Zawór EGR - czyścić, zaślepić czy wymienić ?
Zawór EGR - czyścić, zaślepić czy wymienić ?
Witam , szukam Paki. Ta którą oglądałem wyświetla check , właściciel twierdzi że dlatego ,że mechanik zaślepił mu EGR. Nie odczuwa żadnych skutków ubocznych. Moim zdaniem jednak tak byc nie powinno. Jaka może być przyczyna takiego świadomego "zaślepienia"? Czy to w ogóle jest logiczne tłumaczenie?
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Re: Zawór EGR
Jarek
oglądałeś dok. House ?
wszyscy kłamią ..... zrób kluczykowanie i będziesz widział to to za błąd
jak po lifcie to jakieś obd bo to może być błąd egr ale może być jeszcze 10 następnych
na chwilę obecną to szklana kula
oglądałeś dok. House ?
wszyscy kłamią ..... zrób kluczykowanie i będziesz widział to to za błąd
jak po lifcie to jakieś obd bo to może być błąd egr ale może być jeszcze 10 następnych
na chwilę obecną to szklana kula
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Re: Zawór EGR
Moim zdaniem tylko diagnostyka komputerowa da odpowiedź. Nawet ELM-em można się pokusić o diagnostykę. Na słowo nie ma co wierzyć. Check może się palić zarówno z powodów błahych jak i poważnej awarii.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Re: Zawór EGR
Bo popsuty a nowy drogi, bo problem, bo się zakleił, bo silnik traci moc itp., itd
Idea działania polega na zawracaniu części gazów spalinowych z powrotem do układu dolotowego. Dzięki temu zmniejsza się ilość tlenu w cylindrach, co sprawia, że temperatura gazów spalinowych wyraźnie się obniża. Wprawdzie w ubogiej w tlen atmosferze paliwo spala się dużo gorzej, ale tlen nie łączy się wówczas z azotem. Wniosek? Powstaje mniej tlenków azotu NOx, które stanowią jeden z najbardziej toksycznych związków powstających w procesie spalania. Niestety, takie rozwiązanie ma też poważną wadę. Mniejsza ilość tlenu sprawia, że silnik - po prostu - zostaje zdławiony, więc pogarszają się jego osiągi.
Właśnie ze względu na nagły spadek mocy i momentu obrotowego spalin nie można - ot tak - wpuścić do układu dolotowego na stałe. Procesem steruje więc mechaniczny zawór, który - w zależności od obciążenia jednostki napędowej - dozuje ilość spalin trafiających z powrotem do cylindrów. Te wpuszczane są do układu dolotowego w chwilach, gdy kierowca nie zgłasza pełnego zapotrzebowania na moc, czyli - najczęściej - w zakresie średnich prędkości obrotowych. Wciśnięcie pedału przyspieszenie do oporu skutkuje zamknięciem dopływu spalin tak, by obciążony silnik oddychać mógł "pełną piersią". W większości silników zawór zamyka również dopływ spalin w czasie pracy na biegu jałowym. W przeciwnym razie obroty mogłyby niebezpiecznie zbliżyć się do prędkości rezonansowej, w której duże drgania obniżałyby żywotność układu korobowo-tłokowego.
Zawór EGR (Exhaust Gas Recirculation) pełni więc ważną rolę w sterowaniu procesem spalania i obniżeniu emisji szkodliwych substancji. Prawdą jest natomiast, że bez niego jednostka napędowa może się obejść...
Za położenie zaworu EGR odpowiadają siłowniki sterowane elektrycznie lub ciśnieniowo. Z czasem sprawność całego mechanizmu spada. Ma na to wpływ nagromadzenie się w zaworze sadzy i tłustych osadów powstałych w wyniku przedostawania się do układu dolotowego oleju (przez odmę i zużyte uszczelniacze turbosprężarki). Gdy zawór zablokuje się w pozycji otwartej (a więc spaliny cały czas kierowane są do układu dolotowego) samochód traci moc, szarpie, a na desce rozdzielczej może zapalić się kontrolka "check engine".
Wbrew pozorom, usterka EGR niekoniecznie musi oznaczać duże koszty. Bardzo często pomaga same wymontowanie zaworu i usuniecie nagromadzonego w nim brudu (np. mycie w oleju napędowym lub nafcie). Problemem mogą być też np. nieszczelne (sparciałe) przewody podciśnieniowe odpowiadające za sterowanie zaworem.
Mimo tego, wielu właścicieli aut z silnikami Diesla (układy recyrkulacji spalin stosowane są również w silnikach benzynowych!) decyduje się na "zaślepienie" zaworu EGR. Popularna "naprawa" polega na unieruchomieniu go w pozycji zamkniętej. Najczęściej stosuje się w tym celu cienki kawałek blachy, który uniemożliwia przesunięcie zaworu elektrycznemu czy pneumatycznemu siłownikowi. Niekiedy wystarczy też np. wypiąć kostkę sterującą cewką siłownika lub zaślepić biegnący do niego przewód podciśnieniowy. Tego typu postępowanie nie ma jednak nic wspólnego ze słowem naprawa. Polega bowiem na fizycznym "wyłączeniu" zaworu. Czy takie zachowanie może mieć negatywne skutki dla silnika?
