Jaki zestaw - tarcze plus klocki?
Jaki zestaw - tarcze plus klocki?
Przeczytałem wszystkie tematy w dziale "hamulcowym" i nadal nie jestem pewien, co miałbym wybrać na przód. Są oczywiście pewne wskazówki, ale może dałoby się jakoś usystematyzować tą kwestię. Zakładam, że sporo osób mających pace nie jest mechanikami i nie do końca ogarnia temat wyboru odpowiednich części, a w końcu nie jest to kilkanaście złotych...
Proponuję podział polecanych kompletów na:
1.Zestawy budżetowe
2.Średnia pólka
3.Wyższa pólka
4.Performance.
Panowie Admini/Moderatorzy na pewno mają temat obcykany. Może więc można by było zaproponować w każdej podgrupie po jednym sprawdzonym zestawie, aby każdy szukający sprawdzonych rozwiązań mógł się od razu do danej kategorii "przytulić". Do każdego zestawu/zestawów bo w końcu sprawdzonych i odpowiednich propozycji do danej grupy może być kilka, należałoby dodać np. klocki pylą, tarcze odporne na czynniki woda/ciepło itd.
Ja sam szukam już jakiegoś zestawu i kompletnie nie wiem na co się zdecydować. Chciałbym coś z kategorii 2/3, a ciężko dokonać wyboru, jeśli jeden pisze że dany komplet się sprawdza, a drugi zaprzecza... Nie wiem czy np Delphi jest lepsze od Atlasa, a czy Bosh daje radę, czy raczej szukać innej tarczy dajmy na to. W końcu eksperymentowanie z hamulcami nie jest za dobrym pomysłem...
Podobną segregację można zrobić w innych działach.
Co Wy na to?
Proponuję podział polecanych kompletów na:
1.Zestawy budżetowe
2.Średnia pólka
3.Wyższa pólka
4.Performance.
Panowie Admini/Moderatorzy na pewno mają temat obcykany. Może więc można by było zaproponować w każdej podgrupie po jednym sprawdzonym zestawie, aby każdy szukający sprawdzonych rozwiązań mógł się od razu do danej kategorii "przytulić". Do każdego zestawu/zestawów bo w końcu sprawdzonych i odpowiednich propozycji do danej grupy może być kilka, należałoby dodać np. klocki pylą, tarcze odporne na czynniki woda/ciepło itd.
Ja sam szukam już jakiegoś zestawu i kompletnie nie wiem na co się zdecydować. Chciałbym coś z kategorii 2/3, a ciężko dokonać wyboru, jeśli jeden pisze że dany komplet się sprawdza, a drugi zaprzecza... Nie wiem czy np Delphi jest lepsze od Atlasa, a czy Bosh daje radę, czy raczej szukać innej tarczy dajmy na to. W końcu eksperymentowanie z hamulcami nie jest za dobrym pomysłem...
Podobną segregację można zrobić w innych działach.
Co Wy na to?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez marekhans, łącznie zmieniany 2 razy.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Panowie,
Oj widzę, że chcecie iść na łatwiznę.
Koledzy stosujący różne zestawy mają różne odczucia i wrażenia - a stąd i opinie.
Ten sam zestaw zamontowany w takim samym aucie, ale eksploatowany w innych warunkach może spowodować różne wrażenia.
Ja osobiście nie podejmuję się wybrać tego co obiektywnie będzie najlepsze. W każdym przypadku opinia będzie subiektywna - według własnych kryteriów oceny.
Temat ciekawy choć moim zdaniem trudny.
Jeśli mamy ustalić hierarchię od najlepszych do najgorszych to proponuję w pierwszej kolejności opracować zestaw pytań/kryteriów a później na tej podstawie można ułożyć ankietę, której wyniki pokażą w miarę obiektywną uśrednioną opinię o poszczególnych zestawach.
Może zatem propozycje zestawu kryteriów oceny?
Oj widzę, że chcecie iść na łatwiznę.
Koledzy stosujący różne zestawy mają różne odczucia i wrażenia - a stąd i opinie.
Ten sam zestaw zamontowany w takim samym aucie, ale eksploatowany w innych warunkach może spowodować różne wrażenia.
