Przepisy dotyczące oświetlenia a lampy w Pacyfice - kontrola drogowa? przegląd?
Przepisy dotyczące oświetlenia a lampy w Pacyfice - kontrola drogowa? przegląd?
Panowie jak to jest z lampami w naszych pacyfikach. Czy ktoś z was przerabiał lampy aby świeciły asymetrycznie i jak ma sie sprawa kierunkowskazów. Zastanawiam się nad założeniem hidów może rozwiąże to problem symetrycznosci, nie wiem tylko jak rozwiązać sprawe kierunków.
Jeżeli ktoś może sie podzielić wiedzą na ten temat to będę bardzo wdzięczny
Jeżeli ktoś może sie podzielić wiedzą na ten temat to będę bardzo wdzięczny
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
U nie są hid'y fabryczne, i świecą prawidłowo choć moim zdaniem za ciemno miałem kilka samochodów i było zdecydowanie jaśniej, może to kwestia zastosowanych palników.
Co do kierunkowskazów, wg polskiego prawa powinny świecić światłem pulsującym. Na forum był już ten temat poruszany, z tego co pamiętam wystarczy wymienić żarówki na dwu kolorowe ale to się wypowiedzą Ci co je mają , ja mam dalej na pomara?czowo.
poniżej schemat ustawienia świateł.
ustawienie lamp w pacyfica
[posta przenoszę do oświetlenia]
Co do kierunkowskazów, wg polskiego prawa powinny świecić światłem pulsującym. Na forum był już ten temat poruszany, z tego co pamiętam wystarczy wymienić żarówki na dwu kolorowe ale to się wypowiedzą Ci co je mają , ja mam dalej na pomara?czowo.
poniżej schemat ustawienia świateł.
ustawienie lamp w pacyfica
[posta przenoszę do oświetlenia]
Re: Przepisy dotyczące oświetlenia a lampy w pacyfice.
Ja mam przerobione. Wklejone soczewki "europejskie", ponoć mercedesowskie
zrób foto przyda się pewnie komuś
i sta? pod ścianą i napisz jak to świeci
Proszę bardzo Rzut ze ściany dokleję jak jakąś odpowiednią znajdę Co do praktycznej strony nie widzę rewelacji. Nie mam porównania z oryginalnymi lampami, bo moje zostały przerobione na samym początku. Wyraźnie odcina się cie? od światła w "europejskim" kształcie.
A czy ktoś z kolegów "ćwiczył" temat lampy przeciwmgielnej ?
Myślałem, żeby zastosować czerwoną żarówkę w lampce od wstecznego, ale nie wiem jak to elektrycznie rozgryźć.
wypadało by zamontować dodatkowy pstryczek elektryczek,
też o tym myślałem ale miałem tylko do dyspozycji czerwoną żarówę z europejskiego samochodu nie pasuje do oprawki i na razie odpuściłem
I mam jeszcze jedno pytanie, czy to prawda, że boczny kierunkowskaz musi byc na karoserii, a nie np. na lusterku, czy w miejsce odblasku na zderzaku ?
no chyba raczej nie dużo samochodów nowych ma fabrycznie kierunek teraz w lusterku i mają homologację
zrób foto przyda się pewnie komuś
i sta? pod ścianą i napisz jak to świeci
Proszę bardzo Rzut ze ściany dokleję jak jakąś odpowiednią znajdę Co do praktycznej strony nie widzę rewelacji. Nie mam porównania z oryginalnymi lampami, bo moje zostały przerobione na samym początku. Wyraźnie odcina się cie? od światła w "europejskim" kształcie.
A czy ktoś z kolegów "ćwiczył" temat lampy przeciwmgielnej ?
Myślałem, żeby zastosować czerwoną żarówkę w lampce od wstecznego, ale nie wiem jak to elektrycznie rozgryźć.
wypadało by zamontować dodatkowy pstryczek elektryczek,
też o tym myślałem ale miałem tylko do dyspozycji czerwoną żarówę z europejskiego samochodu nie pasuje do oprawki i na razie odpuściłem
I mam jeszcze jedno pytanie, czy to prawda, że boczny kierunkowskaz musi byc na karoserii, a nie np. na lusterku, czy w miejsce odblasku na zderzaku ?
no chyba raczej nie dużo samochodów nowych ma fabrycznie kierunek teraz w lusterku i mają homologację
Ostatnio zmieniony 24 lut 2009 01:54 pm przez Artek, łącznie zmieniany 1 raz.
