Packa jedzie tylko 60k/h = uszkodzony katalizator
Packa jedzie tylko 60k/h = uszkodzony katalizator
Witam.Problem taki ,po małym przyspieszeniu nagle samochód osłabł mogę jechać tylko do 2tys.obrotów i 60 na godzinę.Jak dodaje gazu to tylko buczy i jedzie tak samo.niema zadnych błędów,tak jakby jakiś tryb awaryjny ale nigdzie nic nie wyskakuje.odpiąłem aku i nic.Już wcześniej miałem wrażenie ze słabo przezuca biegi jak przyspieszałem na maksa.Olej jest ok.Auto stick działa.Co to może być.Z góry dziękuję za podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2017 09:37 am przez rockyy52, łącznie zmieniany 1 raz.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
rockyy52,
Na mój gust skrzynia pracuje w trybie serwisowym. Reset akumulatorem nie działa. Domyślam się, że nie wyczuwasz momentu zmiany biegów jak zwykle bywało. Auto Stick pokazuje zmiany na wyświetlaczu ale nie powoduje zmiany w charakterystyce jazdy lub charakterystyce pracy silnika. Ponadto domyślam się, że ruszanie jest bardziej "mułowate" z racji startu z wyższego biegu niż pierwszy. Jeśli te bobjawy potwierdzasz to obawiam się, że konieczna jest weryfikacja wiązki skrzyni a po usunięciu przyczyny wejścia w tryb awaryjny musisz wykasować błąd z użyciem skanera.
Sorry że raczej nie mam dobrych wieści i niskokosztowego rozwiązania. Choć dając diagnozę na odległość mogę się całkowicie mylić. Nie traktuj tego posta jak wyrocznię a jako głos w dyskusji.
Na mój gust skrzynia pracuje w trybie serwisowym. Reset akumulatorem nie działa. Domyślam się, że nie wyczuwasz momentu zmiany biegów jak zwykle bywało. Auto Stick pokazuje zmiany na wyświetlaczu ale nie powoduje zmiany w charakterystyce jazdy lub charakterystyce pracy silnika. Ponadto domyślam się, że ruszanie jest bardziej "mułowate" z racji startu z wyższego biegu niż pierwszy. Jeśli te bobjawy potwierdzasz to obawiam się, że konieczna jest weryfikacja wiązki skrzyni a po usunięciu przyczyny wejścia w tryb awaryjny musisz wykasować błąd z użyciem skanera.
Sorry że raczej nie mam dobrych wieści i niskokosztowego rozwiązania. Choć dając diagnozę na odległość mogę się całkowicie mylić. Nie traktuj tego posta jak wyrocznię a jako głos w dyskusji.
To nie koniec swiata,wszystko ma prawo walnąć,akurat wyjezdzam i w najblizszym czasie niemam jak tego sprawdzic nawet gdzies na kompie,ale jak wroce to czeka mnie zabawa.Od czego moze to być ?moze za ostro jej depcze,choć oczywiscie nie za kazdym razem.czy to duzy problem z tym powrotem do stanu jak bylo z tego awaryjnego?
[ Dodano: Pon Sie 13, 2012 15:47 ]
Jechałem do garazu i wyskoczyl mi tera błąd 404
[ Dodano: Pon Sie 13, 2012 15:47 ]
Jechałem do garazu i wyskoczyl mi tera błąd 404
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Potwierdzam miałem już do roboty Pacifice właśnie z takim defektem strasznie zamulona była a użytkownik dalej jeździł aż doszło do pożaru samochodu. bo z braku wylotu katalizator dostał takiej temperatury że nastąpiło zapalenie a raczej tliło się wygłuszenie ściany grodziowej szybka diagnoza zatkany kat wymiana na nowy używany pomogło.Myślę że to katalizator pękł w środku i nie pozwala się wkręcić silnikowi.
Ogranicza wylot spalin. Wkręca się tylko do 3 tys i koniec?
Trzeba to sprawdzić.
ps. stało się to po nie długim czasie po założeniu Lpg choć nie wiem czy to miało związek z tym.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
A zatem pozostaje sprawdzić czy coś leci z rur wydechowych przy pracującym silniku na wolnych obrotach jak i na podwyższonych.
Choć jak dla mnie nie do końca zapina mi się praca na biegu luzem do 3000 obrotów a jazda do 2000. Pozostaje otwarte pytanie czy skrzynia zmienia biegi - tzn czy czuć zmianę czy też nie. Jeśli zmienia to tryb awaryjny tejże należy sobie raczej odpuścić. Jeśli nie zmienia i jeśli pracuje w trybie awaryjnym to rusza na 3 (chyba) biegu zatem dynamika jest do bani - a później jedzie tyle ile pozwala na to bieg na którym ruszyła.
