TPMS - gubienie sygnału z czujników
- dominik
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 lis 2017 11:20 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 2
TPMS - gubienie sygnału z czujników
Hello
może ktoś z was spotkał się z tym problemem.. okresowo auto gubi mi czujniki tpms. Oczywiście pojawia to kontrolkę i brzęczyk. Mam prostszy TPMS czyli tylko ta kontrolka. Na kompie można oczywiście sprawdzić i zazwyczaj wszystkie czujniki są i zgłaszają ładnie temperaturę, ciśnienie i napięcie baterii. Problem był na oryginalnych czujnikach, ale tym baterie już siadały więc teraz mam to samo na dwóch kompletach z zamiennikami.
ASO rozkłada ręce bo jak sprawdzają to akurat jest OK (iw historii stosowny błąd), a kontrolka wskakuje tylko czasami, np. po 15 minutach jazdy a tyle czasu na diagnozę chyba nie mają (co nie przeszkadza im w wycenianiu tego na diagnostykę komputerową za chyba ok. 300zł). Ktoś z was miał taki problem?
może ktoś z was spotkał się z tym problemem.. okresowo auto gubi mi czujniki tpms. Oczywiście pojawia to kontrolkę i brzęczyk. Mam prostszy TPMS czyli tylko ta kontrolka. Na kompie można oczywiście sprawdzić i zazwyczaj wszystkie czujniki są i zgłaszają ładnie temperaturę, ciśnienie i napięcie baterii. Problem był na oryginalnych czujnikach, ale tym baterie już siadały więc teraz mam to samo na dwóch kompletach z zamiennikami.
ASO rozkłada ręce bo jak sprawdzają to akurat jest OK (iw historii stosowny błąd), a kontrolka wskakuje tylko czasami, np. po 15 minutach jazdy a tyle czasu na diagnozę chyba nie mają (co nie przeszkadza im w wycenianiu tego na diagnostykę komputerową za chyba ok. 300zł). Ktoś z was miał taki problem?
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Mnie się ostatnio dwa trzy razy coś takiego zdarzyło podczas szybsze jazdy szosowej a później samo znikało.Była kontrolka,brzęczyk i ten napis tire soon ,nie pamiętam.
Ja rozpiąłem pod maską wtyczkę od antenki czujników i spryskałem styki i na razie jest spokój.
Ja rozpiąłem pod maską wtyczkę od antenki czujników i spryskałem styki i na razie jest spokój.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Możesz podpowiedzieć gdzie znaleźć tę wtyczkę?andrzej sdl pisze: ↑07 paź 2018 05:58 pmJa rozpiąłem pod maską wtyczkę od antenki czujników i spryskałem styki i na razie jest spokój.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
U mnie jest ta antena w formie czarnego prostopadłościanu pomiędzy silnikiem a akumulatorem i dochodzi do niego od spodu wiązka kabli.
Podobne jak na linku niżej tylko bez tych bocznych zaczepów.
https://allegro.pl/chrysler-300c-antena ... 84693.html
Podobne jak na linku niżej tylko bez tych bocznych zaczepów.
https://allegro.pl/chrysler-300c-antena ... 84693.html
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
dotyczy TMPS w wersji premium
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Dzięki Panowie!
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
- dominik
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 lis 2017 11:20 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 2
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Dzięki za odpowiedzi, już jakiś czas temu straciłem na nie nadzieje w tym temacie
mpspycha: dzieki za diagramy, dotyczą przodu, a masz tył? z tego co wiem to zwykła wersja ma jedną antenę na tył, a premium dwie? Swoją drogą i tak mogę sobie zczytać ciśnbienie, napięcie, temperaturę poprzez komputer, więc na dobrą sprawę ilekolwiek anten nie jest to wszystkie dane są, premium powinno móc wygenerować kilka komunikatów więcej (które koło nie tak) + wyświetlać ciśnienia na eviku.
Andrzej sdl: czy komunikat miałeś do czasu spryskania styków? Bo u mnie rzeczywiście zimą się pojawia, po przejechaniu jakichś 2km, na kompie zostają z tego błędy więc wiem które koło nie pasuje mu. Niestety nigdy jeszcze nie miałem błędu aktywnego by móc kombinować. ASO też rozkłada ręce, błąd widzą, ale już nieaktywny więc nic nie da sie dla nich zrobić bo akurat w danej chwili działa
Carl: możesz mi zrobić zdjęcie tego z evic? Ja sprawdzam poprzez AppCarFCA - tam są w miarę dobre dane, ale trzeba licencji niestety. Masz może ELM-a?
mpspycha: dzieki za diagramy, dotyczą przodu, a masz tył? z tego co wiem to zwykła wersja ma jedną antenę na tył, a premium dwie? Swoją drogą i tak mogę sobie zczytać ciśnbienie, napięcie, temperaturę poprzez komputer, więc na dobrą sprawę ilekolwiek anten nie jest to wszystkie dane są, premium powinno móc wygenerować kilka komunikatów więcej (które koło nie tak) + wyświetlać ciśnienia na eviku.
