Zmiana klaksonu.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Zmiana klaksonu.

Post autor: zyga » 18 wrz 2012 09:05 am

Obiecałem na zlocie, że napiszę co i jak tak więc proszę bardzo.

U mnie dźwięk wydobywa się z syren kolejowych

SKN 370 Hz
SKW 660Hz


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Syreny są ciężkie i trzeba je dobrze zamocować w tym celu trzeba sobie zrobić jakieś konkretne mocowanie i znaleźć sposób i miejsce gdzieś pod autem. Z prób wiem, że nie ma znaczenia czy syreny są z przodu czy z tyłu, ważne, żeby nie były bezpośrednio narażone na wlewającą się do nich wodę.

Obrazek

Obrazek

Syreny zaczynają trąbić od samego początku czyli gdzieś przy ciśnieniu 1 ~ 2 BAR.
Ale najlepsze efekty są wiadomo w przy wyższych ciśnieniach.
Zapotrzebowanie na powietrze jest duże, i żaden mini kompresorek do pompowania kół, nie da sobie z tym rady. Potrzebny jest zbiornik powietrza, wiadomo im większy tym będzie więcej zabawy, ale trzeba też go dłużej pompować. I tu trzeba dobrze przemyśleć bo kompresory są sprzedawane w różnych klasach i wydajnościach.
Są takie które pracują przy 150 PSI w cyklu 50% na 50% czyli tyle ile pracy tyle odpoczynku. Ja mam zamontowany kompresor
DUAL VIAIR 480 C
Duty Cycle: 100% @ 100 PSI
Max. Working Pressure: 200 PSI

czyli może dymać non stop 7 bar a maksymalne ciśnienie to 13,7 bar.
zbiornik 37 litrów od 0 do 13 bar pompuje w czasie około 11 minut
uzupełnienie ciśnienia z 7 do 13 bar zajmuje mu 2:36.

U mnie te czasy są bardziej wydłużone ale to z uwagi na większą butlę. Butla pochodzi ze starej instalacji LPG zbiornik ma chyba 75 litrów. Jest duży bo na początku miałem zamysł pompowania butli kompresorem stacjonarnym ale te kompresory spokojnie sobie dają z nim radę.

Obrazek

Obrazek

na zbiorniku zabudowane są też presostarty i układ sterowania pozwalający ustalić ciśnienie automatycznego włączenia i wyłączenia kompresorów

Obrazek

do zbiornika wspawałem kilka dodatkowych portów na wyjścia, tych portów (mufek) to trzeba sobie samemu ustalić ile trzeba, ja mam 2 wejścia z kompresora, 2 wyjścia na syreny, jedno do pompowania kół, wyjście na presostarty, wejście zakończone standardowym wentylem z koła (można się doładować na "CPN")

Obrazek

ze zbiornika idą dwa przewody poliuretanowe 12 / 10 mm w peszlu pod autem, podczepione tak, żeby nie było niespodzianek na jakiś wertepach i zaspach

tu akurat jest foto w trakcie motania

Obrazek

węże są zakończone około 20 cm przed syrenami i wchodzą do elektrozaworów z cewką 12V oczywiście z zaworu do syreny też idzie wąż pneumatyczny :)

Obrazek

cewki są podpięte pod przekaźniki, sterowanie przekaźnikami jest wprowadzone do kabiny i dynda na kabelku przy kierownicy, może kiedyś to dokończę:)

ważna sprawą jest zasilanie kompresorów mają po jednym 40A bezpieczniku na 1 kompresor, co może oznaczać, że lubią nasze 12V nie polecam wpinać ich do gniazda zapalniczki

Przy tej okazji zamontowałem drugi akumulator, żelowy i separator baterii.
Działa to tak, że kompresory na postoju pobierają prąd z żela, po uruchomieniu silnika i osiągnięciu 14V separator dołącza ładowanie do żela, daje nam to taki myk, że główne aku jest cały czas doładowane, a dodatkowo w razie problemów z rozruchem, możemy się wspomóc drugiem akumulatorem jak przy zastosowaniu kabli rozruchowych

