Tylne przeciwmgiene mgłowe

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Tylne przeciwmgiene mgłowe

Post autor: zyga » 27 kwie 2009 10:04 am

Tylne przeciwmgłowe.

Większość z Was już pewnie to sobie zrobiła, tak że opis dla tych co zastanawiają się jak to zrobić. I tu + dla Golden'a bo kolejny opis zainspirowany jego pytaniem, z którego inni pewnie też skorzystają.

Nie ma tu żadnych odkrywczych spraw bo o takiej przeróbce wspominał już np Jarkowy
jarkowy pisze:Przeciwmgielne z tyłu zamontowano mi dość po chamsku ale się sprawdza. Wyjąto lampę rozwiercono ją z boku na wysokości pozycji i wstawiono żarówkę od hamilców 21W wraz z oprawką z zewnątrz nie widać żadnej różnicy lampa nie paruje. No i dodatkowy włacznik dostawiony w deske koło dźwigni hamulca ręcznego..


ale postanowiłem ten temat ogarnąć.

-------
Na dzień dobry musimy się zapatrzyć w oprawkę, żarówki takiej jaka powinna być do przeciwmgielnych czyli 21W lub jej odpowiednika.
Najprościej udać się do uniwersalnego sklepu motoryzacyjnego i przeglądnąć oprawki do kierunkowskazów z rożnych samochodów,takich oprawek potrzebujemy sztuk 2.
Kryteria wyboru:
  • Wysokość tego co wystaje poza lampę musi być jak najmniejsza aby nie było problemu z ograniczonym miejscem między lampą a karoserią
    Zaznaczone na czerwono na zdjęciu poniżej
  • Mocowanie elementu w lampie musi być na tyle proste abyśmy mogli go spokojnie bez nerwów przy jednym browarku wypiłować
    Zaznaczone na niebiesko na zdjęciu poniżej
Obrazek

Jak już mamy zakupione te dwie oprawki to zaczynamy działać.

Otwieramy klapę i wykręcamy dwie śruby na klucz 10 w bocznej wnęce, które pozwolą na demontaż lampy. Oceniamy gdzie w w koło żarówki STOP jest najwięcej miejsca na naszą dodatkową żarówkę.

Następnie bierzemy jedną, z zakupionych oprawek i odcinamy tą część która wystaje ponad lampę.
Obrazek

Linia cięcia jest zaznaczona na czerwono – niestety straty muszą być ale to mniej kosztuje niż nowa lampa.

Obcięta dupę oprawki przyklejamy jakimś sposobem do lampy (plastelina, taśma, klej na gorąco) obojętnie czym ale ma się to dać odkleić. Po umocowaniu dupki wkładamy lampę do auta i sprawdzamy czy się wszystko mieści i nie ma problemów z mocowaniem i przykręceniem lampy.

Jak wszystko nam pasuje to wyciągamy lampę odznaczamy gdzie ma być dupka i odklejamy ją.

Bierzemy nie potrzebny nam kawałek plastiku (wiadro, obudowa po czymś) obojętnie jaki o podobnych właściwościach jak tylna część lampy.

Odznaczamy na nim środek otworu i wywiercamy otwór zgodny z fi naszej oprawki tu z pomocą przychodzi wiertło stopniowe, które zawsze warto mieć w szufladzie, przyda się ono zapewne nie raz.
Obrazek


Pamiętajmy, że średnica otworu musi być zgodna z ze średnica naszej oprawki i lepiej zrobić mniejszą i podpiłować niż za duża. Następnie przy pomocy iglaków piłujemy ząbki do mocowania naszej żarówki, tak aby możliwe było jej mocowanie.

Po pełnym sukcesie mocowania żarówki we wiaderku robimy to samo w lampie.
^^^Ci wieża w swoje umiejętności manualne mogą ten krok pominąć i wiercić od razu w lampie^^^

Tu się przydaje pomoc drugiej osoby, żeby wiercić do „ góry nogami” tak by wióry z plastiku nie spadały do środka lampy, bo później trzeba się namęczyć z ich odessaniem przez odkurzacz. Postępujemy tak samo jak przy pracach przy wiaderku.

