Czujniki parkowania - awarie, typy, rozmieszczenie
Mam dość ważne pytanie odświeżając jednocześnie temat. Jako że w mojej P nie ma czujników, a bardzo chciałbym żeby były, zrobiłem mały reserch. Myslicie, że te będą pasować: http://allegro.pl/chrysler-sebring-07-0 ... 51875.html
bo porównując z rysunkiem technicznym systemu czujników cofania mozna odnieść wrażenie, że są bardzo podobne. Jak sądzicie?
bo porównując z rysunkiem technicznym systemu czujników cofania mozna odnieść wrażenie, że są bardzo podobne. Jak sądzicie?
marekhans, nie wiem czy jest sens wydawać tyle kasy ale to rzecz gustu kostek nie widzę widzę mniemam że i tak będziesz normalnie tak jak każde inne podłączał więc czy jest sens ja osobiście zakupiłem valeo założyłem w miejsce przewidziane w oryginale i hulają radio wycisza więc po co marnować kasę lepiej na browarek przeznaczyć .
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
szaleństwo kupować czujniki cofania za 600 zl bez wyświetlacza,żeby tylko mieć nie oryginalny oryginał nie będa pasowały w oryginalne miejsca gdyz są pod katem 90,w pacce muszą byc proste (jak voyager) jutro pogadamy...
[ Dodano: Pon Lis 21, 2011 22:33 ]
radia też nie ścisza...Takie jest moje zdanie
[ Dodano: Pon Lis 21, 2011 22:36 ]
widlak,podzielam zdanie:)
[ Dodano: Pon Lis 21, 2011 22:33 ]
radia też nie ścisza...Takie jest moje zdanie
[ Dodano: Pon Lis 21, 2011 22:36 ]
widlak,podzielam zdanie:)
Gas-guzzler
Te 600pln to jeszcze nie było szaleństwo... Gotów byłem zakupić oryginalny sprzęt ze strony mopar'a za 315$ plus przesyłka No więc może w kwestii wyjaśnienia dlaczego:
1.ori pasuje idealnie w miejsca przewidziane
2.ma pasującą wtyczkę na wejściu wiązki czujników do auta
3.nie będzie problemu z podłączeniem modułu i wskaźnika led, bo do wszystkiego są fabrycznie przewidziane miejsca
4.włączanie i dezaktywacja czujników z komputera pokładowego - chocby w przypadku holowania przyczepy
5.wyciszanie radyjka
Minusy:
1.cena...
2.nie wiem czy się uda sprowadzić bezpośrednio ze stronki mopar'a, a na pozostałych jest jeszcze drożej...
3.trzeba rezać zderzak albo kupić używkę z otworami, ale to przy każdej opcji.
4.prawdopodobna aktywacja opcji "parking assist" w komputerze po montaż => trzeba mieć do tego sprzęt i to konkretny.
Moja Paca jest dość uboga jeśli chodzi o życioułatwiacze dlatego chcę kilka opcji dołożyć - halogeny, power liftgate, parktronik, dvd i dupopodgrzewacz Wszystko chcę zrobić sensownie ale nie od razu. Dlatego dla mnie punktem wyjścia były części ori bo te przy mniejszej wiedzy można pokusić się o zamontowanie samemu. Przypuszczam też (luki009 się zgadza), że w moim toruingu większość złączy/kostek miałbym przygotowanych. Byłoby to spore ułatwienie. Dlatego też rozglądałem się za takimi częściami. Pewnie większość powie, że szkoda trochę wydatku na taki opcje, ale ja lubię różne rzeczy psuć A na zakup Pacy w pełnym wypasie w tym roczniku nie było mnie stać. Teraz przy relatywnie niewielkich nakładach rozłożonych w czasie można pokombinować i dołożyć. Ale bedzie ubaw.
luki009 mówił, że można spokojnie standardowy zestaw zintegrować z radiem. Niestety to już wykracza poza moje skromne możliwości elektryczne, a grzebanko to super sprawa )) A więc, jeśli ktoś ma jakiś konkretny pomysł na czujniki to zapraszam.
