P0563, P0302 - kontyntynuacja tematu
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
P0563, P0302 - kontyntynuacja tematu
Jak mi się nagle zaświeci podczas jazdy to mam od razu w tej samej chwili jadąc dalej wyłączyć LPG? Jak zgaśnie to poczytam Twoje wcześniejsze posty,a jak nie zgaśnie to co mam zrobić? Tak jak pisałem wcześniej po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika już się nie świeci (choć błąd w pamięci pozostaje). Gazownik powiedział mi,ze jak jest wyłączone LPG to i tak instalacja cały czas jest pod napięciem i coś tam tego prądu pobiera.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez ostry187, łącznie zmieniany 1 raz.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Każde urządzenie podłączone do zasilania prąd pobiera. Bezpiecznik eliminuje taki stan o ile jest wyciągnięty. Ale instalacja LPG gdy jest wyłączona (praca na Pb) pobiera prąd tak jak urządzenia domowe w stanie czuwania - zasilany jest fragment sterownika LPG. Dopiero przełączenie na LPG powoduje dostarczenie prądu do wszelakich zaworów, czujników, elektromagnesów, no i w końcu do wtryskiwaczy. Zatem to że sterownik pobiera prąd przy pracy na Pb jest OK, ale inne miejsca - zdecydowanie bardziej narażone na wszelakie awarie lub uszkodzenia są zasilane dopiero przy pracy na gazie. Nie wszystkie elementy, gdzie może następować upływ prądu są pod prądem. A jak prąd nie dochodzi z powodu takiego wysterowania sterownika to i nie ma co uciekać na boki.
Przy takich informacjach od gazownika chyba optowałbym za jego zmianą.
Przy takich informacjach od gazownika chyba optowałbym za jego zmianą.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
ostry
napisz prosze jeszcze raz jaka masz instalacje lpg
nie chce mi sie szukac
aktywnych moderatorow prosze o wydzielenie postow ostrego bo to bardziej robi sie temat z kregu lpg
ja technicznie nie moge
wracajac do sprawy
poza tryskami sa elektro zawory przy parowniku i przy butli i teraz jak cewki beda pobieraly za duzo pradu to beda spadki napiecia jak bedzie pik w dol i siegnie 11.6 V to bledy moga z calego katalogu chryslera i to virtualnie
napisz prosze jeszcze raz jaka masz instalacje lpg
nie chce mi sie szukac
aktywnych moderatorow prosze o wydzielenie postow ostrego bo to bardziej robi sie temat z kregu lpg
ja technicznie nie moge
wracajac do sprawy
poza tryskami sa elektro zawory przy parowniku i przy butli i teraz jak cewki beda pobieraly za duzo pradu to beda spadki napiecia jak bedzie pik w dol i siegnie 11.6 V to bledy moga z calego katalogu chryslera i to virtualnie
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
ostry187,
Jak masz STAG-a to może Ci się przyda:
https://www.dropbox.com/s/8bx2rfod40olq ... .16%5D.pdf
i jeszcze
https://www.dropbox.com/s/8bx2rfod40olq ... .16%5D.pdf
a na dodatek jeszcze kompletna instrukcja
https://www.dropbox.com/s/7s4xkqffhrror ... rukcja.pdf
Jak masz STAG-a to może Ci się przyda:
https://www.dropbox.com/s/8bx2rfod40olq ... .16%5D.pdf
i jeszcze
https://www.dropbox.com/s/8bx2rfod40olq ... .16%5D.pdf
a na dodatek jeszcze kompletna instrukcja
https://www.dropbox.com/s/7s4xkqffhrror ... rukcja.pdf
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Dzięki,poczytałem,obejrzałem i....poddaję się,wiem,że nic nie wiem Jak wracałem dzisiaj z pracy to kontrola ładowania też się nie zaświeciła.Może to jednak nie ma nic wspólnego z instalacją LPG.Może to był jednak przypadek,że się kontrolka nie świeciła jak jeździłem przez ostanie parę dni wyłącznie na benzynie.A może gdyby mój alternator dawał 14,5V to by tak się nie działo.Z tego co pamiętam to ta kontrolka ładowania zaczęła mi się właśnie zapalać po regeneracji alternatora,bo wcześniej dawał jakieś szczątkowe ładowanie ok.11V,a po regeneracji ok.13,5V . Dziękuję za pomoc. Dobrze przynajmniej,że wymieniając listwy LPG pozbyłem się błędów P0300 i P0302 Niestety błąd P0563 nadal ze mną wygrywa.
