Pacifica modyfkacja nawigacji.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Pacifica modyfkacja nawigacji.
Cała impera powinna się zamknąć w kwocie 450-600 zł. (bez mapy)
Zdaję sobie sprawę, że niebawem na allegro pokażą się pewnie aukcje z cudownymi specjalnie opracowanymi systemami do nawigacji do naszych samochodów ale to będzie wszystko ściema.
Nad uruchomieniem naszego magicznego ekraniku w liczniku spędziłem wiele godzin, i pomogło mi w tym kilka osób, którym serdecznie dziękuję. Mimo, iż teraz cała sprawa wygląda na błahą, prostą i tanią to dojście do tego wszystkiego nie było już takie lajtowe, a przez długi czas mój bagażnik wyglądał tak:
System opiera się o komputer nawigacyjny vdodayton PC5000 i używa map DX teleatlas. Nie są to takie mapy jak nowa auto mapa z przestrzennymi budynkami i innymi wodotryskami. Jednak jest w pełni funkcjonalna z dużym pokryciem Polski i Europy.
PC5000 jest już chyba nie produkowanym sprzętem na nowych typach nie sprawdzałem bo to się wiąże z większymi kosztami a efekt nie będzie dużo większy, niemniej jednak trzeba mieć świadomość, że inwestujemy w sprzęt używany poza gwarancja.
Cały system można spolszczyć wgrywając lektora, jak i polskie menu - koszt na allegro to około 220 zł, co też uważam za przegięcie. Ale o tym później .
Na chwilę obecną projekt nie jest zakończony ale pozwala już na jazdę z działającą nawigacją.
No to zaczynamy zabawę z navi.
Cały system można sobie założyć samemu pod warunkiem, że mamy do dyspozycji lutownicę
trochę izolacji i jakieś tam pojęcie gdzie jest plus gdzie minus na akumulatorze.
Zaczynamy od zebrania potrzebnych elementów i przygotowaniem pola walki.
Potrzebny nam jest komputer nawigacyjny z rodziny VDO Dayton PC5000
ustrojstwo wygląda tak:
oraz pilot do sterowania nawigacją wraz z podstawką do niego
i kabel sygnałowy mitsumi podpinany od strony nawigacji
to można kupić sobie na wolumenie giełda allegro i tak dalej
proponuję jednak skontaktować się z kolegą, Grzegorzem, który jest zaangażowany w projekt ma potrzebne klamoty
namiary na Grzesia na PW (proszę wysłać numer telefonu i mu przekażę)
do podłączenia potrzebujemy jeszcze
standardowe kostki do podłączenia radia
ZRS-ISO-1A/16 Wtyk ISO głośnikowy + zasilający (8pin+8pin)-komplet
ważne aby w jednej i drugiej kostce były wyprowadzone wszystkie piny i kable
przejściówka antenowa z wtyczki, która jest w pacyfica na wtyczkę która pasuje do daytona
od strony istniejącej instalacji jest prawdopodobnie złącze typu HRS ale tego nie jestem pewny bo swoją złączkę już dawno zamieniłem w każdym bądź razie kabel antenowy musimy zakończyć wtyczką SMB
jak już będziemy mieli potrzebne nam klamoty zabieram się do rozebrania tyły auta, demontujemy schowek w podłodze i dobrze będzie ściągnąć lewy tylny boczek bo będziemy mieli ułatwione dojście do okablowania
na wstępnie odpinamy akumulator tego już nie będę powtarzał w dalszej części ale aby uniknąć problemów jak mamy gołe kable, lutujemi izolujemy itd aku jest odpięte
odkręcamy podstawę naszej starej nawigacji dalej w skrócie (SN) i wyciągamy wtyczkę od niej
wiązki od tej wtyczki odwijamy izolację tak aby pokazał nam się kable sygnałowy RGB
ten biały który jest widoczny na fotce poniżej
W owej wtyczce jest większość potrzebnych nam do szczęści sygnałów
Na białym kableku mamy RGB +S na pozostałych kablach z tej wtyczki
+12V z aku, +12V po zapłonie oraz masę
z tej wtyczki interesują nas piny :
1 - Fused B+ kabel szaro/czerwony
2 - Fused Accesory Relay Output kabel różowo/pomarańczowy
3 - Ground kabel czarno/szary
6 Signal RED kabel fioletowo/ jasno niebieski
7 Signal GREEN kabel fioletowo/brązowy
14 Synchronizacja kable fioletowo/szary
15 Signal BLUE kabel fioletowo/jasno zielony
16 PCI - uważamy na ten kabelek aby mu się nic nie stało - kabel biało/szary
z białego kabla odcinamy przewody RGB+S oznaczone pinami 6,7,14,15 tak ze trzy centymetry przed wtyczką aby można to co zostało przy wtyczce zaizolować koszulką termo kurczliwą, ten biały kabelek z 4 przewodami zakańczamy jakąś wtyczką
Zdaję sobie sprawę, że niebawem na allegro pokażą się pewnie aukcje z cudownymi specjalnie opracowanymi systemami do nawigacji do naszych samochodów ale to będzie wszystko ściema.
