to 2 x 4l powinno starczyć?...tedi pisze:zapomniałem że packi lubią łyknąć sobie oliwki
Olej silnik - na jakim jeździcie ?
Z tego co pamiętam to parokrotnie było już podawane na forum, że 5,2 l (wersja 3,5). Przy wymianie najlepiej jednak nie wlewać od razu całości oleju, aby nie przekroczyć stanu max na bagnecie. Ja zwykle wlewam ok. 4,5 litra, a następnie po uruchomieniu silnika i odczekaniu sprawdzam poziom (najlepiej na drugi dzień po wymianie) i wtedy uzupełniam ewentualny niedobór.dan366 pisze:ile wchodzi oleju do naszych autek?
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
ja pozostałem przy Mopar 10W30
w kwestii ilości fabryka mówi:
Engine Oil-With Filter
3.8 Liter Engines (SAE 5W-20, API Certified)
5.0 Quarts
4.7 liters
4.0 Liter Engines (SAE 10W-30, API Certified)
5.5 Quarts
5.2 liters
w kwestii ilości fabryka mówi:
Engine Oil-With Filter
3.8 Liter Engines (SAE 5W-20, API Certified)
5.0 Quarts
4.7 liters
4.0 Liter Engines (SAE 10W-30, API Certified)
5.5 Quarts
5.2 liters
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Ja swoją Pace kupiłem zalaną Castrolem 10W40, niby silnik jak na swoje 280kkm ładnie pracuje, ale na dniach będę wymieniał na olej o specyfikacji jaką zaleca producent a dokładnie na taki
W swoich poprzednich Chryslerach też wracałem do oleju o specyfikacji jaką zalecał producent. Miałem Voyka jajko, jak go kupiłem miał przelatane 180kkm i niewiadomy olej. Zlałem olej plus jakiś środek do płukani silników i od razu wlałem Mobil 1 pełny syntetyk 10w30, na tym oleju zrobiłem dwie zmiany około 30kkm, potem nie chciało mi się sprowadzać oleju z USA, to zacząłem lać Valvoline MaxLife 5w30 i bez żadnych problemów przelatałem przeszło 40kkm, facet jak kupował samochód zeszłego roku to dziwił się że tak ładnie pracuje, bez stuków popychaczy na tylnej głowicy, co jest bolączką tych silników jak się używa niewłaściwego oleju.
Pózniej miałem jeszcze dwa Voyki żaby, pierwsza z przebiegiem 340kkm i zalałem ją PetroCanadą, było wszystko OK. Ostatniego Voyka z przebiegiem 200kkm zalewałem Valvoline MaxLife 5w30. Wszystkie te silniki brały olej w zależności od stylu jazdy, jak się je wkręcało powyżej 3000RPM to 500ml na 2kkm, jak się jeździło spokojnie to 500ml na 5kkm.
Próbowałem wszystkie rodzaje oleju, ale zawsze trzymając się specyfikacji jaką zaleca producent i nic złego z silnikami się nie działo. Mam nadzieje że też tak będzie z Pacą
W swoich poprzednich Chryslerach też wracałem do oleju o specyfikacji jaką zalecał producent. Miałem Voyka jajko, jak go kupiłem miał przelatane 180kkm i niewiadomy olej. Zlałem olej plus jakiś środek do płukani silników i od razu wlałem Mobil 1 pełny syntetyk 10w30, na tym oleju zrobiłem dwie zmiany około 30kkm, potem nie chciało mi się sprowadzać oleju z USA, to zacząłem lać Valvoline MaxLife 5w30 i bez żadnych problemów przelatałem przeszło 40kkm, facet jak kupował samochód zeszłego roku to dziwił się że tak ładnie pracuje, bez stuków popychaczy na tylnej głowicy, co jest bolączką tych silników jak się używa niewłaściwego oleju.
Pózniej miałem jeszcze dwa Voyki żaby, pierwsza z przebiegiem 340kkm i zalałem ją PetroCanadą, było wszystko OK. Ostatniego Voyka z przebiegiem 200kkm zalewałem Valvoline MaxLife 5w30. Wszystkie te silniki brały olej w zależności od stylu jazdy, jak się je wkręcało powyżej 3000RPM to 500ml na 2kkm, jak się jeździło spokojnie to 500ml na 5kkm.