Oprawki mają oring uszczelniający, jeżeli z jakiś powodów nie przylega on nam dobrze, to uszczelniamy oprawkę silikonem odpornym na działanie warunków atmosferycznych, tak aby lampa się nie brudziła i parowała.

Jak już mamy oprawioną oprawkę bierzemy się za instalacje.

Ja zrobiłem to w ten sposób:
Obrazek

W obwód tylnego światła obrysowego wpiąłem się z kablami, kabelek z „+” obrysu jest połączony z „+” dostawionej oprawki, a „-‘’ został wprowadzony do środka auta i przeprowadzony wzdłuż lewej strony pod listwami do nowo dodanego wyłącznika.

Takie rozwiązanie daje nam możliwość włączenia i wyłączenia światła dowolnie wg uznania od chwili gdy mamy zapalone światła pozycyjne.
Światło przeciw mgłowe gaśnie razem z wyłączeniem świateł.

*** / ostatnio pojawiła się informacja na forum, że po modyfikacji przednich lamp, sterownik przechodzi w tryb serwisowy i przednie światła szaleją, nie wykluczone że tu będzie podobnie, i trzeba będzie wprowadzić jakąś korektę do układu, ja na razie tak używam i nie ma problemów, Ci co zakładali haki chyba też mają podobnie i nic się nie dzieje / ***

Tu zdjęcie testowego włącznika jeszcze przed osadzeniem go w element deski rozdzielczej,
Obrazek

Na miejsce osadzenia wyłącznika najlepiej wybrać okolice wajchy od hamulca ręcznego z łatwym dostępem od tyłu aby się upewnić czy nie ma tam jakiś kabli, sterowników albo metalowych elementów utrudniających nam montaż.

W zależności od wyłącznika jaki użyjemy taki będzie sposób jego montażu, ja docelowo wybrałem z www.tme.pl o symbolu R13112B8W02BRN2
Obrazek

Jego montaż jest analogiczny do montażu oprawki w lampie.

Znaczymy, wiercimy, piłujemy wypust na zatrzask, ułatwiona sprawa, że można ściągnąć rysunek jego montażu.
Obrazek

Po zakończeniu prac mamy w lampie o jedną żarówkę
Obrazek
więcej i możemy śmiało jechać w mgliste drogi
Obrazek
W obwód tylnego światła obrysowego wpiąłem się z kablami, kabelek z „+” obrysu jest połączony z „+” dostawionej oprawki, a „-‘’ został wprowadzony do środka auta i przeprowadzony wzdłuż lewej strony pod listwami do nowo dodanego wyłącznika.
nastąpiła zmiana biegunów teraz do środka idzie + i dodatkowa masa
pozwala to na uruchomienie diody na pizdraku tak, że widać iż mamy zapalone światło
Obrazek

dla tych co nie chcą integrować w lampę
a nie podoba się stercząca lampa pod zderzakiem
to możecie sobie zrobić tak :

Obrazek

kwestia dobrana odpowiedniego kształtu lampy
dobrze jak ma wargę, która zamaskuje ładnie otwór w zderzaku
ta ze zdjęcia pochodzi z honda civic od znajomego
Ostatnio zmieniony 06 lut 2012 10:09 am przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ciapek1114
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: ciapek1114 » 18 lut 2010 09:06 am

Robię hak teraz to i przy okazji światła zrobię jak już się zabrałem do roboty :P a światła pasują jeszcze od nissan patrol k 160 hyundai pony oraz z lublina takie prostokątne lub z mitsubishi l 400 albo mitsubishi colt jeszcze są takie z lancera podaje linki :
mitsubishi lancer
nissan patrol k160
hyundai pony
uniwersal


uniwersal 2

Może komuś się to przyda ale ja jednak zrezygnowałem z ciecia błotnika i robię podwieszaną lampę z lewej strony pod zderzakiem jest taka metalowa cześć gdzieś na Lini tylnej lewej lampy lekko w prawo jakieś 5-10 cm i do niej przykręcę światełko bo jest tam nawet otwór wywiercony na śrubę fi10 potem dodam zdjęcia mojej lampy już z uchwytem a na końcu efekt końcowy :) pomysł zaczerpnięty od qstruck :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 lut 2012 10:10 am przez ciapek1114, łącznie zmieniany 3 razy.

