Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Panowie, gdzie teraz najtaniej poduszki MOPAR do AWD 2006 3.5?
Znalazłem w ELCAR Elbląg za 479 a potrzebuję dwie
http://czesciusa.elblag.pl/pl/poduszka- ... -2006.html
Próbował ktoś ściągać z USA?
Znalazłem w ELCAR Elbląg za 479 a potrzebuję dwie
http://czesciusa.elblag.pl/pl/poduszka- ... -2006.html
Próbował ktoś ściągać z USA?
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
dcfan pisze:gdzie teraz najtaniej poduszki MOPAR do AWD 2006 3.5?
zapytaj w serwisie FIATA, albo
zobacz tutaj:
http://sklepjeep.redcart.pl/p/526/24515 ... ysler.html
minus 15% rabatu dla forumowiczów
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=3886
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
Dziękuję serdecznie! Doliczając rabat raczej ciężko będzie przebić. W aso nie wierzę, obstawiam 600-700/szt plus 2 tyg oczekiwaniampspycha pisze:dcfan pisze:gdzie teraz najtaniej poduszki MOPAR do AWD 2006 3.5?
zapytaj w serwisie FIATA, albo
zobacz tutaj:
http://sklepjeep.redcart.pl/p/526/24515 ... ysler.html
minus 15% rabatu dla forumowiczów
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=3886
Witam
O poduszkach i ich wymianie było napisane sporo jednym łatwiej innym trudniej to poszło.
Ja ma pytanie???
Proszę tych co wymieniali o wskazówkę jak odkręcić górną śrubę przedniej poduszki bo w opisach jest że odkręcić ale jak się do niej dobrać, a i później jak solidnie dokręcić???
Niestety blacha do której jest przykręcona poduszka w żaden sposób nie pozwoli dojść kluczem jeśli tak to jakim i z której strony??
Wczoraj spędziłem około 2,5h robiąc oględziny i podejście rożnymi kluczami.
Proszę o wskazanie jakiegoś prostego mi nie znanego sposobu na jej odkręcenie.
Nadmieniam że moja Packa jest 2004r FWD
Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź.
Robert
O poduszkach i ich wymianie było napisane sporo jednym łatwiej innym trudniej to poszło.
Ja ma pytanie???
Proszę tych co wymieniali o wskazówkę jak odkręcić górną śrubę przedniej poduszki bo w opisach jest że odkręcić ale jak się do niej dobrać, a i później jak solidnie dokręcić???
Niestety blacha do której jest przykręcona poduszka w żaden sposób nie pozwoli dojść kluczem jeśli tak to jakim i z której strony??
Wczoraj spędziłem około 2,5h robiąc oględziny i podejście rożnymi kluczami.
Proszę o wskazanie jakiegoś prostego mi nie znanego sposobu na jej odkręcenie.
Nadmieniam że moja Packa jest 2004r FWD
Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź.
Robert
Zdemontowałem plastik maskujący chłodnice od góry i odkręciłem wiatraki chłodnic, oraz wyjąłem. Następnie przez otwór w blasze od przodu samochodu płaskim lub oczkowym płaskim jest "dojście" do śruby. Trudno ale poszło. Pamiętajcie o odkręceniu łapy pod filtrem powietrza, łącznika od strony skrzyni i poluzowaniu (maksymalnym) poduszki tylnej (przed tymi czynnościami nie zapomnijcie podlewarować silnik co by nie opadł )
Silnik do góry i poducha wypada. Montażu chyba nie będę opisywał
Miłej wymiany
Silnik do góry i poducha wypada. Montażu chyba nie będę opisywał
Miłej wymiany
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Już o tym pisałem na forum, ale napiszę jeszcze raz. Jak widzicie do różnych wersji silnikowych występują poduszki o róznych numerach, nawet do silnika 4.0l występują poduszki o różnych numerach, po dwie na przód i tył. Ogólnie dostępne w PL poduszki Mopar to poduszki o numerze 04880402 czyli przednia do silnika 3.8l. I teraz nasuwa się pytanie czy te poduszki przednie, tylne i wersje silnikowe czymś faktycznie się różnią?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 maja 2017 08:48 am
- Lokalizacja: Skierniewice
- Samochód: Pacifica 4.0 2007 r | LPG
Witam
Podłączam się pod temat. Mam tępe szarpnięcie podczas jazdy przy zmianie biegów z 2 -> 3. Gość od skrzyni wskazał luz na przedniej poduszce, ale badał to "na oko". Wymiana oleju i nauka skrzyni nie przyniosły żadnego efektu. Auto Stick to samo. Skrzynia nie ma żadnych innych zaburzeń. Czytając forum dotarłem do poduszek. Da się to jakoś jednoznacznie potwierdzić ?