Przeciwmgielne z tyłu zamontowano mi dość po chamsku ale się sprawdza. Wyjąto lampę rozwiercono ją z boku na wysokości pozycji i wstawiono żarówkę od hamilców 21W wraz z oprawką z zewnątrz nie widać żadnej róznicy lampa nie paruje. No i dodatkowy włacznik dostawiony w deske koło dźwigni hamulca ręcznego..
Panowie, nie przesadzajcie z tymi lampami Ja prawie codziennie w W-wie spotykam packi pomara?czowymi pozycyjnymi i symetrycznymi "mijaniami" A jak sie ktoś bedzie chciał czepnąć to sie czepnie skutecznie i zapyta np. o oznaczenie atestu unijnego na lampie- i d... blada I co wtedy ? Będziemy "kombinować" z blacharzem jak dopasować lampy od voyagera ?
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Dziennik Ustaw z 2004 r. Nr 34 poz. 300
2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:
1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu;
2) światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych.
2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:
1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu;
2) światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych.
co do mijania mam europejskie soczewki i na przegladzie przeszly bez kombinowania
mijania dalem biale dwuwłóknowe.....przeszło
boczne obrysy polączone z kierunkami....ok
tylko mam przecwmgielne tylko z przodu (jak to usa) wiec dodatkowo cos z tylu zaloze, nikt sie nie czepial ale ciagam czasem przyczepe i wole nie misc "pasażera na gapę"
czyli przednie przeciwmgielne moga byc razem z tylnym wg. mnie to znacznie upaszcza robote. poniewaz nie chce rozwiercac tylnej lampy zespolonej to dam pojedyncze na tyl przy haku (łatwo podłaczyc bo gotowa elektryka) jak bede mial foto zalacze.
mijania dalem biale dwuwłóknowe.....przeszło
boczne obrysy polączone z kierunkami....ok
tylko mam przecwmgielne tylko z przodu (jak to usa) wiec dodatkowo cos z tylu zaloze, nikt sie nie czepial ale ciagam czasem przyczepe i wole nie misc "pasażera na gapę"
czyli przednie przeciwmgielne moga byc razem z tylnym wg. mnie to znacznie upaszcza robote. poniewaz nie chce rozwiercac tylnej lampy zespolonej to dam pojedyncze na tyl przy haku (łatwo podłaczyc bo gotowa elektryka) jak bede mial foto zalacze.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
to Ci się może przydać przy przeciąganiu kabelków
http://www.mopar-accessories.com/en-US/ ... hx?id=1537
http://www.mopar-accessories.com/en-US/ ... hx?id=1537
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
a poza kwestią praktyczną to gdzie to wyczytaliście, że musi być zapalana osobno ?
Dodane po 12 minutach:
znalazłem taki zapis w necie
ale w kodeksie jakoś tego nie widzę ...
""Według polskiego kodeksu tylne przeciwmgielne mogą być jedno ALBO dwa, tylko nie moga być włączane razem z przednimi. Musi istnieć mozliwość jazdy na przednich bez tylnych (np. ulewa) albo na tylnych bez przednich (mgła za dnia na śniegu)."
Dodane po 44 minutach:
Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto
kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,
...
Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.
Może była jakaś nowelizacja i inaczej to reguluje jeśli nie to w czasie deszczu zobowiązany jestem do używania świateł mijania lub przeciwmgłowe albo oba naraz - wybieram mijania bo mi wolno. W czasie mgły poniżej 50m widoczności zapalam mijania + przeciw mgłowe + tyle przeciwmgłowe.
..
Dodane po 12 minutach:
znalazłem taki zapis w necie
ale w kodeksie jakoś tego nie widzę ...
""Według polskiego kodeksu tylne przeciwmgielne mogą być jedno ALBO dwa, tylko nie moga być włączane razem z przednimi. Musi istnieć mozliwość jazdy na przednich bez tylnych (np. ulewa) albo na tylnych bez przednich (mgła za dnia na śniegu)."
Dodane po 44 minutach:
Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto
kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,
...
Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.