Obrazek

jak to wszystko gra, można chyba było usłyszeć w Ślesinie, dołączę później kilka filmików

to co opisałem wyżej jest moją koncepcją, ale jak poszukacie w necie to sposobów na zasilanie syren kolejowych jak i mocniejszych zabawek jest co niemiara

zamiast kompresora wiem, że montują butlę z CO2 albo do nurkowania i reduktory, reduktor musi mieć przepływ 30 m3/h i tu też pojawiają się problemy bo reduktory z marketów ten przepływ mają tylko na papierze, sprawdza się reduktor peruna do helu

osoba od, której odkupiłem jedną z syren miała zabudowę z turystycznej butli do gazu i jakiegoś małego kompresorka, na kilka sekund starcza to ale jak chce się trochę dłużej pobawić to trzeba się troszkę napracować

miłego motania przy AIR HORN :)
jak coś to służę pomocą, może po trąbimy razem za rok na zlocie .....
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 18 wrz 2012 11:04 am

"Ciuchcia" w niczym niezmąconym lesie której nikt się nie spodziewa każdego stawia na nogi i pozostawia traumatyczne wrażenia oczywiści z zaskoczenia :). Powiem tak wyszło ci to :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 18 wrz 2012 11:39 am

w Pacifice to by było dopiero zaskoczenie na drodze :)

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

dzwięk z pociągu

Post autor: czarny góra » 18 wrz 2012 03:18 pm

Zyga jesteś wielki.

My posiadacze Pacek śmiało możemy montować takie systemy w naszych packach .( piszę tu do właścicieli pacek z hakami)

przecież wszystko to co opisałeś świetnie zmieści się na przyczepce dwu osiowej .Mała butla , kopmresorek , dodatkowy akumulator itp.

proponuję jeszcze wstawić małego desla 1500 cm 3 to będzie nam doładowywał prąd do akumulatorka i kompresora.

Zestawienie jest niezłe !!!

tu muszę się przestać śmiać ... już mi przeszło

Muszę przyznać że Zyga to fajny facet .Wielki szacun dla niego za ten opis .

Myslę, że wielu jednak zostanie przy starym systemie klasksonu ...ewentualnie coś drobnego z allegro .


Choć ja nie wykluczam takiego zestawu .Hak mam , przyczepkę mam , prawo jazdy na ciężarówki też .Przecież pacyfika to wszystko uciągnie !!!!

acha , jeszcze jedno - taki zestaw mogą zamontować tylko posiadacze pacyfiki z napędem na cztery koła .

Przecież w zimę coś to musi uciągnąć !!!

powodzenia dla konstruktorów

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 wrz 2012 10:54 pm

Czarnyg ja mam zestaw dla klucza pneumatycznego, nie lubię męczyć się z odkręcaniem kół, wyciągam kluczyk i pyk pyk sam wiesz jaka to frajda :) :)

ale na poważnie to zbiornik jest taki duży bo taki był na złomie, brakło kasy na jakiś fajniejszy i gustowniejszy :)

tu jest kilka przykładów mniejszych zestawów
http://viaircorp.com/ask.html

a tu bardziej gustowne zbiorniki
http://viaircorp.com/tanks.html

można też sobie zrobić wersję turystyczną
http://www.youtube.com/watch?v=RYN8F4D_ ... re=related

wersję do zabudowy na otwartej pace
http://www.youtube.com/watch?v=v9pa-g2n ... re=related

wersję na pace w stylu retro
http://www.youtube.com/watch?v=8OU5zrh1 ... ure=relmfu

a tu jest wersja najbardzie zbliżona do Twojej propozycji :) :)
http://www.youtube.com/watch?v=3fUtYEZw ... re=related

lub ta bardziej basowa :)
http://www.youtube.com/watch?v=gaQTNjQU ... ure=relmfu

i na koniec perełka 100% Twojej koncepcji
przyczepa dwie osie, silnik diesla, a w dodatku chryslera można bez wstydu targać skład :): )
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=_3T ... =endscreen
http://www.youtube.com/watch?v=04SMJlwo ... re=related
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 18 wrz 2012 11:45 pm

Czego to ludzie nie wymyślą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nowa jakość nowe auto

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

fotki sygnału

Post autor: czarny góra » 19 wrz 2012 09:35 am

Zyga widzę ,że temat jest wyjaśniony perfekcyjnie .Fotki i filmiki dokonały resztę .
Nigdy nie widziałem takiego zespułu na przyczepie ale właśnie tak sobie to wyobrażałem jak na twoich przykładach .

Coraz bardziej mi się to podoba .
przyczepka już przygotowana , szukam tylko odpowiedniej instalacji .Mam nadzieję, że do następnego zlotu przyjazdę już z kompletnym szprzętem do zdmuchiwania szyszek w lesie .

pozdrawiam wszystkich czytających.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria / oświetlenie / itd”