Podłączam się pod temat. Mam tępe szarpnięcie podczas jazdy przy zmianie biegów z 2 -> 3. Gość od skrzyni wskazał luz na przedniej poduszce, ale badał to "na oko". Wymiana oleju i nauka skrzyni nie przyniosły żadnego efektu. Auto Stick to samo. Skrzynia nie ma żadnych innych zaburzeń. Czytając forum dotarłem do poduszek. Da się to jakoś jednoznacznie potwierdzić ?
A Zbyszek i Zbigniew to te same imie ?
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 lip 2016 04:13 pm
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: 3.5 AWD, Ltd 2004,
- Postawił flaszek: 1
Ostatnio przy przyspieszaniu tak od 120 km w górę, zacząłem odczuwać lekkie bujanie. Najpierw myślałem, że to nierówności asfaltu, ale zaczęło się to pojawiać częściej. Wczoraj doszedł też nowy objaw, przy wciśnięciu pedału gazu, tak przy 90 km/h ściąga samochód lekko w prawo, przy odpuszczeniu gazu, samochód "wraca na tor". czy to może być objaw uszkodzonych poduszek?
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
tuleje wahaczy wołają o wymianę, oczywiście trzeba posprawdzać wszystkie elementy zawieszenia.stefan1 pisze:przy wciśnięciu pedału gazu, tak przy 90 km/h ściąga samochód lekko w prawo, przy odpuszczeniu gazu, samochód "wraca na tor"
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
- Lokalizacja: podlasie
- Samochód: Paca 2007 touring/lpg
- Dostał flaszek: 1
Mam dwa pytania odnośnie poduszek. Mam wymienione ale idealnie nie jest po wymianie - jeśli może być. Proszę o sprawdzenie na własnym aucie. Jadę pod małą górkę, dźwignia na autosticku. Jadę np 30 km/h i hamuję silnikiem. W miedzy czasie zmieniam biegi między 2,3,4 i czuje solidne stuknięcia w trakcie zmiany biegów. W sytuacji kiedy przyspieszam , dodaje gaz jest cichutko. U Was też tak jest? Poduszki nowe oryginalne. Druga sprawa , maska otwarta, auto stoi i zmieniam miedzy R a D i widać jak cały silnik łapie przechyły do przodu i tyłu. Rozumiem że są naprężenia a poduszki to wszytko neutralizują ale u mnie z 1,5 centymetra potrafi chodzić.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
To za dużomorgal1 pisze:1,5 centymetra
Max 7,5 mm
A tak poważnie co to jest 1,5 cm to tyle co nic. Nie bardzo wiem co masz na myśli. W czym doszukujesz się problemu ?
