Potrzebna jest podstawowa wiedza z zakresu "+" i "-", lutownica i nie trzęsące się ręce:)
Myśleć, czytać, myśleć, myśleć robić - bo to wasze auta i wasza brama ten opis traktować jako opis nie jak wyrocznie, testowane u mnie i u Goldena
Przy lusterku mamy trzy guziki HOME LINK do zamykania i otwierania bram, niestety czasami ten system nie komunikuje się z bramą jaką akurat posiadamy, ale mając trochę umiejętności manualnych i kilka narzędzi z marketu można te 3 guziki ożywić
zaczynamy od tego że potrzebny nam jest dodatkowy pilot do naszej bramy chyba, że mamy jeden w zapasie, pilot musi być wprogramowany do bramy, w pełni działać i mieć nową baterię
demontujemy element z lampkami dla kierowcy i pasażera i schowkiem na okulary otwierając schowek na okulary i odkręcamy 2 wkręty mamy już uwolniony cały element i zostało nam odpiąć kable , odpinamy kable od zasilania czarnej skrzynki i oświetlenia
to co nam zostało w łapach zabieramy na zabieg
od tego elementu okręcamy dwa wkręty tak, aby uwolnić czarną skrzynkę, którą odkładamy w bezpieczne miejsce i mieć pełen dostęp do 10 pin'owej wtyczki
czas na pilota pilota rozkręcamy go lokalizujemy, który swich jest odpowiedzialny za otwieranie bramy, przy pomocy jakiegoś kabelka lokalizujemy, które jego "nóżki" zwierają się przy wciśnięciu przycisku i do nich lutujemy dwa kabelki 15-20 cm, trzeba uważać bo są delikatne i starać się żeby nie spalić lutownicą ani swich'a ani pilota następnie sprawdzamy, który w pilocie to "masa" ( miernik do ko?cówek naszego kabla i do - baterii)
ten kabelek sobie odznaczamy,
zostawiamy na chwilę pilota i wracamy do 10 pin'owej wtyczki
opis pin'ów wtyczki
- 10 masa
- 9 masa
- 8
- 7 brama ***
- 6 brama **
- 5 brama *
- 4 open szybra
- 3 ventylacja szybra
- 2
- 1 close szyba #
....kable są delikatne dlatego robimy wszystko delikatnie a żeby nie było później problemów to wszystko lutujemy i izolujemy ....
przecinamy kabel nr 5 tylko nie przy samej wtyczce tylko dalej 3-4 cm, rozcięty kabelek od strony wtyczki izolujemy a od strony klawiszy zaprawiamy izolacje i bielimy następnie
rozcinamy kabel nr 10 albo ściągamy izolacje na jego kawałku ale takim,aby można było przylutować kabel od naszego pilota, ten kabel docelowo ma być połączony w wtyczką
oznaczony kabel "masowy" z pilota łączymy do kabla nr 10 a drugi kable z pilota lutujemy od kabla nr 5 ale nie do wtyczki tylko w stronę guzików jak to już było wspomniane
teraz wszystko powinno działać, wkładamy baterię do pilota i sprawdzamy czy funkcjonuje pilot z naszym zewnętrznym guzikiem,
jeśli tak to wpinamy wtyczkę w czarną skrzynkę, czarną skrzynkę w element z lampkami, a całość do auta
pilot zasilany jest z baterii, jeżeli szybko ona nam pada to można przepleść kable i pilota pozostawić w schowku na okulary, a jak długo trzyma to można go gdzieś schować w głębi
teraz naciskając * otwiera i zamyka się brama
funkcja ** i *** pozostały nie zmienione, można postępując analogicznie wykorzystać te guziki, np jeśli bramę obsługują dwa swich