1.ori pasuje idealnie w miejsca przewidziane
2.ma pasującą wtyczkę na wejściu wiązki czujników do auta
3.nie będzie problemu z podłączeniem modułu i wskaźnika led, bo do wszystkiego są fabrycznie przewidziane miejsca
4.włączanie i dezaktywacja czujników z komputera pokładowego - chocby w przypadku holowania przyczepy
5.wyciszanie radyjka
Minusy:
1.cena...
2.nie wiem czy się uda sprowadzić bezpośrednio ze stronki mopar'a, a na pozostałych jest jeszcze drożej...
3.trzeba rezać zderzak albo kupić używkę z otworami, ale to przy każdej opcji.
4.prawdopodobna aktywacja opcji "parking assist" w komputerze po montaż => trzeba mieć do tego sprzęt i to konkretny.
Moja Paca jest dość uboga jeśli chodzi o życioułatwiacze dlatego chcę kilka opcji dołożyć - halogeny, power liftgate, parktronik, dvd i dupopodgrzewacz Wszystko chcę zrobić sensownie ale nie od razu. Dlatego dla mnie punktem wyjścia były części ori bo te przy mniejszej wiedzy można pokusić się o zamontowanie samemu. Przypuszczam też (luki009 się zgadza), że w moim toruingu większość złączy/kostek miałbym przygotowanych. Byłoby to spore ułatwienie. Dlatego też rozglądałem się za takimi częściami. Pewnie większość powie, że szkoda trochę wydatku na taki opcje, ale ja lubię różne rzeczy psuć A na zakup Pacy w pełnym wypasie w tym roczniku nie było mnie stać. Teraz przy relatywnie niewielkich nakładach rozłożonych w czasie można pokombinować i dołożyć. Ale bedzie ubaw.
luki009 mówił, że można spokojnie standardowy zestaw zintegrować z radiem. Niestety to już wykracza poza moje skromne możliwości elektryczne, a grzebanko to super sprawa )) A więc, jeśli ktoś ma jakiś konkretny pomysł na czujniki to zapraszam.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
marekhans,
Nie wiem jak będzie z elektroniką ale z racji wjechania w mój zderzak przez innego młodego drivera wymieniałem okładzinę, gzie mam oryginalne czujniki.
Jeśli będziesz stosował oryginalne czujniki to warto byś wiedział, że otwory są nie okrągłe a owalne. W jedną stroną 28mm w druga 33mm. Do tego tulejki pośrednie które kompensują kąt nachylenia płaszczyzny zderzaka tak żeby czujniki patrzyły poziomo posiadają płetwy więc otwory wymagają dodatkowego opracowania, żeby wszystko pasowało. Jeśli pójdziesz tą drogą to czeka cię trochę piłowania i do tego precyzyjnego.
Co do elektryki bie będę się wypowiadał bo nie miałem potrzeby grzebać.
Nie wiem jak będzie z elektroniką ale z racji wjechania w mój zderzak przez innego młodego drivera wymieniałem okładzinę, gzie mam oryginalne czujniki.
Jeśli będziesz stosował oryginalne czujniki to warto byś wiedział, że otwory są nie okrągłe a owalne. W jedną stroną 28mm w druga 33mm. Do tego tulejki pośrednie które kompensują kąt nachylenia płaszczyzny zderzaka tak żeby czujniki patrzyły poziomo posiadają płetwy więc otwory wymagają dodatkowego opracowania, żeby wszystko pasowało. Jeśli pójdziesz tą drogą to czeka cię trochę piłowania i do tego precyzyjnego.
Co do elektryki bie będę się wypowiadał bo nie miałem potrzeby grzebać.
marekhans, ja założyłem te w oryginalnych miejscach i kłopotu z montażem nie miałem
czujniki
co do wyciszenia to w radyjku jest w kostce już o niej wiele razy piasano na forum pin chyba 15 który jest pusty i wystarczy do niego podciągnąć kabel i po problemie wycisza się
co do funkcji wyłączania z kompa to tej funkcji raczej w twojej pacce nie ma poza tym czujniki uczysz tak żeby pamiętały o haku.