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
co rozumiesz pod pojęciem neutralizują ?..morgal1 pisze:poduszki to wszytko neutralizują
na pewno nie usztywniają silnika na stałe tylko pozwalają na ograniczone ruchy, tłumiąc wibracje i "twarde" uderzenia w konstrukcję nośną, nikt jednak nie obiecywał że silnik będzie nieruchomy
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
- Lokalizacja: podlasie
- Samochód: Paca 2007 touring/lpg
- Dostał flaszek: 1
Gdzie szukam problemu. Czasem dojeżdżając do skrzyżowania - hamowanie silnikiem, automatyczna redukcja biegów w okolicy 1000 tys obrotów i potrafi stuknąć. Po zmianie poduszek jest lepiej ale tylko trochę. Da się te stuki wymusić ręcznie zmieniając biegi autostickiem miedzy 2,3,4 w trakcie zwalniania . I tak się zastanawiam co to jest i czy tak u Was też jest. Poduszki nowe oryginalne tak jak pisałem wcześniej. A pytanie o ruszanie się silnika pod maską - przed zmianą poduszek się ruszał a teraz trochę mniej.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 paź 2017 12:22 pm
- Lokalizacja: klodzko
- Samochód: pacifica limited 2007 AWD, t&c 2005 limited
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
hej koledzy podepne sie pod ten temat, potrzebuje komplet poduszek do swojej packi 2007 limited 4.0 AWD.. czy mozecie mi podac konkretne linki które poduszki dokładnie kupic???
dzięki i pozdrawiam
Dawid
dzięki i pozdrawiam
Dawid
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
mocowanie od str rozrządu 04880279AJ
od strony skrzyni 04809962AF
poduszki tył 04880408AB / ...AC /...AD
poduszki przód 04880407AB / ...AC /...AD
https://www.factorychryslerparts.com/sh ... ct=4329656
od strony skrzyni 04809962AF
poduszki tył 04880408AB / ...AC /...AD
poduszki przód 04880407AB / ...AC /...AD
https://www.factorychryslerparts.com/sh ... ct=4329656
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 14 paź 2017 12:22 pm
- Lokalizacja: klodzko
- Samochód: pacifica limited 2007 AWD, t&c 2005 limited
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Dzięki Piotrku a wiesz gdzie je kupić na miejscu w Polsce?? Zależy mi by w tym tyg je już wymienić..
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Jelenia Góra też daje nam rabat.
Nie mają żadnych kodów, ale na hasło forum Pacifica pomniejszają rachunek - płacony przelewem nie przez stronę.
Nie mają żadnych kodów, ale na hasło forum Pacifica pomniejszają rachunek - płacony przelewem nie przez stronę.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
- Dostał flaszek: 1
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Zadzwoń do ASO, onegdaj było dużo taniej niż wszędzie.
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
U mnie też poleciała tylna poduszka. Po telefonie do Fiata, powiedziano mi, że nie ma w Europie już oryginalnych poduszek na magazynach. W usa-olkusz pan sprzedawca polecił anchora, bo niby sprzedają od dwóch lat i nikt nie reklamował. W poniedziałek czeka mnie walka z wymianą, czytając wasze wpisy, aż chyba czteropaka strzelę.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
A z Olkusza ta nie pasuje do polifta ? https://sklepjeep.redcart.pl/p/526/2446 ... ysler.html
Ja zakupiłem dokładnie te 2 i trzecią pod filtr też Mopar z Olkusza. Co-prawda jeszcze nie zamontowane ale mam nadzieje że będą pasować. Też dzwoniłem do ASO ale poduszki do polifta przednia/tylna są takie same a różnią się part no. prawdopodobnie tylko do celów statystycznych. Może ktoś je montował i może potwierdzić ?
Ja zakupiłem dokładnie te 2 i trzecią pod filtr też Mopar z Olkusza. Co-prawda jeszcze nie zamontowane ale mam nadzieje że będą pasować. Też dzwoniłem do ASO ale poduszki do polifta przednia/tylna są takie same a różnią się part no. prawdopodobnie tylko do celów statystycznych. Może ktoś je montował i może potwierdzić ?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Co prawda nie wiem czym różni sie przednia od tylnej (a bardziej prawidłowo lewa od prawej) poduszka silnika,ale jeśli maja inne numery katalogowe (nie mam na myśli różnych końcówek literowych AA, AB, AC itd ale oznaczenia cyfrowe) to śmiem przypuszczać, że jednak czymś się różnią.
