Siłownik maski
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Siłownik maski
Kolega beasdazel przy okazji sprzedarzy swojego auta,
( http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=51488)
co i raz, uracza nas info o ciekawych rozwiązaniach
jakie w nim zastosował.
Tym razem - podnośnik/siłownik klapy maski. Temat warty cd.,
więc żeby nie rozwijać OT w dziale Sprzedaży zakładam TU ten temat.
I od razu prośba o jakieś dane zastosowanego
siłownika i ew szczegóły montażu ?
Przymocowany do ori śrub?
Jeden czy z obu stron?
( http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=51488)
co i raz, uracza nas info o ciekawych rozwiązaniach
jakie w nim zastosował.
Tym razem - podnośnik/siłownik klapy maski. Temat warty cd.,
więc żeby nie rozwijać OT w dziale Sprzedaży zakładam TU ten temat.
I od razu prośba o jakieś dane zastosowanego
siłownika i ew szczegóły montażu ?
Przymocowany do ori śrub?
Jeden czy z obu stron?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
To co ja zastosowałem to już zużyty jeden siłownik z klapy bagażnika od Mazdy 323F z '98r. dysponował on jeszcze siłą wyrzutu ok. 500N. czy to wystarcza? TAK - jak najbardziej. Jednak maska sama się nie podnosi, trzeba ją unieść ręcznie. Maska sama nie opada i na głowę bna pewno nie spadnie , ponieważ siłownik o takiej sile trzyma ją stabilnie.
Siłownik z Mazdy ma długość (pomiędzy osiami mocowania) ok. 53 cm. i jest o te 3 cm za długi (tak jak widzicie na zdjęciu musiałem robić redukcję
To co zrobiłem to prototyp i się sprawdził!! więc polecam zastosowanie poniższe - nie to co ja mam!!
W najbliższych planach miałem w planach zakupienie dwóch siłowników od maski przedniej
z VOLKSWAGEN GOLF IV od 2001r. do 10/2003r
takich jak w tej aukcji--> http://allegro.pl/vw-golf-4-iv-silownik ... 62252.html
Jeśli zamontujecie dwa siłowniki będzie lepiej, ponieważ waga maski będzie rozłożona na dwa zawiasy a nie na jeden.
Siłownik z Mazdy ma długość (pomiędzy osiami mocowania) ok. 53 cm. i jest o te 3 cm za długi (tak jak widzicie na zdjęciu musiałem robić redukcję
To co zrobiłem to prototyp i się sprawdził!! więc polecam zastosowanie poniższe - nie to co ja mam!!
W najbliższych planach miałem w planach zakupienie dwóch siłowników od maski przedniej
z VOLKSWAGEN GOLF IV od 2001r. do 10/2003r
takich jak w tej aukcji--> http://allegro.pl/vw-golf-4-iv-silownik ... 62252.html
Jeśli zamontujecie dwa siłowniki będzie lepiej, ponieważ waga maski będzie rozłożona na dwa zawiasy a nie na jeden.
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Patrzę na oferty tych siłowników Mazdybeasdazel pisze:...siłownik z klapy bagażnika od Mazdy 323F z '98r. dysponował on jeszcze siłą wyrzutu ok. 500N. ....
np.: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... azda%20323
i piszą tam o sile wyrzutu 320N;
miałeś jakiś mocniejszy?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
wiesz co... ciekawa sprawa. Nie wiem jaki był ten mój. Ja to sobie obliczyłem...
idziesz do wagi naciskasz siłownikiem do końca na wadze i zapisujesz jaka jest "waga" wyrzutu (jeśli mogę się tak wyrazić.
jak to się oblicza??
1 kg= 9.81N czyli 52 kg (zważonego przeze mnie wyrzutu) to--> 52*9.81=510,12N
ale zaintrygowałeś mnie... muszę to sprawdzić jeszcze raz
Posiadam jeszcze jeden taki siłownik, mniej więcej takiej samej siły i nie potrafiły one utrzymać klapy Mazdy
Sprawdzę i poprawię sugestię jakiego typu siłownika użyć... sorry
idziesz do wagi naciskasz siłownikiem do końca na wadze i zapisujesz jaka jest "waga" wyrzutu (jeśli mogę się tak wyrazić.
jak to się oblicza??
1 kg= 9.81N czyli 52 kg (zważonego przeze mnie wyrzutu) to--> 52*9.81=510,12N
ale zaintrygowałeś mnie... muszę to sprawdzić jeszcze raz
Posiadam jeszcze jeden taki siłownik, mniej więcej takiej samej siły i nie potrafiły one utrzymać klapy Mazdy
Sprawdzę i poprawię sugestię jakiego typu siłownika użyć... sorry
KDG - profesjonalny montaż LPG
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886
https://www.facebook.com/KDG.instalacje.LPG/
tel: 533-255-886
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Siłownik maski
Zamontowałem siłownik maski bo ta podpora strasznie mnie irytowała.