BartoszU
Posty: 51
Rejestracja: 31 gru 2008 06:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BartoszU » 18 lut 2010 07:39 pm

Idealne światło to te przeciwmgielne z Malucha 126p. I koszt nie wielki.Kątownik dorobić i gotowe .A jest jeszcze jedna opcja( ja mam tak u siebie) ,jedno tylne wsteczne(jak stoisz za autem lewe), przerobić na przeciwmgielne .A robi się to tak że zakleja czerwoną okrągłą nalepką i prowadzi do środka przycisk ( obok skrzyni idealnie pasuje umieścić przycisk w zaślepce po ASR chyba ,taki mały prostokąt ).Wtedy nie musisz kaleczyć deski ,tak tylko 1m kabelka więcej.A jeszcze z pod maski w skrzynce bezpieczników trzeba plus od świateł drogowych .Jak powiesz o co biega elektrykowi to zrobi :).Pozdrawiam.

klackier
Posty: 45
Rejestracja: 30 sie 2011 09:56 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: klackier » 23 paź 2011 09:57 pm

Witam,

Ja kupiłem taką mniejszą lampę niż w 126p , zamontowałem i nie wygląda najgorzej. Jest gdzie przykręcić, gdzie puścić przewód... Trochę czasu i gotowe.
http://allegro.pl/uniwersalna-lampa-prz ... ?source=oo

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 23 paź 2011 11:13 pm

No dobra
Ja swoje przeciwmgielne tylne zrobiłem bez przerabiania lampy, bez dodatkowych elementów zewnętrznych. Wszystko co dołożyłem to dwie żarówki bezcokołowe bodaj 20W wsadzone w miejsce tylnych obrysówek 5W (normalnie pozycyjne tylne są jako słabe włókno żarówki STOP i POZYCJA + dodatkowe obrysówki na dole.
Odciąłem zasilanie tych dolnych, doprowadziłem nowy kabelek od wyłącznika przy kierownicy i wszystko działa jak należy.
Zasilanie podpiąłem pod kabel prądowy pozycyjnych i tyle.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Tylne przeciwmgiene mgłowe

Post autor: Łuki » 24 paź 2011 08:56 am

witam koledzy,doczepie sie z moim pomysłem-może sie spodoba.Rozwiązanie znalazłem sobie kosztem światła lewego wstecznego.W miejsce oprawy światła wstecznego wkładamy przyciątą w kółko folie koloru czerwonego transparentalnego przyklejamy i mamy gotową oprawę do światła przeciwmgielnego,pozostaje nam podłączenie elektryczne.

marecki1999
Posty: 715
Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica Limited 2017
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 1

przeciwmgielne tylne: 36 LED

Post autor: marecki1999 » 02 lut 2012 01:44 pm

"kliknij" na zdjęcie aby powiększyć ;)
zarowki do dostania w :
https://jafra.com.pl
Załączniki
Szczecin-20120202-00085.jpg
Ostatnio zmieniony 17 sie 2012 10:08 am przez marecki1999, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)

olejniczak
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2012 10:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: olejniczak » 05 lut 2012 03:08 pm

Do stopu zarowka dwuwloknowa, mamy pozycje i stop.
Zamiast pozycji robimy przeciwmgielne.
Kierunki juz sa i wsteczne sa dwa.