Próbowałem wszystkie rodzaje oleju, ale zawsze trzymając się specyfikacji jaką zaleca producent i nic złego z silnikami się nie działo. Mam nadzieje że też tak będzie z Pacą
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Nie znam się na tym, ale chcę kupić porządny zestaw. Wyczytałem że olej Mopar, albo Petro Canada, więc tego się trzymam. Pytanie o filtr. Czy filtr w tym zestawie jest godny polecenia, czy kupić osobno olej PETRO CANADA SUPREME 10w30 i osobno filtr Mopar?
http://sklepjeep.redcart.pl/p/1518/1351 ... ysler.html
http://sklepjeep.redcart.pl/p/1518/1351 ... ysler.html
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
- Lokalizacja: podlasie
- Samochód: Paca 2007 touring/lpg
- Dostał flaszek: 1
Zna ktoś ten olej? http://www.ravenol.de/en/products/usage ... 0w-30.html Ewentualnie proszę kogoś obcykanego w parametrach czy podchodzi do naszych aut?
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
- Lokalizacja: podlasie
- Samochód: Paca 2007 touring/lpg
- Dostał flaszek: 1
Mam jakieś uprzedzenie do mineralnego - najtańsza opcja. Parametr ma być 10w30 ale czy sysntetyk, pol czy inna mieszanina nie napisane. Byle parametry spełniał. O wyższości syntetyku do minerała nie będę pisać. a dlaczego Ravenol - bo po środku. Teraz mam PC 10w30 minerał, nastepny 5w30 PC- sysntetyk albo wyżej wymieniony wynalazek. Tylko w niskich temp wygląda na gęstszy niż PC.
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
morgal1
Nie znam tej marki, warto eksperymentować ?
Nie łatwiej zalać to co producent zaleca.
Ja mam natomiast uprzedzenia do stosowania czegoś innego niż producent zaleca.
Nie znam tej marki, warto eksperymentować ?
Nie łatwiej zalać to co producent zaleca.
Ja mam natomiast uprzedzenia do stosowania czegoś innego niż producent zaleca.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2016 12:05 am przez UV, łącznie zmieniany 1 raz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
- Lokalizacja: podlasie
- Samochód: Paca 2007 touring/lpg
- Dostał flaszek: 1
Producent zaleca 10w30 - a w tm wypadku Mopar - najprawdopodobniej minerał. Ktoś wie z którego roku jest o zalecenie? Myślę ze minimum kilkanaście lat. Temat byłby mniej ważny gdyby nie problemy z panewkami w naszych silnikach. Wiesiek rozbierał i w środku widział czarny twardy szlam, nagar
- co to znaczy każdy sam sobie odpowie. Ja w swojej spuściłem to co z usa przyjechało i to była czarna smoła. więc teraz muszę dbać na zapas i wybrać - oczywiście 10w30 ale w jakiej odmianie to jeszcze zdecyduję.
- co to znaczy każdy sam sobie odpowie. Ja w swojej spuściłem to co z usa przyjechało i to była czarna smoła. więc teraz muszę dbać na zapas i wybrać - oczywiście 10w30 ale w jakiej odmianie to jeszcze zdecyduję.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
- Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring
Ja leje 10w30 Petro Canada. 10w30 to nie jest do końca olej mineralny. To olej mineralny w technologi syntetycznej (olej hydrosyntetyczny). Nie kupisz oleju 10w30 pełny syntetyk.
Olej czarny jak smoła wynikał z tego że był przejeżdżony. Ja wymieniam co 9 tyś. Olej przed wymianą był lekko brązowy. Przy tych olejach trzeba pilnować wymian. Przyklej sobie pod maską "JAZDA NA STARYM OLEJU POWODUJE IMPOTENCJE SILNIKA". Pozdrawiam
http://www.ekonaft.com.pl/firma/informa ... w-bazowych
Olej czarny jak smoła wynikał z tego że był przejeżdżony. Ja wymieniam co 9 tyś. Olej przed wymianą był lekko brązowy. Przy tych olejach trzeba pilnować wymian. Przyklej sobie pod maską "JAZDA NA STARYM OLEJU POWODUJE IMPOTENCJE SILNIKA". Pozdrawiam
http://www.ekonaft.com.pl/firma/informa ... w-bazowych
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2016 07:11 am przez gienio607, łącznie zmieniany 1 raz.
