UMOWA ZAKUPU PACKI
UMOWA ZAKUPU PACKI
Drodzy moi,
Czy ktoś z Was mógłby mi podrzucić draft umowy kupna-sprzedaży samochodu?
Po sprawdzeniu przez rzeczoznawcę PZm, sprawdzeniu na komputerze i przejściu całego szeregu badań jak nic nie "wykwitnie" zamierzam podpisać umowę ze Sprzedawcą, zapłacić, uścisk łapy i co dalej?
Do jakich urzędów po kolei mam się zgłosić za co i ile zapłacić, o jakie dokumenty zadbać w fazie podpisywania umowy i później...
Mógłby mnie ktoś poinstruować?
Z góry pięknie dziękuję.
Maciek
Czy ktoś z Was mógłby mi podrzucić draft umowy kupna-sprzedaży samochodu?
Po sprawdzeniu przez rzeczoznawcę PZm, sprawdzeniu na komputerze i przejściu całego szeregu badań jak nic nie "wykwitnie" zamierzam podpisać umowę ze Sprzedawcą, zapłacić, uścisk łapy i co dalej?
Do jakich urzędów po kolei mam się zgłosić za co i ile zapłacić, o jakie dokumenty zadbać w fazie podpisywania umowy i później...
Mógłby mnie ktoś poinstruować?
Z góry pięknie dziękuję.
Maciek
heja,
tu znajdziesz wiele potrzebnych wzorów:
http://umowa.forumsamochodowe.com/
a co do procedury to zależy czy kupujesz w PL czy poza i czy z fakturą czy bez
tu znajdziesz wiele potrzebnych wzorów:
http://umowa.forumsamochodowe.com/
a co do procedury to zależy czy kupujesz w PL czy poza i czy z fakturą czy bez
Mam Packę i nie zawaham się jej użyć :)
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
- Dostał flaszek: 1
Pokrótce
1. sprawdź dane właściciela w książce pojazdu, dowodzie rej i w dowodzie osobistym.
Wszystkie MUSZĄ być zgodne.
Jeśli nie jest zarejestrowana na sprzedającego, to wszystkie umowy K-S od ostatniego właściciela do sprzedającego.
2. Sprawdzić aktualność polisy OC i badania technicznego.
3. Jeśli to umowa K-S to lecisz do skarbówki z opłatą PCC AFAIR 2% od WARTOŚCI a nie ceny z umowy . Jeśli f-ra - to bez podatku PCC
Potem Wydział Komunikacji (2 razy) i koniec.
1. sprawdź dane właściciela w książce pojazdu, dowodzie rej i w dowodzie osobistym.
Wszystkie MUSZĄ być zgodne.
Jeśli nie jest zarejestrowana na sprzedającego, to wszystkie umowy K-S od ostatniego właściciela do sprzedającego.
2. Sprawdzić aktualność polisy OC i badania technicznego.
3. Jeśli to umowa K-S to lecisz do skarbówki z opłatą PCC AFAIR 2% od WARTOŚCI a nie ceny z umowy . Jeśli f-ra - to bez podatku PCC
Potem Wydział Komunikacji (2 razy) i koniec.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 03 cze 2011 10:06 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
Re: ?
Jeśli kupujesz na umowę kupna sprzedaży płacisz 2% wartości auta.eldorin pisze:Kupujący paci podatek od czynności cywilno prawnych???
Karolcia: Packa 2005 rocznik 3,8 v6 bez gazu. GAz założę sam.
Uboga wersja, ale i cena przyzwoita. wyposażenie zrobi się samemu
Jeśli sprzedający wystawi Ci fakturę VAT nie musisz płacić podatku.
Tak jak pisał kolega powyżej
Mam Packę i nie zawaham się jej użyć :)
...
A jeśli podpiszę Umowę plus dostanę fakturę? Tak się da?
Wówczas ominie mnie te 2%
[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 18:52 ]
[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 19:25 ]
Pisk - jak sie określa tą wartość?
