Zużycie oleju 1l/1000km ???
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
- Dostał flaszek: 1
Zużycie oleju 1l/1000km ???
Witam,
jestem w trakcie poszukiwania Pacyficy i dziś rozmawiałem ze sprzedającym, który twierdzi, iż silnik bierze litr/1000km (tysiąc). Czy w związku z ww. silnik jest do remontu?
jestem w trakcie poszukiwania Pacyficy i dziś rozmawiałem ze sprzedającym, który twierdzi, iż silnik bierze litr/1000km (tysiąc). Czy w związku z ww. silnik jest do remontu?
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: zużycie oleju
Chyba cieknie z niego bo spalanie oleju litr na tysiąc to... Masakra... Chociaż... Z drugiej strony.... O okresowej wymianie ileju mozna zapomnieć
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
Ja bym taki samochód omijał szerokim łukiem. Chyba, że chcesz zainwestować w jego uszczelnienie, a być może nawet w remont silnika
Gdyby to było 1/10000, to ok. ale na 1000, to masakra
Gdyby to było 1/10000, to ok. ale na 1000, to masakra
Piotr
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 02 lip 2018 08:07 am
- Lokalizacja: Dobroszyce
- Samochód: Chrysler pacifica
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
Moja zre olej ale mam najechane
ponad 300 tyś km. Po prostu dolewam i tyle. Nie muszę wymieniać co 10000
ponad 300 tyś km. Po prostu dolewam i tyle. Nie muszę wymieniać co 10000
Była Mazda Xedos 2.3 Miller , T&C 96 3.8 , Grand voyager 2.8 crd. Jest Pacifica '04 3.5 AWD
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
300 tyś to juz tak dużo,ze usprawiedliwia taki pobór?☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
Przy takim podejściu to po 500 kkm można zmienić zasilanie z benzynowego na olejowe?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 02 lip 2018 08:07 am
- Lokalizacja: Dobroszyce
- Samochód: Chrysler pacifica
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
Nie sprawdzam co ile tylko dolewam bo zaraz się klawiatura odzywa. Auto kupiłem już zaniedbane i teraz muszę je wyprowadzić na prostą. Dobra rada nie kupujcie samochodu od kobiety
Była Mazda Xedos 2.3 Miller , T&C 96 3.8 , Grand voyager 2.8 crd. Jest Pacifica '04 3.5 AWD
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
Od kobity ,to powinno być... Chyba zadbane... raczej
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 02 lip 2018 08:07 am
- Lokalizacja: Dobroszyce
- Samochód: Chrysler pacifica
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
Raczej nie. Oleju było ledwo co, do tego czarny, świece nie wymienione chyba jeszcze oryginalne. Już trochę ogarnąłem. Czekają mnie uszczelniacze zaworowe dolot jest zaolejony, właśnie skończyłem myć przepustnice. Trochę szkoda tak zaniedbac samochód. Pozdrawiam.Robert
Była Mazda Xedos 2.3 Miller , T&C 96 3.8 , Grand voyager 2.8 crd. Jest Pacifica '04 3.5 AWD
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
No cóż... Jednemu wystarczy by jeździł,dla drugiegu musi być jeszcze ładny itd ☺
Grunt by chęci były i wytrwałości nie zabrakło w dążeniu do celu ☺
Grunt by chęci były i wytrwałości nie zabrakło w dążeniu do celu ☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
- Dostał flaszek: 1
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
mój ma 210 tys. - jestem w trakcie testowania, ale widzę, że chyba jednak wyjdzie z 1,5/1000. Po przejechaniu ok. 600 km zeszło z 1 cm na bagnecie. Zalany był Mobilem 1 10w40, teraz dam PetroCanada 10W30.
Napisz jaki jest szacunkowy koszt wymiany uszczelniaczy i prowadnic zaworowych?
Napisz jaki jest szacunkowy koszt wymiany uszczelniaczy i prowadnic zaworowych?
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
Dlaczego sądzicie,że trzeba wymienić prowadnice zaworowe i uszczelniacze???? ,że.... Coś to zmieni?
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
- Dostał flaszek: 1
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
W jednym z wątków na tym forum podnoszono, iż wymiana uszczelniaczy bez prowadnic mija się z celem. Cześć oleju dostaje się właśnie tędy do komory spalania, chyba, że się mylę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
A nie sądzisz że może lepiej zabrać się za diagnozę po kolei? Ot tak od rzeczy najprostszych kończąc gdzie trzeba?
Co powiesz by w pierwszej kolejności sprawdzić ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach?
Da to jakiś obraz stanu pierścieni i tulei cylindrowych i/lub szczelności zaworów. Ten co takie rzeczy robi postawi Ci diagnozę.
