Odbiornik TPMS - gdzie jest ? jaki? i jakie czujniki?
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Odbiornik TPMS - gdzie jest ? jaki? i jakie czujniki?
Jak w temacie, wymieniłem właśnie wszystkie TPMS i nadal świeci błąd na 2 kołach (inna sprawa że nawet jak nie było TPMS to też świeciło 2koła)
Chcę jeszcze sprawdzić te odbiorniki ale na alledrogo ich nie znalazłem.
Chcę jeszcze sprawdzić te odbiorniki ale na alledrogo ich nie znalazłem.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez dexus, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
za wielką wodą:dexus pisze:Chcę jeszcze sprawdzić te odbiorniki ale na alledrogo ich nie znalazłem.
prawy przód
http://www.eastcoastmoparts.com/oe-mopar/56029342ad
lewy przód
http://www.eastcoastmoparts.com/oe-mopar/56029343ad
tył
http://www.eastcoastmoparts.com/oe-mopar/56029344AA
albo zapytaj w serwisie fiata po numerach części czy mają i za ile??
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
oczywista sprawa, ale te transpondery pojawiają się rzadko, a czasem serwis ma niezłą cenędexus pisze:szukam raczej używki "po piniądzach"
często rozbierający auta nie bardzo wiedzą z czym to powiązać jak nazwać by sprzedać
potocznie pokutuje świadomość że czujniki są w kołach i tyle reszta sama się dzieje
faktycznie zanim kupisz nowy, warto się upewnić że wina tkwi w samym odbiorniku a nie np w przewodach czy wtyczkach, nie wiem czy je sprawdzałeś
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Wtyczek i przewodów nie sprawdzałem, podejrzewam że raczej mi tych 2 sztuk brakuje.
Tak swoją drogą to widziałem na schematach gdzie one są mniej więcej, pytanie czy dostane się do nich po zdjęciu nadkoli?
O ktoś czyta nasze forum ?
http://allegro.pl/czujnik-czytnik-cisni ... 81720.html
Tak swoją drogą to widziałem na schematach gdzie one są mniej więcej, pytanie czy dostane się do nich po zdjęciu nadkoli?
O ktoś czyta nasze forum ?
http://allegro.pl/czujnik-czytnik-cisni ... 81720.html
Czyta.dexus pisze:O ktoś czyta nasze forum ?
http://allegro.pl/czujnik...5746981720.html
Te odbiorniki występują tylko w najbogatszych wersjach. Na wyświetlaczu masz wtedy podane dokładne ciśnienie danego koła. Jeśli tego nie masz, to takiego odbiornika nie znajdziesz pod nadkolem - żebyś się nie zdziwił.
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
No to w takim razie na jakiej zasadzie działają one np u mnie (wersja uboga na wyświetlaczu).armo pisze:Czyta.dexus pisze:O ktoś czyta nasze forum ?
http://allegro.pl/czujnik...5746981720.html
Te odbiorniki występują tylko w najbogatszych wersjach. Na wyświetlaczu masz wtedy podane dokładne ciśnienie danego koła. Jeśli tego nie masz, to takiego odbiornika nie znajdziesz pod nadkolem - żebyś się nie zdziwił.
I dlaczego świeci mi błąd tylko na dwóch kołach?
P.S dzięki za info bo dzisiaj miałem kupować
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
ale nie wersjach Pacificy tylko wersjach systemu TPMS, bo występowały 3 wersjedexus pisze:Te odbiorniki występują tylko w najbogatszych wersjach
BASIC składa się z:
- modułu odbiornika,
- 4 sensorów w kołach oraz
- lampki kontrolnej na panelu liczników
spadek ciśnienia sygnalizowany lampką kontrolną
BASIC z EVIC składa się z jak BASIC plus
- wyświetlanie komunikatów na panelu EVIC
dostępne komunikaty to:
- "TIRE LOW PRESSURE" - pojawia się gdy jedno lub kilka kół ma zbyt małe ciśnienie, oraz podaje ilość kół ze zbyt niskim ciśnieniem, ponadto zapala się również kontrolka na panelu liczników,
- "SERICE TIRE SYSTEM SOON" sygnalizuje problemy z komunikacją między modułem odbiornika a sensorami w kołach,
PREMIUM z EVIC, składa się z :
- 3 odbiorników w nadkolach dwa z przodu jeden z tyłu
- 4 czujników w kołach
- moduł odbiornika
- kontrolka w zegarach
- wyświetlacz komunikatów na EVIC
na wyświetlaczu stale pokazywane jest ciśnienie w poszczególnych kołach
a w przypadku nadmiernego spadku napis LOW TIRE i mrugająca wielkość ciśnienia przy odpowiednim kole
i oczywiście kontrolka na panelu liczników
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
dexus,
Ostatnio bardzo rzadko zaglądam więc sorry że tak późno.
Pozwolisz że wrzucę swoje dwa grosze do dyskusji.