Na razie jest zamontowany jeden siłownik jako używany od tylnej klapy Matiza wymieniany kiedyś na nowy który leżał kilka lat,oryginalny Delphi z logo Daewoo o sile wyrzutu 270 N.
Długość od oczka do oczka kuli zaczepu to 50 cm lub 500 mm jak kto woli.
Zastosowałem sworzeń kulowy o średnicy kuli 10 mm i gwincie M6 i M8.
Sworzeń M6 w miejscu śruby w błotniku, a M8 w zawias maski w wywiercony w górnej części otwór fi 8.
Maska stoi stabilnie w górze lecz trzeba ją unieść na ok 70 % wysokości otwarcia i dalej leci sama,wg podpory poszła o ok 4-5 cm wyżej.Gdyby siłownik był nowy to wyrzut byłby silniejszy.
To było na próbę.
Teraz kupię 2 nowe siłowniki o sile wyrzutu gdzieś od 150 do 170 N każdy i zamocuję z obu stron lub jeden o sile wyrzutu 300 N lub wyżej.Zobaczę co znajdę w sklepach.
sworznie kulowe
https://allegro.pl/oferta/sworzen-kulow ... M2YyNGU%3D
https://allegro.pl/oferta/sruba-sworzen ... NTM0YmY%3D
Na razie jest zamontowany jeden siłownik jako używany od tylnej klapy Matiza wymieniany kiedyś na nowy który leżał kilka lat,oryginalny Delphi z logo Daewoo o sile wyrzutu 270 N.
Długość od oczka do oczka kuli zaczepu to 50 cm lub 500 mm jak kto woli.
Zastosowałem sworzeń kulowy o średnicy kuli 10 mm i gwincie M6 i M8.
Sworzeń M6 w miejscu śruby w błotniku, a M8 w zawias maski w wywiercony w górnej części otwór fi 8.
Maska stoi stabilnie w górze lecz trzeba ją unieść na ok 70 % wysokości otwarcia i dalej leci sama,wg podpory poszła o ok 4-5 cm wyżej.Gdyby siłownik był nowy to wyrzut byłby silniejszy.
To było na próbę.
Teraz kupię 2 nowe siłowniki o sile wyrzutu gdzieś od 150 do 170 N każdy i zamocuję z obu stron lub jeden o sile wyrzutu 300 N lub wyżej.Zobaczę co znajdę w sklepach.
sworznie kulowe
https://allegro.pl/oferta/sworzen-kulow ... M2YyNGU%3D
https://allegro.pl/oferta/sruba-sworzen ... NTM0YmY%3D
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Re: Siłownik maski
Kilka przydatnych szczegółów dot. siłowników
do maski było też już m.in. w:
viewtopic.php?f=9&t=5096
do maski było też już m.in. w:
viewtopic.php?f=9&t=5096
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Siłownik maski
Wracając do mojego wpisu z 27 kwietnia to ostatecznie zakupiłem 2 siłowniki od atrapy Volvo FH L500 siła wyrzutu po 150N i teraz jest super.
https://allegro.pl/oferta/sprezyna-gazo ... ZmQ1ZDk%3D
https://allegro.pl/oferta/sprezyna-gazo ... ZmQ1ZDk%3D
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Re: Siłownik maski
Zastanawia mnie czy te siłowniki nie przeszkadzają przy chęci pogmerania pod maską podchodząc od boku?
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
- Konrad
- Posty: 148
- Rejestracja: 26 paź 2016 08:59 pm
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Chrysler Pacifica touring FWD 3.5 V6 Pb 2005
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 13
Re: Siłownik maski
Ja wczoraj kupiłem takie https://allegro.pl/oferta/silownik-tele ... 7435461991. Nie wiem czy nie będą za silne
Konrad
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Siłownik maski
Moim zdaniem jak założysz takie dwa to będzie ciężko zamknąć maskę.Chyba że założysz tylko jeden.Spróbuj tylko z jednym na początek.
________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________
Nie zauważyłem takiej niedogodności.Siłowniki i tak maskę wypychają na ok. 5 cm wyżej niż z podpórką fabryczną.przemy_slav pisze: ↑15 maja 2019 03:25 pmZastanawia mnie czy te siłowniki nie przeszkadzają przy chęci pogmerania pod maską podchodząc od boku?
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Siłownik maski
Nie zauważyłem takiej niedogodności.Siłowniki i tak maskę wypychają na ok. 5 cm wyżej niż z podpórką fabryczną.przemy_slav pisze: ↑15 maja 2019 03:25 pmZastanawia mnie czy te siłowniki nie przeszkadzają przy chęci pogmerania pod maską podchodząc od boku?
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II