Może była jakaś nowelizacja i inaczej to reguluje jeśli nie to w czasie deszczu zobowiązany jestem do używania świateł mijania lub przeciwmgłowe albo oba naraz - wybieram mijania bo mi wolno. W czasie mgły poniżej 50m widoczności zapalam mijania + przeciw mgłowe + tyle przeciwmgłowe.
..
Zwalczyłem temat:
1. nie trzeba ciągnąć przewodu przez cale auto bo w skrzynce z bezpiecznikami pod maska jest na 10 gniezdzie przewod ktory konczy sie dodatkową wtyczką za lewą tylna lampą (schowany za gumą w zderzaku)
2. sterowanie z ktoregokolwiek halogenu z przodu
3. dodakowy przycisk wlaczania tylu schowalem na bocznej sciance popielniczki zeby nie raził podświetleniem
dziala to tak ze wlaczam przednie halogeny i jak wlacze dodatkowy przycisk zapali sie tyl, jesli nie to swieci sam przod.
cale sterowanie jest zachowane wiec jak dajesz dlugie to przod gasnie itp.
jak ktos chce w lewej lampie z tylu, wystarczy dorobic gniazdo zarowki 21W i po sprawie. ja dalem do zderzaka dokladnie w miejscu gdzie jest spinka.
[/img]
1. nie trzeba ciągnąć przewodu przez cale auto bo w skrzynce z bezpiecznikami pod maska jest na 10 gniezdzie przewod ktory konczy sie dodatkową wtyczką za lewą tylna lampą (schowany za gumą w zderzaku)
2. sterowanie z ktoregokolwiek halogenu z przodu
3. dodakowy przycisk wlaczania tylu schowalem na bocznej sciance popielniczki zeby nie raził podświetleniem
dziala to tak ze wlaczam przednie halogeny i jak wlacze dodatkowy przycisk zapali sie tyl, jesli nie to swieci sam przod.
cale sterowanie jest zachowane wiec jak dajesz dlugie to przod gasnie itp.
jak ktos chce w lewej lampie z tylu, wystarczy dorobic gniazdo zarowki 21W i po sprawie. ja dalem do zderzaka dokladnie w miejscu gdzie jest spinka.
[/img]
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 mar 2009 08:48 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
<DYSKUSJA PRZENIESIONA Z FORUM SAM NAPRAWIAM >zyga
viewtopic.php?p=2707#2707
Fajny art, ale czy światło przeciwmgielne nie powinno być w osobnym kloszu, osobnej komorze światła?
Ja jeszcze nie mam tego światełka, ale się przymierzam. Mój wybór padł na zewnętrzną lampę, jak w maluchu. Tylko się jeszcze zastanawiam nad okablowaniem, ktoś na forum pisał, że nie trzeba ciągnąć kabla przez całe auto ponieważ jest w wiązce lewego tylnego światła kabel, który się ko?czy w puszce bezpieczników przy nr10. Z chęcią bym to wykorzystał, tylko nie wiem czy ten kabelek nie będzie kiedys potrzebny do czegoś innego. Po co on tam jest?
viewtopic.php?p=2707#2707
Fajny art, ale czy światło przeciwmgielne nie powinno być w osobnym kloszu, osobnej komorze światła?
Ja jeszcze nie mam tego światełka, ale się przymierzam. Mój wybór padł na zewnętrzną lampę, jak w maluchu. Tylko się jeszcze zastanawiam nad okablowaniem, ktoś na forum pisał, że nie trzeba ciągnąć kabla przez całe auto ponieważ jest w wiązce lewego tylnego światła kabel, który się ko?czy w puszce bezpieczników przy nr10. Z chęcią bym to wykorzystał, tylko nie wiem czy ten kabelek nie będzie kiedys potrzebny do czegoś innego. Po co on tam jest?
Ostatnio zmieniony 12 maja 2009 01:29 pm przez polmadcoll, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie nie powinno być w osobnym kloszu weźmy taką na przykład vectrę, omegę światła tylne przeciwmgielne są w tym samym kloszu co światełka więc śmiało można zrobić tak jak to zrobił zyga jest to zgodne z prawem i bardziej efektowne niż dodatkowe światło przy zderzaku ale to tylko moja opinia.polmadcoll pisze:Fajny art, ale czy światło przeciwmgielne nie powinno być w osobnym kloszu, osobnej komorze światła?