Te do których załączyłeś link są bez wyświetlacza natomiast te ze stron mopara też są dokładane jako dodatkowe czyli tak jak każde inne zakupione u nas więc jaki sens jest ich kupna nie wiem.
Co ważne niby piszą że do malowania one się nie nadają ale to nie prawda ja swoje pomalowałem i działają normalnie to samo zrobiłem teściowi i też dział a powiem ci że on jest pedantyczny i u niego musi wszystko działać jak należy.
Możesz dokupić do zestawu jeszcze to wyświetlacz
i zamontować w miejsce oryginału.
czujniki
co do wyciszenia to w radyjku jest w kostce już o niej wiele razy piasano na forum pin chyba 15 który jest pusty i wystarczy do niego podciągnąć kabel i po problemie wycisza się
co do funkcji wyłączania z kompa to tej funkcji raczej w twojej pacce nie ma poza tym czujniki uczysz tak żeby pamiętały o haku.
Te do których załączyłeś link są bez wyświetlacza natomiast te ze stron mopara też są dokładane jako dodatkowe czyli tak jak każde inne zakupione u nas więc jaki sens jest ich kupna nie wiem.
Co ważne niby piszą że do malowania one się nie nadają ale to nie prawda ja swoje pomalowałem i działają normalnie to samo zrobiłem teściowi i też dział a powiem ci że on jest pedantyczny i u niego musi wszystko działać jak należy.
Możesz dokupić do zestawu jeszcze to wyświetlacz
i zamontować w miejsce oryginału.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
No faktycznie racje chyba będę zmuszony przyznać. Znalazłem rysunek techniczny fabrycznych czujników i generalnie chyba będzie lipa... Cena za komplet to jednak 877$ a nie 300$, a więc temat nieopłacalny. Dla zasady i potomnych focisze na dole.
Jeśli faktycznie da sie to tak podłączyć żeby radyjko cichło to super elegant. Wyświetlacz podsufitowy też daje radę więc w zasadzie temat byłby załatwiony.
Powiedz mi jak podłączałeś - wpinałeś się do oryginalnego systemu audio żeby było słychać co i jak czy może operujesz tylko na wyswietlaczu i tym biperze? W poprzednim aucie miałem wszystko podłączone pod audio i było rewelacyjnie słychać co i z której strony jest. Fakt, że był to zestaw fabryczny, ale na pewno i w naszych autach da się tak zrobić na nieoryginalnych częściach.
Jeśli faktycznie da sie to tak podłączyć żeby radyjko cichło to super elegant. Wyświetlacz podsufitowy też daje radę więc w zasadzie temat byłby załatwiony.
Powiedz mi jak podłączałeś - wpinałeś się do oryginalnego systemu audio żeby było słychać co i jak czy może operujesz tylko na wyswietlaczu i tym biperze? W poprzednim aucie miałem wszystko podłączone pod audio i było rewelacyjnie słychać co i z której strony jest. Fakt, że był to zestaw fabryczny, ale na pewno i w naszych autach da się tak zrobić na nieoryginalnych częściach.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
W każdym aucie co ma światło cofania mozna włączyć standardowe czujniki parkowania - byle tylko "patrzyły" poziomo. Dalsze funkcjonalności zależą od wybranego zestawu i okablowania. Fakt że standardowe nie będą oryginałami, ale czy używasz oryginalnej chryslerowskiej ładowarki do telefonu komórkowego?
Niestety ja mam bez audi i wątpię w to żeby nawet w oryginalnym wydaniu było słychać przez audio ale to niech się wypowiedzą inni którzy mają oryginał.marekhans pisze:Powiedz mi jak podłączałeś - wpinałeś się do oryginalnego systemu audio żeby było słychać co i jak czy może operujesz tylko na wyswietlaczu i tym biperze? W poprzednim aucie miałem wszystko podłączone pod audio i było rewelacyjnie słychać co i z której strony jest. Fakt, że był to zestaw fabryczny, ale na pewno i w naszych autach da się tak zrobić na nieoryginalnych częściach.