Sprzedający wycenia Packę na 29900 PLN
VIN: 2C4GM48L55R454394
Wówczas ominie mnie te 2%
[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 18:52 ]
pisk pisze:Pokrótce
1. sprawdź dane właściciela w książce pojazdu, dowodzie rej i w dowodzie osobistym.
Wszystkie MUSZĄ być zgodne.
Jeśli nie jest zarejestrowana na sprzedającego, to wszystkie umowy K-S od ostatniego właściciela do sprzedającego.
2. Sprawdzić aktualność polisy OC i badania technicznego.
3. Jeśli to umowa K-S to lecisz do skarbówki z opłatą PCC AFAIR 2% od WARTOŚCI a nie ceny z umowy . Jeśli f-ra - to bez podatku PCC
Potem Wydział Komunikacji (2 razy) i koniec.
[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 19:25 ]
Pisk - jak sie określa tą wartość?
Sprzedający wycenia Packę na 29900 PLN
VIN: 2C4GM48L55R454394
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Daj podstawowe parametry auta:
Marka, model, typ, pojemność, napęd
miesiąc i rok I rejestracji (nie w Polsce a wogóle)
aktualny przebieg
Nie będę bawił się w opcje wyposażeniowe, stany itp ale policzę Ci wartość rynkową auta zbliżoną do tego co liczy skarbówka.
Będziesz miał jakis punkt odniesienia i zobaczymy czy pójdzie po wartości z umowy czy będą liczyć inaczej.
Po co Ci dwa dokumenty - umowa i faktura? Jedna transakcja to jeden dokument. Może być też faktura VAT MATŻA.
A nie wiem czy wiesz, że jeśli strony umowy tak się umówią, to PCC-1 może też zapłacić sprzedający. To że płaci kupujący wynika ze zwyczaju - płacisz za auto więc płać i wszystko inne. Ale nie ma przeszkody formalnej byście się inaczej umówili - jak sztywna cena to niech sprzedający przejmie zobowiązanie wobec fiskusa PLN 600 (ty musisz mieć potwierdzenie że zapłacił)
Marka, model, typ, pojemność, napęd
miesiąc i rok I rejestracji (nie w Polsce a wogóle)
aktualny przebieg
Nie będę bawił się w opcje wyposażeniowe, stany itp ale policzę Ci wartość rynkową auta zbliżoną do tego co liczy skarbówka.
Będziesz miał jakis punkt odniesienia i zobaczymy czy pójdzie po wartości z umowy czy będą liczyć inaczej.
Po co Ci dwa dokumenty - umowa i faktura? Jedna transakcja to jeden dokument. Może być też faktura VAT MATŻA.
A nie wiem czy wiesz, że jeśli strony umowy tak się umówią, to PCC-1 może też zapłacić sprzedający. To że płaci kupujący wynika ze zwyczaju - płacisz za auto więc płać i wszystko inne. Ale nie ma przeszkody formalnej byście się inaczej umówili - jak sztywna cena to niech sprzedający przejmie zobowiązanie wobec fiskusa PLN 600 (ty musisz mieć potwierdzenie że zapłacił)
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
- Dostał flaszek: 1
Oj, tak było kiedyś (tzn. teoretycznie każdy zobowiązany był zapłacić po 1%), teraz to jest wyłącznie obowiązek kupującego.maur pisze: A nie wiem czy wiesz, że jeśli strony umowy tak się umówią, to PCC-1 może też zapłacić sprzedający. To że płaci kupujący wynika ze zwyczaju - płacisz za auto więc płać i wszystko inne. Ale nie ma przeszkody formalnej byście się inaczej umówili - jak sztywna cena to niech sprzedający przejmie zobowiązanie wobec fiskusa PLN 600 (ty musisz mieć potwierdzenie że zapłacił)
dane do wyceny wartości
Maur - zatem podaję:
Chrysler Pacifica 3.8L V6 SFI,
Class: CUV - Mid Range
Style/Body: SUV 4D
VIN: 2C4GM48L55R454394
polska rejestracja: NOL 18143
Data 1-ej rejestracji w stanach: 9 maj 2005
Obecny stan licznika około: 61000 mil
Czy wysłac Ci na maila raport Carfax i Autocheck? To pomoże w wykonaniu wyceny?