Choć jak dla mnie nie do końca zapina mi się praca na biegu luzem do 3000 obrotów a jazda do 2000. Pozostaje otwarte pytanie czy skrzynia zmienia biegi - tzn czy czuć zmianę czy też nie. Jeśli zmienia to tryb awaryjny tejże należy sobie raczej odpuścić. Jeśli nie zmienia i jeśli pracuje w trybie awaryjnym to rusza na 3 (chyba) biegu zatem dynamika jest do bani - a później jedzie tyle ile pozwala na to bieg na którym ruszyła.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Mariusz tak właśnie było u kolegi Darka na postoju niby się wkręcała na obroty a jak na bieg i gaz to muliła.maur pisze:Choć jak dla mnie nie do końca zapina mi się praca na biegu luzem do 3000 obrotów
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
qba pisze:Check wywaliło? Jeżeli tak to jakie błędy?
rockyy52 pisze:Jechałem do garazu i wyskoczyl mi tera błąd 404
Moj AV po wyjechaniu z portu pędził jak szalony pierwsze tankowanie do pełna i po 10 km padaka. Na luzie kręcił obrotomierzem na maxa a nie miał siły wjechać na krawężnik. Samo wykręcenie sond przed katem powinno spowodować wzrost mocy.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 sty 2009 08:28 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam.Też tak miałem parę dni temu.U mechanika na luzie wprowadzał silnik na wysokie obroty.Na początku nie bardzo się wkręcał a póżniej z rury zaczęły wylatywać jakby opiłki rdzy czy coś takiego i po chwili auto odzyskało wigor.Jednak czeka mnie wyrzucenie katalizatora bo coś w nim już chrobocze.Mam pytanie czy pozbycie się kata nie wpłynie na pracę silnika i nie będzie wywalał błędów.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
zibi lajkonik
Witam i wracam żeby odpowiedziec co było przyczyną takiej zamulonej packi. Tak jak niektórzy opowiadali o katalizatorze to sie sprawdziło.Po rozebraniu odrazu na wlocie do kata było widac sajgon w środku i wióry ze środka leciały cały szmelc z kata rozwalił sondę lambde,Po oczyszczeniu zresztek paprochow co dostały sie do wydechu i wstawieniu nowego katalizatora(odrazu pisze ze nie oryginał ale taki panowie wstawiaja do pacek,a specjalizuja sie w naprawie aut amerykanskich )jedzie jak buza naprawa trwała 4 godz,a koszt nowego kata z wymiana 1100zl.mozliwe bylo terz wyciecie katalizatora 400zl ale wtedy powiedzieli ze kontrolka bledu bedzie sie ciagle palic ze blad .Jest troche inny dzwiek jak chodzi auto,a tak to wszystko super.Takze jak wzrasta zuzycie paliwa ,spada moc i po regulacjach ciagle tak samo to warto obejzec katalizator bo takie objawy jak mi powiedzieli moga byc zuzywaniem sie kata.To dzieki za wszystkie rady,teraz tylko zobacze jak wyglada spalanie po naprawie tego.Pozdro Rockyy
to znaczy że zdolność oczyszczania spalin ,a nie zapchania kata to można sprawdzić tylko na stacji diagnostycznej albo wyciąć i sprawdzic na zewnątrz jak kolega rockyy52pisk pisze:Na 99% zgłosi błąd P0420 a może i inne się pojawią.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2012 04:40 pm przez Łuki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gas-guzzler
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
szunaj60
Gdzie Ty byłeś brachu jak Cię nie było - chyba musisz założyć osobny temat i to opisać inaczej tego nie widzę.
tu masz przegląd
https://www.dropbox.com/sc/wobxrt77x7m2 ... .17.37.jpg
a tu temat
viewtopic.php?f=21&t=1272&start=50
Gdzie Ty byłeś brachu jak Cię nie było - chyba musisz założyć osobny temat i to opisać inaczej tego nie widzę.
tu masz przegląd
https://www.dropbox.com/sc/wobxrt77x7m2 ... .17.37.jpg
a tu temat
viewtopic.php?f=21&t=1272&start=50
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Masz na myśli sprawny kat a nie w stanie jak przed tygodniem czy dwoma - tak sądzę...szunaj60 pisze:nie ma różnicy czy z katem czy bez
Bo gdyby odnosić do kata sprzed kilku dni to potrzebna by była nowa diagnoza.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.