Jak uzyskać niski bulgot ;)

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego
Hal9000
Posty: 13
Rejestracja: 28 gru 2018 07:42 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: 300C
Postawił flaszek: 4

Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Hal9000 » 27 gru 2019 11:23 am

Cześć,
chciałbym poprawić dźwięk wydechu w Chryslerze 300C Touring z 2006 r., 3.5L V6 250HP; proszę o pomoc w dobraniu produktu (tłumik?).

Zależy mi przede wszystkim na niskim, głębokim, ciepłym "bulgocie", najchętniej bez wielkiego zwiększenia "hałasu", żeby dźwięk nie był uciążliwy przy dłuższych podróżach - czy jest to w ogóle możliwe?
Jak wygląda wpływ na osiągi?

Czy poza magnaflow / flowmaster są inne sensowne alternatywy?
Czy jakieś zakłady oferują "odsłuch" przed instalacją?
Dzięki wielkie!

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: west26 » 28 gru 2019 09:37 am

A może zastosować przepustnicę wydechu np. taką jakie oferuje mtuning.pl.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Hal9000
Posty: 13
Rejestracja: 28 gru 2018 07:42 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: 300C
Postawił flaszek: 4

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Hal9000 » 02 sty 2020 09:33 pm

Dzięki za odpowiedź. Zdecydowałem się na tłumik Magnaflow 12256. Pan ze sklepu napisał mi:
"jeśli chodzi o wielkość i średnicę to dobry wybór (czyli puszka 46cm), natomiast on ma konfigurację center/offset a na aucie u Pana jest raczej offset/offset (czyli przesunięte wejście i wyjście). Idealnie jakby zerknąc pod auto i zobaczyć jak jest wejście i wyjście - w razie czego mamy obie konfiguracje. I jeszcze warto też zmierzyć fabryczny tłumik, jego długość - jeśli okaże się krótszy niż te 46cm (a patrząc na schematy tak może być) wtedy poszedłbym w stronę tego krótszego, 36cm."
Wiecie może, czy w tym 300C Touring 3.5 RWD z 2006 r. jest rzeczywiście ten offset/offset i na czym to w ogóle polega? ;) I ile cm ma tłumik (jak rozumiem, środkowy?)?

Btw., jaki wpływ ma usunięcie rezonatora?

Dziękuję bardzo.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Carl » 03 sty 2020 12:46 pm

Jak masz w 300C, to zobaczyć możesz sam na stosownym schemacie lub wykładając głowę pod samochód. A czym się róznią - usytuowaniem wlotu i wylotu względem osi tłumika
Obrazek
Obrazek
Piotr

Hal9000
Posty: 13
Rejestracja: 28 gru 2018 07:42 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: 300C
Postawił flaszek: 4

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Hal9000 » 03 sty 2020 02:15 pm

Dzięki za odpowiedź. Nie mam teraz samochodu przy sobie i nie będę miał dostępu przez jakiś czas (padł...), a chciałem zamówić tłumik, myślałem, że ktoś z Was wie jaki jest fabryczny o ile w różnych modelach jest taki sam.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Carl » 03 sty 2020 02:48 pm

Piotr

Hal9000
Posty: 13
Rejestracja: 28 gru 2018 07:42 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: 300C
Postawił flaszek: 4

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Hal9000 » 03 sty 2020 03:02 pm

Dzięki wielkie!
To jeszcze jedno male pytanie, zeby nie zakladac nowego tematu: jak sprawdzić w jakim dokladnie lakierze mam auto i znaleźć takowy (taniej niz drozej;)?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: M. » 03 sty 2020 09:36 pm

Sorry ale nie chodź tą drogą. Nie ma mieszania tematów w wątku.
W przyszłości dostaniesz po łapkach jak się powtórzy pozorna "oszczędność" dziś powiem że na lewych drzwiach (kierowcy) masz lub powinieneś mieć) naklejkę a po środku w najniższym wierszu masz kod lakieru. Podasz go lakiernikowi i będzie wiedział co dalej. Warto by wziął korektę na okres eksploatacji auta, bo to już nie jakość i odcień fabryczny.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Hal9000
Posty: 13
Rejestracja: 28 gru 2018 07:42 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: 300C
Postawił flaszek: 4

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: Hal9000 » 03 sty 2020 10:18 pm

okej, rozumiem, nastepnym razem zrobie nowy wątek skoro tak lepiej
dzięki za doksztalcenie ;)

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Jak uzyskać niski bulgot ;)

Post autor: andrzej sdl » 04 sty 2020 09:14 am

M. pisze:
03 sty 2020 09:36 pm
na lewych drzwiach (kierowcy) masz lub powinieneś mieć) naklejkę a po środku w najniższym wierszu masz kod lakieru. Podasz go lakiernikowi i będzie wiedział co dalej. Warto by wziął korektę na okres eksploatacji auta, bo to już nie jakość i odcień fabryczny.
Kod kodem,ale chcąc dorobić lakier mają na uwadze okres wyblaknięcia i tak trzeba jechać do zakładu który te lakiery dorabia.Gość wychodzi do auta ze wzornikiem koloru i dotąd przykłada je aż znajdzie ten właściwy.Potem jeszcze korekta np. na klapce wlewu paliwa.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: TUNING :.”