Nad uruchomieniem naszego magicznego ekraniku w liczniku spędziłem wiele godzin, i pomogło mi w tym kilka osób, którym serdecznie dziękuję. Mimo, iż teraz cała sprawa wygląda na błahą, prostą i tanią to dojście do tego wszystkiego nie było już takie lajtowe, a przez długi czas mój bagażnik wyglądał tak:
System opiera się o komputer nawigacyjny vdodayton PC5000 i używa map DX teleatlas. Nie są to takie mapy jak nowa auto mapa z przestrzennymi budynkami i innymi wodotryskami. Jednak jest w pełni funkcjonalna z dużym pokryciem Polski i Europy.
PC5000 jest już chyba nie produkowanym sprzętem na nowych typach nie sprawdzałem bo to się wiąże z większymi kosztami a efekt nie będzie dużo większy, niemniej jednak trzeba mieć świadomość, że inwestujemy w sprzęt używany poza gwarancja.
Cały system można spolszczyć wgrywając lektora, jak i polskie menu - koszt na allegro to około 220 zł, co też uważam za przegięcie. Ale o tym później .
Na chwilę obecną projekt nie jest zakończony ale pozwala już na jazdę z działającą nawigacją.
No to zaczynamy zabawę z navi.
Cały system można sobie założyć samemu pod warunkiem, że mamy do dyspozycji lutownicę
trochę izolacji i jakieś tam pojęcie gdzie jest plus gdzie minus na akumulatorze.
Zaczynamy od zebrania potrzebnych elementów i przygotowaniem pola walki.
Potrzebny nam jest komputer nawigacyjny z rodziny VDO Dayton PC5000
ustrojstwo wygląda tak:
oraz pilot do sterowania nawigacją wraz z podstawką do niego
i kabel sygnałowy mitsumi podpinany od strony nawigacji
to można kupić sobie na wolumenie giełda allegro i tak dalej
proponuję jednak skontaktować się z kolegą, Grzegorzem, który jest zaangażowany w projekt ma potrzebne klamoty
namiary na Grzesia na PW (proszę wysłać numer telefonu i mu przekażę)
do podłączenia potrzebujemy jeszcze
standardowe kostki do podłączenia radia
ZRS-ISO-1A/16 Wtyk ISO głośnikowy + zasilający (8pin+8pin)-komplet
ważne aby w jednej i drugiej kostce były wyprowadzone wszystkie piny i kable
przejściówka antenowa z wtyczki, która jest w pacyfica na wtyczkę która pasuje do daytona
od strony istniejącej instalacji jest prawdopodobnie złącze typu HRS ale tego nie jestem pewny bo swoją złączkę już dawno zamieniłem w każdym bądź razie kabel antenowy musimy zakończyć wtyczką SMB
jak już będziemy mieli potrzebne nam klamoty zabieram się do rozebrania tyły auta, demontujemy schowek w podłodze i dobrze będzie ściągnąć lewy tylny boczek bo będziemy mieli ułatwione dojście do okablowania
na wstępnie odpinamy akumulator tego już nie będę powtarzał w dalszej części ale aby uniknąć problemów jak mamy gołe kable, lutujemi izolujemy itd aku jest odpięte
odkręcamy podstawę naszej starej nawigacji dalej w skrócie (SN) i wyciągamy wtyczkę od niej
wiązki od tej wtyczki odwijamy izolację tak aby pokazał nam się kable sygnałowy RGB
ten biały który jest widoczny na fotce poniżej
W owej wtyczce jest większość potrzebnych nam do szczęści sygnałów
Na białym kableku mamy RGB +S na pozostałych kablach z tej wtyczki
+12V z aku, +12V po zapłonie oraz masę
z tej wtyczki interesują nas piny :
1 - Fused B+ kabel szaro/czerwony
2 - Fused Accesory Relay Output kabel różowo/pomarańczowy
3 - Ground kabel czarno/szary
6 Signal RED kabel fioletowo/ jasno niebieski
7 Signal GREEN kabel fioletowo/brązowy
14 Synchronizacja kable fioletowo/szary
15 Signal BLUE kabel fioletowo/jasno zielony
16 PCI - uważamy na ten kabelek aby mu się nic nie stało - kabel biało/szary