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Chrysler Pacifica 3.8L V6 SFI,
Class: CUV - Mid Range
Style/Body: SUV 4D
VIN: 2C4GM48L55R454394
polska rejestracja: NOL 18143
Data 1-ej rejestracji w stanach: 9 maj 2005
Obecny stan licznika około: 61000 mil
Czy wysłac Ci na maila raport Carfax i Autocheck? To pomoże w wykonaniu wyceny?
Z góry dziękuję i pozdrawiam
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Witaj.
Standardowy przebieg tego auta to 165.600 km - tu masz sporo mniej więc żółte światło ostrzegawcze.
Wartość aktualna takiego auta bez rozmaitych korekt poza dodatnią za przebieg - uwzględnioną w wycenie + PLN 5.500!!!) to PLN 40.600.
Różnica w wartości średniej na rynku i oferowanej dla tego auta oraz niewątpliwie niski przebieg auta 6-o letniego może wskazywać na jakąś historię auta (ale ją znasz jak widzę). A to może mieć wpływ na wartość oferowanego auta.
Na maila puszczam Ci zzipowaną wycenę - choć traktuj ją jedynie jako orientację a nie wyrocznię.
Pozdrawiam
Mariusz
Standardowy przebieg tego auta to 165.600 km - tu masz sporo mniej więc żółte światło ostrzegawcze.
Wartość aktualna takiego auta bez rozmaitych korekt poza dodatnią za przebieg - uwzględnioną w wycenie + PLN 5.500!!!) to PLN 40.600.
Różnica w wartości średniej na rynku i oferowanej dla tego auta oraz niewątpliwie niski przebieg auta 6-o letniego może wskazywać na jakąś historię auta (ale ją znasz jak widzę). A to może mieć wpływ na wartość oferowanego auta.
Na maila puszczam Ci zzipowaną wycenę - choć traktuj ją jedynie jako orientację a nie wyrocznię.
Pozdrawiam
Mariusz
...
Maur - jeszcze raz serdeczne dzięki za pomoc.
Zgadza się - z raportów Autocheck wynika, że auto miało stłuczkę, ale mechanik, który m i ją sprzedaje nie ukrywał tego, że ściągnął te auto po dzwonku i je naprawił. Dostarczył mi zdjęcia świeżo po kolizji i powiedział co wymienił - drzwi, prawy błotnik, lampy i przedni zderzak.
Auto przed zakupem postawie na warsztat, który podpina furke pod komputer, sprawdza integralność ramy, podłogi i podzespołów pod maską plus ocena rzeczoznawcy PZM.
Jeśli wykryją jakieś wady, lub nieścisłości - to będę się dalej targował, lub zrezygnuje z zakupu.
Sprzedawca jak dotychczas niczego nie ukrywał, mam wrażenie, że trafił się rzetelny handlarz.
Zgadza się - z raportów Autocheck wynika, że auto miało stłuczkę, ale mechanik, który m i ją sprzedaje nie ukrywał tego, że ściągnął te auto po dzwonku i je naprawił. Dostarczył mi zdjęcia świeżo po kolizji i powiedział co wymienił - drzwi, prawy błotnik, lampy i przedni zderzak.
Auto przed zakupem postawie na warsztat, który podpina furke pod komputer, sprawdza integralność ramy, podłogi i podzespołów pod maską plus ocena rzeczoznawcy PZM.
Jeśli wykryją jakieś wady, lub nieścisłości - to będę się dalej targował, lub zrezygnuje z zakupu.
Sprzedawca jak dotychczas niczego nie ukrywał, mam wrażenie, że trafił się rzetelny handlarz.
59,036 mil to miało już 2009-11-09 więc przebieg do weryfikacji.