Ja osobiście nie podejmuję się wybrać tego co obiektywnie będzie najlepsze. W każdym przypadku opinia będzie subiektywna - według własnych kryteriów oceny.
Temat ciekawy choć moim zdaniem trudny.
Jeśli mamy ustalić hierarchię od najlepszych do najgorszych to proponuję w pierwszej kolejności opracować zestaw pytań/kryteriów a później na tej podstawie można ułożyć ankietę, której wyniki pokażą w miarę obiektywną uśrednioną opinię o poszczególnych zestawach.
Może zatem propozycje zestawu kryteriów oceny?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Oczywiście masz rację i gdyby faktycznie otrzymać zestaw informacji na temat danej konfiguracji to można by dokonać w miarę obiektywnego wyboru. Mi jednak chodziło o coś prostszego. Mianowicie np. zestaw X, koszt taki, spore zapylenie, sprawdza się przy "normalnej' jeździe, budżet. Itd. Broń Boże w końcu nie podejmujemy się wyłaniać tutaj zwycięzców testów jak w Auto Świecie czy coś. wszystko to są opinie subiektywne mające jednak na celu nieco usystematyzować wiedzę zawartą w tym dziale. Nie chodzi w końcu o to, żeby użytkownik forum godzinami szukał odpowiedniej informacji, ale by znalazł ją możliwie szybko i w przystępnej formie. Przynajmniej wg mnie
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
marekhans,
Mareczku,
Zgadzam się w pełni co do idei - jednakże w swojej ułomności nie mam pomysłu jak to zorganizować i opracować.
Wdzięczny będę za wszelkie sugestie - nie tylko od Ciebie ale i od pozostałych czytających. Może coś uda się wymyślić i opracować.
Pozdrawiam
M
Mareczku,
Zgadzam się w pełni co do idei - jednakże w swojej ułomności nie mam pomysłu jak to zorganizować i opracować.
Wdzięczny będę za wszelkie sugestie - nie tylko od Ciebie ale i od pozostałych czytających. Może coś uda się wymyślić i opracować.
Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Proponowałbym następujące rozwiązanie:
- Nazwa zestawu (producent, model)
- Przeznaczenie (jazda dynamiczna, normalna, eko)
- Żywotność (wymiana po ... km/lat)
- Cena
- Polecam (tak/nie)
- Uwagi (klocki mocno pylą, grzeją się, hałasują/żarówki barwa wpadająca w niebieską, jasnobiałe, przyżółkłe... itd.)
- Nazwa zestawu (producent, model)
- Przeznaczenie (jazda dynamiczna, normalna, eko)
- Żywotność (wymiana po ... km/lat)
- Cena
- Polecam (tak/nie)
- Uwagi (klocki mocno pylą, grzeją się, hałasują/żarówki barwa wpadająca w niebieską, jasnobiałe, przyżółkłe... itd.)
Zaczynamy tu po prostu trochę odbiegać od założonego tematu. Za chwilę wyjdzie na to, że wszystkie zestawy są takie same, a różnica jest jedynie w cenie... Z założenia, ten temat miał troszkę usystematyzować wiedzę zawartą w całym dziale i powiedzieć przede wszystkim czego NA PEWNO NIE kupować. Ja szukałem jakichś jednoznacznych opinii i ciężko było się połapać. No i teraz nadal nie wiem co mam kupić. Przecież nie mówimy o bezwzględnie obiektywnych wyznacznikach wyboru, tylko indywidualnych doświadczeniach, które z gruntu są różne. Czy nie lepiej było by ostrzec ludzi, żeby nie wleźli na minę i ewentualnie ukierunkować ich na dany komplet w poszukiwanym przedziale cenowym? Przecież nikt nie może mieć do nikogo pretensji, jeśli dane części nie będą mu do końca odpowiadać. Forum nie jest od podawania na tacy rozwiązań gotowych i idealnych, ale od sugerowania pewnych rozwiązań w przyjazny sposób i jednoczesne korzystanie z nieprzebranych zasobów wiedzy użytkowników.
A ja nadal nie wiem co mam wybrać...
A ja nadal nie wiem co mam wybrać...