Osobiście w moim przypadku to bazuję po pierwsze na lusterkach a dopiero potem wspomagam się wyświetlaczem w wyświetlaczu jest biper można go pociągnąć bliże siebie również można regulować głośność choć skala regulacji jest uboga, żeby dawał głos z audio to pewnie jest to sprawa do zrobienia ale to nie na moją głowę poza tym jeszcze z szyną to już w ogóle odpadam.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
W oryginałach radio sie automatycznie wycisza gdy przeszkoda jest na tyle blisko że zaczynają sie zapalać czerwone diody
W tym samym momencie rozlega sie dość głośny sygnał dźwiękowy najpierw przerywany a pod koniec ciągły
Dodatkowo jeszcze jest funkcja co nie uaktywnia czujników w momencie gdy mamy hamulec ręczny zaciągnięty
W tym samym momencie rozlega sie dość głośny sygnał dźwiękowy najpierw przerywany a pod koniec ciągły
Dodatkowo jeszcze jest funkcja co nie uaktywnia czujników w momencie gdy mamy hamulec ręczny zaciągnięty
Ostatnio zmieniony 23 lis 2011 05:44 pm przez tedi, łącznie zmieniany 2 razy.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
U mnie w fabrycznie zamontowanym zestawie piszczy z tyłu i świeci z tyłu. Wskaźnik diodowy zbliżania się w miarę zbilżania zaczyna świecić coraz więcej na żółto, a jak wchodzi na diody czerwone zaczyna piszczeć z coraz większą częstotliwościa aż do sygnału ciągłego.
Jak piszczy wycisza radio.
Nie puszcza dźwięku z systemu czujników cofania na system audio a jedynie wycisza radio.
Kontroluje każdy czujnik z osobna a na wyświetlaczu doskonale widocznym przez wewnętrzne lusterko pokazuje każdą stronę odrębnie.
Jak piszczy wycisza radio.
Nie puszcza dźwięku z systemu czujników cofania na system audio a jedynie wycisza radio.
Kontroluje każdy czujnik z osobna a na wyświetlaczu doskonale widocznym przez wewnętrzne lusterko pokazuje każdą stronę odrębnie.
Szczytnie Panowie Pomyślę, a na zlocie jakowymś się odwdzięczę
Generalnie faktycznie zostawie temat oryginału bo szkoda kasiorki. Wezmę to valeo z wyświetlaczem podsufitowym i będzie po sprawie. Widziałem też zestawy z czujnikami na przód i teraz móżdżę nad tym. Tyle że w takim wypadku w grę musi wchodzić inny wyświetlacz, chyba że tylny dajemy na podsufitkę, a przód na jakiś biper albo diody. Ogarniał ktoś na forum taki temat?
No i dzięki za info i pomoc
luki009, po opracowaniu tematu gazowni weźmiemy się za czujki. Oblookaj też te części na podmiankę przy chwili wolnego.
Generalnie faktycznie zostawie temat oryginału bo szkoda kasiorki. Wezmę to valeo z wyświetlaczem podsufitowym i będzie po sprawie. Widziałem też zestawy z czujnikami na przód i teraz móżdżę nad tym. Tyle że w takim wypadku w grę musi wchodzić inny wyświetlacz, chyba że tylny dajemy na podsufitkę, a przód na jakiś biper albo diody. Ogarniał ktoś na forum taki temat?
No i dzięki za info i pomoc
luki009, po opracowaniu tematu gazowni weźmiemy się za czujki. Oblookaj też te części na podmiankę przy chwili wolnego.
BettiB84 pisze:Ja tez mam czujniczki oryginalne, ale wlasnie zrobil sie jakis blad, i od dwoch dni ten "monitorek" z diodami ktory widac w lusterku wstecznym, nie dziala poprawnie bo ciagle swieca sie cztery czerwone diody. a dotego pokazuje sie na desce blad czujnikow parkowania (po angielskiemu) i co tu zrobic?? odpiecie baterii nie pomaga, juz probowalam.
Witam czy tak naprawdę ktoś rozwiązał ten problem. W moim autku też palą się cały czas cztery czerwone diody i napis "service park system"? czy coś takiego.
Czujniki się trzymają a przewody dokładnie są poupinane. Co z tym zrobić ?
Pozdrawiam
Tomasz Z.