Andrzej sdl: czy komunikat miałeś do czasu spryskania styków? Bo u mnie rzeczywiście zimą się pojawia, po przejechaniu jakichś 2km, na kompie zostają z tego błędy więc wiem które koło nie pasuje mu. Niestety nigdy jeszcze nie miałem błędu aktywnego by móc kombinować. ASO też rozkłada ręce, błąd widzą, ale już nieaktywny więc nic nie da sie dla nich zrobić bo akurat w danej chwili działa
Carl: możesz mi zrobić zdjęcie tego z evic? Ja sprawdzam poprzez AppCarFCA - tam są w miarę dobre dane, ale trzeba licencji niestety. Masz może ELM-a?
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Po spryskaniu styków żółta kontrolka opony i komunikat słowny już się nie pojawił.Nie wiem czy to przypadek czy panaceum na dolegliwość.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Jeśli prąd ma kłopot żeby przepłynąć (choćby z powodu korozji lub zanieczyszczenia styków) to system przestaje coś widzieć i wrzeszczy wszelakimi komunikatami.
Contact-spray czyszcząc styki ułatwia elektronom przepływ więc jak dotrą tam gdzie potrzebują bez zauważenia konektorów to i system nie będzie protestować.
Stwierdzona u Ciebie przyczyna jest najprostszą z możliwych i tak Bogiem a prawdą od weryfikacji styków konektorów należałoby zaczynać weryfikację każdej podobnej niesprawności. Koszt żaden, nakłady pracy niewielkie a często przynosi oczekiwany efekt.
Jeśli by nie zadziałało to trzeba mocniej zakasać rękawy, zarezerwować więcej czasu, zorganizować więcej narzędzi, kupić skrzynkę piwa i dopiero tak przygotowanym będąc szukać dalej.
Contact-spray czyszcząc styki ułatwia elektronom przepływ więc jak dotrą tam gdzie potrzebują bez zauważenia konektorów to i system nie będzie protestować.
Stwierdzona u Ciebie przyczyna jest najprostszą z możliwych i tak Bogiem a prawdą od weryfikacji styków konektorów należałoby zaczynać weryfikację każdej podobnej niesprawności. Koszt żaden, nakłady pracy niewielkie a często przynosi oczekiwany efekt.
Jeśli by nie zadziałało to trzeba mocniej zakasać rękawy, zarezerwować więcej czasu, zorganizować więcej narzędzi, kupić skrzynkę piwa i dopiero tak przygotowanym będąc szukać dalej.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- dominik
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 lis 2017 11:20 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 2
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Większym problemem, niż to że to czasem nie działa jest to że większość czasu działa. Aso rozkłada więc ręce bo akurat działa, a za diagnostykę można skasować nie mając wymiernego efektu naprawy. Jak by konkretna antena nie działała to byłby chociaż trop, a tak to widzę kontrolkę + historyczny błąd. Wyczyścić styki oczywiście chciałem już nieraz bo to jedyne co znalazłem (również tu) i może pomóc. Tylko muszę się upewnić gdzie to jest,
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
U mnie co kilka dni wyskakiwała informacja/pytanie "czy jadę na zapasie?" wciskałem "Yes" i miałem spokój na kilka dni. A teraz wyświetlił mi się komunikat "Service Tire System Soon" . Pomyślałem,że w jakimś czujniku padła bateria. Przystawiłem magnes do każdego koła i każdy czujnik "zatrąbił",czyli że co....? Brak prądu w czujniku,czy brak połączenia z autem? Ale skoro trąbią to połączenie raczej jest....no to jak jest połączenie to i prąd w czujniku też jest.....a skoro wszystko jest to kiego to "service Tire....." się wyświetla! W mojej starej Pacule nie wyświetla się w którym konkretnym kole jest problem.Jak jeden czujnik padnie to ukazuje się ogólna informacja "service tire system soon". A przecież czterech za jednym zamachem nie kupie. I z tego co kojarzę to obecne czujniki już kiedyś wymieniałem (może 2-3 lata temu),co jakiś czas któryś nie "trąbił" ,także oryginalnych fabrycznych (od nowości) to już raczej tam nie ma ani jednego)
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Dzień Dobry. Z góry przepraszam za to, że za chwilę wykażę się permanentną nieznajomością tematu. Otóż mimo schematów wysłanych przez mpspycha nie potrafię zlokalizować tych wtyczek i anten w Aspenie. Awaria wydaje się być analogiczna do opisanej, ponieważ kontrolka to pojawi się, to zgaśnie. Przeczyściłbym styki ale nie radzę sobie z lokalizacją. Pomożecie?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Jak zdemontujesz przednie nadkola (te plastikowe pod błotnikami to na ścianie przegrody czołowej blisko błotników znajdziesz dwa odbiorniki sygnałów z czujników kół przednich.
Co do tyłu masz tylko jeden odbiornik z lewej strony. Też za nadkolem w rejonie stopnia przyprogowego.
Ciśnienie powietrza w prawym tylnym kole podobno jest określane w jakiś sposób na podstawie odczytów z trzech odbiorników. Z tyłu po prawej stronie nie gmeraj bo tam nic nie znajdziesz.