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
koledzy, wg np. qba ten sam zestaw w takim samym modelu samochodu może być dobry i zły zarazem, więc ten podział też będzie krytykowany. Ja ze swojej strony mogę tylko powiedzieć, że przy jakiejkolwiek wymianie postaram się opisać zakup wg swoich pkt, jeżeli ktoś skorzysta to dobrze, jeżeli nie to internet i tak to wytrzyma.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Panowie
Luzik
Założymy sobie nowy temat i nazwiemy go np. "charakterystyka zestawów"
We "wstepniaku napiszemy co i jak należy podać - i tylko takie posty będą tolerowane.
Bez pisania epopei narodowej - a suche i jednoznaczne fakty - łącznie z określeniem "nie wiem".
Mając coś takiego w jednym miejscu - bez żadnych dyskusji, pytań lub odpowiedzi - SAME SUCHE FAKTY - każdy zainteresowany będzie miał zbiór opinii kolegów na podstawie których dokona wyboru według własnych kryteriów.
Tutaj czekam jeszcze na sugestie zestawu oczekiwanych / wymaganych parametrów w opiniach. Troszkę już jest, ale jak założę taki temat zmian nie będzie.
Luzik
Założymy sobie nowy temat i nazwiemy go np. "charakterystyka zestawów"
We "wstepniaku napiszemy co i jak należy podać - i tylko takie posty będą tolerowane.
Bez pisania epopei narodowej - a suche i jednoznaczne fakty - łącznie z określeniem "nie wiem".
Mając coś takiego w jednym miejscu - bez żadnych dyskusji, pytań lub odpowiedzi - SAME SUCHE FAKTY - każdy zainteresowany będzie miał zbiór opinii kolegów na podstawie których dokona wyboru według własnych kryteriów.
Tutaj czekam jeszcze na sugestie zestawu oczekiwanych / wymaganych parametrów w opiniach. Troszkę już jest, ale jak założę taki temat zmian nie będzie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
marekhans, napisz do orła to powie Ci co założyć
Myślę że najtańsze tarcze należy zakupić następnie dogadać się z ferencem odnośnie frezowania i sprawa załatwiona a klocki to już sprawa inna tu może być tyle opinii co użytkowników.
Ja osobiście mam te tarcze i stwierdzam że się nie sprawdziły przynajmniej w moim przypadku 90% miasto korki i są przegrzane już i raz że nie hamują tak jak hamowały na początku a dwa zaczęły pracować na boki po kałużach szybko nie jeżdżę tym autem więc to nie wina wody.
Myślę że na tarcze to co najwyżej wydać można 120 zeta i odpowiednio je wyfrezować i będzie ten sam efekt co przy tych za 300 czy 500 zł
Myślę że najtańsze tarcze należy zakupić następnie dogadać się z ferencem odnośnie frezowania i sprawa załatwiona a klocki to już sprawa inna tu może być tyle opinii co użytkowników.
Ja osobiście mam te tarcze i stwierdzam że się nie sprawdziły przynajmniej w moim przypadku 90% miasto korki i są przegrzane już i raz że nie hamują tak jak hamowały na początku a dwa zaczęły pracować na boki po kałużach szybko nie jeżdżę tym autem więc to nie wina wody.
Myślę że na tarcze to co najwyżej wydać można 120 zeta i odpowiednio je wyfrezować i będzie ten sam efekt co przy tych za 300 czy 500 zł
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
tarcze i klocki adaptacja z innych modeli
witam serdecznie
nie doszukałem wcześniej takiego wątku, ale nie wykluczam wady wzroku ;-)
czy ktoś rozważał lub próbował zaadaptować tarcze i klocki wraz z zaciskami z 300C hemi ??
mają 27mm większą średnicę powinny być skuteczniejsze...
ale może wyważam otwarte drzwi....
pozdrawiam Piotr
nie doszukałem wcześniej takiego wątku, ale nie wykluczam wady wzroku ;-)
czy ktoś rozważał lub próbował zaadaptować tarcze i klocki wraz z zaciskami z 300C hemi ??
mają 27mm większą średnicę powinny być skuteczniejsze...
ale może wyważam otwarte drzwi....
pozdrawiam Piotr
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
W serwisie podali mi cenę:
- 230,17 pln za tarcze na przód (chyba sztuka, choć zapomniałem zapytać...)
