Montaz postojówek i kierunków by Szunaj
Montaz postojówek i kierunków by Szunaj
Proponuję inne rozwiązanie przeróbki przednich świateł.
1) Wykręciłem 2 śruby 8-ki trzymające reflektor i delikatnie do przodu wyjąłem z gniazda.
2) Sprawdziłem (żaróweczką z kabelkami) na żarówce kierunek-pozycja, który kabel jest od kierunkowskazu (czarny to -), (środkowy pozycja) 3 to kierunkowskaz.
3) Kabel od pozycji przecinam i dolutowuję kawałek przewodu,miejsce łączenia izoluję.
4) W dolnym zewnętrznym rogu lampy jest wolna zaślepiona komora z odblaskami,wiercę w niej otwór o średnicy 12mm (zależy od oprawki ja miałem z małymi żaróweczkami 5 W chyba od malucha z pozycji) jeszcze jedno trzeba najpierw wywiercić mały otworek np. 5-ką tylko delikatnie bo są 2 ścianki.
5) Połączyłem przewody, obrysówkę (też trzeba przeciąć biały przewód) z kierunkiem
pozycję czyli naszą nową żaróweczkę 5W z tym wlutowanym kabelkiem ,masę z jakiegoś czarnego kabla. I mamy oddzielnie 2-ie żarówki kierunków, nową pozycje.
[ Dodano: Czw Maj 14, 2009 22:51 ]
UWAGA!!! Wszystkie czynności związane z lutowaniem wykonujemy na odłączonej lampie bo można popalić scalaki w komputerze.
Tutaj wycinamy otwór
Tak wygląda po wycięciu
Taką żarówkę zastosowałem
A tak przerobione kierunkowskazy
Tak wyglądają przerobione
Oprawki pochodzą z podświetlenia tablicy prędkościomierza lub z podświetleń kokpitu od mazdy 626 poszła na złom.
1) Wykręciłem 2 śruby 8-ki trzymające reflektor i delikatnie do przodu wyjąłem z gniazda.
2) Sprawdziłem (żaróweczką z kabelkami) na żarówce kierunek-pozycja, który kabel jest od kierunkowskazu (czarny to -), (środkowy pozycja) 3 to kierunkowskaz.
3) Kabel od pozycji przecinam i dolutowuję kawałek przewodu,miejsce łączenia izoluję.
4) W dolnym zewnętrznym rogu lampy jest wolna zaślepiona komora z odblaskami,wiercę w niej otwór o średnicy 12mm (zależy od oprawki ja miałem z małymi żaróweczkami 5 W chyba od malucha z pozycji) jeszcze jedno trzeba najpierw wywiercić mały otworek np. 5-ką tylko delikatnie bo są 2 ścianki.
5) Połączyłem przewody, obrysówkę (też trzeba przeciąć biały przewód) z kierunkiem
pozycję czyli naszą nową żaróweczkę 5W z tym wlutowanym kabelkiem ,masę z jakiegoś czarnego kabla. I mamy oddzielnie 2-ie żarówki kierunków, nową pozycje.
[ Dodano: Czw Maj 14, 2009 22:51 ]
UWAGA!!! Wszystkie czynności związane z lutowaniem wykonujemy na odłączonej lampie bo można popalić scalaki w komputerze.
Tutaj wycinamy otwór
Tak wygląda po wycięciu
Taką żarówkę zastosowałem
A tak przerobione kierunkowskazy
Tak wyglądają przerobione
Oprawki pochodzą z podświetlenia tablicy prędkościomierza lub z podświetleń kokpitu od mazdy 626 poszła na złom.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009 12:39 pm przez szunaj60, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
nie będę się rozpisywał bo technologia montaż zbliżona do sposobu Szunaja i Warmika z tą różnicą że ja wsadziłem garść białych led z opornikami w lampy, dwóch miejscach,
Z zewnątrz trzeba wywiercić większe otwory a głębiej w odbłyśniku mniejsze dopasowane do wielkości diody z uwagi na chwile wolnego czasu przerobiłem też odbłyśnik w zderzaku na odbłyśnik świecący oraz wyłącznik pomara?czowego postoju tak, że może być biały i pomara?czowy a może być sam biały
efekty niżej na fotkach
Z zewnątrz trzeba wywiercić większe otwory a głębiej w odbłyśniku mniejsze dopasowane do wielkości diody z uwagi na chwile wolnego czasu przerobiłem też odbłyśnik w zderzaku na odbłyśnik świecący oraz wyłącznik pomara?czowego postoju tak, że może być biały i pomara?czowy a może być sam biały
efekty niżej na fotkach
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
i flaszka za to leciJarkowy pisze:Pomysł był jednak mój
tak długość jest podzielona na równe części w tylnej części otworek niska dioda do środka i szczelne zalanie czymś co nie przepuszcza wodyArtekkkk pisze:A jak zamontowałeś podświetlenie tego odblasku na zderzaku? Też diody?