Pomijając kwestię wycieków zewnętrznych, oleju będzie ubywać z racji takiej a nie innej konstrukcji silników spalinowych.
Zatem jednym z miejsc gdzie olej będzie się przedostawał do komory spalania to styk tuleja cylindrowa/pierścień tłokowy. W Pacce-e razy 6
Drugim miejscem jest styk trzonek zaworowy/prowadnica. Tutaj ponadto masz uszczelniacz gumowy, a że stary to może z pewnością być w konsystencji zbliżonej do bakielitu. A sztywny materiał uszczelnia hipotetycznie.
Zanim będziesz cokolwiek kupować pod kątem wymiany wpierw zdiagnozuj.
Przebieg auta podany przez Ciebie niekoniecznie wskazuje na konieczność przeprowadzania remontu kapitalnego silnika. To nie czasy Warszawy 224 czy syreny sto-ileśtam czy nawet Bosto.
Nigdy nie próbowałem bawić się z zaworami bez zdejmowania głowicy. Na mój gust albo się nie da, albo jeśli się da to będzie ciężko.
A jak już zdejmiesz głowice OBIE!!! (pewnie trzeba będzie) to dasz je do obróbki (planowanie, obróbka gniazd zaworowych, obsługa prowadnic) pomierzycie prowadnice i okaże się co ma nadmierne luzy. Ci co robią obróbkę głowic dadzą sobie radę. A po wszystkim nowe uszczelki i montaż technologiczny z odpowiednią kolejnością dokręcania śrub i momentami. Jest na to stosowna procedura.
Co powiesz by w pierwszej kolejności sprawdzić ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach?
Da to jakiś obraz stanu pierścieni i tulei cylindrowych i/lub szczelności zaworów. Ten co takie rzeczy robi postawi Ci diagnozę.
Pomijając kwestię wycieków zewnętrznych, oleju będzie ubywać z racji takiej a nie innej konstrukcji silników spalinowych.
Zatem jednym z miejsc gdzie olej będzie się przedostawał do komory spalania to styk tuleja cylindrowa/pierścień tłokowy. W Pacce-e razy 6
Drugim miejscem jest styk trzonek zaworowy/prowadnica. Tutaj ponadto masz uszczelniacz gumowy, a że stary to może z pewnością być w konsystencji zbliżonej do bakielitu. A sztywny materiał uszczelnia hipotetycznie.
Zanim będziesz cokolwiek kupować pod kątem wymiany wpierw zdiagnozuj.
Przebieg auta podany przez Ciebie niekoniecznie wskazuje na konieczność przeprowadzania remontu kapitalnego silnika. To nie czasy Warszawy 224 czy syreny sto-ileśtam czy nawet Bosto.
Nigdy nie próbowałem bawić się z zaworami bez zdejmowania głowicy. Na mój gust albo się nie da, albo jeśli się da to będzie ciężko.
A jak już zdejmiesz głowice OBIE!!! (pewnie trzeba będzie) to dasz je do obróbki (planowanie, obróbka gniazd zaworowych, obsługa prowadnic) pomierzycie prowadnice i okaże się co ma nadmierne luzy. Ci co robią obróbkę głowic dadzą sobie radę. A po wszystkim nowe uszczelki i montaż technologiczny z odpowiednią kolejnością dokręcania śrub i momentami. Jest na to stosowna procedura.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
Tak łopatologicznie... Trzeba ustalic co jest zużyte,a nie zakładać ,że jak ubywa bardzo oleju,to uszczelniacze...
Uszczelniacze. Jako takie da sie zmienic w Pacy bez zdjeca głowic(jesli jest pewność,że to cos da to jest to do wykonania) i nie jest jakaś regułą by wymieniac odrazu z prowadnicami...raczej prowadnice wymienia się wraz z uszczelniaczami ☺
Uszczelniacze. Jako takie da sie zmienic w Pacy bez zdjeca głowic(jesli jest pewność,że to cos da to jest to do wykonania) i nie jest jakaś regułą by wymieniac odrazu z prowadnicami...raczej prowadnice wymienia się wraz z uszczelniaczami ☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
- Dostał flaszek: 1
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
Wycieków nie mam, więc korzystając z rady oddam auto na pomiar ciśnienia. Czy trzeba zdejmować kolektor?
Czy błąd P0420 (katalizator) może mieć jakiś wpływ?
Czy błąd P0420 (katalizator) może mieć jakiś wpływ?
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
Pomiar cisnienia i próba olejowa ,to trzeba dostac sie do świec,a co za tym idzie ... Kolektor trzeba ściągać....
