A to ciekawe. Lepiej szybciej? Czy wolniej? Regularnie jeżdżę z prędkością przelotową 160-180 w Niemczech, w Polsce 140-150, to oznacza że Pacifica nie jest dla mnie?Artekkkk pisze:Jesli zamierzasz jezdzic packa lub innym autem z Ameryki po autostradach z predkosciami 150-160 km/h to zdecydowanie odradzam. Uwalisz skrzynie biegow i to bardzo szybko.
Silnik 4.0 AWD 2007 Pb - ile B E N Z Y N Y pali?
Moim zdaniem auta typowo na amerykanski rynek nie wytrzymaja dluzszej eksploatacji przy takich predkosciach. Ale to jest tylko i wylacznie moje zdanie. Oczywiscie sporadyczne osiaganie tych predkosci nie wplynie jakos znaczaco na stan techniczny auta poza zwiekszonym zapotrzebowaniem na olej silnikowy.
Osobiscie uwazam ze skrzynia (bez dodatkowego chlodzenia), silnik, reduktor, HAMULCE! w pacyfice nie nadaja sie do wyscigow po autostradach.
Te predkosci przelotowe 160-180 po niemieckich autostradach to tak serio???
Osobiscie uwazam ze skrzynia (bez dodatkowego chlodzenia), silnik, reduktor, HAMULCE! w pacyfice nie nadaja sie do wyscigow po autostradach.
Te predkosci przelotowe 160-180 po niemieckich autostradach to tak serio???
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Popieram i całkowicie się z tobą zgadzam to nie wyścigówka.Artekkkk pisze:Osobiscie uwazam ze skrzynia (bez dodatkowego chlodzenia), silnik, reduktor, HAMULCE! w pacyfice nie nadaja sie do wyscigow po autostradach.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
to akurat nie stanowi problemu zdarzało mi się nawet Voykiem 3.0Artekkkk pisze:Te predkosci przelotowe 160-180 po niemieckich autostradach to tak serio???
ale faktycznie odbiło się to na skrzyni i znacząco skróciło jej żywotność (było to prawie 20 lat temu i nie miałem świadomości różnic między autami typowo amerykańskimi a europejskimi i jeździłem ile fabryka dała tj. nieraz do odcięcia paliwa czyli ok 195 km/h) oczywiście nie było mowy o dodatkowym chłodzeniu skrzyni
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
Ja wiem ze to jest realne i chwilowe osiaganie tych predkosci nie stanowi wiekszego problemu. Jednak predkosci przelotowe rzedu 160-180, jak to pisze kolega mozna miedzy bajki wlozyc.mpspycha pisze:Artekkkk napisał/a:
Te predkosci przelotowe 160-180 po niemieckich autostradach to tak serio???
to akurat nie stanowi problemu zdarzało mi się nawet Voykiem 3.0
mpspycha pisze:faktycznie odbiło się to na skrzyni i znacząco skróciło jej żywotność
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
ja to rozumiem jako jazda z prędkością 160-180 gdzie i jak długo się daArtekkkk pisze:predkosci przelotowe rzedu 160-180,
bo uzyskanie takiej średniej prędkości to faktycznie mało realne
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Ciekawa dyskusja sie tu rozwija nt.
Z jaką max. stałą predkością można jeździć PAC,
Jednak tu wątek o spalaniu, więc może - prośba
by ktoś z Szanownych Mod-ów mógł wydzielić
taki osobny temat?
Bo już o rekordach predkości już była tu na F dyskusja
maksymalna predkosc http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=279
Z jaką max. stałą predkością można jeździć PAC,
Jednak tu wątek o spalaniu, więc może - prośba
by ktoś z Szanownych Mod-ów mógł wydzielić
taki osobny temat?
Bo już o rekordach predkości już była tu na F dyskusja
maksymalna predkosc http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=279
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2014 10:51 pm przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
verde pisze:A to ciekawe. Lepiej szybciej? Czy wolniej? Regularnie jeżdżę z prędkością przelotową 160-180 w Niemczech, w Polsce 140-150, to oznacza że Pacifica nie jest dla mnie?Artekkkk pisze:Jesli zamierzasz jezdzic packa lub innym autem z Ameryki po autostradach z predkosciami 150-160 km/h to zdecydowanie odradzam. Uwalisz skrzynie biegow i to bardzo szybko.
to moze napiszesz kolego jakie masz srednie spalanie na takiej trasie, bo widzę, że charakterystyka trasy wlasnie taka jaką sam pokonuje i na jakiej miala by sluzyc Pacifica,
dzięki za odpowiedzi nie ukrywam, że troche ostudziliście moj zapal nie bylem swiadomy, że moga być takie problemy, myslalem ze tak duzy niewyzylowany silnik bedzie sobie radzil bez problemu z pokonaniem 8000 km miesiecznie z takimi predkosciami , ale jednak niekoniecznie
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
silnik jak najbardziejsimonsaid pisze:myslalem ze tak duzy niewyzylowany silnik bedzie sobie radzil bez problemu
gorzej ze skrzynią
ale z dodatkową chłodnicą powinien dać radę
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Przy tych prędkościach moja potrzebuje 18 litrów na 100 km.
