Klimatyzacja
Klimatyzacja
Zbliża się okres wiosenno-letni.W związku z tym mam pytanie .
Czy należy dobić klimę tj.doładować czy poczekać aż przestanie chłodzić?
Czy należy dobić klimę tj.doładować czy poczekać aż przestanie chłodzić?
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
to się robi tak
jedziesz do warsztatu, ale takiego, że Cie nie wywalą za bramę albo nie poślą na kawę do biura za ścianą, patrzysz jak oni to robią, następny raz robisz sam:)
wielkiej filozofii nie ma, wyciągają filtr, przez kratki wentylacyjne rozpylają preparat, udają że coś tam czyszczą, wystawiają kwita do kasy
ja tam twierdze, że jak sobie sam dobrze nie zrobisz, to nikt Ci tego nie zrobi no chyba, że robisz to u mnie :):)
jedziesz do warsztatu, ale takiego, że Cie nie wywalą za bramę albo nie poślą na kawę do biura za ścianą, patrzysz jak oni to robią, następny raz robisz sam:)
wielkiej filozofii nie ma, wyciągają filtr, przez kratki wentylacyjne rozpylają preparat, udają że coś tam czyszczą, wystawiają kwita do kasy
ja tam twierdze, że jak sobie sam dobrze nie zrobisz, to nikt Ci tego nie zrobi no chyba, że robisz to u mnie :):)
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
odsuwasz fotel pasażera do tyłu zajmujesz pozycję jak po 2 dużych flaszkach
następnie przesuwasz to co jest zaznaczone na zielono , a później odciągasz już dekielek obudowy filtra zaznaczone na pomara?czowo
filtr wyszarpujesz do dołu, w połowie będziesz musiał bo przełamać, czerwona kreska
z nowym postępujemy w kolejności odwrotnej
jak już wymieniasz filtr to warto sobie odgrzybić układ
wyciągasz filtr zamykasz klapkę, lokalizujesz na podszybiu gdzie jest wlot powietrza do wentylacji wprowadzasz tam wężyk od spray'u grzybobójczego tylko tak, żeby go wentylator nie wciągnął:) odpalasz auto, ustawiasz wszystkie nawiewy na otwarte- te z tyłu też przestawiasz "dmuchanie na centralne klatki i obieg wewnętrzny, dmuchawa na max
wychodzisz z auta przymykasz drzwi chyba, że wiesz iż ono się nie zamknie to je zamykasz
następnie naciskasz rozpylacz i cierpliwie czekasz aż butelka się opróżni
po rozpyleniu chwile czekasz otwierasz wszystkie drzwi, gasisz silnik jak opary wylecą montujesz nowy filtr i po robocie
pacifica ma duża kubaturę dlatego warto rozpylić 1,5 - 2 preparatów
następnie przesuwasz to co jest zaznaczone na zielono , a później odciągasz już dekielek obudowy filtra zaznaczone na pomara?czowo
filtr wyszarpujesz do dołu, w połowie będziesz musiał bo przełamać, czerwona kreska
z nowym postępujemy w kolejności odwrotnej
jak już wymieniasz filtr to warto sobie odgrzybić układ
wyciągasz filtr zamykasz klapkę, lokalizujesz na podszybiu gdzie jest wlot powietrza do wentylacji wprowadzasz tam wężyk od spray'u grzybobójczego tylko tak, żeby go wentylator nie wciągnął:) odpalasz auto, ustawiasz wszystkie nawiewy na otwarte- te z tyłu też przestawiasz "dmuchanie na centralne klatki i obieg wewnętrzny, dmuchawa na max
wychodzisz z auta przymykasz drzwi chyba, że wiesz iż ono się nie zamknie to je zamykasz
następnie naciskasz rozpylacz i cierpliwie czekasz aż butelka się opróżni
po rozpyleniu chwile czekasz otwierasz wszystkie drzwi, gasisz silnik jak opary wylecą montujesz nowy filtr i po robocie
pacifica ma duża kubaturę dlatego warto rozpylić 1,5 - 2 preparatów
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 mar 2009 08:48 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 09 mar 2009 08:48 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
W okresie wakacyjnym na zewnatrz ok 35-40 w aucie 18 i trzymało dobrze ale pare razy przestało dmuchac ok poprostu musiała złapac oddech i po kilku upalnych minatach wracała do ładu i dalej chłodziła spocone ciała pasażerów Ale od paru dni jesli tylko staje np na stacji paliw spod auta z przodu tak z prawej strony od pasazera tam gdzie wentylatory mniej wiecej(ale wody w aucie nie ma w srodku wydobywa sie na zewnatrz)poprostu powstaje pod autem kałuza wody mniej wiecej nie przesadzajac jak by rozlal 2 kufle piwa kiedy dzis rano odpaliłem auto pochodziło moze z minute podjechałem 5 metrów do przodu i znów pod autem 2 kufle wody co to moze byc?? klima działa chłodzi filtr wymieniony,ale leje sie spod auta straszelnie czekam na jakies rady bo juz nie mam natchnienia ciagnac auta znowu do warsztatu.............. :devil:
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
To normalne tak byc musiKamilos pisze:W okresie wakacyjnym na zewnatrz ok 35-40 w aucie 18 i trzymało dobrze ale pare razy przestało dmuchac ok poprostu musiała złapac oddech i po kilku upalnych minatach wracała do ładu i dalej chłodziła spocone ciała pasażerów Ale od paru dni jesli tylko staje np na stacji paliw spod auta z przodu tak z prawej strony od pasazera tam gdzie wentylatory mniej wiecej(ale wody w aucie nie ma w srodku wydobywa sie na zewnatrz)poprostu powstaje pod autem kałuza wody mniej wiecej nie przesadzajac jak by rozlal 2 kufle piwa kiedy dzis rano odpaliłem auto pochodziło moze z minute podjechałem 5 metrów do przodu i znów pod autem 2 kufle wody co to moze byc?? klima działa chłodzi filtr wymieniony,ale leje sie spod auta straszelnie czekam na jakies rady bo juz nie mam natchnienia ciagnac auta znowu do warsztatu.............. :devil:
Tylko ze kurcze przed tem tak nie było wiem ze czasem pod autem w niektórych autach musi być woda bo sie skrapla tam gdzie na parowniku czy cus ale czy az tyle tej wody ze jak by zaczał zbierac od rana to na wieczór by sie w niej wykąpał a auta nie oddam po raz 3 juz w tym miesiacu do mechanika bo sie kumple w pracy zaczynaja smiac ze sie z zona na polo zamieniłem
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
ilość wody zależy od obciążenia i wydajności klimy
w cieplejsze i wilgotniejsze dni, ilość skroplin jest największa ale z tego co pamiętam to odprowadzenie jest na wysokości ściany grodziowej, i raczej tak jak napisałeś, że na wysokości wentylatorów to raczej nie powinna się pokazywać woda o ile parkujesz na równym podłożu
w okolicy wentylatorów jest skraplacz i zasobnik jeżeli jest uszkodzony czujnik temperatury parownika lub jak niektórzy nazywają "czujnik szronienia" to węże i zasobnik może robić się oszroniony i stąd może się brać woda w tej okolicy
a za dużo wody z wymiennika i takie przymulanie klimy to może być objaw przytkanego filtra powietrza wtedy wymiennik nie oddaje całego zimna jaki w sobie posiada
no chyba że masz problem z wodą w układzie chłodzenia silnika
w cieplejsze i wilgotniejsze dni, ilość skroplin jest największa ale z tego co pamiętam to odprowadzenie jest na wysokości ściany grodziowej, i raczej tak jak napisałeś, że na wysokości wentylatorów to raczej nie powinna się pokazywać woda o ile parkujesz na równym podłożu
w okolicy wentylatorów jest skraplacz i zasobnik jeżeli jest uszkodzony czujnik temperatury parownika lub jak niektórzy nazywają "czujnik szronienia" to węże i zasobnik może robić się oszroniony i stąd może się brać woda w tej okolicy
a za dużo wody z wymiennika i takie przymulanie klimy to może być objaw przytkanego filtra powietrza wtedy wymiennik nie oddaje całego zimna jaki w sobie posiada
no chyba że masz problem z wodą w układzie chłodzenia silnika
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 lis 2009 10:33 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
takie chłodzenie tych schowków odbywa się przez oddanie chłodu z kanału powietrznego, i w zależności od tego do jakiej temperatury schodzi klimatyzacja część chłodu przechodzi przez ścianki kanału, jeżeli ustawi się nawiew na kratki to kanały bardziej się wychładzają i schowki lepiej lub gorzej są schłodzone, w megan np.jest to tak rozwiązane, że w kanale powietrznym jest otwór i harmonijka mniejszy odpowiednik takiej jaka jest między drzwiami a słupkiem i nią przez otwór na oko fi 16 leci sobie powietrze i schładza to co znajduje się w schowku, na zimę zasłania się otworek żeby nie leciało do niego ciepłe powietrze
klimatyzacja
witam
Mam klimatronika i wymieniałem panel klimy
i nie chce działac mi klimatyzacja, jest napełniona wszystko w układzie jest ok