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 mar 2009 08:48 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
W tym samym kloszu, ale są oddzielne komory na każde światło, czyli osobno kierunkowskaz,osobno pozycyjne/stop, osobno wsteczny i osobno przeciwmgielne. Nigdy nie widziałem żeby przeciwmgielne było w jednej komorze z innym światłem, a od kiedy mam Packę to zwracam uwagę na tylne światła aut.widlak pisze: weźmy taką na przykład vectrę, omegę światła tylne przeciwmgielne są w tym samym kloszu co światełka więc śmiało można zrobić tak jak to zrobił zyga jest to zgodne z prawem i bardziej efektowne niż dodatkowe światło przy zderzaku ale to tylko moja opinia.
Pytałem na stacji diagnostycznej czy mógłbym wykorzystać lewe światło wsteczne zakładając czerwoną żarówkę, bo mnie tez jakoś nie pasowało przy zderzaku, ale facet kategorycznie odmówił twierdząc że klosz światła przeciwmgielnego tylnego musi być czerwony (tu sie zdziwiłem). Dlatego narazie będę montował pod zderzakiem, a kiedyś może sie coś na to poradzi innego
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Dyskusja o innych kwiatkach po walnym głosowaniu została przeniesiona na wewnętrzne forum grupy WNF.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.
lampy przednie
Cześc, naczytałem się na forum opinii o reflektorach i nie jestem pewny co mam robić, mam Pacifice z 2004 r mam zwykłe amerykańskie lampy, po zakupie dałem auto do warszatatu w Warszawie i przerobili tak że kierunki nie świecą cały czas a z tyłu w lampie dodali żaróweczke i mam tylne przeciw mgielne włączane dodatkowym guziczkiem. MAM pytanie czy jak zakupie reflektory soczewkowe przednie to będzie już ok ? Czy one na przeglądzie będą świecić ok ? Znalazłem na allegro takie reflekory http://moto.allegro.pl/reflektor-lampa- ... 34925.html proszę o radę czy kupić je chciałbym żeby moje lampy były jak najbardziej zgodne z przepisami.
Ole Picifica
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
nie popadajcie w paranojęŚwiecić to sobie mogą poprawnie, ale nielegalnie
jeżeli jest europejski zamiennik to ok powinno się zamienić jak to jest np w vojagerach albo innych samochodach które były produkowane na Europę.
Niestety pacifica nie ma takiego odpowiednika lampy i jedyne co można zrobić to zastosować fabryczną lampę z soczewką wtedy może być nawet z fabrycznym HID'em Hella bo takie były montowane na początku i świeci poprawnie.
A nawet przerobienie w specjalizującej się firmie nie załatwi sprawy bo homologację na części dostaje producent. Więc wyjścia są trzy, nie robić nic, znaleźć kompromis między zadowalającym świeceniem a przepisami, oddać auto na złom i wytoczyć proces tym co sprowadzili auto , zrobili pierwszy przegląd wydali dowód rejestracyjny.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Zgadzam się dość dosadnie i wzorowo dajcie na luz.zyga pisze:nie popadajcie w paranoję
Za chwilę się obudzicie że szyby też nie maja literki E i co też będziecie przerabiać docinać z europejskich wraków???
ps Znam przypadek że policjant zabrał dowód rejestracyjny za brak homologacji na szybach i co teraz wy na to.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Wcale nie lecz uważam że nie ma co wybiegać przed orkiestrę.W końcu przepisy przepisami ale ktoś dopuścił do ruchu nasze autka państwo też zarobiło na cle a po za tym prawie wszystkie auta z USA to import indywidualny i tu przepisy są dość elastyczne. Jeśli się wczytać w ustawy dokładniej to każde auto z USA ma być w miarę możliwości dostosowane do przepisów europejskich osobiście natrafiłem na taką ustawę.widlak pisze:To teraz żeś rozpętał wojnę
A odnośnie pojedynczych przypadków czy problemów to juz inna strona medalu zależy na jakiego się trafi policjanta lub diagnostę wszędzie są czarne owce nie tylko w Polsce
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
- Dostał flaszek: 1
AFAIR to przy imporcie prywatnym nie jest wymagana homologacja producenta na całe auto.tedi pisze:Wcale nie lecz uważam że nie ma co wybiegać przed orkiestrę.W końcu przepisy przepisami ale ktoś dopuścił do ruchu nasze autka państwo też zarobiło na cle a po za tym prawie wszystkie auta z USA to import indywidualny i tu przepisy są dość elastyczne. Jeśli się wczytać w ustawy dokładniej to każde auto z USA ma być w miarę możliwości dostosowane do przepisów europejskich osobiście natrafiłem na taką ustawę.widlak pisze:To teraz żeś rozpętał wojnę
Natomiast co do oświetlenia, to są jednoznacznie opisane w rozporządzeniu wymagania jakie oświetlenie jest zgodne z przepisami.