Przepraszam za brak polskich znakow, ale pisze z tabletu.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 05 lut 2012 08:24 pm

Na forum opisane są różne koncepcje i różne wykonania światła przeciwmgielnego tylnego. Powtarzanie argumentów mija się z celem i nie wprowadza żadnych nowych elementów.
Producent nie przewidział takiej opcji zatem do właściciela auta należy decyzja jak chce mieć żeby:
- po pierwsze - być bezpiecznym (biernie i czynnie) na drodze
- po drugie - sprostać wymogom opisanym w prawie o ruchu drogowym
- po trzecie - przy akceptowalnych kosztach i minimalnej ingerencji w konstrukcję samochodu zrealizować cele opisane powyżej.
Jak można doposażyć auto w ten element oświetlenia napisane zostało juz chyba wszystko.
Zatem każdy kogo czeka przeróbka musi sam zdecydować wybierając sobie wariant w jego rozumieniu najlepszy.
Proponuję zatem uznać temat za wyczerpany.

Mauer
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2012 09:52 am
Lokalizacja:
Samochód:

pomarańczowy wyłacznik przy kierownicy

Post autor: Mauer » 01 wrz 2012 08:40 am

Panowie, na kolumnie kierownicy, po lewej stronie mam taki mały, okragły, pomarańczowy wyłącznik i za Chiny Ludowe nie wiem czemu ma on służyć. Może ktoś sie orientuje? Czy to orginał, czy może jakiś patent :D

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 wrz 2012 08:59 am

raczej dostawka
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Mauer
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2012 09:52 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Mauer » 01 wrz 2012 09:21 am

kurcze, tylko do czego :/ , kombinowałem na różne sposoby, włącze, nic się nie dzieje poza pomarańczowym światełkiem, wyłacze i światełko gaśnie ot i cały tiuning :D

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 01 wrz 2012 11:08 am

ja w tym miejscu mam włącznik świateł przeciw mgielnych /2 włączniki czerwony i pomarańczowy -przód i tył/może u ciebie jest tak samo?
moje cacuszko

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 wrz 2012 11:11 am

ściągnij osłonę i zobbacz gdzie idą kable
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Mauer
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2012 09:52 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Mauer » 01 wrz 2012 12:54 pm

Tom pisze:ja w tym miejscu mam włącznik świateł przeciw mgielnych
okazuje się, że ja również :D
Pomarańczowy jest do przeciwmgielnych z tyłu, a z przodu nie mam :S

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 01 wrz 2012 05:14 pm

Przeciwmgielnego tylnego fabryka nie dawała więc każdy ma jakiś patencik.
Przenoszę wątek do Przeciwmgielnego - będzie w jednym miejscu
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 10 mar 2013 04:49 pm

Jesli chodzi o swiatlo przeciwmgielne, to u mnie wyglada to nastepujaco:

Obrazek

Posluzylem sie gniazdem switel obrysowych pojazdu, bo dokladanie kolejnych lamp z malucha czy czegos innego to tylko psuje wyglada naszej fury :) Rozwiazanie proste, przelacznik obok kierownicy. Zarowka kosztowala chyba najwiecej, bo 59zl, ale uwazam, ze bylo warto, nizej link:

http://allegro.pl/zarowka-led-w5w-smd-c ... 53394.html

Diagnosta na stacji powiedzial, ze swiatlo przeciwgielne powinno byc oddalone ok 10cm od swiatla stopu. Przepisy nie precyzuja, czy ma to byc 10cm od "klosza" czy tez "zarowki" wiec jesli obie zarowki sa od siebie oddalone przynajmniej o taka odleglosc to spelnione sa wymogi stawiane przez KD i mozna tak zrobic swiatlo przeciwmgielne - co mnie niezmiernie cieszy :) Mozna zalozyc, ze inny diagnosta moze sie przyczepic do tego, ze oba swiatla sa w jednym kloszu - ALE tu na nasze szczescie sa one przedzielone od siebie konstrukcja klosza wewnatrz lampy, wiec poniekad spelniaja wymog stawiany przez przepisy. Zostalo mi jeszcze zrobic biale postojowki z przodu, wg pomyslu @szunaj60 z tego watku:

viewtopic.php?f=88&t=438

I bedzie cacy - nic wiecej nie robie, bo nie ma to sensu. Grunt, zeby oswietlenie naszego pojazdu spelnialo wymogi KD na ile to oczywiscie jest mozliwe, bo wiecej i tak zrobic nie mozemy nie zmieniajac calych lamp - a tych zmienic nie mozemy, bo nikt nie produkuje strikte europejskich odpowiednikow (poza xenonami oczywiscie, ale i te nie sa zgodne z normami EU) w tym przednich jak i tylnych.

Pozdr

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 10 mar 2013 09:18 pm

Jesli chodzi o swiatlo przeciwmgielne, to u mnie wyglada to nastepujaco:
tak samo jest u mnie ,tylko ja robiłem to w ASO za 120PLN :mrgreen: działa i nikt się nie czepia a i nie szpeci

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 13 mar 2013 04:47 pm

Ja przed przeglądem założyłem taką małą lampkę na 4 LED do zderzaka.
Oto efekt
P.S Z umytym autkiem wygląda lepiej:)
Załączniki
1.jpg

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 13 mar 2013 04:55 pm

verbea,
Każdy patent jest dobry jeśli wypełnia wymogi prawne.
Choć ja preferuję dodatkowe światła w obrysie auta - pod zderzakiem miałem w Windstarze i ciągle urywałem o krawężnik lub coś innego
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 13 mar 2013 04:59 pm

Moje jest przykręcone to tej dolnej części zderzaka i nie wystaje poza jego obrys więc żeby urwać to tylko ze zderzakiem:)
Pozdrawiam

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Post autor: sulkevi » 16 gru 2013 10:20 am

Crypt, postawiłem flaszkę. Sposób na wymagane światło przeciwmgielne sprawdza się w 100%. Bez cięcia, wiercenia i doczepiania w gniazdo obrysówki wstawiamy leda + elektryk, który poprowadzi kable i wstawi przełącznik. Uwaga. Ważne aby przełącznik miał diodkę, która informuje o włączonym świetle przeciwmgielnym.

koszt żarówki ok 60 zł + elektryk

Co do modyfikacji przednich postojowych (zespolonych z kierunkami), to też można wstawić ledy zamiast dorabiać dodatkowe światełka.
kosztowo wygląda to tak:
Żarówka Led 30x SMD5050 W21/5W 7443 DUAL COLOR 50 zł za szt. + ewentualnie rezystor 25 zł szt.
i mamy komplet ok 150 zł

przy braku rezystora z komputerem nic złego się nie dzieje, ale kierunki trochę za szybko migają.

PS. są dwa rodzaje tych żarówek. Jedne przy włączonym kierunkowskazie wyłączają pozycje drugie nie.
Kupiłem te, które wyłączają pozycje i jeden diagnosta się przyczepił u drugiego przeszło... tak więc jeżeli ktoś będzie kupował nich celuje w żarówki, które nie wyłączają pozycji przy włączonym kierunku.

kulfonAWD
Posty: 6
Rejestracja: 06 kwie 2013 05:02 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Ponoć w temacie PRECIWMGNIELNYCH było już wszystko ale ..

Post autor: kulfonAWD » 07 lut 2014 12:16 pm

Witam! Po roku jazdy złotą LTD muszę odwiedzić diagnostę. Moja pierwszy przegląd miała pewnie załatwiony przez znajomego Górala, który ją sprowadził bo w sprawie modyfikacji oświetlenia to tylko lewy ksenon świecił niżej imitując asymetrię. Ale do rzeczy... Przednie światła dokładam led w zewnętrznym dolnym rogu i gotowe a tył w miejsce obrysówki mocnego leda ... tak wiem to już było ale to pora na mój pomysł.
By nie ciągnąć kabli przez cały samochód proponuję zastosowanie radiowego przekaźnika
http://www.ebay.com/itm/300839509178?ss ... 1497.l2649 .
Ci którzy mają Homelink pod sufitem mogą zastosować go do obsługi tego przekaźnika.
Za jakieś 23 tygodnie napiszę jak to się sprawdza.
Niby kabel zawsze lepszy od radiówki ale jak pomyślę sobie o trzeszczących plastikach po montażu to wolę to rozwiązanie.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 22 lis 2015 02:53 pm