Gienek
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
morgal1,
Auto jeździć będzie na absolutnie każdym oleju. Ja Ci nie odpowiem ile będzie jeździć.
Ja wyznaję zasadę wiary w słuszność zaleceń producenta i ją stosuję bez szkody dla któregokolwiek mojego auta, a jeżdżę ca' 5kkm miesięcznie. Są na forum osoby zgłaszające zdanie odrębne - nie mnie oceniać słusznie czy nie i jakie efekty przyniesie stosowanie tego zdania w najbliższym miesiącu, roku czy dowolnym innym okresie czy jakimkolwiek przebiegu. Może przyniesie a może nie - wszechwiedźmą nie zamierzam być.
Wiesz co mówi producent, wiesz co ty na to, wiesz co chcesz osiągnąć, jakimi środkami i dlaczego, więc Ty musisz zdecydować o wyborze drogi.
Życzę optymalnych i bezpiecznych dla auta decyzji.
Auto jeździć będzie na absolutnie każdym oleju. Ja Ci nie odpowiem ile będzie jeździć.
Ja wyznaję zasadę wiary w słuszność zaleceń producenta i ją stosuję bez szkody dla któregokolwiek mojego auta, a jeżdżę ca' 5kkm miesięcznie. Są na forum osoby zgłaszające zdanie odrębne - nie mnie oceniać słusznie czy nie i jakie efekty przyniesie stosowanie tego zdania w najbliższym miesiącu, roku czy dowolnym innym okresie czy jakimkolwiek przebiegu. Może przyniesie a może nie - wszechwiedźmą nie zamierzam być.
Wiesz co mówi producent, wiesz co ty na to, wiesz co chcesz osiągnąć, jakimi środkami i dlaczego, więc Ty musisz zdecydować o wyborze drogi.
Życzę optymalnych i bezpiecznych dla auta decyzji.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
- Lokalizacja: Siewierz
- Samochód: Opel Insignia
Czym więcej czytam tym bardziej nie mogę pojąć w czym tak naprawdę jest problem z tym olejem? Producent mówi 10w30 Mopar i dla mnie to jest koniec gadki.
Każdy leje co uważa za stosowne na własne ryzyko.
Jeżeli u mnie padnie silnik to ja za to poniosę konsekwencje.
Leje Mopar i będę go lał do czasu, aż zmienię samochód!!
Podczas każdej wymiany olej który spuszczam jest lekko zabarwiony, ale to standard w każdym aucie.
Wytłumaczcie mi bo chyba jestem z innej planety, o co chodzi z tym olejem i w czym leży problem ciągłych przepychanek?
Każdy leje co uważa za stosowne na własne ryzyko.
Jeżeli u mnie padnie silnik to ja za to poniosę konsekwencje.
Leje Mopar i będę go lał do czasu, aż zmienię samochód!!
Podczas każdej wymiany olej który spuszczam jest lekko zabarwiony, ale to standard w każdym aucie.
Wytłumaczcie mi bo chyba jestem z innej planety, o co chodzi z tym olejem i w czym leży problem ciągłych przepychanek?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
pawel1980,
Nie jesteś sam.
Choć ja pamiętam wystąpienie naszej pani Premier w Brukseli, gdzie wyjaśniała jakieś kwestie. Ostateczna konkluzja była iż adwersarz musi żyć z odpowiedzią jaką uzyskał - odpowiedzią z której nic nie wynikało.
Na forum jest grupa zwolenników stosowania się do zaleceń producenta i druga grupa zwolenników poprawiania fabryki. Każdy ma prawo wyboru i stosowania własnych rozwiązań, Tak jedni jak i drudzy ponoszą skutki tak pozytywne jak i negatywne swoich decyzji.
Jest wszak też trzecia grupa - tych co mało wiedzą (bo nie muszą wiedzieć wszystkiego), co dopiero zaczynają przygodę z autem. Czytają jedno, czytają drugie i po lekturze wiedzą mniej niż wiedzieli przed. To jest problem. Nie co innego.
Nie jesteś sam.
Choć ja pamiętam wystąpienie naszej pani Premier w Brukseli, gdzie wyjaśniała jakieś kwestie. Ostateczna konkluzja była iż adwersarz musi żyć z odpowiedzią jaką uzyskał - odpowiedzią z której nic nie wynikało.