I to, że auto jest z importu prywatnego nie znaczy, że może nie mieć śwatła przeciwmgielnego tylnego, pomarańczowych kierunków i białych pozycyjnych.
Niestaty, ale to Rozporządzenie wymaga lamp z homologacją europejską.
A, że diagności przepuszczają - to wszyscy wiemy, że nie takie rzeczy przechodzą przeglądy.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Wcale tak nie jest to rozporządzenie mówi jasno w takim przypadku należy w miarę możliwie dostosować auto do warunków europejskich. Mowa to o oświetleniu a co do potwierdzenia tego postaram się to odszukać i wkleję link.pisk pisze:Rozporządzenie wymaga lamp z homologacją europejską.
Po za tym jeśli jest tak jak piszesz to sorry ale do Pacificy nie znajdziesz nigdzie oświetlanie w europejskiego choć byś na głowie stanął.Mało tego ingerencja w choćby reflektor europejski skutkuje utratą jej np. gdy przerobisz coś w niej i to samo się tyczy przeróbek naszego oświetlenia wtedy nie ma żadnej homologacji ani E ani z USA co uważam jest większym złem
A tu coś co natrafiłem lecz to co szukam dalej będę szukał.
Homologacje, adaptacje
z rynku amerykańskiego wymagają czasami przeróbek dostosowujących pojazd do polskich przepisów. W oparciu o art.68 ust 4 oraz art. 80 b ust. 1 punkt 1-4 ustawy - Prawo o ruchu drogowym, dopuszczony jest indywidualny import samochodów spoza granic Unii Europejskiej, bez konieczności uzyskiwania każdorazowo świadectwa homologacji produktu. Faktem jest, że wszystkie pojazdy w USA maja homologacje, są produkowane zgodnie z amerykańskimi normami i otrzymały certyfikaty zgodności z wymaganymi normami. Większość amerykańskich samochodów posiada już homologacje zatwierdzone przez Unię Europejską. W przypadku importu jednego samochodu będącego nowym środkiem transportu importer zwolniony jest z przedstawienia w Urzędzie Komunikacji wyciągu ze świadectwa homologacji wydawanego przez Ministerstwo Infrastruktury. Różnice w przepisach amerykańskich i europejskich są niewielkie, przeróbkę jednak musi przejść oświetlenie. W samochodach amerykańskich reflektory główne są symetryczne, a kierunkowskaz miga wraz ze światłem postojowym. Natomiast z tyłu, w niektórych autach, kierunkowskaz jest czerwony a dodatkowo brakuje światła przeciwmgielnego. Amerykańskie światła mijania są symetryczne, czyli świecą zgodnie z logika na wprost. Natomiast europejskie muszą mieć zarys asymetryczny. Strumień światła po prawej stronie jest odchylony w prawo, aby auta mogły oślepiać przechodniów i aby pobocze drogi było lepiej oświetlone niż jezdnia na wprost. Przeróbkę świateł można wykonać na kilka sposobów. Pierwszy to wklejenie do oryginalnego reflektora soczewki z europejskim atestem. Z zewnątrz wygląd reflektora się nie zmienia. Droższa jest wersja z ksenonami, gdyż trzeba dołożyć spryskiwacze reflektorów i układ automatycznej regulacji zasięgu. Jest to obowiązkowe wyposażenie, bez którego auto nie przejdzie badania technicznego. Innym bardzo wygodnym rozwiązaniem jest wymiana całych lamp na europejskie. Koszty są różne, od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Jednak nie zawsze wymiana lamp jest łatwa, ponieważ zdarza się, że kształty elementów mocujących nieco się różnią i aby wszystko dobrze pasowało trzeba wymienić jeszcze inne elementy (np. atrapę), co dodatkowo podnosi koszty. Kolejną czynnością z przodu jest rozdzielenie świateł pozycyjnych od kierunkowskazów. W większości aut jest to w miarę prosta operacja. Również z tyłu jest trochę pracy. Większość modeli z USA ma czerwone kierunkowskazy, co jest niezgodne z polskimi przepisami. Przeróbkę można wykonać na trzy sposoby. Najdroższy to wymiana lamp. Znacznie tańszy sposób, to włożenie pomarańczowych żarówek w miejsce świateł cofania