- 254,71 pln za klocki
Myślę, że to nie najgorsza oferta i chyba pójdę w stronę oryginału. Moje już są na wykończeniu i w najbliższym czasie musi nastąpić wymiana.
A co do Orła, to cały czas czekam na maila z ceną EGR'a, choć już kupiłem i zamontowałem MOPARa (349 pln plus wysyłka). Coś normalnie Kolega przycichł
- 230,17 pln za tarcze na przód (chyba sztuka, choć zapomniałem zapytać...)
- 254,71 pln za klocki
Myślę, że to nie najgorsza oferta i chyba pójdę w stronę oryginału. Moje już są na wykończeniu i w najbliższym czasie musi nastąpić wymiana.
A co do Orła, to cały czas czekam na maila z ceną EGR'a, choć już kupiłem i zamontowałem MOPARa (349 pln plus wysyłka). Coś normalnie Kolega przycichł
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
witam ponownie
pytałem ostatnio o możliwość adaptacji do Pacyfki zestawu tarcze-klocki-zaciski od 300C HEMI (są większe) ale widzę że moje pytanie utonęło w dyskusji na temat EGR-a... czyżbym pomylił wątki??.... ;(
pozdrawiam Piotr
pytałem ostatnio o możliwość adaptacji do Pacyfki zestawu tarcze-klocki-zaciski od 300C HEMI (są większe) ale widzę że moje pytanie utonęło w dyskusji na temat EGR-a... czyżbym pomylił wątki??.... ;(
pozdrawiam Piotr
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
mpspycha, Niestety nie mam doświadczenia w twoim temacie. Myślę że najlepiej udać się do ASO oni mają fiszki i można porównać mocowania , gwinty itp. Jak znajdziesz jakiegoś fana motoryzacji amerykańskiej , to pomoże w temacie .
A tak swoją drogą to panowie troszkę zeszli z tematu :evil:
A tak swoją drogą to panowie troszkę zeszli z tematu :evil:
Nowa jakość nowe auto
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Dzięki
miałem nadzieję że ktoś już wpadł na ten pomysł i sprawdził.. nie chciałem wyważać otwartych drzwi.. skoro standardowe tarcze i klocki są zamienne w Pacyfice i 300C myślałem że może się udać.. ale faktycznie pozostaje kwestia mocowania zacisków i tu może być pies pogrzebany....
pozdrawiam Piotr
miałem nadzieję że ktoś już wpadł na ten pomysł i sprawdził.. nie chciałem wyważać otwartych drzwi.. skoro standardowe tarcze i klocki są zamienne w Pacyfice i 300C myślałem że może się udać.. ale faktycznie pozostaje kwestia mocowania zacisków i tu może być pies pogrzebany....
pozdrawiam Piotr
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
nie no kolego orzeł tyle to kojarzę mam 19' koła i widziałem ile zostaje do zacisków w 17' kołach. U mnie wymiana tarcz to jeszcze nic pilnego ale zima się zbliża i myślę o drugim komplecie kół - planowałem właśnie 17' gdy naszła mnie myśl o większych tarczach z wiadomych wszystkim względów.... stąd upierdliwe z mojej strony pytania
Pozdrawiam Piotr
Pozdrawiam Piotr
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
Ja kupiłem te tarcze: http://allegro.pl/tarcze-p-sp-performan ... 77546.html a do tego komplet klocków Hawk. Całość sprawuje się rewelacyjnie! Nie przegrzewa się, nie faluje i auto wreszcie hamuje, tak jak powinno od początku.
Z czystym sercem mogę polecić.
Z czystym sercem mogę polecić.