żeby już później nie robić dodatkowego tematu to przy robieniu podświetlenia tego obrysu w zderzaku trzeba pamiętać o kostce połączeniowej tak aby można było później zdemontować zderzak, polecam kostki tyco/amp
http://www.tme.eu/wtyk-meski-superseal- ... 104-1.html
są łatwe w montażu oraz odporne na czynniki agresywne (paliwa, sole, płyny hamulcowe) generalnie nadają się do wszelkich połącze? w samochodzie zarówno wewnątrz jak i zewnątrz
diody do tego wybrałem takie
http://www.tme.eu/dioda-led-5mm-biala-2 ... 1a-ij.html
seria OSxx65xx ma fi 4,8mm i 3,25mm wysokości
standardowa dioda ma 8,7mm wysokości i będzie później ciężko aby odblask nie odstawał od zderzaka,
Ja wczoraj wymieniłem reflektory na soczewki z xenonami na elektronicznych przetwornicach i zrobiłem sobie migacze w bocznych odblaskach w zderzaku.
Oczywiście odblask trzeba rozkleić żeby włożyć diody do środka wygląda super robota banalna.
W jednym odblasku po dwa paski po 15cm samoprzylepne z diodami SMD
razem polutowane wywiercony otworek od spodu na wyjście przewodów podłączone do wiązki przy lampie.
Efekt SUPER i wreszcie nas widać gdzie skręcamy i nie ma problemu z rejestracją haka.
Pozdrawiam Arecki
Oczywiście odblask trzeba rozkleić żeby włożyć diody do środka wygląda super robota banalna.
W jednym odblasku po dwa paski po 15cm samoprzylepne z diodami SMD
razem polutowane wywiercony otworek od spodu na wyjście przewodów podłączone do wiązki przy lampie.
Efekt SUPER i wreszcie nas widać gdzie skręcamy i nie ma problemu z rejestracją haka.
Pozdrawiam Arecki
Podaję numer aukcji na Allegro z której korzystałem
5cm TAŚMA LISTWA DIODY LED kolory TUNING WHITE (1353467691) na Allegro
Gościu sprzedaje w odcinkach po 5cm ale jeżeli kupujesz więcej to dostajesz w jednym kawałku i tak jak pisałem do jednego odblasku w środek wchodzą dwa paski po 15cm czyli razem 18 LED równolegle które z jednej strony trzeba zlutować kabelkami a z drugiego końca zrobić wyjście kabli do wiązki. Oczywiście odblask trzeba rozłożyć jak pęknie podaję link do najtańszych odblasków (ja połamałem przy wyjmowaniu)
ODBLASK PRAWY CHRYSLER PACIFICA (1336462169)
Paski z diodami kolor żółty przyklejasz taśmą w którą są zaopatrzone w środek i ponownie sklejamy klosz z podstawą.
Inwestycja 12zł za LEDY i własna robota.
Za zamontowanie i podłączenie przednich lamp oraz migaczy koszt 120zł z okablowaniem i kostkami.
Pozdrawiam Arecki
5cm TAŚMA LISTWA DIODY LED kolory TUNING WHITE (1353467691) na Allegro
Gościu sprzedaje w odcinkach po 5cm ale jeżeli kupujesz więcej to dostajesz w jednym kawałku i tak jak pisałem do jednego odblasku w środek wchodzą dwa paski po 15cm czyli razem 18 LED równolegle które z jednej strony trzeba zlutować kabelkami a z drugiego końca zrobić wyjście kabli do wiązki. Oczywiście odblask trzeba rozłożyć jak pęknie podaję link do najtańszych odblasków (ja połamałem przy wyjmowaniu)
ODBLASK PRAWY CHRYSLER PACIFICA (1336462169)
Paski z diodami kolor żółty przyklejasz taśmą w którą są zaopatrzone w środek i ponownie sklejamy klosz z podstawą.
Inwestycja 12zł za LEDY i własna robota.
Za zamontowanie i podłączenie przednich lamp oraz migaczy koszt 120zł z okablowaniem i kostkami.
Pozdrawiam Arecki
Zyga mam prośbę mógłbyś napisać który przewód gdzie podłączyć żeby przerobić odbłyśniki na kierunki? W którym miejscu podłączyć ?
Planuję zamontować ledowe światła dzienne i przy okazji zrobiłbym sobie takie kierunki. Świetnie to wygląda.
Planuję zamontować ledowe światła dzienne i przy okazji zrobiłbym sobie takie kierunki. Świetnie to wygląda.
[url=http://www.digitfoto.pl]Fotografia[/url]
[url=http://www.odkurzacz-centralny.com.pl]ODKURZACZE[/url]
[url=http://www.odkurzacz-centralny.com.pl]ODKURZACZE[/url]
wklejasz diody do odbłyśnika - wyprowadzasz z niego dwa kable. Łączysz je rownolegle do kabli z kierunkowskazu w lampie i ... mrugasz.