z białego kabla odcinamy przewody RGB+S oznaczone pinami 6,7,14,15 tak ze trzy centymetry przed wtyczką aby można to co zostało przy wtyczce zaizolować koszulką termo kurczliwą, ten biały kabelek z 4 przewodami zakańczamy jakąś wtyczką
Ostatnio zmieniony 31 sty 2012 11:55 pm przez zyga, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
CZĘŚĆ II dokładanie komponentów
***
wracamy po przerwie
postaram się zmobilizować i w miarę szybko zamknąć temat bo niektóry z nas już odbierają sprzęt
przez kilka dni będzie tutaj małe zamieszanie pododaje fotki a następnie będę dodawał opisy
***
tak, że powinno to wyglądać tak
jak już robimy przy wtyce to dopinamy się do kabli zasilających stary czytnik
one nie mogą być odcięte, więc dolotywujemy do nich kawałki przewodów, które później wykorzystamy do zasilenia nowego czytnika więc od kostki wyprowadzamy +12 V ; +12V po zapłonie ; masę
następnym krokiem jest obrócenie synchronizacji
polaryzacja synchronizacji w nowym czytniku jest odwrotna niż w nowym
jeżeli połączymy bezpośrednio obraz pokażą nam się tylko pasy
najtaniej i najprościej jest wykonać pająka można to polutować tak jak jest to na załączonym niżej zdjęciu lub zmontować to na jakieś uniwersalnej płytce w jednej i drugiej opcji trzeba to dobrze zaizolować
jak by ktoś wiedział, że sobie z tym nie da rady to niech piszę pająka wyślę pocztą chyba, że stworzymy opis jak to zrobić na płytce uniwersalnej
pająk oparty jest o BC547 i kilka oporników
jak już mamy zrobionego pająka możemy przystąpić do robienia instalacji
nowy czytnik ma z tyłu trzy gniazda które nas interesują
MITSUMI 16 pin
ISO A I B
z 16 pinowej wtyczki nowego czytnika wybieramy na początek sygnały
RED, BLUE GREEN i łączymy je odpowiednio z tymi przewodami, które wyselekcjonowaliśmy z wtyczki starego czytnika natomiast sygnał synchronizacji przepuszczamy przez naszego pająka
Do wtyczki ISO A podłączamy zasilanie, które wcześniej wyprowadziliśmy z kostki starej nawigacji
oraz doprowadzamy +12V z lampy światła wstecznego do ISO A pin 2
schemat zaczyna nam się powoli rozrastać i teraz już wygląda nam tak :
czas zająć się drugą wtyczką
zaczynamy od podpięcia głosu w tym celu możemy domontować dodatkowy głośnik znany z CB lub zestawów głośno mówiących lub wykorzystać głośnik centralny w desce rozdzielczej nie jest on używany jak to w niektórych aukcjach jest opisane jako centralny głośnik sytemu kina domowego wiec spokojnie może nam podawać komunikaty
alby to zrobić musimy się dobrać do wtyczki wzmacniacza, wzmacniacz jest po przeciwnej stronie niż nawigacja
wzmacniacz posiada dwa złącza my zajmujemy się tą wtyczką
podobnie jak to było z RGB odcinamy dwa przewody z pin 11 i 12
końcówki przy wtyce izolujemy natomiast to co nam zostało łączymy do wtyczki ISO B pin 5 i 6 zachowując biegunowość czyli + i -
wracamy po przerwie
postaram się zmobilizować i w miarę szybko zamknąć temat bo niektóry z nas już odbierają sprzęt
przez kilka dni będzie tutaj małe zamieszanie pododaje fotki a następnie będę dodawał opisy
***
tak, że powinno to wyglądać tak
jak już robimy przy wtyce to dopinamy się do kabli zasilających stary czytnik
one nie mogą być odcięte, więc dolotywujemy do nich kawałki przewodów, które później wykorzystamy do zasilenia nowego czytnika więc od kostki wyprowadzamy +12 V ; +12V po zapłonie ; masę
następnym krokiem jest obrócenie synchronizacji