Na forum jest grupa zwolenników stosowania się do zaleceń producenta i druga grupa zwolenników poprawiania fabryki. Każdy ma prawo wyboru i stosowania własnych rozwiązań, Tak jedni jak i drudzy ponoszą skutki tak pozytywne jak i negatywne swoich decyzji.
Jest wszak też trzecia grupa - tych co mało wiedzą (bo nie muszą wiedzieć wszystkiego), co dopiero zaczynają przygodę z autem. Czytają jedno, czytają drugie i po lekturze wiedzą mniej niż wiedzieli przed. To jest problem. Nie co innego.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
pawel1980, możemy się spierać co do marki oliwy choć to tak naprawdę nie ma sensu skoro zakładamy ze olej ma mieć. Parametry. Takie jak określa producent,,,auta
Ale ważniejsze jest żeby pilnować stanu i wymian,,,,
M, kto nie wie nic to jak poczyta. To sobie wybierze. ,które podejście do oliwy mu pasuje i ma dla niego ma sens,,, jeden kupi mopar,,, drugi coś innego markowego a trzeci. Popatrzy na cenę i wybierze to co najtańsze i pisze na tym lub nie 10 w 30. A moze,,,, 15w 40? Zależy co będzie
Ale ważniejsze jest żeby pilnować stanu i wymian,,,,
M, kto nie wie nic to jak poczyta. To sobie wybierze. ,które podejście do oliwy mu pasuje i ma dla niego ma sens,,, jeden kupi mopar,,, drugi coś innego markowego a trzeci. Popatrzy na cenę i wybierze to co najtańsze i pisze na tym lub nie 10 w 30. A moze,,,, 15w 40? Zależy co będzie
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Sęk w tym, że znaczna część osób zmotoryzowanych nie ma pojęcia jaki wpływ coś ma na coś innego. Jakość oleju i jego parametry to dla bardzo wielu użytkowników aut (nie mówię tu wyłącznie o społeczności forum ale w ogóle) czarna magia. Powiem więcej. Ci co dziś jeżdżą takim czy innym autem nie mają pojęcia co to za auto. Markę rozpoznają rzecz jasna. Model z grubsza też - choć bywają z tym kłopoty, ale jak idzie o typ auta to już zaczynają się schody. Problem odwieczny, problem dla właścicieli aut, problem dla ubezpieczycieli, dla warsztatów, dla całej branży motoryzacyjnej. A jak nie wiadomo co to za auto to skąd na Boga wiedzieć co w nim być powinno?głodźillaryki pisze: kto nie wie nic to jak poczyta. To sobie wybierze. ,które podejście do oliwy mu pasuje i ma dla niego ma sens,,, jeden kupi mopar,,, drugi coś innego markowego a trzeci. Popatrzy na cenę i wybierze to co najtańsze i pisze na tym lub nie 10 w 30. A moze,,,, 15w 40? Zależy co będzie
Ja ze swej strony chciałbym postawić puentę tematu.
Życzę absolutnie wszystkim, którzy korzystają z przysłowiowych 4 kółek, by przejechali bezawaryjnie tyle ile mają deklarowane współczesne auta. To już nie epoka Warszawy 223 gdzie 100.000 to był czas na naprawę główną silnika. To nie czasy olejów jedynie dostępnych w postaci Selektol jakikolwiek (benzyna) lub Superol jakiśtam (diesel)
Dzisiejsze auta bez kłopotu powinny przejechać krotność ówczesnej 100 tysięcznej normy. Warunek wszak jest jeden. Jak kto dba tak ma.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
- Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring
Tak na prawdę co to jest MOPAR??pawel1980 pisze:Producent mówi 10w30 Mopar i dla mnie to jest koniec gadki.
Czy zna ktoś firmę która produkuje: oleje, klocki, tarcze, świece, wahacze, amortyzatory, wały, panewki, felgi, wycieraczki, zderzaki, reflektory, chłodnice itd..... długo by wymieniać.
Wnioski ......
Nawiążę do oleju. Jest to olej produkowany przez zupełnie inną firmę, "Mopar" pewnie ma z nią podpisaną umowę i nakleja na butelkę swoją naklejkę i zawyża cene o swój zysk. Także możliwe że jeden z tych olejów, które były wymienione w tym temacie to właśnie MOPAR... tylko 50 % tańszy.
