Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Sprawy związane tylko z problemami pracy na benzynie / pompy paliwa baki itp
Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 05 sty 2018 05:31 am

Ja mam przed sobą demontaż baku ,ponieważ można powiedzieć że paliwo pompa ciągnie tylko z lewej połówki a prawa pełna.... Tylko że jakby jej nie było.
Bardziej skłaniam się ku wyjęciu baku i nawet było by to proste gdyby nie odczepianie jeszcze wału... i ciężar 40 parę litrów paliwa.
Uważam ,że skoro jest tam nawet zaznaczone miejsce gdzie otwory powinny byc ,to czemu by ich nie zrobic? Co innego gdyby na czuja ciąć...
Parę fotek napewno by się przydało 😀
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: M. » 05 sty 2018 10:16 am

głodźillaryki pisze:
05 sty 2018 05:31 am
Ja mam przed sobą demontaż baku ,ponieważ można powiedzieć że paliwo pompa ciągnie tylko z lewej połówki a prawa pełna.... Tylko że jakby jej nie było....
A nie masz przypadkiem należnej akcji serwisowej w zakresie wymiany pompy paliwa?
Może nie musisz sobie rąk brudzić.

viewtopic.php?f=8&t=6608
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 05 sty 2018 05:57 pm

A właśnie... Zupełnie Zapomniałem ,że miałem to sprawdzic😉
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Łysy » 07 sty 2018 03:54 pm

mpspycha pisze:
04 sty 2018 09:01 pm

Łysy
to nie była krytyka, tylko alternatywne rozwiązanie o podobnej ścieżce działania
i jak pisałem w opisie nie do końca mnie przekonujące ;)

Spoko.
Nic mnie nie rusza.
A odnośnie braku przekonania to można zapytać inaczej:
- jeśli w innym aucie będą fabryczne otwory do pompy zamaskowane zaślepkami to je odkręcisz czy też będziesz wyciągał zbiornik?
:D :D :D
Załączniki
100_4927.JPG
100_4929.JPG
I teraz mam dojście kiedy tylko zechcę i w miejscu które mi pasuje a nie tylko kanał bądź podnośnik.<br />Mam nadzieję że nigdy więcej tam nie zajrzę, i jeśli tak się stanie to i tak jestem kilka stów do przodu i sporo czasu.<br />A jeśli jednak trzeba będzie?<br />Ale każdy robi jak uważa.<br />Pozdro
I teraz mam dojście kiedy tylko zechcę i w miejscu które mi pasuje a nie tylko kanał bądź podnośnik.
Mam nadzieję że nigdy więcej tam nie zajrzę, i jeśli tak się stanie to i tak jestem kilka stów do przodu i sporo czasu.
A jeśli jednak trzeba będzie?
Ale każdy robi jak uważa.
Pozdro
The End

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 07 sty 2018 05:10 pm

Problem tylko w tym ,że mamy tylko dostep do ... Połówki baku.
W większości aut nic wiecej nie trzeba ,ale w Pacifice to nie zawsze załatwi sprawę... Tak czy inaczej... Napewno lepiej wiedzieć że.... Dziura jest ,albo wiadomo chociaż gdzie ją zrobić by dostac się do pompy
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Łysy » 11 sty 2018 04:39 pm

głodźillaryki pisze:
07 sty 2018 05:10 pm
Problem tylko w tym ,że mamy tylko dostep do ... Połówki baku.
W większości aut nic wiecej nie trzeba ,ale w Pacifice to nie zawsze załatwi sprawę... Tak czy inaczej... Napewno lepiej wiedzieć że.... Dziura jest ,albo wiadomo chociaż gdzie ją zrobić by dostac się do pompy

Spoko. Podłoga po obydwu stronach auta wygląda dokładnie tak samo i po obydwu stronach zrobiłem dojścia do pomp.
Każdy robi tak jak uważa. Ale jeśli da się coś rozsądnie ułatwić a tym samym zrobić dużo taniej to można z tego skorzystać.
The End

