Zalecana rotacja opon
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Zalecana rotacja opon
pewnie nie wszyscy doczytali, przy posiadaniu autka z AWD zalecana jest rotacja opon przód z tyłem co 10tys w celu jednakowego zużycia bieżnika i utrzymania podobnego obwodu, tak że co zmianę oleju jeszcze trzeba podlewarować auto
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014 11:24 am przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
W wypowiedzi tediego z 3 grudnia 2009r. Poruszona jest rotacja opon w autach z napędem AWD co 10 000 km. Tył na przód a może po przekątnej? To chyba mało istotne.
tedi napisał o zdejmowaniu opon z felg, wydaje mi się to bezcelowe. Sądzę że zamiana całych kół w zupełności wystarczy. Nie mam pojęcia co na to czujniki w rocznikach przed liftowych ale moja jest po liftowa więc czujniki same dogadają się z komputerem.
tedi napisał o zdejmowaniu opon z felg, wydaje mi się to bezcelowe. Sądzę że zamiana całych kół w zupełności wystarczy. Nie mam pojęcia co na to czujniki w rocznikach przed liftowych ale moja jest po liftowa więc czujniki same dogadają się z komputerem.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013 12:19 am przez UV, łącznie zmieniany 1 raz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
UV,
Z przodu na tył jeśli opony są kierunkowe
Po przekątnej jeśli kierunkowe nie są
Jeśli kierunkowe po przekątnej to zawsze z przekładaniem opon i wyważaniem.
A czujniki same się rozpoznają w systemie
Z przodu na tył jeśli opony są kierunkowe
Po przekątnej jeśli kierunkowe nie są
Jeśli kierunkowe po przekątnej to zawsze z przekładaniem opon i wyważaniem.
A czujniki same się rozpoznają w systemie
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Dokładnie moja wypowiedź tyczyła się tego że brałem pod uwagę zachowanie miejsca czujników.UV pisze:W wypowiedzi tediego z 3 grudnia 2009r
To były początki obcowania z naszymi autami i wówczas nie było pewności czy można swobodnie czujnikami mieszać
Reszta jak Mariusz napisał w zależności jakie mamy opony to robimy rotację.
ps. Ja wolałem zmienić opony na fele by zaś nie szukać który czujnik gdzie powinien być
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Dzięki maur i tedi
Pytań i odpowiedzi nigdy za wiele przy jakich kol wiek wątpliwościach, tym bardziej że macie duuuuuuuuże doświadczenie.
A dodam jeszcze że tutaj przekładka na felgach kosztuje 350- 400 zł więc sami rozumiecie.
Pytań i odpowiedzi nigdy za wiele przy jakich kol wiek wątpliwościach, tym bardziej że macie duuuuuuuuże doświadczenie.
A dodam jeszcze że tutaj przekładka na felgach kosztuje 350- 400 zł więc sami rozumiecie.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Chciał bym tyle kasować od klientów ale u nas kasuje się stosownie do realiów i naszych zarobkówUV pisze:A dodam jeszcze że tutaj przekładka na felgach kosztuje 350- 400 zł więc sami rozumiecie.
Ale na poważnie to nie sądzę by to była u ciebie tragedia zważając na tamtejsze zarobki. Bo inaczej pomyśle że my jak żebracy tu kasujemy
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
UV,
Ale co jakiś czas bywasz u siebie - znaczy u nas - i wówczas może być przystępniej.
Te 10.000km to nie aż z aptekarska dokładnością wszakże. Będzie 15.000 też nic wielkiego się nie stanie.
A dla co poniektórych interwał przekładania opon pokrywa się z okresami zimówki/letnie/zimówki/letnie itd
Ale co jakiś czas bywasz u siebie - znaczy u nas - i wówczas może być przystępniej.
Te 10.000km to nie aż z aptekarska dokładnością wszakże. Będzie 15.000 też nic wielkiego się nie stanie.