Witam.Może ktos skorzysta.Po kupnie pacifiki jezdzilem sobie bez czujników parkowania sporo czasu gdyz myślałem ze z parkowaniem niemam problemu.Przed zima zakupilem komplet czujnikow z alegro na przod i tył z małym wyswietlaczem Stig.Wszystko zamontowałem sam,mała zabawa ale mozliwe bez sciagania zderzakow.Jedyne co to trzeba odkrecic lewa tylna lampe w celu przeciagniecia kabelkow od tylnich czujnikow,sa na forum zdjecia Zygi i maly opis co i jak .Potem trzeba sciagnac dwa tylne ostatnie fotele zeby sciagnac lewy tylni boczek gdzie jest gniazdo ladowarki 12v.z tego gniazda wzialem prad .Czujniki dzialaja super przezyly zime wiec mysle ze moge juz cos o nich powiedziec.Teraz dopiero parkowanie to pryszcz.Tylne zalaczaja sie jak wlacze wsteczny wskazuja juz powyzej 1metr od przeszkody az do 30 cm od przeszkody wtedy zapala sie napis stop i jest ciagly sygnal.przód dziala gdzies od 50 cm a jak wlacza sie stop i ciagly sygnal to tez okolo 25 cm od przeszkody.Wyswietlacz dziala git,niema zadnych problemow.Jak sie komus przyda wrzuce pare fot i podpowiem co bede mogł.Pozdro .Rockyy.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2012 12:04 pm przez rockyy52, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy mógłbyś kolego napisać troszkę dokładniej. Co oznacza reset? Czy włączyć lub wyłączyć opcję w kompie czy może należy odłączyć akumulator, czy coś jeszcze innego.luki009 pisze:któryś z czterech czujników uszkodzony,(potrzebne dwie osoby)po resecie chwile po włączeniu wstecznego (za nim komputer rozłączy obwody czujników w celu ochrony)każdy sprawny czujnik wydaje dzwięk przypominający tykanie bardzo cicho,jeżeli na którymś cisza to jest uszkodzony.
Czy ewentualnie oryginalne czujniki pojedynczo są dostępne na naszym rynku?
Dzięki za podpowiedzi
Tomasz Z.
Witam.Mam maly problem z dołaczeniem fotek moze jakis łatwy sposobik podpowiecie.Próbuje programem image signature tak jak bylo opisane ale pod koniec cos papram.Jesli chodzi o montarz czujników tylnich niemusisz sciagac zadnego zderzaka,ja robilem sobie to w garazu bez kanalu i dałem rade jak wywiercisz otwory polozysz sie pod autem to po wpuszczeniu przewodow dasz rade je siegnac mala gimnastyka ale bez zdejmowania zderzaka.Dzis powalcze z tym wrzucaniem fot jak wrzuce to napisze ci terz jakie ja mam odległosci czujnikow.Wysokosc montarzu z tylu i przodu musi byc jak w orginale bo jak wywiercisz gdzie indziej mozesz trafic na belke wzmacniajaca i lipa.Pozdro Rockyy.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Panowie,
Montując czujniki nieoryginalne, zwróćcie uwagę na umiejscowienie czujnika nie tylko z uwzględnieniem elementów konstrukcyjnych pod spodem, ale także pod jakim kątem będzie taki czujnik "świecił". Jeśli wywiercicie otwór w płaszczyźnie innej niż pionowa, to przy standardowych czujnikach - "płaskich" - czujnik będzie "patrzył" na powierzcznię drogi i będzie sygnalizował bliskość przeszkody. Są też dostępne czujniki posiadające możliwość "patrzenia" poziomo momimo nie pionowej powierzchni zderzaka. Załatwia ten temat ukośna powierzchnia przylegania czujnika do zderzaka, ale odchyłka od pionu nie jest znacząca.
Oryginalne czujniki montowane są za pośrednictwem dodatkowych tulejek pośrednich, które to tulejki kompensują kąty odchylenia płaszczyzny okładziny zderzaka od pionu.
