Doszczelnianie lamp + m-ż HID by @di

@di
Posty: 347
Rejestracja: 29 sie 2011 08:39 am
Lokalizacja: Gdynia
Samochód:

Doszczelnianie lamp + m-ż HID by @di

Post autor: @di » 16 gru 2013 07:30 am

I tak, zabrałem się za doszczelnianie reflektorów TYC.
Niestety po dwóch latach po objechaniu lamp silikonem znowu zaczęły parować i dodatkowo chciałem zapodać sobie do nich zestaw HID. Żeby było mało to w jednym reflektorze miałem wrzuconą żarówkę PHILIPS BLUE, z której to co było BLUE zmieniło się w blue pył i pokryło wszystko wewnątrz reflektora (?!). Klosz stał się od wewnątrz mleczny...

1. Demontujemy reflektor
2. Demontujemy 6 klipsów trzymających klosz
3. Wykręcamy 2 śruby z tyłu lampy lokalizacja na dole z tyłu lampy (trzymają środek, który jest połączony z kloszem):
Obrazek
4. Grzejemy klosz, i tu jest kilka możliwości:
a. Kładziemy na parę godzin na kaloryfer i następnie wygrzewamy suszarką żony po obwodzie połączenie klosza z obudową lampy
b. Kładziemy klosz do michy z ciepłą wodą (nie testowane)
c. Grzejemy całą lampę w piekarniku (niebezpieczne, nie testowane)
d. Grzejemy opalarką (nie testowane)
5. No i zabieramy się za upierdliwą robotę, czyli demontaż klosza - równomiernie po obwodzie odsuwamy klosz, ja używałem szerokiego śrubokręta płaskiego - rowek w obudowie ulegnie deformacji ale nie ma się co ty przejmować. Staramy się równomiernie wysuwać klosz - jest połączony z plastikowym środkiem lampy. W trakcie wysuwania objeżdżałem po obwodzie nożem przecinając klej.
6. Po ca. 0,5 godziny roboty powinniśmy mieć klosz w rękach.
7. Póki lampa ciepła usuwamy klej mechanicznie tyle ile się da, jak co to grzejemy go suszarką. Jest to chyba najbardziej żmudna robota. Ogólnie zauważyłem, że w dolnej części mojej lampy dali bardzo mało kleju, wręcz na odcinkach go brakowało...
Po demontażu wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
8. To co na kloszu też usuwamy ile się da mechanicznie. Środek trzeba wyjąć i przeczyścić chromiki co by się świeciły. Środek jest zamocowany do klosza na wcisk pinami:
Obrazek
9. Jak już usunęliśmy tyle kleju ile się da, a radzę usunąć mechanicznie jak najwięcej, to możemy dalej usuwać klej za pomocą specyfiku do usuwania sylikonu. Testowałem kilka ale tylko jeden się nadaje(firma HG: http://www.hgpolska.pl/component/option ... ,78/id,46/). Trzeba postępować zgodnie z manualem - ja zostawiałem żeby przereagowało na ca. 0,5 godziny. Po przereagowaniu usuwamy szmatką, w razie co powtarzamy operację, ja robiłem 3 razy. Tak to wygląda po przereagowaniu:
Obrazek
10. Odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjną rowek i klosz lampy - ogólnie tam gdzie będzie klej, ale również trochę kleju wyjdzie poza rowek w lampie, także trzeba porządnie wszystko odtłuścić.
11. Środek lampy, chromy, soczewka, etc. elegancko czyścimy. To samo tyczy się klosza od wewnątrz.
12. Jak ktoś planuje m-ż HID to w obudowie wiercimy otwór 25mm pod wejście żarnika HID:
Obrazek
13. Usuwamy wszystkie paprochy po wierceniu z lampy
14. Testowo składamy całość
15. Wypełniamy rowek w całości klejem lub uszczelniaczem - nie żałujemy. Ja użyłem kleju SIKAFLEX 221 kolor czarny ( http://www.farbyjachtowe.pl/sika-uniwer ... p-161.html ) Wiem, że można użyć też kleju do szyb tak jak radził tedi
16. Wciskamy powoli klosz i zakładamy 6 klipsów.
17. Szpachelką objeżdżamy całe połączenie po obwodzie, w razie czego dowalamy kleju.
18. Wkręcamy 2 wkręty w tylnej części obudowy trzymające środek reflektora - dla uszczelnienia pod łby wrzuciłem też trochę kleju.
19. Jakbyśmy trochę upaćkali klosz klejem to na tym etapie można go jeszcze łatwo usunąć benzyną ekstrakcyjną.
20. Lampę odstawiamy w ciepłe bezpieczne miejsce (klej utwardza się wilgocią z powietrza więc lepiej jakby lampa była w temperaturze pokojowej)
21. Generalnie po ca. 12 godzinach mamy utwardzony klej powierzchniowo a po ca. 2-3 dniach sklejoną całość.
To tyle, zabawa zajęła mi prawie 2 tygodnie po 3-4 godziny nocną porą - wtedy tylko mam trochę czasu. Robota generalnie żmudna i tyle, ale było warto.

Jeśli chodzi o zestaw HID to kupowałem taki (H7 4300k):
Obrazek

Przetwornice zamocowałem na reflektorach taśmą 2-stonną ( http://www.pattex.pl/pl/produkty/tasmy- ... 20-kg.html ), prawy reflektor:
Obrazek

Lewy reflektor (przechodzi spryskiwacz stąd m-ż pod kątem):
Obrazek
Parametry przetwornic:
Obrazek

A całość świeci tak (różnica jest zdecydowana):
Obrazek
Obrazek

I wygląda tak:
Obrazek

A jak jest jasno to świecimy tak:
Obrazek

Dodatkowo wymieniłem wszystkie żarówki na nowe i zalepiłem uszczelniaczem dziury po amatorsko wywierconych otworach na postojówki.
Wszystko pięknie świeci i jest szczelne co najważniejsze.

Może się komuś mój opis przyda.

Joł!
Ostatnio zmieniony 16 gru 2013 10:22 am przez @di, łącznie zmieniany 3 razy.
[i]Col. John 'Hannibal' Smith: I love it when a plan comes together.[/i]

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 16 gru 2013 10:13 am

@di

super materiał myślę że nie jednemu się przyda
flaszeczka się należy :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria / oświetlenie / itd”