Ale już mi przeszło, nie gnam tak bo to nic nie daje poza zwiększonym zużyciem wszystkiego i niewielkim zyskaniem czasu a co to są dwie godziny na takiej trasie.
Ale już mi przeszło, nie gnam tak bo to nic nie daje poza zwiększonym zużyciem wszystkiego i niewielkim zyskaniem czasu a co to są dwie godziny na takiej trasie.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.
******************************************
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
A ja zawsze mówię że spali ile wleje bo nigdy nic nie zostajeverde pisze:Wiem że Insignia przy takiej prędkości pali z 16 więc Chrysler z racji opływowości lodówki i większego silnika pewnie z 18.
Koledzy a jak to różnica czy spali 15 czy 17 średnio biorąc cenę Pb to można przyjąć 10 zł różnicy na 100km za frajdę. A nie jazda emerycka i szczycenie się że spaliła 2 L mniej
I jeszcze jedno pamiętajcie dzisiejsze ASB są adaptacyjne i jazda emerycka je zamula.
A normalne użytkowanie daje frajdę z osiągów jakie można mieć z naszych autek.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Żeby wrócić do głównego nurtu tego tematu
na trasie KR-Austria, w sumie ok. 1800km w tym ok. 200km nie po autostradach
przy średnio załadowanym aucie (2 os. dużo bagażu, ale bez boxu dachowego)
prędkość w większości: 130-140, sporadycznie - do 160 km/h
spalanie obliczone z trasy i tankowanego paliwa
wyszło mi Pb 12,3 l/100 km.
Licznik pokazywał
w tej trasie w granicach
11- max 13 /100.
na trasie KR-Austria, w sumie ok. 1800km w tym ok. 200km nie po autostradach
przy średnio załadowanym aucie (2 os. dużo bagażu, ale bez boxu dachowego)
prędkość w większości: 130-140, sporadycznie - do 160 km/h
spalanie obliczone z trasy i tankowanego paliwa
wyszło mi Pb 12,3 l/100 km.
Licznik pokazywał
w tej trasie w granicach
11- max 13 /100.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2014 10:06 pm przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
No widzisz tak czułem walnąłeś się w obliczeniachpach pisze:wyszło mi Pb 12,3 l/100 km.
ps. Dlatego posprzątałem wcześniejsze posty by nie bić piany.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Dzięki. I humor mi się poprawił.
Bo te 16,5 l Pb/100 co poczatkowo (omyłkowo) obliczyłem, to nawet w mieście nie wypalam
A 12,3 na tej trasie, to już chyba stosunkowo dobry wynik.
Bo te 16,5 l Pb/100 co poczatkowo (omyłkowo) obliczyłem, to nawet w mieście nie wypalam
A 12,3 na tej trasie, to już chyba stosunkowo dobry wynik.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2014 11:54 am przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Tadziu Kraków to duże miasto szerokie drogi,tedi pisze:Ty się mylisz na cykl miejski musisz liczyć 17 L
autostrady to i korków nie ma
a my biedaki po poznaniu zatkanym, to zdarzyło się że i 20 spaliła ;(
Ostatnio zmieniony 16 lis 2014 10:30 pm przez mpspycha, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Ale należy się tu wyjaśnienie, że PAC jeżdżę po mieście praktyczniepach pisze:Bo te 16,5 l Pb/100 to nawet w mieście nie wypalam
tylko w celu wydostania sie z niego na dłuższe trasy, dlatego
licznik tego "nie zdoła" zauważyć, a chwilowego
zuzycia - jak wiadomo - nie mamy, niestety.
Hahahampspycha pisze:... Kraków to duże miasto szerokie drogi,
autostrady to i korków nie ma ...
Ostatnio zmieniony 16 lis 2014 10:35 pm przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Myślę że tu masz odpowiedź dlaczego nie możesz zejść niżej. Zakopianka w sumie niby trasa ale to nie do końca swobodna przelotówka.bomberman pisze:zakopianka z góry i pod górke
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Wczoraj odbylem podroż 200km w każdą strone, 160km po autostradzie, 20 km zakopianka i 20 jakas tam podrzędna droga. W 1 strone ciupalem 150-160km/h po autostradzie i po dojechaniu do celu wskazówka baku pokazywała polowe(a przed wyjazdem zatankowalem pod korek). Spowrotem ustawiłem tempomat na 130km/h i spalilem okolo 1/4 baku wedlug tego wskażnika. Ogólnie 400km przejechane 55 litrow PB spalone. Jazda na zimowkach jakby to miało mieć znaczenie. Chyba nie jest tak źle jak myślałem
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Wynik bardzo dobry.bomberman pisze:W 1 strone ciupalem 150-160km/h
Tylko z takimi przelotami na dłuższą metę uważaj bo zagotujesz ASB Paca ma słabe jej chłodzenie seryjne.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Ożesz Ty. To tym autem nie można jechac 150 km/h po autostradzie bez dodatkowych chlodnic? Ręce opadają.