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 11 sty 2018 06:15 pm

Dojście do obydwu połówek?
To prawie załatwia sprawę...
Swoją drogą... Tyle temat wałkowany i jak widać nie wszystko zostało odkryte...i powiedziane 😀
Sam swoją Pace niemal doszczętnie rozebrałem ale wykładziny akurat tam nie ruszalem😕 i teraz jak będzie ciepło najpierw spróbuję naprawy bez odczepiania zbiornika😀
Akcja serwisowa mojej Pacy nie obejmuje więc nie ma wyjscia....
U mnie dodatkowo jest problem z odpowietrzeniem zbiornika ,ale może da się co sięgnąć przez te otwory...które są lub będą....(można by tez odpowietrzanie zrobic inaczej w najgorszym i najbardziej inwazyjnym wypadku ..bez wyjęcia baku).😉
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Łysy » 18 sty 2018 05:38 pm

głodźillaryki pisze:
11 sty 2018 06:15 pm
Dojście do obydwu połówek?
Strona pasażera = zdjęcia numer 1 i 3
Strona kierowcy = zdjęcie numer 2
The End

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 18 sty 2018 06:24 pm

No i super😀
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 21 lip 2018 08:49 am

Wziąłem sie wrescie za baczysko w mojej Pacy....
W 100%polecam sposób "łysego"
Na temat jak to wszystko działa krąży wiele nieprawdziwych teorii.... Po skonczonej robocie i testach opisze dokładnie co i jak....
Teraz pytanie na ktore mam nadzieje ktos mi odpowie.
Jakie jest prawidłowe cisnienie paliwa?
3bar??
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 21 lip 2018 03:32 pm

Po zbadaniu ustrojstwa wychodzi ...
Otwarcie zaworu regulatora cisnienia 4bar.
Cisnienie pompy prawie.... 4 bar co uniemożliwia przelew z połówki baku gdzie nie ma pompy.... Pytanie co jest walniete.... Pompa czy zawór.... 😕zawór chyba mało prawdopodobne żeby sie popsuł Tak by sie na wiekszym ciśnieniu otwierał😕
Pompa natomiast.... Jaką ew. Kupić? Przydał by sie zamiennik...sama pompa a nie całość z plywakiem itd...😕
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 30 lip 2018 04:21 pm

Więc dla potomnosci sprawa tankowania...itp wygląda tak:
1-na jakiej zasadzie to działa.
Tankujemy do lewej połówki baku w której jest pompa i pływak.
(Jest tylko jedna)
Gdy mamy lewą pełną przelewa się grawitacyjnie do prawej aż do pełnośći.
Po prawej stronie mamy regulator ciśnienia (4bar) pływak,odpowietrzanie baku do korka ,do odsysania oparów paliwa,oraz wyjscie na wtryski.
Teraz działanie przelewu:
Pompa tłoczy na prawą stronę z naddatkiem cisnienia i samego paliwa powodując stałą prace regulatora,czyli że jest w jakimś stopniu otwarty i puszcza naddatek paliwa utrzymujac cisnienie (okolo 4 bar)
Paliwo jednak /i tu jest wazne\nie trafia do prawej polówki tylko jest pompowane tam gdzie pompa ,przy okazji zasysając paliwo z prawej połowy... Działa to cos na zasadzie ...na przykład pistoletu lakierniczego...
Przyjmujac, że powietrze przechodzące przez niego ,to benzyna z regulatora, a to co w pojemniku na lakier to benzyna z prawej połowy...
Rozwiązanie niesamowicie proste 😔
2-czemu odbija pistolet,nie można zatankowac i nagle z połowy na zero opada wskaznik paliwa.
Żeby sie paliwo nie cofało ... jest do tego zaworek przy wejsciu do baku
Czemu odbija i trzeba cudować z tankowaniem?
Pełna prawa połówka baku...
Jest tam zawór który jest w tej sytuacji zamknięty by silnik zamiast par paliwa nie zaczął ciągnąć podcisnieniem paliwa .
Opadanie nagłe wskaznika to jeszcze odrobine,czasami działający przelew...
Wskaznik pokazuje stan po lewej stronie,gdy przelew szwankuje mamy pełny bak po prawej ,ale nie można tego paliwa wykorzystać i nie można normalnie tankowac.
3-jak to naprawic?
Ustalic co jest niewydolne pompa ,czy regulator,moze cos się rozpieło...
Pompa może nie dac rady otworzyć regulatora. Cisnienie za nim może byc idealne ,ale zero przelewu z jednej na drugą strone.
4-uwagi koncowe.
Pompa jest identyczna jak w suzuki vitara 1.9.
Regulator... W Polsce dostac będzie niesamowicie trudno- ja swój troche stuningowałem-pomogło.
Wydatek pompy wedlug katalogu jest mi nieznany.
Kupno używki to 50/50
Ze kasa będzie w błoto ,wiec juz lepiej kupic cały moduł pompy... Lub tak jak ja, samą pompe. Jest to dostępne....ale elementu na prawą stronę nie znalazłem...