Może ktoś jeszcze podzieli się wrażeniami z hamowania na innych tańszych częściach ? A jak nie będzie alternatywy, trzeba będzie kupować ten droższy zestaw
ktoś jeździ może na takich zestawach :
http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-chry ... 82812.html
http://allegro.pl/tarcze-delphi-chrysle ... 98351.html
http://allegro.pl/chrysler-pacifica-tar ... 17360.html
http://allegro.pl/tarcze-klocki-tylne-c ... 97941.html
ktoś jeździ może na takich zestawach :
http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-chry ... 82812.html
http://allegro.pl/tarcze-delphi-chrysle ... 98351.html
http://allegro.pl/chrysler-pacifica-tar ... 17360.html
http://allegro.pl/tarcze-klocki-tylne-c ... 97941.html
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
wygląda na to że nie
mi jeszcze trochę brakuje zużycia pewnie podejdę do tematu na wiosnę
i chyba pójdę w zestaw jak "marekhans" - oglądałem je u niego na aucie
i zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie, plus jego doświadczenia z użytkowania..
fakt trochę kosztują ale na elementach związanych z bezpieczeństwem raczej nie warto oszczędzać
mi jeszcze trochę brakuje zużycia pewnie podejdę do tematu na wiosnę
i chyba pójdę w zestaw jak "marekhans" - oglądałem je u niego na aucie
i zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie, plus jego doświadczenia z użytkowania..
fakt trochę kosztują ale na elementach związanych z bezpieczeństwem raczej nie warto oszczędzać
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
van,
Widać ludziska zaczęli jeździć rozsądniej i mniej zużywają systemy hamulcowe. Czy się da? Rzecz jasna że tak.
Ja w byłej swojej miałem oryginalnego przebiegu na poziomie 160.000km i oczywiście okresowo wymieniałem klocki, ale w ręce nowego właściciela poszła z oryginalnymi fabrycznymi tarczami prze zużyciu ok. 0,5 mm na stronę. Zatem z doświadczenia powiem że można - i to też bez toczenia, szlifowania tarcz bo i po co to robić jak są równe i nie wykazują żadnego bicia.
Widać ludziska zaczęli jeździć rozsądniej i mniej zużywają systemy hamulcowe. Czy się da? Rzecz jasna że tak.
Ja w byłej swojej miałem oryginalnego przebiegu na poziomie 160.000km i oczywiście okresowo wymieniałem klocki, ale w ręce nowego właściciela poszła z oryginalnymi fabrycznymi tarczami prze zużyciu ok. 0,5 mm na stronę. Zatem z doświadczenia powiem że można - i to też bez toczenia, szlifowania tarcz bo i po co to robić jak są równe i nie wykazują żadnego bicia.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Mariusz jako oaza zdrowego rozsądku na Forum ma rację
można
sam użytkując w swoim czasie w sumie już ponad 20 pojazdów, niektóre po kilka lat tylko raz miałem potrzebę wymiany tarcz, a i to nie z powodu zużycia a zwichrowania
do zmiany tarcz przymierzam się natomiast bardziej z powodu ich kiepskiej skuteczności hamowania, która wynika z faktu iż lubię szybko jeździć (oczywiście tam gdzie to możliwe ) jak również z tego że poprzedni właściciel tarcze moim zdaniem przegrzał (są fioletowe)
może nie mam racji, ale tak sobie to wykoncypowałem
można
sam użytkując w swoim czasie w sumie już ponad 20 pojazdów, niektóre po kilka lat tylko raz miałem potrzebę wymiany tarcz, a i to nie z powodu zużycia a zwichrowania
do zmiany tarcz przymierzam się natomiast bardziej z powodu ich kiepskiej skuteczności hamowania, która wynika z faktu iż lubię szybko jeździć (oczywiście tam gdzie to możliwe ) jak również z tego że poprzedni właściciel tarcze moim zdaniem przegrzał (są fioletowe)
może nie mam racji, ale tak sobie to wykoncypowałem
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- domin22
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
- Lokalizacja: Rębiechowo
- Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