i oczywiście zamiana obwodów. Światło cofania jest również obowiązkowe, więc należy dołożyć nową lampę np. pod zderzakiem. Trzecia możliwość to wycięcie części klosza i wstawienie pomarańczowego szkła. Jednak nie we wszystkich lampach można taką operację wykonać. Na koniec pozostaje jeszcze dołożenie światła przeciwmgielnego. To jednak nie wszystko. Jeśli wylot rury wydechowej jest skierowany w prawą stronę trzeba i to przerobić. Na szczęście nie jest to droga operacja (ok. 30 zł). W niektórych autach mogą również wystąpić problemy z zamontowaniem tablicy rejestracyjnej. Jeśli z tyłu nie mieści się ona w miejscu do tego przeznaczonym, to trzeba zamontować dodatkowe oświetlenie tablicy, lub zamówić tablicę kwadratową zamiast podłużnej. Kompleksowa przeróbka świateł zajmuje najczęściej kilka godzin pracy i kosztuje różnie w zależności od modelu samochodu. Sporo warsztatów posiada praktykę w takich adaptacjach. Można zaoszczędzić kosztów kupując w Polsce lub Niemczech części używane, głównie lampy, a te amerykańskie można sprzedać np. na Allegro lub E-bayu. Sugerujemy skorzystać z usług lokalnego zakładu elektromechaniki pojazdowej w swoim mieście. Końcowym etapem jest wizyta na stacji diagnostycznej i jeśli wszystkie przeróbki są prawidłowo wykonane diagnosta wystawia pozytywną opinię.
Panowie przestancie panikowac tak z tymi lampami. Lepiej zrobmy ankiete komu zabrano dowod przy kontroli a komu nie i bedzie widac czy to jest taki problem. Zrobienie przegladu z takimi lampami jak Pacifika to najmniejszy problem, gorzej jest trafic na jakiegos sluzbiste policjanta. U tu jest pytanie komu zabrano dowod za brak homologacji w reflektorach przednich?
No tedi aleś się rozpisał...
Swojego czasu ja też byłem zesrany, co tu kurde robić,
ale jak zyga pisze;
oraz przeglądu, - właśnie jadę na tym koniku ,że ktoś go sprowadził- badania zrobił-
dowód podbił- to czemu ja mam być teraz w d... ruchany
Swojego czasu ja też byłem zesrany, co tu kurde robić,
ale jak zyga pisze;
zastosowałem się do tego pierwszego i jakoś daję radę pomimo kilku kontroli,zyga pisze:Więc wyjścia są trzy, nie robić nic,
oraz przeglądu, - właśnie jadę na tym koniku ,że ktoś go sprowadził- badania zrobił-
dowód podbił- to czemu ja mam być teraz w d... ruchany
Pozdrawiam
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
- Dostał flaszek: 1
Nikt nie panikuje, tylko trzeba sobie wyjaśnić co warto a czego nie waro robić. Otóż Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia mówi, jak powinne być oznakowane elementy wyposażenia pojazdu odpowiedzialne za bezpieczeństwo:
Rozdział 2
Wyposażenie
ç 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
2. Przepis ust.1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.
3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.
O ile lampy pacyfiki nie spełniają pkt 1., to nie wiem, jak z ocechowaniem np soczewek.
I osobną kwestią pytanie, czy promień światła z soczewek odpowiada przepisom z ww. rozporządzenia (granica światła i cienia itepe)
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia mówi, jak powinne być oznakowane elementy wyposażenia pojazdu odpowiedzialne za bezpieczeństwo:
Rozdział 2
Wyposażenie
ç 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
2. Przepis ust.1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.
3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.
O ile lampy pacyfiki nie spełniają pkt 1., to nie wiem, jak z ocechowaniem np soczewek.
I osobną kwestią pytanie, czy promień światła z soczewek odpowiada przepisom z ww. rozporządzenia (granica światła i cienia itepe)
Rozmowa z podkom. Piotrem Sroką, specjalistą Wydziału Ruchu Drogowego KWP Lublin
- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?
- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł. Reflektory ksenonowe świecą bowiem bardzo intensywnie i jeśli są źle ustawione, zagrażają bezpieczeństwu ruchu.
- Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?
- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami.
znalezione w necie
- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?
- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł. Reflektory ksenonowe świecą bowiem bardzo intensywnie i jeśli są źle ustawione, zagrażają bezpieczeństwu ruchu.
- Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?
- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami.
znalezione w necie
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Panowie, lampy soczewkowe w naszych autach, napędzane żarówka H7 świecą "jak bóg przykazał w europie", czyli strumień światła odchylony jest na prawą stronę do góry i w ten sposób spełniają obowiązujące warunki. Jeżeli chodzi o znaczek E, to dzisiaj oglądałem nowa lagunę i takowego oznaczenia na lampie nie zauważyłem...a może nie przyglądałem się zbyt dokładnie
Zaraz po kupnie zdemontowałem dodatkowe światło przeciwmgielne tylne, co go poprzedni właściciel założył do pierwszego przeglądu, bo nie mogłem na to cudo patrzeć.
Dzisiaj byłem na przeglądzie bo termin sie zbliżał i też miałem obawy co do oświetlenia.
Ale Pan diagnosta poza standardowym sprawdzeniu numeru vin, hamulców i zawieszenia w kwestii oświetlenia był zainteresowany tylko tym czy posiadane światła działają. Nie gadał o żadnych homologacjach ani przepisach. Zaciekawiło go tylko to kto tak ładnie podłoge zakonserwował że nie ma śladu rudej koleżanki
Tak więc myślę że nie ma co panikować, są jeszcze w tym kraju porządni fachowcy
Dzisiaj byłem na przeglądzie bo termin sie zbliżał i też miałem obawy co do oświetlenia.
Ale Pan diagnosta poza standardowym sprawdzeniu numeru vin, hamulców i zawieszenia w kwestii oświetlenia był zainteresowany tylko tym czy posiadane światła działają. Nie gadał o żadnych homologacjach ani przepisach. Zaciekawiło go tylko to kto tak ładnie podłoge zakonserwował że nie ma śladu rudej koleżanki
Tak więc myślę że nie ma co panikować, są jeszcze w tym kraju porządni fachowcy
Oby zawsze mi się chciało tak jak mi się nie chce.
Browar, to nie kwestia zdobycia badania technicznego i spokój na cały rok lecz posiadania auta które spelnia wszelkie wymogi aby bezpiecznie mogło poruszaćsię po drogach publicznych.Wszystko jest dobrze jak nic się nie wydarzy ale jeżeli tak to wówczas możesz mieć problem i to duży.Ubezpieczalnia może nie wyplacić odszkodowania lub możesz zostać oskarżony z powództwa cywilnego jak ktoś w Ciebie walnie podczas mgły i stwierdzą brak przeciwmgielnego.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2010 06:51 pm przez kisiu, łącznie zmieniany 3 razy.
pozdrawiam - kisiu
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
krzysztof popieram sam mam założoną lampę z tyłu jako przeciw mgielna od 126p za nie całe 20 dyszki bo mi jednak bardziej zależy by mi ktoś w zad nie wjechał.krzysztof krzos pisze: Ciebie walnie podczas mgły i stwierdzą brak przeciwmgielnego.
To samo sie tyczy kierunkowskazów z przodu dorobiłem w blendach bo włączając się z bocznej ulicy za h...... nie widać tego czy miga czy nie
Zgadzam się że auto powinno posiadać wszelkie wymagane przepisami wyposażenie a mój wcześniejszy post nie miał na celu podważanie ich słuszności lecz jedynie chciałem się podzielić z Wami wrażeniami z wizyty na stacji diagnostycznej.
Światło przeciwmgielne które było zamontowane u mnie zdemontowałem z dwóch powodów, bo po pierwsze szpeciło okropnie tył auta a po drugie było zamontowane w taki sposób że kabel zasilający był poprowadzony od zderzaka pod uszczelkę bagażnika, pod siedzeniami ( nie pod wykładziną tylko na górze ) i zakończony był wtyczką do gniazda zapalniczki. Jak chciałem sobie to zaświecic to musiałem pogrzebać pod fotelem, poszukać tego kabla i wpiąć się do gnaizdka. Fajny patent.