Z mechanicznego punktu widzenia - nie. Wiele nowszych jednostek napędowych wyposażone jest jednak w czujniki położenia EGR czy monitorujące ciśnienie w układzie dolotowym. Wówczas zaślepienie zaworu generować może błędy w elektronicznym układzie sterującym, które skutkować mogą chociażby przechodzeniem komputera w tryb awaryjny. W takim przypadku zaślepienie EGR przyniesie więc skutki przeciwne do oczekiwanych. Zamiast wzrostu osiągów w średnim zakresie prędkości obrotowych, komputer sterujący może je ograniczyć.
Trzeba jednak przyznać, że w większości popularnych modeli zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin nie niesie ze sobą żadnych niepożądanych skutków (wyjątkiem może być jedynie zapalenie się kontrolki "check engine").
Właścicielom decydującym się na taki krok nie ma się, co dziwić. Dostęp do zaworu EGR jest z reguły dość trudny (konieczność demontowania układu dolotowego), więc - profilaktycznie - decydują się na zaślepienie go, chcąc uniknąć kolejnych problemów w przyszłości. Tego rodzaju przeróbki nie jest też w stanie wykryć żaden z diagnostów w czasie obowiązkowego badania technicznego. Kontrola dotyczyć może co najwyżej poziomu zadymienia spalin, a tą przeprowadza się rozpędzając silnik do maksymalnej prędkości obrotowej (co oznacza, że - w sprawnym układzie - zawór EGR i tak pozostaje zamknięty).
(przytoczone z internetowego serwisu motoryzacyjnego )
Uff... Wystarczy
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: Zawór EGR
no szkoda że flaszek jeszcze nie ma ;(
nie wiem na ile to prawda, ale gdzieś wyczytałem że na dłuższą metę zaślepienie EGR wykańcza katalizator
pojawiły się więc obiecana leci
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 9
Re: Zawór EGR - czyścić, zaślepić czy wymienić ?
ja u siebie w concorde zaślepiłem , ale wtyczkę zostawiłem wpiętą dla komputera i śmigam bez żadnych problemów
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Re: Zawór EGR - czyścić, zaślepić czy wymienić ?
A może stosowaliście jakąś chemię, żeby wyczyścić EGR bez demontażu?
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Zawór EGR - czyścić, zaślepić czy wymienić ?
A jaki problem widzisz z demontażem? To tylko 4 śruby. Wyciągałem w tym roku trzy razy (o powodach pisałem tu). Za pierwszym razem chwile to trwało, ale za trzecim, to 10 min. Wyciągnięcie daje dodatkowy bonus w postaci możliwości kontroli (i ewentualnej poprawy) uszczelnień
Piotr
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Re: Zawór EGR - czyścić, zaślepić czy wymienić ?
A czy taka odstająca uszczelka może być przyczyną P0404? Za rozbiórkę EGR-a wezmę się w poniedziałek. Próbowałem to poprawić, ale ciągle tak samo ją wypycha przy skręcaniu.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Zawór EGR - czyścić, zaślepić czy wymienić ?
Moim zdaniem - nie, a "wypycha" ją dlatego, że masz źle założoną rurkę na EGR względem kolektora. Musisz popuścić dwa wkręty na EGR, przestawić rurkę i dopiero wszystko razem skręcić. Pamiętaj jednak, że jeśli uszczelka rurki przy EGR będzie w kiepskiej kondycji, to po takim zabiegu możesz nie uzyskać szczelności na tym połączeniu. Moja była w kiepskim stanie
Zwróć też uwagę na opis błędu P0404 w języku producenta samochodu - Open Position Performance. Ja bym wymontował i sprawdził, czy zawór jest w pozycji "zamknięty".
Zwróć też uwagę na opis błędu P0404 w języku producenta samochodu - Open Position Performance. Ja bym wymontował i sprawdził, czy zawór jest w pozycji "zamknięty".
Piotr
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Re: Zawór EGR - czyścić, zaślepić czy wymienić ?
Wykręciłem rurkę od egr-a czysta, troszkę osadu przy końcu rurki od strony kolektora było. Wnętrze zaworu wygląda jak na zdjęciu, niestety nie udało mi się wykręcić go, śruby nie chciały się odkręcać, a już i siły nie miałem z tym walczyć. Pewnie znów przejadę z 100 km i zapali check engine z P0404. Czy tu powinna być jakaś uszczelka, bo nie było. Czy to ta?
https://sklepjeep.redcart.pl/p/12338/24 ... ysler.html
https://sklepjeep.redcart.pl/p/12338/24 ... ysler.html
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.