Niestety błąd P0563 nadal ze mną wygrywa.
ostry187, ile lat ma akumulator ?,połączenia styki grubych kabli sprawdzałeś?
wyciągałeś bezpiecznik od gazu?na czas jazdy na benzynie?
Możliwe przyczyny OBD kod P0563
-Możliwe przyczyny
- Bateria uszkodzona
- Luźne lub brakujące pasek napędu alternatora
- Uszkodzony alternator
- Otwarty lub zwarcie napięcia systemu
W tym pomóc
uwagi techniczne
Wyższe niż oczekiwano problemów napięcia są najprawdopodobniej spowodowane przez złą regulatora napięcia.Regulator napięcia jest częścią obwodu alternatora,ale nie zintegrowany z nim
W tym pomóc
Kiedy kod wykryty?
że napięcie zasilające na module sterującym silnika (ECM) jest większa niż 16,5 woltów przez co najmniej 5 sekund.
Miernik podłącz sobie w aucie i patrz co się dzieje na wskaźniku,może zauważysz jakieś zmiany.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2013 10:08 pm przez Łuki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gas-guzzler
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Zyga,jak będę u gazownika wymieniać parownik na większy i wydajniejszy,to się go zapytam skąd jest brany plus po stacyjce.
Łuki,nie wiem ile lat ma akumulator,był jak kupowałem auto.Powiem co wiem na pewno:--nie wyciągałem bezpiecznika od gazu,nie sprawdzałem styków grubych kabli chyba,że masz na myśli klemy,jeśli tak to były czyszczone,pasek klinowy jest nowy,alternator po regeneracji,w tym alternatorze w środku nie ma regulatora napięcia.Może faktycznie zainwestuje jeszcze w nowy akumulator. Jeśli już mam się rozglądać za nowym akumulatorem to ile ma mieć Ah,bo teraz to mam Bannera 80Ah
Łuki,nie wiem ile lat ma akumulator,był jak kupowałem auto.Powiem co wiem na pewno:--nie wyciągałem bezpiecznika od gazu,nie sprawdzałem styków grubych kabli chyba,że masz na myśli klemy,jeśli tak to były czyszczone,pasek klinowy jest nowy,alternator po regeneracji,w tym alternatorze w środku nie ma regulatora napięcia.Może faktycznie zainwestuje jeszcze w nowy akumulator. Jeśli już mam się rozglądać za nowym akumulatorem to ile ma mieć Ah,bo teraz to mam Bannera 80Ah
tu masz dane prawidłowego akumulatoraJeśli już mam się rozglądać za nowym akumulatorem to ile ma mieć Ah,bo teraz to mam Bannera 80Ah
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=523#523
Gas-guzzler
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Poczytałem i dowiedziałem się tylko,że inni mają pozakładane akumulatory od 55Ah do 80Ah,czy to właśnie jest odpowiedź na moje pytanie? Mam sobie wypośrodkować? Czy może ktoś nauczony doświadczeniem wie ile ...Ah i ile ...A powinien mieć akumulator w 3.5 z LPG,tak aby nie był przeładowany ani niedoładowany. Podpowiem tylko,że prawie codziennie robię krótkie trasy przez miasto,czyli 15 km w jedną stronę i po fajrancie 15km z powrotem.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
tak,ale w tym samym poście gdzie Zyga napisał o 60Ah poniżej dodał też od siebie,że największy jaki wejdzie pod maskę.A to może oznaczać,ze fabryka sobie,a życie sobie. Stąd mój dylemat. No ale skoro uważasz,że 60Ah jest idealne do Pacifica 3,5 AWD z LPG która robi krótkie trasy to widocznie wiesz co mówisz i ja się tego prawdopodobnie posłucham .Może za jednym zamachem przestanie pojawiać się błąd P0563 i zniknie te ciągłe mrużenie całego podświetlenia
Ostatnio zmieniony 24 lut 2013 12:03 am przez ostry187, łącznie zmieniany 1 raz.