Jakie wrażenia z tankowania?
Wkładamy pistolet i lejemy na max do pełna .... Niby powinna to być normalka,ale nie w Pacifice😀
No.to tyle. ... W skrócie... Oczywiscie😀😀😀😀😀
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Carl » 30 lip 2018 08:23 pm

Dzięki serdeczne za próbę opisu działania systemu paliwowego w zbiorniku PACy :light: Wiem, że "usilnie starasz się pisać po prawnie". Ja zapewniam, że staram się czytać ze zrozumieniem, ale przy trzeciej próbie poległem i aby wstać, muszę po prosić o doprecyzowanie.
głodźillaryki pisze:
30 lip 2018 04:21 pm
działanie przelewu:
Pompa tłoczy na prawą stronę z naddatkiem cisnienia i samego paliwa powodując stałą prace regulatora,czyli że jest w jakimś stopniu otwarty i puszcza naddatek paliwa utrzymujac cisnienie (okolo 4 bar)
Paliwo jednak (...) nie trafia do prawej polówki tylko jest pompowane tam gdzie pompa ,przy okazji zasysając paliwo z prawej połowy...
Z powyższego wynika, że pompa (znajdująca się w lewej połowie i zasysająca paliwo z lewej połowy) tłoczy do prawej połowy, ale paliwo trafia do lewej połowy (skoro nie do prawej). Czy tak to należy rozumieć?

Po piątym czytaniu, tego co napisałeś i tego co ja (powyżej) napisałem stwierdziłem, że może to jest tak:
- pompa zasysa paliwo z lewej połowy i kieruje go do regulatora, który zapewnia utrzymanie stałego ciśnienia w magistrali zasilającej wtryskiwacze,
- nadmiar paliwa nie przelewa się do prawej połowy zbiornika, w której jest regulator, tylko wraca do lewej połowy,
- paliwo przepływające do lewej połowy zasysa paliwo z prawej połowy (tak jak powietrze w pistolecie lakierniczym zasysa lakier).

Wróćmy jednak do powodu braku możliwości nalania paliwa.
głodźillaryki pisze:
30 lip 2018 04:21 pm
Tankujemy do lewej połówki baku w której jest pompa i pływak.
(...)
Żeby sie paliwo nie cofało ... jest do tego zaworek przy wejsciu do baku
Czemu odbija i trzeba cudować z tankowaniem?
Pełna prawa połówka baku...
Jest tam zawór który jest w tej sytuacji zamknięty by silnik zamiast par paliwa nie zaczął ciągnąć podcisnieniem paliwa .
Czy pisząc "zaworek przy wejsciu do baku" miałes na myśli ten zawór, o którym pisał ewanl?
viewtopic.php?f=8&t=1044&p=48417#p48417

Zapytam może tak: który zawór jest zamknięty?
Ideę zabezpieczenia by silnik zamiast par paliwa nie zaczął ciągnąć paliwa (jak mniemam chodzi tu o EVAP) mogę sobie wyobrazić, ale dlaczego zamknięcie tego zaworu powoduje brak możliwości nalania paliwa do lewej połowy zbiornika? Dlaczego nie da się nalać paliwa do lewej połowy, skoro z wlewu właśnie tam ono trafia, bez pośrednictwa żadnych urządzeń elektrycznych, a na jego drodze jest tylko zawór, o którym pisał ewanl?