Montując czujniki nieoryginalne, zwróćcie uwagę na umiejscowienie czujnika nie tylko z uwzględnieniem elementów konstrukcyjnych pod spodem, ale także pod jakim kątem będzie taki czujnik "świecił". Jeśli wywiercicie otwór w płaszczyźnie innej niż pionowa, to przy standardowych czujnikach - "płaskich" - czujnik będzie "patrzył" na powierzcznię drogi i będzie sygnalizował bliskość przeszkody. Są też dostępne czujniki posiadające możliwość "patrzenia" poziomo momimo nie pionowej powierzchni zderzaka. Załatwia ten temat ukośna powierzchnia przylegania czujnika do zderzaka, ale odchyłka od pionu nie jest znacząca.
Oryginalne czujniki montowane są za pośrednictwem dodatkowych tulejek pośrednich, które to tulejki kompensują kąty odchylenia płaszczyzny okładziny zderzaka od pionu.
Witam. Tu jest link do paru fot dodam więcej jak zrobię.
http://www.fotosik.pl/u/rockyy52/album/1467290
Te czujniki Stig mają akurat taką budowę że nie trzeba używać żadnych podkładek które mają zmienić kąt patrzenia czujnika wystarczy wejść na allegro napewno gdzieś są i wszystko ładnie widać na fotach. U mnie działają fajnie a i mały monitorek fajnie wskazuje razem z dźwiękiem, jak ktoś nie chciałby żeby mu piszczało jak jest za blisko dźwięk można wyłączyć guziorem zamontowanym z tylu monitorka i wtedy tylko obserwacja co ci wskazuje monitorek.
Rockyy.
http://www.fotosik.pl/u/rockyy52/album/1467290
Te czujniki Stig mają akurat taką budowę że nie trzeba używać żadnych podkładek które mają zmienić kąt patrzenia czujnika wystarczy wejść na allegro napewno gdzieś są i wszystko ładnie widać na fotach. U mnie działają fajnie a i mały monitorek fajnie wskazuje razem z dźwiękiem, jak ktoś nie chciałby żeby mu piszczało jak jest za blisko dźwięk można wyłączyć guziorem zamontowanym z tylu monitorka i wtedy tylko obserwacja co ci wskazuje monitorek.
Rockyy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez rockyy52, łącznie zmieniany 3 razy.
pisk, nie mocuj na dolnej bo będzie za nisko ciągłe piski o byle co nawet o niewielkie kamienie na asfalcie, a czujniki możesz pomalować nawet te z kompletu valeo niby piszą że nie nadają się do malowania ale lakier i pomalowane i mają kolorek jak kolor auta
Ostatnio zmieniony 18 cze 2013 03:18 pm przez widlak, łącznie zmieniany 1 raz.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Z maskowaniem niema problem,można przecież malowac czujniki i już tak ich niewidac.Mam w planie pomalować przedni zderzak bo troche porysowany i wtedy przy okazji psiknę wszystkie czujniki,tragedi niema a różnica w parkowaniu bez stresu ogromna tymbardziej w nocy gdzie slabiutko widać.Ja zamontowałem z tyłu tak jak w orginale wszystkie odległości,ale śmiało można dać czujniki zewnętrzne bliżej krawedzi zderzaka byle nie na samych rogach,z przodu już zwiekszyłem odległość miedzy czujnikami,oczywiście wysokość montarzu jak w orginale podają.Powodzenia przy montarzu.Rockyy.
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
witam
mam zamontowana listwe cofania-alarm tj.
tasma elektromagnetyczna montowana pod zderzakiem (wewnatrz), jest niewidoczna
nie ma potrzeby nawiercania w zderzaku, kombinowania z kontem nachylenia i ...
dziala bez problemowo od kilku ladnych lat
mam zamontowana listwe cofania-alarm tj.
tasma elektromagnetyczna montowana pod zderzakiem (wewnatrz), jest niewidoczna
nie ma potrzeby nawiercania w zderzaku, kombinowania z kontem nachylenia i ...
dziala bez problemowo od kilku ladnych lat
- Załączniki
-
- $(KGrHqRHJDgE9d(S7Qn0BPhwwZ1gUw~~60_12.jpg (29.24 KiB) Przejrzano 37313 razy
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)