Widać może że po odpaleniu bardziej dymi na niebiesko niz później? Czy im wiecej obrotów tym wiecej dymienia?
Katalizator i jego wydolnosc nie ma nic do tego
Widać może że po odpaleniu bardziej dymi na niebiesko niz później? Czy im wiecej obrotów tym wiecej dymienia?
Katalizator i jego wydolnosc nie ma nic do tego
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 9
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
dymienie a odparowanie to nie to samo nie uciekaj od tego auta jeśli dobrze wygląda , jeśli rzeczywiście tyle traci oleju i ma przejechane ponad 200000 km nie ma wycieków to góra do roboty , a co do dołu to obowiązkowo do sprawdzenia ,silnik do remontu i tu pomiary już nic nie dadzą na pewno nie będzie lepiej a gorzej na pewno ,negocjuj cenę i zrób remont i nie będziesz miał niespodzianek , jeden z kolegów mnie nie posłuchał przykład z 300m taka sama sytuacja , zrobił tylko górę i po wyjezdzie z warsztatu odezwały się panewki , teraz czeka jak odkupię autko bo nie będzie naprawiał kasa poszła sie rypać , a za tą cenę zrobił bym mu cały remont , tak nie ma lepszego wariantu aby mieć spokój
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
- Dostał flaszek: 1
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
nie zamierzam uciekać, gdyż już je kupiłem. Silnik pracuje cicho i równo, jest suchy (podobnie jak PTU i mosty), a u większości Pacek, jakie oglądałem, olej rzygał z każdej szpary, maglownicy nie wyłączając.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
Ja obstawiam dół... Nie górę...
No chyba..... Że nie ma 200 tys najechane tylko 400... Co nie powinno dziwić..
Przy takim zużyciu jest dosyc wyrazny niebieski dym... Gdy po długim postoju odpalasz i zaraz potem jest pełno dymu.... Którego jest nastepnie coraz mniej to jest w miare pewne ,że uszczelniacze... Gdy zaczyna dymic powiedzmy pół min po włączeniu ,a ilosc dymu bardzo rosnie wraz z obrotami i temperaturą silnika to też i pierścienie nie spełniają swojej roli....
Oczywiscie ważne jest ,by rozpoznac ,czy to para, czy dym z oleju i... Okres zimowy nie sprzyja szybkiej i trafnej diagnozie...(oczywiscie taka metoda obserwacyjna nie daje stu procentowej pewnosci czym należy się zająć)
Tak czy inaczej to remont,ale z głową -no chyba ,że masz kasy,wtedy można isc odrazu na całość i... Wszystko za jednym podejsciem zweryfikować.
No chyba..... Że nie ma 200 tys najechane tylko 400... Co nie powinno dziwić..
Przy takim zużyciu jest dosyc wyrazny niebieski dym... Gdy po długim postoju odpalasz i zaraz potem jest pełno dymu.... Którego jest nastepnie coraz mniej to jest w miare pewne ,że uszczelniacze... Gdy zaczyna dymic powiedzmy pół min po włączeniu ,a ilosc dymu bardzo rosnie wraz z obrotami i temperaturą silnika to też i pierścienie nie spełniają swojej roli....
Oczywiscie ważne jest ,by rozpoznac ,czy to para, czy dym z oleju i... Okres zimowy nie sprzyja szybkiej i trafnej diagnozie...(oczywiscie taka metoda obserwacyjna nie daje stu procentowej pewnosci czym należy się zająć)
Tak czy inaczej to remont,ale z głową -no chyba ,że masz kasy,wtedy można isc odrazu na całość i... Wszystko za jednym podejsciem zweryfikować.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
- Dostał flaszek: 1
Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???
a remont 3,5 ile może wynieść?
wili pisze: ↑09 sty 2019 07:37 pmdymienie a odparowanie to nie to samo nie uciekaj od tego auta jeśli dobrze wygląda , jeśli rzeczywiście tyle traci oleju i ma przejechane ponad 200000 km nie ma wycieków to góra do roboty , a co do dołu to obowiązkowo do sprawdzenia ,silnik do remontu i tu pomiary już nic nie dadzą na pewno nie będzie lepiej a gorzej na pewno ,negocjuj cenę i zrób remont i nie będziesz miał niespodzianek , jeden z kolegów mnie nie posłuchał przykład z 300m taka sama sytuacja , zrobił tylko górę i po wyjezdzie z warsztatu odezwały się panewki , teraz czeka jak odkupię autko bo nie będzie naprawiał kasa poszła sie rypać , a za tą cenę zrobił bym mu cały remont , tak nie ma lepszego wariantu aby mieć spokój