Błąd P 2302
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
- Lokalizacja: Kalisz
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04
Błąd P 2302
Witam. Zaczęło się od tego ,że zaczął przebierać silnik. Wyskoczył P 440.442.456 oraz 302 . Znajomy mechanik stwierdził, że to cewka na 4 grze . Ściągnąłem kolektor ,zmieniłem cewkę na sąsiednią i odpaliłem silnik . Przebiera nadal . Przejechałem 10 km i zero błędów. A tu nagle gong i check. Numer błędu P 2302 . Co to jest czego szukać
Pozdrawiam
Adam
Pozdrawiam
Adam
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: Błąd P 2302
Skoro miałeś błąd o wypadającym zapłonie na drugim cylindrze, to czemu ruszałeś cewkę na czwartym cylindrze?
Błąd który teraz masz sugeruje że jest problem ze sterowaniem cewki. Sprawdź czy na tych cewkach które zamieniałeś wtyczki są dobrze wpięte, czy nie widać przetarć na kablach. jak niby będzie OK, to będziesz musiał przedzwaniać żyły pomiędzy cewkami a ECU.
Błąd który teraz masz sugeruje że jest problem ze sterowaniem cewki. Sprawdź czy na tych cewkach które zamieniałeś wtyczki są dobrze wpięte, czy nie widać przetarć na kablach. jak niby będzie OK, to będziesz musiał przedzwaniać żyły pomiędzy cewkami a ECU.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
- Lokalizacja: Kalisz
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04
Re: Błąd P 2302
Pomyłka. Pisałem z samochodu na telefonie. Błąd 304 dlatego czwarty gar . Przepraszam
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
- Lokalizacja: Kalisz
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04
Re: Błąd P 2302
Wykręciłem świece . Tragedia , pomierzyłem przerwy . Od 1,6 do 1,8 mm na 4 garze .Może temu właśnie nie palił . Z ciekawości zajrzałem do środka przez gniazdo świecy .
Teraz poszukam świec , wymiana i zobaczymy co dalej z P0304 .
Teraz poszukam świec , wymiana i zobaczymy co dalej z P0304 .
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Błąd P 2302
Słabo widać ale.... Świeca na nówke juz nie wygląda...
Poza tym.... Odstep elektrod mowi sam za siebie.... Także najprawdopodobniej nowymi świecami uleczysz auto
Poza tym.... Odstep elektrod mowi sam za siebie.... Także najprawdopodobniej nowymi świecami uleczysz auto
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
- Lokalizacja: Kalisz
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04
Re: Błąd P 2302
Cewka używana , a dalej lipa . Jest teraz błąd 2308 . Tłumaczenie jest takie "Kod diagnostyczny P2308 wskazuje, że występuje problem z obwodem wtórnym cewki zapłonowej C."
Pytanie , która to cewka C
Pytanie , która to cewka C
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: Błąd P 2302
Czytałeś co pisałem kilka dni temu? sprawdź wszystkie połączenia pomiędzy ECU a cewkami.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Błąd P 2302
Czy mi się tylko wydaje czy tak jest?
Obwód pierwotny cewki to ten od strony auta zasilany napięciem 12V
Obwód wtórny cewki to obwód wysokonapięciowy - czyli ten od strony świecy.
Obwody te nie są w żaden sposób połączone elektrycznie. To co je łączy to magnetyzm albo dokładniej mówiąc elektromagnetyzm.
A jeżeli się nie mylę to odesłałbym zakupione ustrojstwo jako wadliwe - do wymiany lub zwrotu kasiory.
Obwód pierwotny cewki to ten od strony auta zasilany napięciem 12V
Obwód wtórny cewki to obwód wysokonapięciowy - czyli ten od strony świecy.
Obwody te nie są w żaden sposób połączone elektrycznie. To co je łączy to magnetyzm albo dokładniej mówiąc elektromagnetyzm.
A jeżeli się nie mylę to odesłałbym zakupione ustrojstwo jako wadliwe - do wymiany lub zwrotu kasiory.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Błąd P 2302
Tak ogólnie ,to cewki mocno dostały w d.... Przy tak dużych szczelinach miedzy elektrodami....