Niewykluczone że da się założyć je odwrotnie, może nawet wyglądają na oko dokładnie tak samo. Taki sam wygląd wszakże nie musi oznaczać tych samych parametrów.
W Aspenie mam z tyłu sprężyny zawieszenia a z przodu drążki skrętne. W katalogu jednych i drugich jest po kilka rodzajów (numerów katalogowych tak jak z poduszkami). Różne numery katalogowe a elementy wyglądają dokładnie tak samo. Ki diabeł?
Otóż w moim przypadku każdy odrębny numer katalogowy to inne parametry wytrzymałościowe. W zależności od opcji wyposażeniowej auta, silnikowej też mają być dostosowane do innych obciążeń. Każdy element da się założyć do auta dokładnie tak samo bo będzie pasował geometrycznie. Ale każdy element da inną charakterystykę układu zawieszenia a także będzie charakteryzował się różna trwałością. Jedne dadzą kanapę a inne wóz drabiniasty bez opon.
Przy poduszkach tak bez szczegółowej analizy można powiedzieć, że boczne poduszki pracują w odwrotnych kierunkach. Jedna jest częściej rozciągana a druga ściskana. Zatem konstrukcyjnie mogą być w tym aspekcie różne, mimo że na oko mogą wyglądać tak samo. Co więcej mogą mieć te same wymiary, kształty, mocowania, kołki ustalające, nawet jeden kolor/ Może są inne powody zróżnicowania ale jestem wręcz pewien, że różne numery katalogowe oznaczają różne części. To nie jest przypadek zastąpienia jednego numeru katalogowego innym przy zachowaniu kompatybilności części. Były dwa różne u zarania dziejów auta, są obecnie więc poduszki są na bank różne.
Co się stanie jeśli założyć dwie takie same numerowo mimo że być powinny różne? Obstawiam, że któraś szybciej wyleci - ta nieodpowiednia.
Niewykluczone że da się założyć je odwrotnie, może nawet wyglądają na oko dokładnie tak samo. Taki sam wygląd wszakże nie musi oznaczać tych samych parametrów.
W Aspenie mam z tyłu sprężyny zawieszenia a z przodu drążki skrętne. W katalogu jednych i drugich jest po kilka rodzajów (numerów katalogowych tak jak z poduszkami). Różne numery katalogowe a elementy wyglądają dokładnie tak samo. Ki diabeł?
Otóż w moim przypadku każdy odrębny numer katalogowy to inne parametry wytrzymałościowe. W zależności od opcji wyposażeniowej auta, silnikowej też mają być dostosowane do innych obciążeń. Każdy element da się założyć do auta dokładnie tak samo bo będzie pasował geometrycznie. Ale każdy element da inną charakterystykę układu zawieszenia a także będzie charakteryzował się różna trwałością. Jedne dadzą kanapę a inne wóz drabiniasty bez opon.
Przy poduszkach tak bez szczegółowej analizy można powiedzieć, że boczne poduszki pracują w odwrotnych kierunkach. Jedna jest częściej rozciągana a druga ściskana. Zatem konstrukcyjnie mogą być w tym aspekcie różne, mimo że na oko mogą wyglądać tak samo. Co więcej mogą mieć te same wymiary, kształty, mocowania, kołki ustalające, nawet jeden kolor/ Może są inne powody zróżnicowania ale jestem wręcz pewien, że różne numery katalogowe oznaczają różne części. To nie jest przypadek zastąpienia jednego numeru katalogowego innym przy zachowaniu kompatybilności części. Były dwa różne u zarania dziejów auta, są obecnie więc poduszki są na bank różne.
