Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

aron
Posty: 2
Rejestracja: 20 gru 2011 10:18 am
Lokalizacja:
Samochód:

Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: aron » 20 gru 2011 10:38 am

Witam,
niestety nigdzie i nikt nie umie mi tego powiedzieć, a bez nich nie da się ustawić tyłu, i scina mi opny obie po wewnetrznej stronie :(
bardzo bardzo prosze o pomoc.
Załączniki
tu jest zaznaczone o co mi chodzi.
tu jest zaznaczone o co mi chodzi.
pacyfica_sruby.PNG (68.94 KiB) Przejrzano 24727 razy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez aron, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki Wielkie Aron

irekle
Posty: 113
Rejestracja: 17 lip 2011 08:43 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irekle » 20 gru 2011 11:22 am

kolego a nie są to czasem najzwyklejsze na świecie śruby z nakrętką samokątrującą? do dostania w każdym sklepie

aron

nie

Post autor: aron » 20 gru 2011 11:31 am

No nie. Wg Raffi w Krakowie to napewno nie. Bo niby ktoś dorabia, ale to nie ta jakośc, tolerancja, twardość, itp. I nikt ich teaz nie ma :(

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 20 gru 2011 09:43 pm

a mozna wiedziec po co wymieniasz te śruby,używki bym znalazł...
Gas-guzzler

aron

Post autor: aron » 21 gru 2011 01:10 pm

No po to ze sa to śruby regulacyjne a nie ma szans ich odkręcić. Więc trzeba zciac i założyć całkiem nowe\inne aby ustawić zbieżność. Bo teraz mam tak ze mi zcina opony.

Jak masz takie to bardzo proszę o kontakt na priva.
Wielkie dZięki.
Arek

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 21 gru 2011 08:33 pm

do czego służą te śruby to wiem :8 ,nakrętki też będziesz zcinał?cięzko je odkręcic to fakt,ale przy użyciu odpowiednich narzędzi to idzie.Jak główka śruby jest jeszcze kątna,to spryskaj np wd40 na dzień przed odkręceniem....

[ Dodano: Sro Gru 21, 2011 20:34 ]
oczywiście gwint....
Gas-guzzler

aron
Posty: 2
Rejestracja: 20 gru 2011 10:18 am
Lokalizacja:
Samochód:

aron

Post autor: aron » 22 gru 2011 10:33 am

No wiem, ale nie działa :)
Dzięki Wielkie Aron

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 27 lip 2015 11:35 pm

Panowie te śruby mocujące ten wspornik faktycznie są korygujące? Czy to zwykłe śruby? Tak się zastanawiam w jaki sposób w Pacy ustawia się żbieżność kół tylnych.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Post autor: sulkevi » 28 lip 2015 09:17 am

lutek34, kolego z tego co mi wiadomo tyłu fabrycznie się nie reguluje (kont pochylenia kół).
Byłem 2 razy na zbieżności i żaden z mechaników nie był wstanie poprawić tyłu.

Jeżeli bardzo zależy Ci na ustawieniu kątów to:
1. Na forum ktoś dorabiał takową regulację
2. Rozmawiałem kiedyś z mistrzem Chryslera, który obecnie uczy nowych serwisantów:
W naszych autach, jak się wyraził normą jest to że leci tylny wózek - do wymiany mogą być gumy mocujące wózek do auta. W Polsce nie widziałem nigdzie, sprowadzenie ze stanów ok 150 $ za sztukę + robota.
Tak czy inaczej koszty spore

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 28 lip 2015 10:46 am

Ja dorabiałem taką regulację:) Ale najpierw wymieniłem wszystkie wahacze i przy odkręcaniu ukręciła się tuleja trzymająca wózek więc wymieniłem też wszystkie tuleje (tuleje dostępne tylko w aso w cenie 1600 za komplet) Tuleje można kupić bez problemu w Polsce.
Pozdrawiam
P.S może koszta spore ale jak chce się pojeździć to warto - nowy właściciel mojej pacuni na pewno nie będzie miał problemu:)