Panowie mam pytanie odnośnie żarówek którymi zastąpimy tylny obrys na przeciwmgielne. Czy taka żarówka jest wystarczająca http://allegro.pl/t10-r10-w5w-zarowka-d ... 34671.html
czy trzeba większą np taką http://allegro.pl/auto-led-t10-w5w-canb ... 92233.html.
I jeszcze jedno pytanie tylne przeciwmgielne robicie na jednej lewej stronie a z prawego obrysu wyciągacie żarówke, czy po obu stronach i kabel ciągniemy do obu lamp?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 22 lis 2015 02:58 pm

lutek34 pisze:I jeszcze jedno pytanie tylne przeciwmgielne robicie na jednej lewej stronie a z prawego obrysu wyciągacie żarówke, czy po obu stronach i kabel ciągniemy do obu lamp?
ja mam symetrycznie po obu stronach
tyle że jeszcze żarowe, 10W bodajże i nie powala
tak że sugerowałbym raczej mocniejszą ;)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 22 lis 2015 04:00 pm

Też mam po obu stronach i lepsze - mocniejsze.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

maciasty77
Posty: 136
Rejestracja: 27 paź 2013 05:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: maciasty77 » 22 lis 2015 09:44 pm

U mnie jest po obu stronach po 20W kazda i jest ok
Jeżeli nie masz wyjścia-wyjdź wejściem...

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 23 lis 2015 05:50 pm

lutek34,
Jestem właśnie w trakcie poszukiwań odpowiednich żarówek aby osiągnąć pożądany cel - czyli dobrze świecące przeciwmgłowe, i z tego co szukałem to skłaniałbym się ku takim żarówkom:
http://www.ebay.com/itm/2x-Red-9W-CREE- ... 3W&vxp=mtr

Nie są tanie, ale być może będą świecić, a chyba o to chodzi.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 24 lis 2015 09:02 am

Dobry wybór. Mam podobne, białe w cofania
świecą b.mocno - 5W Led
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 24 lis 2015 09:19 am

Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

arkonada1
Posty: 41
Rejestracja: 13 gru 2015 03:35 pm
Lokalizacja: Legnica
Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 Lpg

Post autor: arkonada1 » 25 gru 2015 01:12 pm

Witam wszystkich, a zwłaszcza M, bo do niego mam pytanie . Możesz narysować schemat podłączenia tylnich obrysówek jako przeciwmgłowe. Albo ktoś kto tak ma ,bo jakoś nie kumam jak to zrobić , a rysunek wszystko wyjaśni.Dzięki wszystkim za pomoc.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 15 sty 2016 02:00 pm

Panowie a jak by się miało zamiana żarówki w światłach cofania na dual led white/red?
Coś takiego
http://www.aliexpress.com/item/2pcs-60- ... 18400_6151
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

marecki1999
Posty: 715
Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica Limited 2017
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 1