nie wiem czy przy wymianie klimatroniku nie trzeba jego zestroic lub zalogowac cos takiego obiło mi sie o uszy
zaznacze ze panel sam w sobie działa nawiewy
nie działa tez do końca sterowanie nawiewów na tylnie siedzenie
moze ktos miał z tym do czynienia albo jakiś schemat elektryczny klimy
pozdrawiam
i dzekuje za pomoc
Sławek
Mam klimatronika i wymieniałem panel klimy
i nie chce działac mi klimatyzacja, jest napełniona wszystko w układzie jest ok
nie wiem czy przy wymianie klimatroniku nie trzeba jego zestroic lub zalogowac cos takiego obiło mi sie o uszy
zaznacze ze panel sam w sobie działa nawiewy
nie działa tez do końca sterowanie nawiewów na tylnie siedzenie
moze ktos miał z tym do czynienia albo jakiś schemat elektryczny klimy
pozdrawiam
i dzekuje za pomoc
Sławek
Napewno się wyłancz byłem tez w serwisie zrobili dopasowanie komputerem bo ten sposób opisywany na forum nic nie dawał najciekawsze jest to że jesli wyłącze auto ustawienie tylko wlącze klime ręcznie nic takiego niema miejsca. Szpec od klimy mówił ojakims zaworze rozpreżnym
[ Dodano: Pon Lip 12, 2010 07:12 ]
Napewno się wyłancza byłem tez w serwisie zrobili dopasowanie komputerem bo ten sposób opisywany na forum nic nie dawał najciekawsze jest to że jesli wyłącze auto ustawienie tylko wlącze klime ręcznie nic takiego niema miejsca. Szpec od klimy mówił o jakims zaworze rozprężnym
[ Dodano: Pon Lip 12, 2010 07:12 ]
Napewno się wyłancza byłem tez w serwisie zrobili dopasowanie komputerem bo ten sposób opisywany na forum nic nie dawał najciekawsze jest to że jesli wyłącze auto ustawienie tylko wlącze klime ręcznie nic takiego niema miejsca. Szpec od klimy mówił o jakims zaworze rozprężnym
grześ
Jak się robi reset panelu ?widlak pisze:grzeskiel, a obieg wewnętrzny sie wyłącza czy nie panel klimy potrafi się zawiesić w zimie przy -20 panel ustawił obieg wewnętrzny i na nim sie zatrzymał po resecie panelu wszystko wróciło do normy.
Czy poprostu się go wyłącza PWR ?
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lis 2009 07:28 pm
- Lokalizacja: Poznań-Kielce
- Samochód: FWD4.0LIMITED08
- Dostał flaszek: 2
GPC - czy nie o to Ci chodziło ? http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... imatyzacji
Ostatnio zmieniony 28 lip 2010 12:24 pm przez Heniek01, łącznie zmieniany 1 raz.
To widziałem, te testy przeprowadzałem. Teoretycznie według tych instrukcji jest wszystko OK ale... Wczoraj strasznie zaparowała mi szyba i zauważyłem, że prawie wcale nie dmucha mi powietrze na szybę przednią mimo różnych kombinacji i oczywiście wciśniętego przycisku nadmuch na nią. Kiedyś już tak miałem zrobiłem reset akumulatora i do teraz było OK ( właściwie wczoraj zauważyłem przy wilgotnej pogodzie).
Dlatego pytałem o reset Panela bo być może wystarczy tylko go zresetować a nie całe auto.
Wydaję mi się, że mogą być przyczyną błędy na kompie, które zakłucają prawidłową pracę pozostałej elektroniki. Mam drobne błędy P0300 P0301 ( muszę zmniejszyć przerwę na świecach oraz 02096 (po zmniejszeniu przerwy muszę przeregulować LPG)
PS. Panel nawiewu pracuje tak jakby się przestawił o 1-poziom do dołu i nie można załączyć nadmuchu szyby. Pozostałe pozycje działają, choć nie idealanie. Nadmuch na nogi idzie również na Twarz. Z tego co pamiętam to po resecie AKU.. Nadmuch na nogi to był na nogi a na twarz to twarz a nie MIX-masz.
Jeżeli ktoś wie jak jeszcze można sobie z tym poradzić inaczej niż poprzez reset akum... to będę wdzięczny.
Dlatego pytałem o reset Panela bo być może wystarczy tylko go zresetować a nie całe auto.
Wydaję mi się, że mogą być przyczyną błędy na kompie, które zakłucają prawidłową pracę pozostałej elektroniki. Mam drobne błędy P0300 P0301 ( muszę zmniejszyć przerwę na świecach oraz 02096 (po zmniejszeniu przerwy muszę przeregulować LPG)
PS. Panel nawiewu pracuje tak jakby się przestawił o 1-poziom do dołu i nie można załączyć nadmuchu szyby. Pozostałe pozycje działają, choć nie idealanie. Nadmuch na nogi idzie również na Twarz. Z tego co pamiętam to po resecie AKU.. Nadmuch na nogi to był na nogi a na twarz to twarz a nie MIX-masz.