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 28 lip 2015 05:06 pm

U mnie kąty pochylenia tylnych kół są na granicy tolerancji wiec to zostawiam, z tym że zbieżność już się nie mieści i chciałbym to poprawić.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 28 lip 2015 08:38 pm

Zbieżność to bez problemu można wyregulować (pod warunkiem że auto jest proste:)

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 28 lip 2015 08:54 pm

verbea pisze:Zbieżność to bez problemu można wyregulować (pod warunkiem że auto jest proste:)
Verba w jaki sposób można regulować zbieżność tylnych kół? Poprzez wymiane tych łączników raczej wiele się nie ustawia
Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 28 lip 2015 09:00 pm

Mylisz pojęcia. Zbieżność reguluję się na drążkach a Ty pokazałeś na zdjęciu wahacz który ma więcej wspólnego z katem pochylenia. jeśli wjedziesz na kanał to zobaczysz gdzie się reguluje. a jeśli mechanik powie że się nie da to uciekaj jak najszybciej i najdalej:) Podjedź na jakąś stację gdzie w kompie maja dane do pacusi i bez problemu to ogarną. Ja płaciłem za takie coś 90zł

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 28 lip 2015 09:53 pm

Verba byłem na kilku stacjach i każdy ustawiacz twierdził że tył jest nieustawialny.
Ten łacznik którego wcześniej dodałem zdjęcie nazywa się toe link, więc sugerując się nazwą ustawia/utrzymuje zbieżność.
Na podstawie tych rysunków możesz podpowiedzieć gdzie według Ciebie ustawia się zbieznośc tylnych kół.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 28 lip 2015 10:02 pm

Zbieżność jest ustawiana. Więc nie wiem albo masz wyjątkowy egzemplarz albo nie wiem co? Wystarczy że podjedziesz na stację diagnostyczną i sprawdzą w sprzęcie do ustawiania zbieżności.
Zresztą jeśli mi nie wierzysz (w sumie to już nie mam pacuni a zbieżność ustawiałem co roku przez 4 lata) to zapytaj tych co mają:)
Pozdrawiam

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 28 lip 2015 10:45 pm

lutek34, byłem u dwóch mechaników i twierdzili że zbieżność ustawia się na daną os , najczęściej przednią, ale auto jak pływało tak pływało, dopiero w ASO Sobczyk Cz-wa ustawili mi zbieżność zaczynając od tylnej osi przeszli do przedniej.
Wkleiłem ci wydruk może ci pomorze.
Załączniki
Nowy Dokument 6_1.jpg

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 01 sie 2015 12:09 am

Da się ustawić! Tez mi wmawiali tacy jedni, że mają super sprzęt na warsztacie, a nie dali rady...i że się nie da! du**...można, właśnie świeżo jestem po regulacji!

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 01 sie 2015 08:04 am

Mój "naczelny" serwisant mimo iż dysponuje małym warsztatem nie miał z tym problemu. Jedyny problem był taki że najpierw ustawił przód i na zakrętach potrafił zaświecić ESP. Dopiero potem zaczął ustawianie od tylnej osi i od tego czasu wszystko gra.

Arek_R
Posty: 46
Rejestracja: 14 lip 2014 01:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Arek_R » 07 sie 2015 08:05 pm

Witam.
Też mam problem z zbierznością z tyłu. Ustawia sie ją srubami z mimośrodem. U mnie niestety śruby stoją w serwisie nie do kupienia brak na stanie w europie. Moze ktoś wie gdzie szukać ?

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 08 sie 2015 02:31 pm

Panowie według katalogu ta śruba ma numer 06507180AA i wygląda tak
Obrazek
na 99% ma średnice 12mm, tak więc chyba nie będzie problemu z jej dobraniem, np. coś takiego powinno spasować
http://allegro.pl/33326764292-sruba-mim ... 29571.html
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Arek_R
Posty: 46
Rejestracja: 14 lip 2014 01:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Arek_R » 13 sie 2015 12:25 am

Witam
Kupiłem takie śruby po 85 za sztuke w stanie idealnym. W Aso kosztuja 50 tylko są niedostępne.
Walczę teraz ze zbieżnością u siebie. U mnie przy okazji wahacze do wymiany tak zardzewiałe te śruby.
Przy okazji wahacze z olkusza nie pasują, są zupełnie inne. Kupiłem używki. Jutro zrobię fotki i wstawię na forum.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 14 sie 2015 10:41 am

W mojej było to samo zdzierała koło,kupiłem na allegro nowe śruby ale mechanik uszkodził je podczas montażu bo nie pasowały do zwrotnicy. Więc podpiłował okrągłym pilnikiem gniazda aluminiowe ,założył stare,ustawił zbieżność i do dzisiaj mam spokój .