Post autor: marecki1999 » 15 sty 2016 03:55 pm

witaj Lutek,
rozumiem, że chodzi Ci o to aby były i jako przeciwmgielne i jako cofania ???
nie widzę jakiej są mocy, ale boję się czy oby nie za słabe...
u mnie dla przykładu, jest żarówka LED 30 - 9V, na zdjęciu wyżej w temacie.
Pozdrawiam
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 15 sty 2016 04:34 pm

marecki1999 pisze:rozumiem, że chodzi Ci o to aby były i jako przeciwmgielne i jako cofania ???
Dokładnie tak, niby maja po 30 ledów na każdy kolor i według opisu maja się nadawać.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 15 sty 2016 04:43 pm

lutek34 pisze:Panowie a jak by się miało zamiana żarówki w światłach cofania na dual led white/red?
trzeba by chyba przerobić oprawkę
nie wiem czy jest przystosowana do "dwu włóknowej żarówki"
chyba że jej sterowanie jest jakoś inaczej prowadzone :/
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 16 sty 2016 04:43 pm

arkonada1,
Sorry że dopiero teraz ale baaaardzo rzadko bywam na forum.
Rysować mi się nie chce więc krótki opis.
1. wcinasz się w obwód "+" świateł pozycyjnych - tam gdzie Ci wygodnie - lutujesz dodatkowy przewód, dokładnie izolując miejsce lutowania (dobrze sprawdzają się koszulki termokurczliwe z klejem)
2. prowadzisz przewód w rejon licznika, gdzie montujesz wyłącznik ON/OFF
3 Od wyłącznika prowadzisz przewód do tyłu i tam robisz odnogę żeby ogarnąć obie lampy (jeśli mają być dwie)
4. Odcinasz i izolujesz plusy od świateł obrysowych lampy (izolujesz po stronie samochodu) Drugi koniec odcięcia (od lampy) łączysz lutem z końcem doprowadzonego przewodu a następnie izolujesz dokładnie. Druga lampa analogicznie.
5. Warto zadbać o sygnalizację włączonego światła przweciwmgielnego - optymalnie dioda w wyłączniku - wówczas do wyłącznika doprowadź sobie jeszcze masę i odpowiednio podłącz.
6. Odradzam jakiekolwiek prowizoryczne połączenia elektryczne - będzie nietrwałe, awaryjne a i niebezpieczne być może. W szczegóły wdawać się nie będę.

Działa przy włączonych światłach pozycyjnych i jest OK.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Amras
Posty: 36
Rejestracja: 19 lut 2016 08:56 pm
Lokalizacja: Leszno
Samochód: AWD4.0TOURING07
Postawił flaszek: 1

Post autor: Amras » 09 mar 2016 07:56 pm

M. pisze:arkonada1,
Sorry że dopiero teraz ale baaaardzo rzadko bywam na forum.
Rysować mi się nie chce więc krótki opis.
1. wcinasz się w obwód "+" świateł pozycyjnych - tam gdzie Ci wygodnie - lutujesz dodatkowy przewód, dokładnie izolując miejsce lutowania (dobrze sprawdzają się koszulki termokurczliwe z klejem)
2. prowadzisz przewód w rejon licznika, gdzie montujesz wyłącznik ON/OFF
3 Od wyłącznika prowadzisz przewód do tyłu i tam robisz odnogę żeby ogarnąć obie lampy (jeśli mają być dwie)
4. Odcinasz i izolujesz plusy od świateł obrysowych lampy (izolujesz po stronie samochodu) Drugi koniec odcięcia (od lampy) łączysz lutem z końcem doprowadzonego przewodu a następnie izolujesz dokładnie. Druga lampa analogicznie.
5. Warto zadbać o sygnalizację włączonego światła przweciwmgielnego - optymalnie dioda w wyłączniku - wówczas do wyłącznika doprowadź sobie jeszcze masę i odpowiednio podłącz.
6. Odradzam jakiekolwiek prowizoryczne połączenia elektryczne - będzie nietrwałe, awaryjne a i niebezpieczne być może. W szczegóły wdawać się nie będę.