Jeżeli ktoś wie jak jeszcze można sobie z tym poradzić inaczej niż poprzez reset akum... to będę wdzięczny.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
schemat AC
http://rapidshare.com/files/410934834/AC_pacifica.jpg
fiszki serwisowe nie wiem czy kpl.
http://rapidshare.com/files/410935110/pacifica_serv.rar
body strona 1112
http://rapidshare.com/files/410934834/AC_pacifica.jpg
fiszki serwisowe nie wiem czy kpl.
http://rapidshare.com/files/410935110/pacifica_serv.rar
body strona 1112
umnie panel w jakiś tam sposób działa nie chce tylko wykonac testów
jeszcze poległ mi czujnik temperatury zewnętrznej nie wiem czy go mozna sprawdzić w jakiś sposóbten czujnik czy tylko przez podstawienie drugiego
prawdopodobnie do czasu nie zrobienia czujnika i tak klima nie bedzie sie załączac bo jest na wyswietlaczu cały czas -40
jeszcze poległ mi czujnik temperatury zewnętrznej nie wiem czy go mozna sprawdzić w jakiś sposóbten czujnik czy tylko przez podstawienie drugiego
prawdopodobnie do czasu nie zrobienia czujnika i tak klima nie bedzie sie załączac bo jest na wyswietlaczu cały czas -40
dzięki sprawdziłem czujnik dobry
zrobiła sie przerwa na złączu pod lampą przeczysciłem styki i jest ok temp. pokazuje dobrą
co do klimatyzacji to sie dalej nie poddaje na przekażniku pierwszym z bezpiecznikiem 34 to sterowanie odbywa sie przez minus i u mnie jest duzy spadek na minusie bo przy wyłączonej klimie jest 6V a przy załączonej podskakuje do 11V i nie załącza klimy
jak podłączyłem minus z akumulatora to klima zasuwa na maxa bez żadnych problemów
może ktoś podpowie gdzie tego sterowania szukać
zrobiła sie przerwa na złączu pod lampą przeczysciłem styki i jest ok temp. pokazuje dobrą
co do klimatyzacji to sie dalej nie poddaje na przekażniku pierwszym z bezpiecznikiem 34 to sterowanie odbywa sie przez minus i u mnie jest duzy spadek na minusie bo przy wyłączonej klimie jest 6V a przy załączonej podskakuje do 11V i nie załącza klimy
jak podłączyłem minus z akumulatora to klima zasuwa na maxa bez żadnych problemów
może ktoś podpowie gdzie tego sterowania szukać
zyga, czy to o to biega jak nie to wykasuj http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Jeśli nie znajdziesz to może alternatywą będzie dla ciebie to ogłoszenieslavi pisze:Kolego Paweł a masz jeszcze ten stary panel bo mi w moim napewno dobrym padł wyświetlacz moze bym złozył z 2 jeden
i jakie były obiawy
http://moto.allegro.pl/item1147715616_c ... zacji.html
Witam
Jeśli ktoś miałby problem jak mój, to go opiszę. W upalny dzień wysiadł mi przedni nawiew. Mimo otwartych szyb,i sztbra w środku zrobił się Sajgon... Mechanik wyjął moduł sterujący dmuchawą i w małych scalakach tam zamkniętych wypatrzył zimny lut. Po naprawie jest super. Niestety od początku moja packa nie chciała zmieniać nawiewów. W zimie dmuchała tylko z konsoli - szyba i nogi zamarzały. Jak się zrobiło gorąco, to przestawiła sobie klapy na nogi i znów nogi zamarzały... Reset i wykrywanie błędów nic nie dały. Po wyjęciu panelu od klimy mój mech znalazł jeszcze 3 zimne luty. Po naprawie wszystko jest super, koszty zamknęły się w 50 złotych
Jeśli ktoś miałby podobne problemy, to mam nadzieję, że mój opis się przyda
Pozdrawiam gorąco
Arek
Jeśli ktoś miałby problem jak mój, to go opiszę. W upalny dzień wysiadł mi przedni nawiew. Mimo otwartych szyb,i sztbra w środku zrobił się Sajgon... Mechanik wyjął moduł sterujący dmuchawą i w małych scalakach tam zamkniętych wypatrzył zimny lut. Po naprawie jest super. Niestety od początku moja packa nie chciała zmieniać nawiewów. W zimie dmuchała tylko z konsoli - szyba i nogi zamarzały. Jak się zrobiło gorąco, to przestawiła sobie klapy na nogi i znów nogi zamarzały... Reset i wykrywanie błędów nic nie dały. Po wyjęciu panelu od klimy mój mech znalazł jeszcze 3 zimne luty. Po naprawie wszystko jest super, koszty zamknęły się w 50 złotych
Jeśli ktoś miałby podobne problemy, to mam nadzieję, że mój opis się przyda
Pozdrawiam gorąco
Arek
Arek