Arek_R
Posty: 46
Rejestracja: 14 lip 2014 01:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Arek_R » 14 sie 2015 10:58 am

Obrazek
Obrazek

Na zdjęciu pierwszym widać wahacze. Górny to używka jaką kupiłem dolny to zamiennik jaki proponuje Olkusz , ma inny kształt długość i średnice tulei.
To taka przestroga jeśli ktoś by chciał kupić w Olkuszu.

Na drugim zdjęciu widać śrubę do regulacji zbieżności , jak widzicie używka ale w super stanie.

Tak na marginesie , mechanik dzwonił do ASO i podobno jest możliwość regulacji kąta w tylnym zawieszaniu, górne wahacze są podobno dostępne w różnych długościach skok co 1mm. Niestety cena zabija około 900pln, no i zostaje kwesta jaką dobrać długość.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Post autor: Szymon » 29 maja 2017 09:30 am

Witajcie, zmieniałem z tyłu dwie poduszki "wózka" i górne przednie wahacze. Muszę ustawić geometrię, tnie mi opony. Potrzebuję śruby do regulacji kąta pochylenia koła tylnego, czy ta będzie pasować?

http://allegro.pl/sruba-zbieznosci-paci ... 29927.html

oraz tuleje, zaznaczyłem na zdjęciu zapożyczonym od kolegi lutka (mam nadzieję, że nie ma mi tego za złe). To jest ta tuleja? Mógłby ktoś pomóc w doborze. Czy może kupić nowe łączniki/wahacze? Tylko nie bardzo potrafię znaleźć w popularnych sklepach do amerykańców.
Załączniki
pacificaSubframeRust1.jpg

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 29 maja 2017 03:46 pm

Te śruby są na przednią oś
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: Marekjanusz » 04 sty 2019 03:11 pm

Witam, tez mam problem z ustawieniem zbieżności, zwłaszcza na tylnej osi. (1) Otrzymałem dane z pomiarów i dokonanych ustawień - ale widzę wpierw różnice wobec danych, wstawionych na Forum. Mam Pacifice 0,4 2007. Czy mógłbym prosić o ocenę tego pomiaru?
(2) jest problem ustawieniem tylnej osi, bo zardzewiały śruby regulacji. Jak je zdobyć?
Z góry dziekuję za pomoc, pozdrawiam
Marek
skan pomiaru zbiezności
skan pomiaru zbiezności

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: Carl » 04 sty 2019 03:29 pm

Strasznie źle się czyta obracając głowę w dół... może mógłbyś wkleić właściwie ten obrazek :/
Piotr

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: Marekjanusz » 04 sty 2019 06:37 pm

Carl pisze:
04 sty 2019 03:29 pm
Strasznie źle się czyta obracając głowę w dół... może mógłbyś wkleić właściwie ten obrazek :/
IMG_20190104_0001.jpg
Przepraszam, może teraz bedzie dobrze
Marek

Marian20
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2017 10:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: Marian20 » 04 sty 2019 07:29 pm

srub mimosrodowych poszukaj z innego auta...cala masa koreancow, VW T4 czy mercedesy (chyba vito) jezdza na takich srubach..zmierz tylko czy to fi 10 czy 12 i dlugosc i napewno cos dobierzesz z hyundaia czy innej Kii..ja u siebie tez mam do wymiany 1 strone ale czekam z tym do wiosny. ostatnio w starej sonacie je wymienialem, to w ASO hyundaja placilem cos kolo 44zl/szt (tam akurat byly fi12 o dlugosci 10,5cm i chyba 12cm).