polaryzacja synchronizacji w nowym czytniku jest odwrotna niż w nowym
jeżeli połączymy bezpośrednio obraz pokażą nam się tylko pasy
najtaniej i najprościej jest wykonać pająka można to polutować tak jak jest to na załączonym niżej zdjęciu lub zmontować to na jakieś uniwersalnej płytce w jednej i drugiej opcji trzeba to dobrze zaizolować
jak by ktoś wiedział, że sobie z tym nie da rady to niech piszę pająka wyślę pocztą chyba, że stworzymy opis jak to zrobić na płytce uniwersalnej
pająk oparty jest o BC547 i kilka oporników
jak już mamy zrobionego pająka możemy przystąpić do robienia instalacji
nowy czytnik ma z tyłu trzy gniazda które nas interesują
MITSUMI 16 pin
ISO A I B
z 16 pinowej wtyczki nowego czytnika wybieramy na początek sygnały
RED, BLUE GREEN i łączymy je odpowiednio z tymi przewodami, które wyselekcjonowaliśmy z wtyczki starego czytnika natomiast sygnał synchronizacji przepuszczamy przez naszego pająka
Do wtyczki ISO A podłączamy zasilanie, które wcześniej wyprowadziliśmy z kostki starej nawigacji
oraz doprowadzamy +12V z lampy światła wstecznego do ISO A pin 2
schemat zaczyna nam się powoli rozrastać i teraz już wygląda nam tak :
czas zająć się drugą wtyczką
zaczynamy od podpięcia głosu w tym celu możemy domontować dodatkowy głośnik znany z CB lub zestawów głośno mówiących lub wykorzystać głośnik centralny w desce rozdzielczej nie jest on używany jak to w niektórych aukcjach jest opisane jako centralny głośnik sytemu kina domowego wiec spokojnie może nam podawać komunikaty
alby to zrobić musimy się dobrać do wtyczki wzmacniacza, wzmacniacz jest po przeciwnej stronie niż nawigacja
wzmacniacz posiada dwa złącza my zajmujemy się tą wtyczką
podobnie jak to było z RGB odcinamy dwa przewody z pin 11 i 12
końcówki przy wtyce izolujemy natomiast to co nam zostało łączymy do wtyczki ISO B pin 5 i 6 zachowując biegunowość czyli + i -
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
CZĘŚĆ III montaż
Nasz ekran w liczniku ma taką obwolutę, która przysłania ekran LCD i powoduje iż obraz nie jest wyświetlany na cyfrach prędkościomierza
jak dobrać się do licznika, można przeczytać i zobaczyć w tym poście
viewtopic.php?t=759
radzę się zastanowić czy chcemy mieć pełny obraz, bo zmiana jest trwała i jak by się nam nie spodobało to trzeba będzie zakleić czarną folią to co zostało wycięte z ramki
krótko mówiąc wyciągamy licznik, odkręcamy ramkę usuwamy nadmiar skręcamy ramkę i montujemy wszystko tak jak było
nie radzę wyciągać ramki bez całkowitego demontażu licznika, z tyłu jest tasiemka i można ja przez przypadek oberwać
jeżeli ktoś ma jakieś ważne przebiegi w TRIP A i B to lepiej je zanotować po odpiciu licznika i akumulatora zostaną one wykasowane
jak dobrać się do licznika, można przeczytać i zobaczyć w tym poście
viewtopic.php?t=759
radzę się zastanowić czy chcemy mieć pełny obraz, bo zmiana jest trwała i jak by się nam nie spodobało to trzeba będzie zakleić czarną folią to co zostało wycięte z ramki
krótko mówiąc wyciągamy licznik, odkręcamy ramkę usuwamy nadmiar skręcamy ramkę i montujemy wszystko tak jak było
nie radzę wyciągać ramki bez całkowitego demontażu licznika, z tyłu jest tasiemka i można ja przez przypadek oberwać
jeżeli ktoś ma jakieś ważne przebiegi w TRIP A i B to lepiej je zanotować po odpiciu licznika i akumulatora zostaną one wykasowane
jak zrobione w mojej Pacy
Na wstępie chciałem się pochwalić działa i gada i tapeta z autkiem och jak miło.