Oczywiście możesz wymieniać po kolei "na czuja" co tam przyjdzie Ci do głowy. W skrajnym przypadku będzie tego całkiem sporo i całkiem sporo staniesz się lżejszy - nie mówiąc już o czasie no i kilometrach na wizyty w warsztatach (wszystkiego raczej sam nie ogarniesz).
A można też inaczej - wykorzystując dobrodziejstwo złącza OBD i wiedzę skanerów jak DRB-III, Wi-Tech lub inne zaawansowane. Toż między innymi po to poszczególne systemy połączone są po CAN-ie żeby można je było je łatwo diagnozować - czy to coś jest w układzie uwalone na amen (a przy odpowiedzi twierdzącej dodatkowa odpowiedź na pytanie "Co?"), czy jest przerwa w przewodach (i częsta podpowiedź gdzie) czy jest zwarcie itd itp.
Zatem moja sugestia - zamiast patrzeć w szklaną kulę podjedź do kogoś kumatego a problem rozwiążesz i szybko i skutecznie i przy mniejszych nakładach.
FYI
Pomyśl sobie ile najrozmaitszych błędów wywaliło mi auto po jego rozebraniu na śrubki ponownym jego złożeniu i odpaleniu. Było tego całkiem sporo i rzecz jasna nie wszystko zadziałało od razu. Mogłem zgadywać co i jak ale .... Komentarz do takiej sytuacji masz powyżej w moim poście.
Dodam tylko że nic nie było uwalone i niczego ponad wcześniej stwierdzone zdefektowane elementy nie musiałem wymieniać.
Ostatnio bardzo rzadko zaglądam więc sorry że tak późno.
Pozwolisz że wrzucę swoje dwa grosze do dyskusji.
Oczywiście możesz wymieniać po kolei "na czuja" co tam przyjdzie Ci do głowy. W skrajnym przypadku będzie tego całkiem sporo i całkiem sporo staniesz się lżejszy - nie mówiąc już o czasie no i kilometrach na wizyty w warsztatach (wszystkiego raczej sam nie ogarniesz).
A można też inaczej - wykorzystując dobrodziejstwo złącza OBD i wiedzę skanerów jak DRB-III, Wi-Tech lub inne zaawansowane. Toż między innymi po to poszczególne systemy połączone są po CAN-ie żeby można je było je łatwo diagnozować - czy to coś jest w układzie uwalone na amen (a przy odpowiedzi twierdzącej dodatkowa odpowiedź na pytanie "Co?"), czy jest przerwa w przewodach (i częsta podpowiedź gdzie) czy jest zwarcie itd itp.
Zatem moja sugestia - zamiast patrzeć w szklaną kulę podjedź do kogoś kumatego a problem rozwiążesz i szybko i skutecznie i przy mniejszych nakładach.
FYI
Pomyśl sobie ile najrozmaitszych błędów wywaliło mi auto po jego rozebraniu na śrubki ponownym jego złożeniu i odpaleniu. Było tego całkiem sporo i rzecz jasna nie wszystko zadziałało od razu. Mogłem zgadywać co i jak ale .... Komentarz do takiej sytuacji masz powyżej w moim poście.
Dodam tylko że nic nie było uwalone i niczego ponad wcześniej stwierdzone zdefektowane elementy nie musiałem wymieniać.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Jest postęp. Czujniki na przednich kołach działają. Dla pewności (może coś zawaliłem przy wymianie baterii) podmienię jeszcze czujniki na tylnych kołach (mam dwa komplety) tylko muszę w nich wymienić kominki.
M.
W mojej okolicy mam niestety problem z DRB-III. Jedyny skaner jaki mi się komunikuje z body i całą resztą wykazuje że TPMS wszystko w porządku.
Będę myślał o wizycie w ASO ale dopiero po podmiance tych czujników (oni chyba mają dedykowany sprzęt )
M.
W mojej okolicy mam niestety problem z DRB-III. Jedyny skaner jaki mi się komunikuje z body i całą resztą wykazuje że TPMS wszystko w porządku.
Będę myślał o wizycie w ASO ale dopiero po podmiance tych czujników (oni chyba mają dedykowany sprzęt )
Czy ktoś zlokalizował ten odbiornik TPMS gdzie on może być? po ostatnich mokrych dniach zapaliła się kontrolka pojeździłem trochę jak było sucho i zgasła czujnik na 100% sprawny
Trochę pojeździłem i sytuacja wygląd tak kontrolka raz świeci raz gaśnie i dziś jak zgasłą pojechałem na drogę z kostki brukowe tam ładnie telepie i tak jak myślałem przejechałem 100 metrów i pojawił się komunikat wie wydaje mi się że coś nie łączy i teraz pytanie czy kompas czy może moduł centralnego proszę o pomoc.
Trochę pojeździłem i sytuacja wygląd tak kontrolka raz świeci raz gaśnie i dziś jak zgasłą pojechałem na drogę z kostki brukowe tam ładnie telepie i tak jak myślałem przejechałem 100 metrów i pojawił się komunikat wie wydaje mi się że coś nie łączy i teraz pytanie czy kompas czy może moduł centralnego proszę o pomoc.
Pacyfica piękne auto!