PS.Uważaj jak wyciągasz odbłysniki aby nie połamać zaczepów, a potem rozklejasz przy pomocy noża odbłysnik. Jest on zlozony z podstawki i wklejonego na niego elementu odblaskowego. Podstawa jest na tyle "głęboka", że mozna tam bez problemu schować pasek diodowy.
Robiłem wg instrukcji powyzej i fajnie to działa a jeszcze lepiej wygląda.
PS.Uważaj jak wyciągasz odbłysniki aby nie połamać zaczepów, a potem rozklejasz przy pomocy noża odbłysnik. Jest on zlozony z podstawki i wklejonego na niego elementu odblaskowego. Podstawa jest na tyle "głęboka", że mozna tam bez problemu schować pasek diodowy.
Robiłem wg instrukcji powyzej i fajnie to działa a jeszcze lepiej wygląda.
https://zapunkty.blogspot.com
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
zyga,
Przez przypadek sprawdziłem tę teorię i faktycznie okazała się tylko teorią.
W moich obrysówkach są po 4 odcinki taśm, w jednej obrysówce przez przeoczenie podłączyłem jeden ostatni odcinek odwrotnie i 3 świeciły jeden nie. Po zmianie biegunowości świecą wszystkie. Mimo pierwotnego błędu wyszło OK.
Zatem nie wszystkie LEDy są ekstremalnie czułe.
Przez przypadek sprawdziłem tę teorię i faktycznie okazała się tylko teorią.
W moich obrysówkach są po 4 odcinki taśm, w jednej obrysówce przez przeoczenie podłączyłem jeden ostatni odcinek odwrotnie i 3 świeciły jeden nie. Po zmianie biegunowości świecą wszystkie. Mimo pierwotnego błędu wyszło OK.
Zatem nie wszystkie LEDy są ekstremalnie czułe.
Ja też zrobiłem ten myk z kierunkami i działa !!! Ale też i dzienne dobrze pasują .
Zdjęcia pod:
1.https://picasaweb.google.com/1015283569 ... directlink
2.https://picasaweb.google.com/1015283569 ... directlink
Zdjęcia pod:
1.https://picasaweb.google.com/1015283569 ... directlink
2.https://picasaweb.google.com/1015283569 ... directlink
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
witam zacne grono
niestety diagnosta się czepiał o pomarańczki na postojach i kupiłem te ledy
http://allegro.pl/dual-color-led-p27-7w ... 29928.html
no i tak się dzieje jak piszą że mrugają o wiele szybciej teraz kierunki a rozwiązaniem jest dołożenie opornika 6 ohm równolegle czyli mam rozumieć że jeden koniec opornika pod masę czyli czarny a drugi koniec na drugi skrajny kabelek tak?
dzięki za odpowiedź pozdrawiam Krzysiek
niestety diagnosta się czepiał o pomarańczki na postojach i kupiłem te ledy
http://allegro.pl/dual-color-led-p27-7w ... 29928.html
no i tak się dzieje jak piszą że mrugają o wiele szybciej teraz kierunki a rozwiązaniem jest dołożenie opornika 6 ohm równolegle czyli mam rozumieć że jeden koniec opornika pod masę czyli czarny a drugi koniec na drugi skrajny kabelek tak?
dzięki za odpowiedź pozdrawiam Krzysiek
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
W przepisach było kiedyś powiedziane że mają mrugac 90 +/- 30 razy na sek.marecki1999 pisze: ... nie ma przecież w przepisach powiedziane, że mają mrygać z częstotliwością co ...
Nie wiem czy to jeszcze aktualne, ale wydaje mi się, że nadal.
Raczej szeregowo - bo tu chodzi o zwiększenie (łącznej) rezystancji,malyslazak pisze:...rozwiązaniem jest dołożenie opornika ... równolegle ...
tak żeby LEDa (która ma ją znacznie mniejszą niż włókno)
"udawała" dla przerywacza - żarówkę.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
pach,
Sorka - ale równolegle.
szeregowo obetnie ci napięcie a nie o to chodzi.
Częstotliwość wynika z mocy pobieranej przez żarówki. Proponuję prosty test - podłącz żarówkę 5W i zobacz jak będzie mrygać. Obciążenie ma być na poziomie 21W czyli ma popłynąć większy prąd niż przez oszczędne LED-y. Popłynie jedynie "bokiem".
Sorka - ale równolegle.
szeregowo obetnie ci napięcie a nie o to chodzi.
Częstotliwość wynika z mocy pobieranej przez żarówki. Proponuję prosty test - podłącz żarówkę 5W i zobacz jak będzie mrygać. Obciążenie ma być na poziomie 21W czyli ma popłynąć większy prąd niż przez oszczędne LED-y. Popłynie jedynie "bokiem".
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.