Najważniejszą sprawą jest podziękowanie Zydze za jego nieoceniony wkład w ten projekt.
Tylko dzięki niemu i koledze Grzesiowi to zadziałało .
A teraz konkrety zaczęło się od kontaktu z Grzesiem i dogadaniu co potrzebujemy i za ile.
W moim wypadku cena za wszystkie potrzebne graty 630 zł. (przygotowane miał wszystko , wtyczki , przejściówki z kablami itp. )
Ponieważ była to pierwsza instalacja dedykowana do Pacy a mieszkamy nie daleko siebie zdecydowaliśmy wykonać ją razem .
I tak zaczęliśmy w sobotę . Wszystko zgodnie z wytycznymi Zygi .
Najpierw aku klema precz rozebraliśmy obudowę tylnego nadkola listwy itp.
Kolega wziął się za podłączanie elektryki a ja za prowadzenie kabla do pilota na przód.
Chciałem zaznaczyć iż nic nie trzeba było lutować dzięki specjalnym złączkom kablowym
które dostarczył Grześ . ( Przygotował się na 105% ).
Później krótkie wahanie wszystko podłączone zakładamy klemę kluczyk i co brak synchronizacji , obraz lata , przesuwa się nic nie można zrobić.
Padło podejrzenie na pająka , więc drugi pająk i dalej du**
Badanie pająka oporów , połączeń itd . Pająk Ok a nie działa.
Podejrzenie dalej pająk sobota godzina późna. Koniec roboty.
Niedziela Grześ wyjazd na wolumen zakup części zmieników pająka a i tak pozostał stary.
Grzesiu jeszcze raz przejrzał schematy ( i tu ja wysiadłem ) znalazł jedno odbicie lustrzane wtyczki , przerobił ją i huula .
Później zakładamy obudowy montujemy osłony i znowu brak synchronizacji.
Znów obudowy wek , nasz jeden przewód był za krotki i się wyrwał . Następna nauczka, no jest ok.
Obudowy założone navi działa hura !!! nareszcie sukces.
Tylko jeden problem wsteczny brak kamery cofania . I znów obudowy wyciągnięta wtyczka
Panowie tak Jak pisał Zyga tylko spokojnie sprawdzać wszystko dokładnie długości kabelków wszystkie połączenia itd.
Mam nadzieje iż żaden z Was nie będzie robił tego przy tak ujemnych temperaturach gdy w garażu mieliśmy 2 do 3 stopni mimo dmuchawy.Ale pogody nie wybieramy.
Po trzech dniach testów wgraniu nowej panny (lektora jeszcze raz dzięki zyga )
navi hula jak złoto . Jest miła dość łatwa w obsłudze i dokładna . Nie mylmy pojęć jest to nawigacja samochodowa nie najnowszej generacji i nie oczekujmy wodotrysku czy 3D.
Jak dla moich potrzeb wystarczy w 100% i jest porównywalna a może lepsza od Toyoty .
Gorąco polecam kontakt z Grzesiem gdyż on wie co jak przygotować i wysłać abyście nie mieli problemów z montażem.
Było by bajką aby zamiast pilota używać klawiszy w konsoli. Wiem że pracujecie jeszcze nad dokończeniem tego projektu ale i tak wielkie Pochwały z mojej strony dla wszystkich zaangażowanych i pomagających w jego ulepszeniu.
Pozdrawiam
Najważniejszą sprawą jest podziękowanie Zydze za jego nieoceniony wkład w ten projekt.
Tylko dzięki niemu i koledze Grzesiowi to zadziałało .
A teraz konkrety zaczęło się od kontaktu z Grzesiem i dogadaniu co potrzebujemy i za ile.
W moim wypadku cena za wszystkie potrzebne graty 630 zł. (przygotowane miał wszystko , wtyczki , przejściówki z kablami itp. )
Ponieważ była to pierwsza instalacja dedykowana do Pacy a mieszkamy nie daleko siebie zdecydowaliśmy wykonać ją razem .
I tak zaczęliśmy w sobotę . Wszystko zgodnie z wytycznymi Zygi .
Najpierw aku klema precz rozebraliśmy obudowę tylnego nadkola listwy itp.
Kolega wziął się za podłączanie elektryki a ja za prowadzenie kabla do pilota na przód.
Chciałem zaznaczyć iż nic nie trzeba było lutować dzięki specjalnym złączkom kablowym
które dostarczył Grześ . ( Przygotował się na 105% ).