poległem... i nawet po piątym czytaniu nie wiem OCB :/
Piotr

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 31 lip 2018 05:44 am

Rozumiem ,że nie wszystko moze być zrozumiałe,ponieważ sam to zauwazyłem ,ale było za późno na edycję😉
Z pompą chodziło o to, że znajduje się w lewej połowie...tłoczy na prawą stronę,ale naddatek paliwa wraca spowrotem porywając ze sobą przy okazji paliwo znajdujące sie po prawej stronie.
Dlaczego nie można nalać paliwa? Bo nie ma odpowietrzania. Tylko i aż tyle. Nie można nalac chociażby dla tego ,że lewa połowa nie jest odpowietrzana... Co prawda wężyk odpowietrzania w lewej jest ,ale idzie to wszystko na prawą i tam jest to wszystko wspólne z evap i odpowietrzeniem przy wlewie
Po prawej stronie z wyjcia baku na evap i odpowietrzanie jest zawór który jest zamknięty w przypadku gdy jest pełny bak.
Żeby doszło do przelewu grawitacyjnego.. Musi byc absolutnie pełno w którejś połowie.
Gdyby było pełno w prawej a odsysanie par paliwa by działało .to zaciągneło by paliwo .
Co do zaworku przed bakiem... Tak właśnie o tym mowa co w linku.
Skutecznie zabezpiecza on przed cofnieciem paliwa i fontanną wczasie tankowania gdy mamy brak odpowietrzania.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Carl » 31 lip 2018 09:12 am

OK. Dziękuję. Prawie wszystko zrozumiałem. A "prawie", to dlatego, że musiałbym wziąć w łapy jeszcze te zaworki z prawej połowy, aby zrozumieć "wszystko". Ale spox, to co napisałeś wystarcza do tego, aby coś napisać od siebie. Otóż po przeczytaniu (i zrozumieniu), mam następujące pomysły dla tych, którym układ nie przepompowuje paliwa z prawej do lewej połowy:

1. Najprostszy (ale z koniecznością powtarzania przed każdym tankowaniem) - zrobić na placu kilka kółek w prawo z maksymalnie dużą prędkością. Wtedy trochę paliwa przeleje się pod wpływem działania siły odśrodkowej do lewej połowy zbiornika, co powinno spowodować otwarcie zaworu do odpowietrzania zbiornika i będzie się dało zatankować. Wadą jest oczywiście ograniczenie pojemności zbiornika do ca 50%.

2. Druciarski (nieekologiczny ale najtańszy i trwały) - dorobić dodatkowe odpowietrzenie w lewej połowie zbiornika.

3. Najlepszy - wymienić pompę paliwa. Trzeba założyć taką, która da ciśnienie powyżej otwarcia zaworu regulatora (58 Psi). Przed wymianą warto sprawdzić napięcie zasilania pompy - powinno być min. 12,5 V. Jeśli będzie mniej, to szukać powodu i usunąć usterkę.

Na koniec mam jeszcze dwa pytania do głodźillaryki:
1. Na czym polegał Twój "tuning" regulatora? Czy zrobiłeś z nim coś, aby przelew otwierał się poniżej ciśnienia 4 bar? Jeśli tak, to co i jakie masz teraz ciśnienie w układzie zasilania paliwem.
2. Czy możesz podać więcej info na temat pompy, którą zastosowałeś? Jakiś link, oznaczenia? Suzuki Vitara 1.9, to samochody produkowane od 1988 r. do dzisiaj (włączając w to również "Grandy"). Czy wszystkie mają takie same pompy paliwowe? Silniki 1.9, to diesle. Czy pompa od diesla radzi sobie równie dobrze w benie? Nie pytam jak długo, bo tego pewnie jeszcze nie wiesz ;)

edit
Modyfikacja pomysłu nr 2 na mniej druciarskie :8
Jeśli zawór zamykający odpowietrzenie zbiornika znajduje się w miejscu ozn. 2, a w obszarze ozn. 1 jest odpowietrzenie bez żadnego zaworu (czego nie wiem, ponieważ nie miałem tego w rękach, a opis kolegi głodźillaryki nie pozwala mi na ustalenie tego), to w miejscu ozn. 2 wystarczającym powinno być zrobienie bypassa :light:
zbiornik-paliwa-pacifica.jpg
Piotr

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 31 lip 2018 03:20 pm

Parę kółek może nie pomóc w przelaniu ,bo dziura do przelewu dosc mała... No i ten brak odpowietrzenia tez w przelaniu nie pomoże... Zaworek zamykający odpowietrzenie jest też w lewej połowie. Działa To na zasadzie pływaka. Paliwo podnosi i zamyka.
Cisnienie mam około 4bar .powiekszyłem nieco okienka w regulatorze ,bo marnie działał, tzn. przy wiekszym cisnieniu.
Wyjasnie ,że cisnienie było i tak 4 bar bo pompa wiecej nie dawała.
Pompe wstawiłem inna. Ta co powinna być jak juz wspomnialem jest montowana w Vitarze ,ale nie we wszystkich.. link. Itp pózniej będzie.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 31 lip 2018 06:02 pm