Po demoncie nadkoli będziesz potrzebował specjalnych spinek-nitów mocujących je do elementów nadwozia (w tym błotników. Są to nity zrywalne - uważaj bo bardzo drogie u dealera. Zdecydowanie taniej w Romix-ie
Do tego zrywany kołek ma fi coś koło 4mm więc standardowo dostępne nitownice do nitów zrywalnych nie obsłużą.
BTW
Co prawda nie czytałem wszystkiego w temacie poprzedzającego Twój post, jednakowoż osobiście nie przypuszczam by planowana operacja dała jakiś efekt.
Ale i bez znajomości szczegółów obstawiam, iż jeżeli wymienisz czujniki ciśnienia w kołach problem ustąpi.
Czujniki te wyposażone są w baterie - ot takie "pestkowe" CR2450. Auto ma już swoje lata więc baterie pewnie też - choć z racji faktu iż możliwe jest że masz nieoryginalne felgi więc mogła nastąpić jakaś bliżej nieokreślona zmiana) po kilkunastu latach eksploatacji każda bateria się skończy albo co najmniej mocno wyczerpie. Obstawiam, że to jest przyczyną.
Decydując się na wymianę czujników zwracaj uwagę na datę produkcji, gdyż jeśli będą miały 10 lat to kolejnych 10-u nie przetrwają. Data jest widoczna na korpusach czujników w postaci roku i miesiąca w układzie kołowym ze strzałką.
Co do tyłu masz tylko jeden odbiornik z lewej strony. Też za nadkolem w rejonie stopnia przyprogowego.
Ciśnienie powietrza w prawym tylnym kole podobno jest określane w jakiś sposób na podstawie odczytów z trzech odbiorników. Z tyłu po prawej stronie nie gmeraj bo tam nic nie znajdziesz.
Po demoncie nadkoli będziesz potrzebował specjalnych spinek-nitów mocujących je do elementów nadwozia (w tym błotników. Są to nity zrywalne - uważaj bo bardzo drogie u dealera. Zdecydowanie taniej w Romix-ie
Do tego zrywany kołek ma fi coś koło 4mm więc standardowo dostępne nitownice do nitów zrywalnych nie obsłużą.
BTW
Co prawda nie czytałem wszystkiego w temacie poprzedzającego Twój post, jednakowoż osobiście nie przypuszczam by planowana operacja dała jakiś efekt.
Ale i bez znajomości szczegółów obstawiam, iż jeżeli wymienisz czujniki ciśnienia w kołach problem ustąpi.
Czujniki te wyposażone są w baterie - ot takie "pestkowe" CR2450. Auto ma już swoje lata więc baterie pewnie też - choć z racji faktu iż możliwe jest że masz nieoryginalne felgi więc mogła nastąpić jakaś bliżej nieokreślona zmiana) po kilkunastu latach eksploatacji każda bateria się skończy albo co najmniej mocno wyczerpie. Obstawiam, że to jest przyczyną.
Decydując się na wymianę czujników zwracaj uwagę na datę produkcji, gdyż jeśli będą miały 10 lat to kolejnych 10-u nie przetrwają. Data jest widoczna na korpusach czujników w postaci roku i miesiąca w układzie kołowym ze strzałką.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Udało mi się przeprowadzić diagnostykę układu. Niestety wyrzuca błąd wszystkich czujników: C1501 do C1504 "Tire Pressure Sensor Internal - Stored. Czyli chyba nie ma komunikacji ze wszystkimi czujnikami. Może zatem to faktycznie wyczerpanie baterii, a nie problem styku elektrycznego przy antenach.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Może to głupie pytanie, ale... masz czujniki w kołach?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
W poniedziałek zmieniam opony. Kupiłem na jakichś pseudo-zimowych chińczykach, wtedy się okaże.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Wystarczy spojrzeć na wentyle i już coś wiadomo
Nic mi na ten temat nie wiadomo.
DRB lub WiTech Ci odpowie. Ja bym nie rezygnował z tej funkcjonalności
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Ok. Przyznaję się, mpspycha miał rację. Nic tam nie ma. Kolejna niespodzianka od poprzedniego właściciela.
M. postaram się uruchomić ten układ. Zamówiłem komplet 4czujników.
M. postaram się uruchomić ten układ. Zamówiłem komplet 4czujników.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
Czy ktoś może wie i powie, skąd pochodzą te obrazki z pinout'ami wtyczek TMPS, które zamieścił @mpspycha?
Czy może ktoś ma taki pinout do wtyczki tylnego modułu?
Łopata mi się należy, ale cóż....
Piotr
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: TPMS - gubienie sygnału z czujników
LLC serwisówka Chryslera Aspena
Sprawdzaj też trigery na portalach a jak znajdziesz to czasem trafiają się z wtyczkami. Niekoniecznie Aspen/Durango - kształt taki sam zwykle a że inne układy pinów to nie kłopot - idzie o wtyczką więc poukładasz sobie jak potrzeba
Możesz też wziąć nową u dealera ale tanio nie będzie i nie wiem czy ten co będzie szukał znajdzie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.