Kolego bomberman można nikt ci tego nie zabroni tak jak napisał wyżej Kolega M.
Tylko trzeba pamiętać że chłodzenie seryjne jest lekko słabe na takie ciągłe przeloty. Mowa oczywiście o ASB.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
O chłodzeniu i chłodnicach oleju ASB
- przenieśmy cd. dyskusji do:
chłodzenie skrzyni biegów
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=44
- przenieśmy cd. dyskusji do:
chłodzenie skrzyni biegów
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=44
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Wracamy, do tematu - spalanie Pb
Ostatnie notowania:
na 2 trasach - KR-Austria i KR-Płn.Włochy,
w obu przypadkach: w sumie ok. 2000km w tym ok. 150 km nie po autostradach i
przy średnio załadowanym aucie (2 os. dużo bagażu, ale bez boxu dachowego)
prędkość w większości: 110-140, sporadycznie - do 160 km/h
spalanie Pb obliczone z trasy i tankowanego paliwa
wyszło odpowiednio:
12,1 i 12, 6 l/100 km.
Różnica może wynikać m.in. z 2 godzinnych korków
w 2. przypadku + konieczności pokonania
dodatkowo przełęczy Brenner (wys. ok. 1400 m)
Ostatnie notowania:
na 2 trasach - KR-Austria i KR-Płn.Włochy,
w obu przypadkach: w sumie ok. 2000km w tym ok. 150 km nie po autostradach i
przy średnio załadowanym aucie (2 os. dużo bagażu, ale bez boxu dachowego)
prędkość w większości: 110-140, sporadycznie - do 160 km/h
spalanie Pb obliczone z trasy i tankowanego paliwa
wyszło odpowiednio:
12,1 i 12, 6 l/100 km.
Różnica może wynikać m.in. z 2 godzinnych korków
w 2. przypadku + konieczności pokonania
dodatkowo przełęczy Brenner (wys. ok. 1400 m)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 gru 2015 10:54 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam,
Koło komina małe miasto = 20 LPG , trasy po krajówkach i powiatówkach do 30 km+ miasto ok 17 LPG, ostatnio mala trasa na ekspresówce w "konwoju" z autem 1,6 i "oszczednym" kierowcą 100-120 km/h= 9l benzyny wg wskaźnika, co by dawało (x VAT- bo tyle u mnie pali wiecej gazu )= 11l LPG. Tyle samo palił mój evasion 2,0 w manualu...
Dotychczas nie wierzyłem w spalanie rzędu 8-9 benzyny, ale widzę, że jest to możliwe bez problemu na tempomacie przy prędkości 95km/h.
Po wymianie oliwy z szajs mobila ( poprzedni własciciel) na liqi moly MoS2 zauważyłem lżejsza prace silnika, zobaczę po wiekszym przebiegu, czy da się to zauważyć w spalaniu.
Koło komina małe miasto = 20 LPG , trasy po krajówkach i powiatówkach do 30 km+ miasto ok 17 LPG, ostatnio mala trasa na ekspresówce w "konwoju" z autem 1,6 i "oszczednym" kierowcą 100-120 km/h= 9l benzyny wg wskaźnika, co by dawało (x VAT- bo tyle u mnie pali wiecej gazu )= 11l LPG. Tyle samo palił mój evasion 2,0 w manualu...
Dotychczas nie wierzyłem w spalanie rzędu 8-9 benzyny, ale widzę, że jest to możliwe bez problemu na tempomacie przy prędkości 95km/h.
Po wymianie oliwy z szajs mobila ( poprzedni własciciel) na liqi moly MoS2 zauważyłem lżejsza prace silnika, zobaczę po wiekszym przebiegu, czy da się to zauważyć w spalaniu.
Tato, czy ten silnik jest zepsuty? Nie synku , to diesel...
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Prawda jest jedna - ile wlejesz tyle spali.
Ja tam na trasie z jednego tankowania Pb wyciągam do 900 km. I na tym dystansie opróżnia zbiornik.
W mieście zasięg jest nieco mniejszy - tak z grubsza 800 można przejechać i też spali wszystko.
Ja tam na trasie z jednego tankowania Pb wyciągam do 900 km. I na tym dystansie opróżnia zbiornik.
W mieście zasięg jest nieco mniejszy - tak z grubsza 800 można przejechać i też spali wszystko.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.