Działa przy włączonych światłach pozycyjnych i jest OK.
A dlaczego wcinać się w obwód "+" świateł pozycyjnych a nie "+" odcięty od światła obrysowego?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 mar 2016 09:56 pm

Amras,
A wcinaj się gdzie chcesz byle tak, że masz napięcie pod rządami włączonych pozycyjnych.
Myślę że masz na myśli przedni obrys bo tak czy inaczej masz do zainstalowania wyłącznik w obwodzie - a funkcjonalnie powinien być w zasięgu rąk kierującego. Ciągnięcie przewodu od tyłu i z powrotem do tyłu wydaje się nieefektywne - szczególnie uwzględniając że do tego tyłu prąd jest i tak doprowadzany od przodu. 3 długości to i trzykrotna rezystancja a i kilka metrów przewodu więcej oznacza ciut wyższy koszt.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Juzik
Posty: 9
Rejestracja: 14 sie 2016 09:32 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica

Re: Tylne przeciwmgiene mgłowe

Post autor: Juzik » 30 wrz 2016 04:44 pm

[quote="zyga"]Tylne przeciwmgłowe.

Witaj zyga czy jest szansa by dostać się do instalacji lamp tylnych w środku a jeśli tak to jak dostać sie do nich (które plastiki zdemontować).
Będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 02 paź 2016 09:34 pm

Juzik pisze:Witaj zyga czy jest szansa by dostać się do instalacji lamp tylnych w środku a jeśli tak to jak dostać sie do nich (które plastiki zdemontować).
Będę wdzięczny.
Witaj Juzik, zdejmij tylną lampę (dwie śrubki na klucz 10 i ciągniesz lampę do siebie) i masz dostęp do jej zasilania. Jeśli chcesz więcej, to zdejmujesz boczek w bagażniku i masz wszystko na wierzchu ;)

Misha
Posty: 30
Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
Lokalizacja: Włocławek
Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD

Post autor: Misha » 20 maja 2017 10:19 pm

Witam,
obecnie też mam dylemat świateł zgodnych z wymogami...mój plan jest taki aby do przednich świateł przeciwmgłowych podłączyć przekaźnik samochodowy który po załączeniu przednich świateł będzie wyzwalany. Na styk przekaźnika dam plusa z akumulatora, a przed tym dla świętego spokoju jakiś mały topik. Żarówki led połączone równolegle. Ciekaw jestem czy cewka przekaźnika nie będzie zbyt obciążać obwodu żarówki przedniej tak by się komputrowi sterującemu coś nie popsuło...Ale chyba nie?????

No i oczywiście znaleźć dogodne miejsce na oprawki....

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 maja 2017 10:53 pm

Misha,
I żeby świeciły tylne p-mgielne będą MUSIAŁY działać przednie p-mgielne?
Jesteś przekonany że tak będzie OK?
A tak Bogiem a prawdą - skoro dajesz do tyłu LED-y to po ki grzmot Ci przekaźnik? Myślisz że obciążenie z dwóch LED-ów może coś narozrabiać? Myślę że jeśli tak to jesteś w błędzie.
Musiałbyś się wpinać w obwód ktorejś żarówki a zatem ciągnięcie przewodu spod maski przez przegrodę czołową do środka auta i dalej na tył. W przełączniku pod kierownicą masz tylko sterowanie 5V więc stąd nic nie weźmiesz.

A tak między nami facetami. Jaki problem jest wpiąć się w obwód świateł pozycyjnych i przez przełącznik puścić do tyłu? Niezależnie od świateł przednich. Przewody biegną po podłodze od przodu do tyłu. Tylko wybrać ten właściwy i go wykorzystać.

No chyba że kochasz sobie komplikować życie...
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Misha
Posty: 30
Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
Lokalizacja: Włocławek
Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD

Post autor: Misha » 20 maja 2017 11:22 pm

Hmmmm......
sądziłem, że wygodniej będzie z jednego przełącznika zapalać przód i tył..
Dać oddzielny przełącznik też nie problem....czyli jak rozumiem można bez obaw "obciążyć" obwód pozycyjnych tak by komp nie ześwirował?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 maja 2017 11:32 pm

Misha pisze:jak rozumiem można bez obaw "obciążyć" obwód pozycyjnych
Absolutnie bezproblemowo
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria / oświetlenie / itd”