Kod: Zaznacz cały
HISTORIA POJAZDU Historia wypadkowa
Numer Data zdarzenia Lokalizacja
1 2009-08-31 VA
2 2009-11-09 TITUSVILLE, PA
Raport problemow
Damaged title record(s) or major damage incident record(s)
Salvage title or salvage auction record(s)
Historia stanu licznka w milach
Data odczytu Stan licznika
2005-05-09 25
2007-08-26 28,040
2007-08-30 28,040
2007-11-09 28,093
2007-11-20 28,128
2007-12-07 28,040
2009-11-09 59,036
Historia pojazdu
Rekord z dnia Szczegoly
2005-05-09 TITLE (Title #:159S1290459)(Leased Vehicle)
2005-05-09 REGISTRATION EVENT/RENEWAL(Leased Vehicle)
2005-10-06 REGISTRATION EVENT/RENEWAL(Leased Vehicle)
2006-10-04 REGISTRATION EVENT/RENEWAL(Leased Vehicle)
2007-08-26 REPORTED AT AUTO AUCTION
2007-08-30 AUCTION ANNOUNCED AS FLEET/LEASE
Kod: Zaznacz cały
2007-11-09 EMISSION INSPECTION
2007-11-20 PASSED EMISSION INSPECTION
2007-12-01 REGISTRATION EVENT/RENEWAL
2007-12-07 TITLE(Lien Reported)
2007-12-07 UNREBUILDABLE
2008-10-22 REGISTRATION EVENT/RENEWAL
2009-08-31 RIGHT SIDE IMPACT WITH ANOTHER VEHICLE(Case #:093360356)
2009-11-09 SOLD AT SALVAGE AUCTION / NON REPAIRABLE CERTIFICATE REPORTED RIGHT SIDE IMPACT REPORTED
2009-12-04 VEHICLE EXPORTED TO POLAND
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki historię auta, jego wyposażenie zupełnie anonimowo.
www.automo.pl/vin-dekoder - pełne dekodowanie aut grupy VAG, BMW i innych
www.automo.pl - sprawdź od ręki historię auta, jego wyposażenie zupełnie anonimowo.
www.automo.pl/vin-dekoder - pełne dekodowanie aut grupy VAG, BMW i innych
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Czy ja dobrze widzę?
2007-12-07 UNREBUILDABLE
2009-08-31 RIGHT SIDE IMPACT i też NON REPAIRABLE
Na takim kwicie sprowadzony do Polski i zarejestrowany???
mało że autko miało ciężkie dzieciństwo (i to nie ze względu że miało pod górkę do szkoły) to jeszcze importer miał niezły układ w wydziale komunikacji. Zgodnie z wytycznymi ministra infrastruktury - salvage certificate z klauzulą NON REPAIRABLE dyskwalifikuje auto z rejestracji.
2007-12-07 UNREBUILDABLE
2009-08-31 RIGHT SIDE IMPACT i też NON REPAIRABLE
Na takim kwicie sprowadzony do Polski i zarejestrowany???
mało że autko miało ciężkie dzieciństwo (i to nie ze względu że miało pod górkę do szkoły) to jeszcze importer miał niezły układ w wydziale komunikacji. Zgodnie z wytycznymi ministra infrastruktury - salvage certificate z klauzulą NON REPAIRABLE dyskwalifikuje auto z rejestracji.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Ja swojego T&C na Salvage Certificate 4 lata temu miałem kłopot żeby zarejestrować w Stolicy. Więc zarejestrowałem go na Śląsku - te same przepisy ale inne podejście.
Różnica tylko taka, że mój nie miał żadnych restrykcji i odmowa rejestracji była nieuzasadniona. Ten ma restrykcje, więc rejestracja jest niedopuszczalna. A kwity zostają w Urzędzie więc jakakolwiek kontrola i jest dym.
Różnica tylko taka, że mój nie miał żadnych restrykcji i odmowa rejestracji była nieuzasadniona. Ten ma restrykcje, więc rejestracja jest niedopuszczalna. A kwity zostają w Urzędzie więc jakakolwiek kontrola i jest dym.