Pozdrawiam
Realista
Gienek
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
pawel1980, producent zaleca z naciskiem na zaleca ,,, nijako swój produkt,,, bo niby co miałby zalecac ? Konkurencję? Ale. Nie to jest tematem tego wątku,,,,
M, jak zwykle. Nie mogę co do większości się z tobą nie zgodzic
Dodam jeszcze ze oszczędność w kupnie oleju zwykle raz do roku nie powinna być na pierszym miejscu,,,
gienio607, masz trochę racji. ,,, nie wnikając w temat. To co lejemy pod marką mopar ,Petro Kanada GM jest też w innych tańszych chodzi o chociażby bazę, ze ,,,
,,
nawet ful sintetik. Powstaje tak czy inaczej. Z dinozaurow
M, jak zwykle. Nie mogę co do większości się z tobą nie zgodzic
Dodam jeszcze ze oszczędność w kupnie oleju zwykle raz do roku nie powinna być na pierszym miejscu,,,
gienio607, masz trochę racji. ,,, nie wnikając w temat. To co lejemy pod marką mopar ,Petro Kanada GM jest też w innych tańszych chodzi o chociażby bazę, ze ,,,
,,
nawet ful sintetik. Powstaje tak czy inaczej. Z dinozaurow
Ostatnio zmieniony 01 maja 2016 10:00 pm przez głodźillaryki, łącznie zmieniany 1 raz.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
gienio607, głodźillaryki,
Może warto mówić o prawdzie obiektywnej a nie interpretacji...
1. Konia z rzędem temu który wskaże miejsce gdzie producent mówi "tylko MOPAR". Obiektywnie - producent mówi " olej o takich parametrach".
2. Co to jest MOPAR? Marka własna pod którą producent dostarcza to co jest potrzebne do obsługi produkowanych przez siebie aut. Części oznaczone marką MOPAR mają gwarancję producenta auta iż są odpowiednie i mają jakość OEM. Te części stosowane są ponadto przy fabrycznym montażu aut.
3. Czy ktoś widział jakąś część oznaczoną na opakowaniu logo Chrysler a nie Mopar? Chyba nie.
Co do samej marki (niekoniecznie firmy) Mopar. Pod tą marką dostarczane są blachy które produkuje Chrysler. Pod tą marką dostarczane są tarcze hamulcowe producentów zewnętrznych, pod tą marką dostarczane są elementy elektryczne i elektroniczne innych producentów niż Chrysler, pod tą marką dostanie ie oleje silikony i cokolwiek inne wymienione w katalogu części zamiennych. Producent nie musi wszystkiego sam produkować. Producent musi zapewnić dostępność wszystkiego w gwarantowanej jakości. Jak zorganizuje proces - ma pełną swobodę i sam sobie układa klocki te jak chce.
Nie ma producenta takiego jak Mopar, analogicznie jak nie ma petrochemii Mobil1. Zna ktoś petrochemię Castrol? Mam wymieniać dalej?
Pijesz piwo Carlsberg? A jest taki browar? To też tylko marka. Co w butelce? Nie wiesz ale pijesz. I jest git. I jest git nawet przy uwzględnieniu faktu, że alkohol szkodzi zdrowiu. Pewnie w myśl zasady:
"Alkohol Twój wróg - lej go w mordę"
Może warto mówić o prawdzie obiektywnej a nie interpretacji...
1. Konia z rzędem temu który wskaże miejsce gdzie producent mówi "tylko MOPAR". Obiektywnie - producent mówi " olej o takich parametrach".
2. Co to jest MOPAR? Marka własna pod którą producent dostarcza to co jest potrzebne do obsługi produkowanych przez siebie aut. Części oznaczone marką MOPAR mają gwarancję producenta auta iż są odpowiednie i mają jakość OEM. Te części stosowane są ponadto przy fabrycznym montażu aut.
3. Czy ktoś widział jakąś część oznaczoną na opakowaniu logo Chrysler a nie Mopar? Chyba nie.
Co do samej marki (niekoniecznie firmy) Mopar. Pod tą marką dostarczane są blachy które produkuje Chrysler. Pod tą marką dostarczane są tarcze hamulcowe producentów zewnętrznych, pod tą marką dostarczane są elementy elektryczne i elektroniczne innych producentów niż Chrysler, pod tą marką dostanie ie oleje silikony i cokolwiek inne wymienione w katalogu części zamiennych. Producent nie musi wszystkiego sam produkować. Producent musi zapewnić dostępność wszystkiego w gwarantowanej jakości. Jak zorganizuje proces - ma pełną swobodę i sam sobie układa klocki te jak chce.