Tu przykładowy link... http://www.pompa-paliwa.pl/mobile/pl/p/ ... 71218/3133. Bywa ,że jest o stówę droższa i ... że jest napisane iż pasuje do Pacificy.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Carl » 31 lip 2018 06:31 pm

Flacha poszła.
A tak przy okazji, to zapewne wiesz, że pompy MTM nie mają dobrych opinii :S Wiemy jednak z jakiego samochodu pasuje, więc zawsze można kupić jakiś (np. włoski) zamiennik :light:
Piotr

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 31 lip 2018 07:00 pm

Szczerze.... To nie mam pojęcia o jakosci pomp 😀
Może te o stówke droższe są lepsze😀
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Edward
Posty: 9
Rejestracja: 16 lis 2018 09:14 pm
Lokalizacja: LUBLIN
Samochód: Chrysler Pacifica

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Edward » 03 lut 2019 05:53 pm

kolego głodźillaryki czy auto po naprawie nadal działa bez zarzutu. Pytam gdyż biorę się za swoje i zastanawiam się czy wymiana modułu pompy wystarczy. Wymieniłem filtr oparów paliwa myśląc że to jego sprawka ale niestety ten był dobry. Szczęście, że kupiłem używkę za 150 zł a nie nowy za 900 zł. Czy poza wymianą modułu pompy trzeba robić jakieś zmiany w oprogramowaniu?

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 03 lut 2019 06:53 pm

Juz odpowiadam☺
A więc tak..
Oprogramowanie jakiekolwiek u czegokolwiek nie ma tu nic do rzeczy... Mało tego... Nie mam nawet pojęcia o co w tym może chodzić i jak działać😄😄😄(to jakaś powtarzana bzdura która stała się prawdą😄)
Auto nadal tankuje tak jak to powinno być... Wszystko działa ok.
Z tzw. Modułem pompy sprawa jest trochę skomplikowana.
Jesli pompa niedomaga,to wymiana pomoże.
Jesli regulator w drugiej połowie baku to jest problem... Z dostępnością jakiegokolwiek zamiennika,nówki,czegokolwiek...
Przed kupnem czegoś, trzeba ustalic co padło i czy sie węże nie rozłączyły.
Oczywiscie najprawdopodobniej będzie to pompa.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Edward
Posty: 9
Rejestracja: 16 lis 2018 09:14 pm
Lokalizacja: LUBLIN
Samochód: Chrysler Pacifica

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Edward » 04 lut 2019 07:45 am

Dzięki wielkie za odpowiedź :)

Jacenty
Posty: 52
Rejestracja: 29 cze 2019 06:01 pm
Lokalizacja: Mikołajki
Samochód: Chrysler Pacifica 3,8
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 3

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Jacenty » 26 lip 2020 11:18 am

Koledzy idąc rozumowaniem na skróty, zastanawiam się czy nie dałoby się w wersji FWD połączyć dwóch połówek zbiornika, w dolnej jego części za pomocą szczelnie zamontowanych króćców oraz kawałka gumowego węża?

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 26 lip 2020 07:18 pm

Pewnie by się dało, efekt jakiś też by dało,choć wyrównanie poziomów w ten sposób nie było by szybkie...ale po co eksperymentowac?
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Jacenty
Posty: 52
Rejestracja: 29 cze 2019 06:01 pm
Lokalizacja: Mikołajki
Samochód: Chrysler Pacifica 3,8
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 3

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: Jacenty » 27 lip 2020 11:00 pm

Tak tylko zapytałem ponieważ od jakiegoś czasu zastanawiam się co zrobić by stojący za mną na stacji benzynowej nie myśleli, że tankuję za tysiąca.😃😃

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?

Post autor: głodźillaryki » 28 lip 2020 03:17 pm

Wiem jak to jest (było)
😁 😁 😁 😁 😁
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: UKŁAD PALIWOWY :.”