Co się stanie jeśli założyć dwie takie same numerowo mimo że być powinny różne? Obstawiam, że któraś szybciej wyleci - ta nieodpowiednia.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
nie wiem po co opisujesz względem silnika skoro potocznie określane jako: przednia (umieszczona z przodu auta, zaraz obok przedniego zderzaka) i tylna (umieszczona za silnikiem w kierunku tyłu pojazdu) - zresztą takim terminem one są nazywane przez większość użytkowników oraz w ofertach sprzedaży producentów części.
tak ale występuje też odwrotna sytuacja, np. podczas jazdy do tyłu lub podczas hamowania, lub podczas zaparkowania na wzniesieniu (już to sam kiedyś bardzo fajnie opisałeś na tym forum).
Przypadek na pewno nie, ale producent auta mógł oznaczyć je różnie, choćby po to aby wiedzieć która częściej się zużywa.
Odważna teza, ja natomiast zaufam producentom poduszek aftermarketowych, np ANCHOR czy DEA, skoro oni produkują tą samą część zamiennie i USA Olkusz twierdzi że są zamienne to i ja zamontuję 04880402AD z przodu i z tyłu. Okaże się po zamontowaniu i przejechaniu kilku tys. - dam znać.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
OK. Może to u mnie forma rutyny lub przyzwyczajenia, że poduszki silnika postrzegam jako prawą i lewą a trzecia jest dla mnie tylna.abes2162 pisze: ↑22 wrz 2018 06:37 pmnie wiem po co opisujesz względem silnika skoro potocznie określane jako: przednia (umieszczona z przodu auta, zaraz obok przedniego zderzaka) i tylna (umieszczona za silnikiem w kierunku tyłu pojazdu) - zresztą takim terminem one są nazywane przez większość użytkowników oraz w ofertach sprzedaży producentów części....
Masz rację, że sytuacje bywają różne. Jeśli natomiast spojrzeć na sprawę zadając pytanie "co dominuje" to wyjdzie, że konstrukcja jest robiona pod standardowy sposób wykorzystania auta czyli dla warunków standardowej jazdy - siłą rzeczy do przodu. Na wstecznym zrobisz zdecydowanie mniej niż 1% przebiegu
Co do parkowania - cieszę się że spodobał Ci się wspomniany wpis, jednakże wspomnę tylko, że prawidłowo zaparkowany samochód na wzniesieniu nie powinien w ogóle obciążać poduszek silnika.
Użyte przeze mnie słowo "przypadek" nie pochodzi od "przypadkowości" - jest to prędzej synonim słowa kazus.
Poza tym sądzę, że jesteś w błędzie - idąc tym tropem wypadałoby oczekiwać różnych numerów katalogowych np. dla amortyzatora prawego i lewego tak przód jak i tył lub dowolnej wielokrotnie występującej części tyle że w innych lokalizacjach. Nie znam takiego przypadku - aczkolwiek nigdy szczegółowo nie zgłębiałem tego zagadnienia pod tym kątem. Korzyść żadna a problem logistyczny może być poważny.
Wyjmiesz stare poduszki to może spróbuj zrobić ich sekcję (tych obecnie używanych, dla których przeznaczeniem jest utylizacja). Może organoleptyczne porównanie tak z zewnątrz jak i wewnątrz rzuci więcej światła na sprawę.
To nie teza. To fakt. Odsyłam do katalogu części zamiennych. Powiem więcej. Przed oczami przewinęły mi się różne poduszki dla wersji 3,5 jak i 4,0. Co więcej. Jeszcze inne numery katalogowe są dla przedmiotowych poduszek dla aut w wersji FWD i AWD.abes2162 pisze: ↑22 wrz 2018 06:37 pmOdważna teza, ja natomiast zaufam producentom poduszek aftermarketowych, np ANCHOR czy DEA, skoro oni produkują tą samą część zamiennie i USA Olkusz twierdzi że są zamienne to i ja zamontuję 04880402AD z przodu i z tyłu. Okaże się po zamontowaniu i przejechaniu kilku tys. - dam znać.