Nie ma producenta takiego jak Mopar, analogicznie jak nie ma petrochemii Mobil1. Zna ktoś petrochemię Castrol? Mam wymieniać dalej?
Pijesz piwo Carlsberg? A jest taki browar? To też tylko marka. Co w butelce? Nie wiesz ale pijesz. I jest git. I jest git nawet przy uwzględnieniu faktu, że alkohol szkodzi zdrowiu. Pewnie w myśl zasady:
"Alkohol Twój wróg - lej go w mordę"
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Powiem nieskromnie - wiem. jak bym wiedział że racji nie mam to bym głupot nie pisałgłodźillaryki pisze:Masz rację
A bo jednemu czasem wystarczy stwierdzenie w stylu "Jesteś jak kryształ. Jak kryształ nie zmącony znajomością rzeczy" a innemu czasami trzeba bardziej łopatologicznie, niejako "od przedszkola do Opola" - lub jak kto woli "...jak chłop krowie na rowie".głodźillaryki pisze: i obszernie to wyjasniles
Może mam ochotę "dogodzić" każdemu???
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Dobra Pany zróbcie z tego konkret co bo mi się już zaczyna nie podobac ? Jest napisane 10w30 lateem zimą inny zmiana w zalezności od stylu i użytkowania samochodu to co tu roztrząsać tak ma być jak ktoś chce swoje normy wprowadzać to nich wprowadza na własny użytek i niech innym głowy nie zawraca. Widzę że wielu boli producent Mopar to niech leje innego producenta tylko 10w30 o odpowiediej specyfikacji i zakończcie ten temat.
Za czasów posiadania packi szukałem oleju którego packa będzie mniej łykać i niestety najmniej łykała 10w30 mało tego przez 6 lat nie miałem żadnego problemu.
Za czasów posiadania packi szukałem oleju którego packa będzie mniej łykać i niestety najmniej łykała 10w30 mało tego przez 6 lat nie miałem żadnego problemu.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
widlak, tym razem nie prowadzę kłótni z M. O wyższości jednego nad drugim
A mopar chyba nikogo nie boli, może cena zaboleć, ale jak już pisałem..... Można przyjąć że raz w roku wymiana, więc dołożyć że Stowe niż kupić coś.... ? Chyba można.... Z drugiej strony jednak .. Ten tańszy może być tak samo dobry (choć niekoniecznie) jak ten droższy... Wybór należy do nas
A mopar chyba nikogo nie boli, może cena zaboleć, ale jak już pisałem..... Można przyjąć że raz w roku wymiana, więc dołożyć że Stowe niż kupić coś.... ? Chyba można.... Z drugiej strony jednak .. Ten tańszy może być tak samo dobry (choć niekoniecznie) jak ten droższy... Wybór należy do nas
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
- Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring
Miałem kiedyś Matiza ... przelataliśmy nim 200 tys i nadal bratowa jeżdżi.west26 pisze:Kiedyś była taka firma jak Daewoo. Robili wszystko , od gwoździ po statki. Olej też mieli
Olej Petro Canada spełnia specyfikacje Chrysler MS-6395: 10W-30.
Świece NGK też są tańsze w pudełkach NGK niż w Moparowskich.
Do skrzyni kupiłem Mopar (tu się bałem kombinować). Do silnika Petro canada 10w30 (już trzecia wymiana) + filtr Mopar. Parametrów oleju nigdy bym nie zmieniał (10w30)
Gienek
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 kwie 2017 04:12 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 kwie 2017 04:12 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG
Panowie ja już sie w tym wszystkim pogubiłem. Piszecie, że 10w30 pełen syntetyk. Większość z Was leje Mopara.
Chciałem właśnie zamówić ten zestaw z usaolkusz Mopar olej + filtr
https://usaolkusz.pl/p/1518/1351689/fil ... ysler.html
Ale przecież to jest olej mineralny z tego co jest napisane. Wiec co jest grane?
Mało tego byłem w hurtowni olejów u gościa co ma dosłownie wszystko co z wiązane z olejem.