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: Carl » 04 sty 2019 08:08 pm

Piotr

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: Marekjanusz » 04 sty 2019 09:52 pm

Marian20 pisze:
04 sty 2019 07:29 pm
srub mimosrodowych poszukaj z innego auta...cala masa koreancow, VW T4 czy mercedesy (chyba vito) jezdza na takich srubach..zmierz tylko czy to fi 10 czy 12 i dlugosc i napewno cos dobierzesz z hyundaia czy innej Kii..ja u siebie tez mam do wymiany 1 strone ale czekam z tym do wiosny. ostatnio w starej sonacie je wymienialem, to w ASO hyundaja placilem cos kolo 44zl/szt (tam akurat byly fi12 o dlugosci 10,5cm i chyba 12cm).
Dzięki za podpowiedź, pozdrawiam
Marek

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: Marekjanusz » 04 sty 2019 09:54 pm

Carl pisze:
04 sty 2019 08:08 pm
albo kup zamiennik febi :light:
https://sklepjeep.redcart.pl/p/11550/24 ... ysler.html
Dzięki za pomoc, pozdrawiam
Marek

Marian20
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2017 10:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: Marian20 » 05 sty 2019 06:30 pm

Carl ale sruba ktora podajesz to nie jest sruba mimosrodowa tylko zwykla. Sruba mimosrodowa wyglada tak
https://www.fox.rzeszow.pl/sruba-mimosr ... 497,263984
pod lbem ma na stale wprasowana mimosrodowo podkladke, pod nakretke z drugiej strony zaklada sie druga mimosrodowa podkladke, wsadza sie to potem w takie miseczki w karoserii czy tam belce i krecac lbem sruby zmienia sie ustawienie zawieszenia. potem dokreca sie nakretke i tyle...na dobra sprawe mozna zalozyc tam sruby zwykle (nie mimosrodowe - tylko regulacja jest wtedy upierdliwa - ale mozliwa do wykonania!) i tez bedzie dobrze - tylko po co kombinowac?

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: Carl » 05 sty 2019 11:39 pm

Normalnie jakaś pomroczność jasna... normalnie nie wiem jak to się stało :wink: :wink: :wink: Wybaczcie proszę :(

Może spróbuję się zrehabilitować podając wymiary tych śrub
Jeśli wierzyć Rosjanom, to długość 125 mm, średnica 14 mm
Obrazek
Obrazek
Piotr

symt
Posty: 224
Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
Dostał flaszek: 1

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: symt » 09 lut 2019 04:53 pm

odświeżam temat. Czy udało się komuś dobrać takie śruby od czegoś innego? U mnie stoi dęba i trzeba wycinać, aby ustawić zbieżność na tylnych kołach. Po wycięciu co dalej?? Nawet w katalogu Mopara już brak.
Czy ta śruba ma mimośród na kołnierzu przy łbie?

andrzejsolt
Posty: 33
Rejestracja: 24 lis 2013 11:02 pm
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Pacifica 3.5 b/g 2004r

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: andrzejsolt » 27 lip 2019 05:31 pm

Dołączam się do pytania kolegi sprzed paru miesięcy ktoś dobrał może tą śrubę od czegoś innego.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Zbieżność i śruby regulacyjne - tył

Post autor: Szymon » 07 mar 2023 12:36 pm

Dzień dobry,
Taka śruba jest dostępna na zamówienie w terminie ok. 2-3 dni roboczych w cenie 97 zł za sztukę.
Pozdrawiam,
Robert Poleski
Specjalista ds. Części Zamiennych

Zapraszamy również do zapoznania się z szerszą ofertą naszej firmy i odwiedzenia naszych stron na Allegro: sklep FCA | sklep Mazda

Voyager Group
Autoryzowany Dealer i Serwis: Jeep, Alfa Romeo, Mazda
Autoryzowany Serwis: Lancia, Chrysler, Dodge
ul. św. Michała 20, 61-023 Poznań
tel. +48 61 628 66 88 | tel. +48 61 628 67 20
robert.poleski@voyagergroup.pl
www.voyagergroup.pl

Może komuś pomogę.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: ZAWIESZENIE :.”