Co do aftermarketów nie mam osobistych doświadczeń. Na początku eksploatacji mojej byłej Pacy wymieniłem wszystkie 3 poduszki na dostarczane przez MOPAR. Każda z nich miała inny numer katalogowy i inną cenę. Doboru właściwych poduszek dokonywał dealer dla określonego numeru VIN auta. Ja jeździłem dużo przez 3 lata z okładem. Nowy właściciel dalej jeździ i jak dotychczas nikt nie myśli o poduszkach silnika w tym aucie. Są jakie być powinny.
A co do aftermarketów to na naszym forum koledzy dzielili się wielokrotnie swoimi spostrzeżeniami i uwagami. Mnie pozostał w pamięci tylko wynikający z tych wpisów wniosek by stosować moparowskie.
Każdy wszak sam dba o swoje auto, stosuje co uważa i sam albo się cieszy z sukcesu albo pije piwo w przypadku porażki.
Życzę byś się cieszył.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Może z tymi poduszkami jest po prostu tak jak z tulejami gumowo-metalowymi zawieszenia....? Można kupic taką,co musi byc w okreslony sposób zamontowana...inaczej sie rozleci... a są tez takie co kierunek przenoszenia obciążeń jest bez znaczenia i tym samym montaż "dowony"....
Poduszki oryginalne mogą właśnie być inaczej projektowane i dopasowane do warunków pracy
,a te dostępne jako zamiennik ... No cóż ,prosciej ,taniej itd zrobic takie same,być może ... kosztem trwałości.
(Oczywiscie równie dobrze zamiennik może byc oryginałem-tylko w innym opakowaniu...)
Poduszki oryginalne mogą właśnie być inaczej projektowane i dopasowane do warunków pracy
,a te dostępne jako zamiennik ... No cóż ,prosciej ,taniej itd zrobic takie same,być może ... kosztem trwałości.
(Oczywiscie równie dobrze zamiennik może byc oryginałem-tylko w innym opakowaniu...)
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
M. - przecież napisałem że zakupiłem i zamontuje poduszki mopar. Spór był o part numery, skoro mopar tych jednych już nie produkuje a produkuje drugie (według wielu identyczne) to postanowiłem je zamontować.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Spoko.
Co do dostępności to nie ulega wątpliwości, że Paca nie jest typowym autem dla Europy i że FIAT/Chrysler nie będzie utrzymywał istotnych stoków części zamiennych w magazynach w Turynie a tym bardziej w Bielsku Białej dla tych aut.
To, że określona część nie jest dostępna w Europie nie oznacza, że nie jest globalnie dostępna.
Np tutaj (korzystałem z nich wielokrotnie i sprawnie wysyłają do Polski - czasem w tydzień miałem zamówione części u siebie):
https://www.factorymoparparts.com/auto- ... nting-scat
A że dealer nie sprowadza tych elementów do Polski to kwestia decyzji, ekonomii, a może dostępności w magazynie centralnym - nie znaczy że w innych magazynach półki są puste.
Jest wielu dystrybutorów części MOPAR w USA, którzy sprzedają części - często w więcej niż dobrych cenach - acz zwrócić uwagę należy na to czy prowadzą wysyłkę do Polski i za jaką cenę. W Polsce może dojść jeszcze cło (pikuś) no i VAT 23%.
a contrario:abes2162 pisze: ↑22 wrz 2018 06:37 pm...ja natomiast zaufam producentom poduszek aftermarketowych, np ANCHOR czy DEA, skoro oni produkują tą samą część zamiennie i USA Olkusz twierdzi że są zamienne to i ja zamontuję 04880402AD z przodu i z tyłu. Okaże się po zamontowaniu i przejechaniu kilku tys. - dam znać.
Ja się pogubiłem i odczytuje te dwa wpisy jako niosące przeciwne treści, acz nie ważne. Robisz tak jak uważasz za optymalnie dla Ciebie i tak ma być.