Jak trafię fajną lampkę i znajdę trochę wolnego czasu ( czytaj będzie mi się chciało ) to założę ją tak aby spełniała swoje zadanie i była miła dla oka.
Światło przeciwmgielne które było zamontowane u mnie zdemontowałem z dwóch powodów, bo po pierwsze szpeciło okropnie tył auta a po drugie było zamontowane w taki sposób że kabel zasilający był poprowadzony od zderzaka pod uszczelkę bagażnika, pod siedzeniami ( nie pod wykładziną tylko na górze ) i zakończony był wtyczką do gniazda zapalniczki. Jak chciałem sobie to zaświecic to musiałem pogrzebać pod fotelem, poszukać tego kabla i wpiąć się do gnaizdka. Fajny patent.
Jak trafię fajną lampkę i znajdę trochę wolnego czasu ( czytaj będzie mi się chciało ) to założę ją tak aby spełniała swoje zadanie i była miła dla oka.
Oby zawsze mi się chciało tak jak mi się nie chce.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 18 paź 2010 10:31 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Dzień dobry
Dyskusja Szanownych Kolegów potwierdza, iż po prostu nasze autka są wyprodukowane na inny rynek. Przenoszenie takich produktów w sferę działania innych norm i przepisów niekoniecznie musi się udać. I tak zgodnie z literą prawa - niby nie ma opcji - autko się nie nadaje. Jednak popatrzmy na to z innej strony. Samochód ma światła do przodu (z homologacją amerykańską) - symetryczne - i to w niczym nie przeszkadza. Muszą być tylko dobrze ustawione. Stacje diagnostyczne mają przyrządy do pomiaru takich świateł i się tego nie czepiają (przećwiczyłem wypytując szczegółowo podczas rejestracji)- więc problemu nie ma. Kierunkowskaz przedni - prosta sprawa z odizolowaniem jednej "nóżki" żaróweczki dwuwłóknowej i kierunkowskaz jest pozbawiony postojowego (boczy wymagany jest tylko w przypadku ciągnięcia przyczepy i wtedy trzeba go dorobić). Przednie postojowe uzyskać można poprzez zamianę pomarańczowej "obrysówki" na białą. Tylne kierunkowskazy uzyskujemy poprzez założenie kloszy z wersji kanadyjskiej, gdzie obowiązują klosze pomarańczowe (mam takie bo moja Pacifica jest z Kanady). Pozostaje tylko problem tylnego przeciwmgielnego - ale to jak, Kolega Browar napisał wcześniej, trzeba zrobić samemu. Słyszałem również o pomyśle przerobienia jednego światła cofania na tylne przeciwmgielne.
Pozdrawiam
Dyskusja Szanownych Kolegów potwierdza, iż po prostu nasze autka są wyprodukowane na inny rynek. Przenoszenie takich produktów w sferę działania innych norm i przepisów niekoniecznie musi się udać. I tak zgodnie z literą prawa - niby nie ma opcji - autko się nie nadaje. Jednak popatrzmy na to z innej strony. Samochód ma światła do przodu (z homologacją amerykańską) - symetryczne - i to w niczym nie przeszkadza. Muszą być tylko dobrze ustawione. Stacje diagnostyczne mają przyrządy do pomiaru takich świateł i się tego nie czepiają (przećwiczyłem wypytując szczegółowo podczas rejestracji)- więc problemu nie ma. Kierunkowskaz przedni - prosta sprawa z odizolowaniem jednej "nóżki" żaróweczki dwuwłóknowej i kierunkowskaz jest pozbawiony postojowego (boczy wymagany jest tylko w przypadku ciągnięcia przyczepy i wtedy trzeba go dorobić). Przednie postojowe uzyskać można poprzez zamianę pomarańczowej "obrysówki" na białą. Tylne kierunkowskazy uzyskujemy poprzez założenie kloszy z wersji kanadyjskiej, gdzie obowiązują klosze pomarańczowe (mam takie bo moja Pacifica jest z Kanady). Pozostaje tylko problem tylnego przeciwmgielnego - ale to jak, Kolega Browar napisał wcześniej, trzeba zrobić samemu. Słyszałem również o pomyśle przerobienia jednego światła cofania na tylne przeciwmgielne.
Pozdrawiam