co do zestawów dorzucę coś od siebie. Miałem okazję wymienić wszystkie heble w aucie bo nieuchronnie zbliżał się ich koniec. Wnikliwie czytałem prędzej wszystkie posty na tym forum związane z tematem klocków i tarcz. Ze względu na różne zdania i opinie postanowiłem zakupić to co mi zaoferuje InterCars po zniżkach mojego szwagra i zdecydowałem się na komplet firmy Delphi. Moje wrażenia mega pozytywne. Od razu po założeniu odczułem różnicę w hamowaniu. Auto szybciej i pewniej hamuje w zależności od siły wciśnięcia hamulca. Sam polecam tę firmę ale oczywiście to rzecz gustu. Cena za komplet tarcz i klocków przód i tył wraz z szczękami od ręcznego to 937,93. Nie mało ale nikt nie mówił, że tak będzie. W porównaniu do tych hamulców co były to "nieba, a ziemia" więc osobiście polecam.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
witam ponownie w temacie
pierwsze podejście zrobiłem na wiosnę, oryginalne tarcze dałem do przetoczenia
bo szarpały kierownicą przy ostrzejszym hamowaniu, i założyłem nowe klocki Delphi
szarpanie wróciło po trzech miesiącach, klocki skończyły się po pół roku (ok8000km)
wróciłem więc do pierwotnego zamiaru a więc ścieżka marekhansa z tarczami SP Performance i do tego klocki EBC Green Stuff ( Marek dał Hawki), przy okazji wymiana tuleji wachaczy przednich, końcówki drążka i sworzeń wachacza, no oczywiście geometria
Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, czuć że auto hamuje wreszcie, dalej zobaczymy jak odporność w dłuższej trasie i przy bardziej ekstremalnym wykorzystaniu, wrażenia opiszę po jakimś czasie
pierwsze podejście zrobiłem na wiosnę, oryginalne tarcze dałem do przetoczenia
bo szarpały kierownicą przy ostrzejszym hamowaniu, i założyłem nowe klocki Delphi
szarpanie wróciło po trzech miesiącach, klocki skończyły się po pół roku (ok8000km)
wróciłem więc do pierwotnego zamiaru a więc ścieżka marekhansa z tarczami SP Performance i do tego klocki EBC Green Stuff ( Marek dał Hawki), przy okazji wymiana tuleji wachaczy przednich, końcówki drążka i sworzeń wachacza, no oczywiście geometria
Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, czuć że auto hamuje wreszcie, dalej zobaczymy jak odporność w dłuższej trasie i przy bardziej ekstremalnym wykorzystaniu, wrażenia opiszę po jakimś czasie
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
po około 2000 km
skuteczność hamowania nadal rewelacyjna w porównaniu do poprzedniej opcji
tarcza i klocki wyglądają jak na fotkach, brak widocznych śladów zużycia, wygląda że będzie dobrze
powłoka antykorozyjna na tarczach spisuje się rewelacyjnie, żadnych śladów korozji
(oprócz styku z kołem, ale nie wiem czy nie przeniesione na kołach ze starych tarcz)
skuteczność hamowania nadal rewelacyjna w porównaniu do poprzedniej opcji
tarcza i klocki wyglądają jak na fotkach, brak widocznych śladów zużycia, wygląda że będzie dobrze
powłoka antykorozyjna na tarczach spisuje się rewelacyjnie, żadnych śladów korozji
(oprócz styku z kołem, ale nie wiem czy nie przeniesione na kołach ze starych tarcz)
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 25 sty 2018 01:15 pm
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica 4.0 Limited 2007
- Postawił flaszek: 1
potrzebuję Tarcze+klocki (przód + tył) + olej + filtry
Witam Panów, nadszedł czas na moj pierwszy servis w mojej pacyfie a przy okazji muszę wymienić komplet tarcz i klocków.
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie i jakie obecnie kupię w najrozsądniejszej cenie ?
potrzebuję Tarcze i klocki (przód + tył) oraz olej i komplet filtrów (oprócz kabinowego)
Może któryś z forumowiczów prowadzi sklep, ew. czy ktoś mógłby mi doradzić co i gdzie zamówić.
z góry dziękuję.
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie i jakie obecnie kupię w najrozsądniejszej cenie ?
potrzebuję Tarcze i klocki (przód + tył) oraz olej i komplet filtrów (oprócz kabinowego)
Może któryś z forumowiczów prowadzi sklep, ew. czy ktoś mógłby mi doradzić co i gdzie zamówić.
z góry dziękuję.
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Re: potrzebuję Tarcze+klocki (przód + tył) + olej + filtry
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.
- domin22
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
- Lokalizacja: Rębiechowo
- Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Re: Jaki zestaw - tarcze plus klocki?
