ się światła mijania po zatrzymaniu silnika. Ja mam ustawione na 0 a więc wyłączenie stacyjki = zgaszenuie świateł mijania.
I też zaklejony czujnik, dzięki czemu zapomniałem o obowiązku włączania świateł mijania - robi to sama Pacusia. Bardzo wygodna opcja!!!
A z kumputera możesz ustawic czas po jakim WYŁĄCZĄ się światła mijania po zatrzymaniu silnika. Ja mam ustawione na 0 a więc wyłączenie stacyjki = zgaszenuie świateł mijania.
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam!
To ja się dołączę do dyskusji. W mojej Pacy nie ma funkcji auto na przełączniku, ale światła dzienne są zamontowane fabrycznie i działają tak jak u Was czyli 50% mocy z tym, że zawsze po zapaleniu silnika światła się świecą. Jak chce załączyć światła mijania to przełączam na pozycję ON.
P.S. Na fakturze zakupu auta w US jest pozycja światła dzienne dopłata 40$ :-) tak wiec chyba nie było to w standardzie
To ja się dołączę do dyskusji. W mojej Pacy nie ma funkcji auto na przełączniku, ale światła dzienne są zamontowane fabrycznie i działają tak jak u Was czyli 50% mocy z tym, że zawsze po zapaleniu silnika światła się świecą. Jak chce załączyć światła mijania to przełączam na pozycję ON.
P.S. Na fakturze zakupu auta w US jest pozycja światła dzienne dopłata 40$ :-) tak wiec chyba nie było to w standardzie
Pozdrawiam
Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG
Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
Znalazłem w necie opis dla serwisu jak włączyć DRL za pomocą kompa:
Service Bulletin
Number: 08-041-04
Group: Electrical
Date: December 10, 2004
Subject:
Enable daytime running Lamps (DRL)
Models:
2005 (CS) Pacifica (U.S. Market Only)
Special Tools/Equipment Required:
CH2002 - General Purpose Interface Bus Cable Assembly
CH6000A - Scan Tool (DRBIII)
CH7000A/7001A - J1962 Cable w/red DRBIII connector
TechCONNECT Workstation
1. Turn the ignition switch to the RUN position
2. Using the DRBIII, enable the DRL as follows:
1. DRBIII Standalone
1. 1998-2005 Diagnostics
1. All (Except Below)
3. Body Interior
1. Body Computer
9. Miscellaneous
8. Change Country Code
Go to page 2 of the "Select Country" menu
1. Canada
3. Disconnect the DRBIII
4. Test the DRL system to be sure it is operational
5. If the system is operation, proceed to Step #8. If the system is not operational, proceed to Step #6.
6. Verify that the vehicle is equipped with the fleet only sales code LMN.
7. Using the DRBIII, verify that the DRL is enabled. If the system is enabled but is not operational, further diagnosis is required.
8. Return the vehicle to the customer.
Policy:
Reimbursable within the provisions of the warranty.
Labor Operation No:
08-19-02-90
Description:
Using DRBIII - Enable daytime running Lamps
Amount:
0.3 Hrs.
Mine did it for FREE. It took more time hooking up the computer then it did to do the switch.
MAKE SURE THE PARKING BRAKE IS RELEASED when you check to see if the DRL's work. THEY DO NOT COME ON when the parking brake is set.
W wolnym czasie podjadę do ASO i zobaczymy co to z tego będzie...
Service Bulletin
Number: 08-041-04
Group: Electrical
Date: December 10, 2004
Subject:
Enable daytime running Lamps (DRL)
Models:
2005 (CS) Pacifica (U.S. Market Only)
Special Tools/Equipment Required:
CH2002 - General Purpose Interface Bus Cable Assembly
CH6000A - Scan Tool (DRBIII)
CH7000A/7001A - J1962 Cable w/red DRBIII connector
TechCONNECT Workstation
1. Turn the ignition switch to the RUN position
2. Using the DRBIII, enable the DRL as follows:
1. DRBIII Standalone
1. 1998-2005 Diagnostics
1. All (Except Below)
3. Body Interior
1. Body Computer
9. Miscellaneous
8. Change Country Code
Go to page 2 of the "Select Country" menu
1. Canada
3. Disconnect the DRBIII
4. Test the DRL system to be sure it is operational
5. If the system is operation, proceed to Step #8. If the system is not operational, proceed to Step #6.
6. Verify that the vehicle is equipped with the fleet only sales code LMN.
7. Using the DRBIII, verify that the DRL is enabled. If the system is enabled but is not operational, further diagnosis is required.
8. Return the vehicle to the customer.
Policy:
Reimbursable within the provisions of the warranty.
Labor Operation No:
08-19-02-90
Description:
Using DRBIII - Enable daytime running Lamps
Amount:
0.3 Hrs.
Mine did it for FREE. It took more time hooking up the computer then it did to do the switch.
MAKE SURE THE PARKING BRAKE IS RELEASED when you check to see if the DRL's work. THEY DO NOT COME ON when the parking brake is set.
W wolnym czasie podjadę do ASO i zobaczymy co to z tego będzie...
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
W pozycji WYŁ mam zawsze po odpaleniu światła do jazdy dziennej,a po przełączeniu na ON mam światła mijania (nie mam opcji auto) światła są normalnie załączone - myślę ,że w Pacach z automatyką przełączenie następuje w ten sam sposób tyle, że bez naszej ingerencji.
Pozdrawiam
Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG
Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
byłem teraz w ASO.
Pan "od komputera" powiedział, że nie ma problemu - że może zmienić mi kraj na Kanadę - ale nigdy tego nie robił wcześniej w tym modelu i nie wie czy nie zmieni się coś więcej - typu fale w radiu, kierunki, itp...
i druga ważne rzecz - powiedział że kanał (kraj) można zmienić w życiu samochodu tylko 3 razy - i np gdy to będzie 3 zmiana i coś będzie nie tak - to się już nie da wrócić do ustawień fabrycznych....
Koszt podłączenia do kompa w ASO we Wrocławiu to 200 PLN...
teraz pytanie czy gra jest warta świeczki... czy to 200 się kiedykolwiek zwróci...
Pan "od komputera" powiedział, że nie ma problemu - że może zmienić mi kraj na Kanadę - ale nigdy tego nie robił wcześniej w tym modelu i nie wie czy nie zmieni się coś więcej - typu fale w radiu, kierunki, itp...
i druga ważne rzecz - powiedział że kanał (kraj) można zmienić w życiu samochodu tylko 3 razy - i np gdy to będzie 3 zmiana i coś będzie nie tak - to się już nie da wrócić do ustawień fabrycznych....
Koszt podłączenia do kompa w ASO we Wrocławiu to 200 PLN...
teraz pytanie czy gra jest warta świeczki... czy to 200 się kiedykolwiek zwróci...