A dla co poniektórych interwał przekładania opon pokrywa się z okresami zimówki/letnie/zimówki/letnie itd
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
maur autem będę teraz pod koniec czerwca a później w grudniu.
tedi czy tu czy tam trzeba na podmiankę opon przeznaczyć podobną ilość czasu pracy.
Wiecie do wysokich zarobków jakoś szybko się przyzwyczaiłem ale do wysokich cen jakoś nie mogę przyzwyczaić się do tej pory.
A przypomniało mi się że po to założyłem całoroczne żeby ich nie ściągać do ich zużycia jeśli się da.
tedi czy tu czy tam trzeba na podmiankę opon przeznaczyć podobną ilość czasu pracy.
Wiecie do wysokich zarobków jakoś szybko się przyzwyczaiłem ale do wysokich cen jakoś nie mogę przyzwyczaić się do tej pory.
A przypomniało mi się że po to założyłem całoroczne żeby ich nie ściągać do ich zużycia jeśli się da.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2013 06:48 pm przez UV, łącznie zmieniany 1 raz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Dlatego to podkreśliłemUV pisze:do wysokich cen jakoś nie mogę przyzwyczaić się do tej pory.
Nie była to złośliwość z mej strony
[ Dodano: 10 Mar 2013 06:49 pm ]
W przypadku AWD to koniecznośćUV pisze:A przypomniało mi się że po to założyłem całoroczne żeby ich nie ściągać do ich zużycia jeśli się da
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
verbea,
Od zarania dziejów jak tylko zaczęły się moje młodzieńcze a nawet dziecięce kontakty z motoryzacją, rotacja kół zawsze była zalecana.
W różnych samochodach z różnych powodów, ale podstawowo z tego, że zużycie opon jest różne na osi przedniej i tylnej. Zatem ogólny powód to dążenie do równomiernego zużywania opon - aspekt ekonomiczno-logistyczny - dążenie do wymiany kompletu 4 szt zamiast 2 szt znacznie wcześniej.
W naszych autkach z napędem AWD dochodzi jeszcze aspekt techniczny. Jak jedziemy na 4 napędach a kółka są jednakowej średnicy (tak samo zużyte), mechanizmy układu napędowego pracują stabilnie i wszystko jest OK. Jak są różnych średnic to zaczynają się niepotrzebnie angażować w sprawę mechanizmy różnicowe, które stale pracują a nie tylko na łukach lub zakrętach.
Zatem to nie nadgorliwość z rotacją kół a zdrowy rozsądek w każdym samochodzie - choć w różnych autach skutki jej braku mogą być różne - od braku jakichkolwiek skutków (technicznych) po konieczność naprawy lub wymiany elementów układu napędowego.
Mam nadzieję że odpowiedziałem wyczerpująco na Twoje pytanie.
Pozdrawiam serdecznie
M
Od zarania dziejów jak tylko zaczęły się moje młodzieńcze a nawet dziecięce kontakty z motoryzacją, rotacja kół zawsze była zalecana.
W różnych samochodach z różnych powodów, ale podstawowo z tego, że zużycie opon jest różne na osi przedniej i tylnej. Zatem ogólny powód to dążenie do równomiernego zużywania opon - aspekt ekonomiczno-logistyczny - dążenie do wymiany kompletu 4 szt zamiast 2 szt znacznie wcześniej.
W naszych autkach z napędem AWD dochodzi jeszcze aspekt techniczny. Jak jedziemy na 4 napędach a kółka są jednakowej średnicy (tak samo zużyte), mechanizmy układu napędowego pracują stabilnie i wszystko jest OK. Jak są różnych średnic to zaczynają się niepotrzebnie angażować w sprawę mechanizmy różnicowe, które stale pracują a nie tylko na łukach lub zakrętach.
Zatem to nie nadgorliwość z rotacją kół a zdrowy rozsądek w każdym samochodzie - choć w różnych autach skutki jej braku mogą być różne - od braku jakichkolwiek skutków (technicznych) po konieczność naprawy lub wymiany elementów układu napędowego.
Mam nadzieję że odpowiedziałem wyczerpująco na Twoje pytanie.
Pozdrawiam serdecznie
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.