Zapytam jeszcze o ten zestaw SP performance jak się sprawuje. Już wiem że niszowych nie ma co kupować bo i tak tarcze po ostrym heblowaniu z dużej prędkości się przegrzewają i potem bicie kiery przy każdym kolejnym hamowaniu murowane. Pieniądze w błoto a skuteczność i bezpieczeństwo leży. Nie jeżdżę zbyt wolno więc często korzystam z hamulców i tutaj pytanie do forumowiczów którzy zainwestowali w powyższe zestawy lub podobne jak Dark Performance Evo jak się spisuje i jak z trwałością? Pozdrawiam
PS
Wcześniej miałem Delphi ale po dłuższym użytkowaniu okazało się że tarcze skończyły się razem z drugim zestawem klocków a hamowanie nie było zadowalające
PS
Wcześniej miałem Delphi ale po dłuższym użytkowaniu okazało się że tarcze skończyły się razem z drugim zestawem klocków a hamowanie nie było zadowalające
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Re: Jaki zestaw - tarcze plus klocki?
A czy ktoś z Was miał taki zestaw?
https://www.usaolkusz.pl/p/689/2484173/ ... ysler.html
Styl jazdy raczej spokojny, raczej dłuższe trasy robię niż kręcenie się po mieście.
https://www.usaolkusz.pl/p/689/2484173/ ... ysler.html
Styl jazdy raczej spokojny, raczej dłuższe trasy robię niż kręcenie się po mieście.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
- domin22
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
- Lokalizacja: Rębiechowo
- Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Re: Jaki zestaw - tarcze plus klocki?
Dzwoniłem do nich jakiś czas temu i te tarcze to są zwykłe gładkie nacinane i wiercone przez firmę zewnętrzną. Nie liczyłbym że będzie szał i że po ostrym awaryjnym hamowaniu nie zaczną bić kiedy tylko będą rozgrzane. Przestałem wierzyć że będzie dobrze i zamówiłem niestety nie tanio i do tego muszę czekać ok 6 tygodni na zestaw tarcz Dark performance Evo i klocki Hawk performance. Każde inne które miałem się nie sprawdziły w połowie swojego zużycia. Zachowałem na początku Delphi ale jednak nie dały rady.
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Re: Jaki zestaw - tarcze plus klocki?
Tak myślałem, cena raczej mówi o jakości tych tarcz. Przeglądałem kilka dni temu zestaw zamówiony przez Ciebie, fakt, trochę bije po kieszeni. Obecnie mam klocki Delphi z przodu, producenta tarcz nie pamiętam. To drugi komplet klocków na przodzie i pojawia się bicie.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
- domin22
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
- Lokalizacja: Rębiechowo
- Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Re: Jaki zestaw - tarcze plus klocki?
Dokładnie tak się dzieje. Niestety. Koledzy już to ma forum przerabiali i idę po swoich perypetiach po dobry i niestety nie tani zestaw. Obecnie czekam na info że komplet jest w Polsce ale to jeszcze potrwa. Na tył mam jakieś zwykłe tarcze i klocki ale te się nie zużywają zbyt szybko więc jak znajdę klocki w dobrej cenie a te mogą być EBC green to kupię i założę razem kiedy będę zmieniał przód aby zobaczyć jaka różnica będzie. Pociesza fakt, że nawet w europejskich autach czasem trzeba niestety kupić też drogi zestaw aby cieszyć się dobrym i bez niespodzianek takich jak bicie hamowaniem. Kolega miła BMW 5 i tam właśnie trzeba było wydać coś koło 2 koła na sam przód-temat miał oblatany przez kolegów z forum i nikt nie polecał kombinować jak chce mieć z głowy.
U nas niestety dużo taniej nie jest
U nas niestety dużo taniej nie jest
- domin22
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
- Lokalizacja: Rębiechowo
- Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Re: Jaki zestaw - tarcze plus klocki?
Właśnie dotarł do mnie zestaw na przód: tarcze Dark Performance Evo oraz klocki Hawk Performance HPS.
Niebawem założę i zobaczę jak będzie się sprawował ten zestaw. Mam nadzieję że zyskam na skuteczności.
Niebawem założę i zobaczę jak będzie się sprawował ten zestaw. Mam nadzieję że zyskam na skuteczności.