Skoro wpis dotyczy dyskusji, w której brałem udział to powiem, że sporu nie było. Była wymiana poglądów oraz opinii, a także dzielenie się wiedzą i mniejszym lub większym doświadczeniem. Ty zrobisz jak uznasz za najlepsze dla Ciebie - to Twoje święte prawo.
Nie wiem czy MOPAR produkuje poduszki czy je tylko rozprowadza. To drugie bankowo.
Co do dostępności to nie ulega wątpliwości, że Paca nie jest typowym autem dla Europy i że FIAT/Chrysler nie będzie utrzymywał istotnych stoków części zamiennych w magazynach w Turynie a tym bardziej w Bielsku Białej dla tych aut.
To, że określona część nie jest dostępna w Europie nie oznacza, że nie jest globalnie dostępna.
Np tutaj (korzystałem z nich wielokrotnie i sprawnie wysyłają do Polski - czasem w tydzień miałem zamówione części u siebie):
https://www.factorymoparparts.com/auto- ... nting-scat
A że dealer nie sprowadza tych elementów do Polski to kwestia decyzji, ekonomii, a może dostępności w magazynie centralnym - nie znaczy że w innych magazynach półki są puste.
Jest wielu dystrybutorów części MOPAR w USA, którzy sprzedają części - często w więcej niż dobrych cenach - acz zwrócić uwagę należy na to czy prowadzą wysyłkę do Polski i za jaką cenę. W Polsce może dojść jeszcze cło (pikuś) no i VAT 23%.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
04880402AD - to part number Mopar, (poduszka przednia). Z powodu trudnej dostępności 4809956AH zamontuję również tą samą Mopar 04880402AD na tył podpierając się opiniami w sklepach i dodatkowo producentami after market, którzy produkują jeden model poduszek i twierdzą, że są odpowiednie/takie same na przód i tył. Masz rację z dystrybucją części zamiennych do Pacy na rynki inne niż USA jest duży problem, a do tego polityka Fiata może być inna niż wcześniejszych właścicieli naszej marki.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
04880402AD to jest poduszka przednia do wersji silnikowej 3,8 i wedle katalogów nie jest przeznaczona do wersji 4,0
04809956AH to jest typowa poduszka przednia do wersji silnikowej 4,0
A dedykowana poduszka tylna do wersji silnikowej 4,0 to 04809959AH
To tak dla jasności co napisali w katalogach części zamiennych.
A żeby domknąć temat nie w połowie a po jego wyczerpaniu informacyjnym dla przyszłych pokoleń dodam, że trzecia poduszka taka inna niż pozostałe już na pierwszy rzut oka to numerek 04881050AC
Dodatkowy komentarz:
To, że poduszka wygląda na taką samą (optycznie) nie oznacza, że jest właściwa. To tak jak ze śrubami. M jakieśtam wyglądają tak samo. Kupione standardowe w supermarkecie maja swoja wytrzymałość i mimo, że wyglądają tak samo jak te użyte do montowania elementów zawieszenia, to zastosowanie ich w miejsce niby takich samych zdemontowanych może przynieść opłakane skutki - jeśli po wszystkim czego nie napisałem (z racji możliwych ekstremalnych wydarzeń) będzie miał kto płakać.
Wybrana przez Ciebie poduszka podejść może podejdzie i może da się zamontować i nawet będzie chodzić. Pytanie jak długo i z jakim efektem? Na takie pytania nie znam odpowiedzi, co nie znaczy że nie mam wątpliwości. Wszystko zależy jakie kto stawia sobie cele.
04809956AH to jest typowa poduszka przednia do wersji silnikowej 4,0
A dedykowana poduszka tylna do wersji silnikowej 4,0 to 04809959AH
To tak dla jasności co napisali w katalogach części zamiennych.