Później krótkie wahanie wszystko podłączone zakładamy klemę kluczyk i co brak synchronizacji , obraz lata , przesuwa się nic nie można zrobić.
Padło podejrzenie na pająka , więc drugi pająk i dalej du**
Badanie pająka oporów , połączeń itd . Pająk Ok a nie działa.
Podejrzenie dalej pająk sobota godzina późna. Koniec roboty.
Niedziela Grześ wyjazd na wolumen zakup części zmieników pająka a i tak pozostał stary.
Grzesiu jeszcze raz przejrzał schematy ( i tu ja wysiadłem ) znalazł jedno odbicie lustrzane wtyczki , przerobił ją i huula .
Później zakładamy obudowy montujemy osłony i znowu brak synchronizacji.
Znów obudowy wek , nasz jeden przewód był za krotki i się wyrwał . Następna nauczka, no jest ok.
Obudowy założone navi działa hura !!! nareszcie sukces.
Tylko jeden problem wsteczny brak kamery cofania . I znów obudowy wyciągnięta wtyczka
Panowie tak Jak pisał Zyga tylko spokojnie sprawdzać wszystko dokładnie długości kabelków wszystkie połączenia itd.
Mam nadzieje iż żaden z Was nie będzie robił tego przy tak ujemnych temperaturach gdy w garażu mieliśmy 2 do 3 stopni mimo dmuchawy.Ale pogody nie wybieramy.
Po trzech dniach testów wgraniu nowej panny (lektora jeszcze raz dzięki zyga )
navi hula jak złoto . Jest miła dość łatwa w obsłudze i dokładna . Nie mylmy pojęć jest to nawigacja samochodowa nie najnowszej generacji i nie oczekujmy wodotrysku czy 3D.
Jak dla moich potrzeb wystarczy w 100% i jest porównywalna a może lepsza od Toyoty .
Gorąco polecam kontakt z Grzesiem gdyż on wie co jak przygotować i wysłać abyście nie mieli problemów z montażem.
Było by bajką aby zamiast pilota używać klawiszy w konsoli. Wiem że pracujecie jeszcze nad dokończeniem tego projektu ale i tak wielkie Pochwały z mojej strony dla wszystkich zaangażowanych i pomagających w jego ulepszeniu.
Pozdrawiam
Nowa jakość nowe auto
Witaj Zyga, ten schemat pt." jak zeuropejczyć navi" to nie dla mnie. Czarna magia:) Nigdy nie lutowałem na poważnie, oprócz może "jacka" i zupełnie się na tym nie znam. Gratuluję za to wiedzy.Szac! Za to chętnie za pomoc przy mojej nawigacji nauczę forumowiczów grania na gitarze.Na tym znam sie o wiele lepiej.pozdrawiam
czy ten pilot jest przewodowy?Czy to jest tylko ładowanie,jeżeli na podczerwień to gdzie jest odbiornik?
[ Dodano: Pią Lut 03, 2012 20:19 ]
a może tylko działa jak jest w podstawce?
[ Dodano: Pią Lut 03, 2012 20:25 ]
[ Dodano: Pią Lut 03, 2012 20:19 ]
a może tylko działa jak jest w podstawce?
[ Dodano: Pią Lut 03, 2012 20:25 ]
czy to był błąd instalatora czy projektu?ferencsc pisze: znalazł jedno odbicie lustrzane wtyczki , przerobił ją i huula .
Gas-guzzler
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
1. u mnie działał jak był w podstawce,
2. może działać bezprzewodowo i być ładowany jak by widział czytnik, albo jak w moim przypadku wyciągnąć trzeba by było albo czytnik z bagażnika albo wyciągnąć diodę IR z czytnika i poprowadzić gdzieś do przodu
3. trzeba by zapytać Grzesia bo po kolejnym montażu już się nie patrzy na te schematy
ale stawiam browara, że ja to źle narysowałem, choć nie wiem czy nie jest to już poprawione
2. może działać bezprzewodowo i być ładowany jak by widział czytnik, albo jak w moim przypadku wyciągnąć trzeba by było albo czytnik z bagażnika albo wyciągnąć diodę IR z czytnika i poprowadzić gdzieś do przodu
3. trzeba by zapytać Grzesia bo po kolejnym montażu już się nie patrzy na te schematy
ale stawiam browara, że ja to źle narysowałem, choć nie wiem czy nie jest to już poprawione