W swoim komputerku ma specyfikacje do praktycznie wszystkich aut.
On Pacifica ma w dziale europejskim (twierdzi, że tu chodzi o klimat) i mi powiedział, że specyfikacja oleju 5w30 pełen syntetyk
Sprawdziłem co mam wlane teraz (co na nalepce) i ostatnia wymiana była z olejem
Motul 8100 X-clean+ C3 5W30
Głowe urywa od tego wszystkiego
Chciałem właśnie zamówić ten zestaw z usaolkusz Mopar olej + filtr
https://usaolkusz.pl/p/1518/1351689/fil ... ysler.html
Ale przecież to jest olej mineralny z tego co jest napisane. Wiec co jest grane?
Mało tego byłem w hurtowni olejów u gościa co ma dosłownie wszystko co z wiązane z olejem.
W swoim komputerku ma specyfikacje do praktycznie wszystkich aut.
On Pacifica ma w dziale europejskim (twierdzi, że tu chodzi o klimat) i mi powiedział, że specyfikacja oleju 5w30 pełen syntetyk
Sprawdziłem co mam wlane teraz (co na nalepce) i ostatnia wymiana była z olejem
Motul 8100 X-clean+ C3 5W30
Głowe urywa od tego wszystkiego
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Pazik,
Znalazłeś na forum jak sądzę co mówi producent samochodu i co zaleca stosować.
Znalazłeś też na forum autorskie wypowiedzi rożnych użytkowników co do stosowania innych np. olejów.
Wybacz, ale pomimo że mam swoje zdanie w tej kwestii, to obecnie go nie wypowiem - byłoby to powtarzanie tego co wielokrotnie napisałem.
Ty natomiast masz swoją głowę i rozum i czytając różne stanowiska możesz sam ocenić co jest za a co przeciw. Co do Ciebie bardziej przemawia.
Jeśli zaś masz z tym trudność zawsze możesz zastosować metodę losowania:
Tu bór,
tu las,
tu nie maa,
tu wlazł
Albo entliczek pentliczek czerwony stoliczek...
Pamiętaj wszak, że skutki podjętej przez Ciebie decyzji w efekcie obciążają Ciebie - nie tego co wygłasza autorskie teorie.
Rozsądnych i rozważnych decyzji życzę
Znalazłeś na forum jak sądzę co mówi producent samochodu i co zaleca stosować.
Znalazłeś też na forum autorskie wypowiedzi rożnych użytkowników co do stosowania innych np. olejów.
Wybacz, ale pomimo że mam swoje zdanie w tej kwestii, to obecnie go nie wypowiem - byłoby to powtarzanie tego co wielokrotnie napisałem.
Ty natomiast masz swoją głowę i rozum i czytając różne stanowiska możesz sam ocenić co jest za a co przeciw. Co do Ciebie bardziej przemawia.
Jeśli zaś masz z tym trudność zawsze możesz zastosować metodę losowania:
Tu bór,
tu las,
tu nie maa,
tu wlazł
Albo entliczek pentliczek czerwony stoliczek...
Pamiętaj wszak, że skutki podjętej przez Ciebie decyzji w efekcie obciążają Ciebie - nie tego co wygłasza autorskie teorie.
Rozsądnych i rozważnych decyzji życzę
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
I jak to było wielokrotnie pisane:Pazik pisze:Tylko, że Mopar 10w30 to Mineral
A PetraCanada 10w30 jest pełen syntetyk
Zalecenie producenta (bez wdawania się w szczegóły) to 10W30 o specyfikacji API cokolwiek i jest to właśnie minerał.
Zwróć uwagę, że PertoCanada 10W30 występuje w dwóch specyfikacjach - w tym minerał - więc ja konfliktu nie widzę. Zresztą taki właśnie stosowałem jak jeździłem bezawaryjnie 150.000km przez 3 lata Packą. Lałem minerał i miałem spokojną głowę.
Ty wybrać musisz sam - nikt za Ciebie decyzji nie podejmie. No chyba że zdasz się na warsztat, co ma podpisaną umowę olejową z np Castrolem, Mobilem, Lotosem lub kimkolwiek innym. Wówczas mogę zgadywać co Ci wleją.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2017 09:42 pm przez M., łącznie zmieniany 1 raz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.