A żeby domknąć temat nie w połowie a po jego wyczerpaniu informacyjnym dla przyszłych pokoleń dodam, że trzecia poduszka taka inna niż pozostałe już na pierwszy rzut oka to numerek 04881050AC
Dodatkowy komentarz:
To, że poduszka wygląda na taką samą (optycznie) nie oznacza, że jest właściwa. To tak jak ze śrubami. M jakieśtam wyglądają tak samo. Kupione standardowe w supermarkecie maja swoja wytrzymałość i mimo, że wyglądają tak samo jak te użyte do montowania elementów zawieszenia, to zastosowanie ich w miejsce niby takich samych zdemontowanych może przynieść opłakane skutki - jeśli po wszystkim czego nie napisałem (z racji możliwych ekstremalnych wydarzeń) będzie miał kto płakać.
Wybrana przez Ciebie poduszka podejść może podejdzie i może da się zamontować i nawet będzie chodzić. Pytanie jak długo i z jakim efektem? Na takie pytania nie znam odpowiedzi, co nie znaczy że nie mam wątpliwości. Wszystko zależy jakie kto stawia sobie cele.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Tak, ale znów wracamy do punktu wyjścia i nie wiemy co Mopar miał na myśli oznaczając poduszki do różnych wersji Pacy (tak silnikowych jak i FWD/AWD) innym part numberem i pewnie się nie dowiemy. Czy są to inne poduszki - nie sądzę. Pora skończyć tę dyskusję bo już niczego nowego nie wnosi.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Spoko.
Jak dla mnie inny numer katalogowy to inna część. O ile rzecz jasna nie mówimy o zmianie z końcówki AA na AB, później na AC itd (choć tutaj bywają wyjątki więc nie można brać "w ślepo") lub nie zastąpiono "starego" numeru "nowym". Ale wówczas w bazach katalogowych występuje ich klika w sekwencji pierwszy, drugi ... następca ... aktualny.
I w takim stanie mając aktualne auto raczej nie wybierałbym pierwszego numeru katalogowego, bo np. w zakresie elementów z elektroniką mogłoby się okazać, że choć elementy są niby takie same, to wewnętrzne softy nie gadają ze sobą. Czemu? bo np. postęp techniczny.
Tak czy inaczej ponawiam prośbę i sugestię, byś mając zdemontowane uszkodzone lub wadliwe elementy przeprowadził sekcję i sprawdził czym różnią się wewnętrznie. Wszelka wiedza w tym zakresie może pomóc przyszłym pokoleniom
Jak dla mnie inny numer katalogowy to inna część. O ile rzecz jasna nie mówimy o zmianie z końcówki AA na AB, później na AC itd (choć tutaj bywają wyjątki więc nie można brać "w ślepo") lub nie zastąpiono "starego" numeru "nowym". Ale wówczas w bazach katalogowych występuje ich klika w sekwencji pierwszy, drugi ... następca ... aktualny.
I w takim stanie mając aktualne auto raczej nie wybierałbym pierwszego numeru katalogowego, bo np. w zakresie elementów z elektroniką mogłoby się okazać, że choć elementy są niby takie same, to wewnętrzne softy nie gadają ze sobą. Czemu? bo np. postęp techniczny.
Tak czy inaczej ponawiam prośbę i sugestię, byś mając zdemontowane uszkodzone lub wadliwe elementy przeprowadził sekcję i sprawdził czym różnią się wewnętrznie. Wszelka wiedza w tym zakresie może pomóc przyszłym pokoleniom
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Re: Poduszki silnika - wymiana: na jakie? jak?
Po wymianie poduszki tylnej i przedniej Anchor, odgłos silnika jest bardziej basowy przy prędkości 60-70 km/h i 90-100 km/h (w tym przedziale jest najgłośniej). Czuć jakby skrzynia czekała dłużej na wrzucenie 6 biegu. Przed wymianą było ciszej, a i nie było czuć oporu przy rozpędzaniu auta. Co mogło pójść nie tak przy wymianie? Czy to wina poduszek? Półosie teraz pracują pod innym kątem? Może kolektor się poluzował jak silnik poszedł do góry? Czy gdzieś rura wydechowa pękła? Wrzucę filmik. Wszelkie sugestie mile widziane.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.