Kod wyrażenie dotyczy obwodu wtórnego... Co prawda tak jak to ujął M. wtórny i pierwotny łączy magnetyzm /i masa\,ale ecu silnika dostaje jakąś tam informacje przez pierwotny o działaniu wtórnego... Czyli do sprawdzenia połączenie, te z kablami,to ze świecą ,świeca ,no i sama cewka
Kod wyrażenie dotyczy obwodu wtórnego... Co prawda tak jak to ujął M. wtórny i pierwotny łączy magnetyzm /i masa\,ale ecu silnika dostaje jakąś tam informacje przez pierwotny o działaniu wtórnego... Czyli do sprawdzenia połączenie, te z kablami,to ze świecą ,świeca ,no i sama cewka
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
- Lokalizacja: Kalisz
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04
Re: Błąd P 2302
OK. Autko jeździ . Rozbebeszyłem całą wiązkę od sterownika silnika , wtyczka C2 do każdego elementu . Ucieszyłem się , bo ta wiązka od strony kompa była rozbierana . Pewno coś tam się zwarło albo urwało . Nic z tego . Wszystko zawinąłem oplotem , poskładałem i odpaliłem . Paca pracowała równo , bez szarpania . Zrobiłem test drive , około 6 km i jest git . Tylko martwi mnie fakt , że nic nie znalazłem . Uszkodzenie może się powtórzyć .
Dzięki za pomoc .
Dzięki za pomoc .
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: Błąd P 2302
jak problem powróci, to już będziesz wiedział gdzie zacząć grzebać.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Re: Błąd P 2302
Prawdopodobnie brak styku na pinie kostki zasilającej ECU (warto psiknąć kontakt spray)
bydgoszcz
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
- Lokalizacja: Kalisz
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04
Re: Błąd P 2302
Wróciłem z wyjazdu . Błąd powrócił. Dwa razy czuć było osłabienie silnika . Ale przeszło. Może to faktycznie styki na kompie silnika
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: Błąd P 2302
Jak nie przeglądniesz porządnie wiązki oraz wtyczek pomiędzy ECU a cewkami, to problem będzie powracał. Sam się nie naprawi.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 lis 2017 09:00 pm
- Lokalizacja: Kalisz
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD `04
Re: Błąd P 2302
Wiązki przejrzałem , wywlokłem z auta całą wiązkę wtyku C2 . Elektrycznie sprawdzone i sprawne . Wtyki pryśnięte elektrokontaktem , tylko nie C2 . Jeszcze zajmę się samym wtykiem C2 . Jak pisałem , ktoś tam grzebał i urwał blokadę tej wtyczki a pozłacane piny wewnątrz nie są ustawione w jednej płaszczyźnie . Może to to . Sprawdzę ale nie mam na razie wolnego garażu .
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Błąd P 2302
Warto zwrócić uwagę ta to co mówi serwisówka.
W żadnym przypadku nie wolno stosować bezpośrednio żadnych próbników, wtykanych w piny wtyków ECU. Grozi to utratą pewnego kontaktu elektrycznego, skutkiem czego mogą być objawy np jak u Ciebie, a nawet spalenie ECU.
Do tych celów jest specjalne narzędzie, które nie narusza konstrukcji styków.
Jeśli u Ciebie jest jakoś krzywo, dziwnie, inaczej niż byś oczekiwał, może to wskazywać na brak kontaktu jaki być powinien, albo nawet na potencjalne zwarcia pinów jeśli są one we wtyczce luźne lub poprzemieszczane.
Niewykluczone jest, że konieczna może być wymiana wiązki silnika lub co najmniej wtyku z pinami - choć druga opcja jest ekonomicznie lżejsza, to jednak bardziej upierdliwa i rzeźbiarska.
W żadnym przypadku nie wolno stosować bezpośrednio żadnych próbników, wtykanych w piny wtyków ECU. Grozi to utratą pewnego kontaktu elektrycznego, skutkiem czego mogą być objawy np jak u Ciebie, a nawet spalenie ECU.
Do tych celów jest specjalne narzędzie, które nie narusza konstrukcji styków.
Jeśli u Ciebie jest jakoś krzywo, dziwnie, inaczej niż byś oczekiwał, może to wskazywać na brak kontaktu jaki być powinien, albo nawet na potencjalne zwarcia pinów jeśli są one we wtyczce luźne lub poprzemieszczane.
Niewykluczone jest, że konieczna może być wymiana wiązki silnika lub co najmniej wtyku z pinami - choć druga opcja jest ekonomicznie lżejsza, to jednak bardziej upierdliwa i rzeźbiarska.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.