Czujniki parkowania - awarie, typy, rozmieszczenie
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
van,
Wyslane niech dobrze sluzy
Wyslane niech dobrze sluzy
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012 11:44 pm przez marecki1999, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
http://allegro.pl/czujnik-cofania-bez-w ... 70234.html
szukaj EPS1 i EPS2
1 jest z samym buzerem
2 z wyświetlaczem
szukaj EPS1 i EPS2
1 jest z samym buzerem
2 z wyświetlaczem
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
pisk,
Witay,
U mnie z tylu jest zamontowana taka listwa i spelnia swoje zadanie, to najwazniejsze, zderzak caly i niepoobijany
A niedlugo i kolega Van bedzie taka sama mial,
Zima trzeba zwrocic uwage aby zderzak z zewnarzt byl w miare czysty,
Jestem bynajmniej zadowolony
Witay,
U mnie z tylu jest zamontowana taka listwa i spelnia swoje zadanie, to najwazniejsze, zderzak caly i niepoobijany
A niedlugo i kolega Van bedzie taka sama mial,
Zima trzeba zwrocic uwage aby zderzak z zewnarzt byl w miare czysty,
Jestem bynajmniej zadowolony
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
- Dostał flaszek: 1
A jaką masz długość tej listwy? doklejałeś coś na boki? Bo chyba jej długość nie pozwala na alarmowanie przeszkód na narożnikach?marecki1999 pisze:pisk,
Sygnal dzwiekowy
[ Dodano: Pią Kwi 27, 2012 15:53 ]Tzn mowie dokladnie o tej listwie co jest na zdjeciumarecki1999 pisze:pisk,
Sygnal dzwiekowy
A nie o tej co przez kolege jest link podany
Zasada dzialania taka sama ale inny producent
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
listwa_czujnik
Kolego,
Dlugosci listwy nie pamietam, zakladalem to kilka lat temu, a w sumie to nawt nie ja tylko elektryk sam,
Wydaje mi sie ze ok 1m, ale to kolega VAN moze Ci wiecej powiedziec bo mu wysylalem i to
On ostatnio zakladal,
Wiem tylko, ze sobie chwali,
A na boki to masz lustereczka
Chcialbys aby Ci brzeczal np przy kazdym np. Wyprzedzaniu czy mijaniu np auta...
No chyba niebardzo
Dlugosci listwy nie pamietam, zakladalem to kilka lat temu, a w sumie to nawt nie ja tylko elektryk sam,
Wydaje mi sie ze ok 1m, ale to kolega VAN moze Ci wiecej powiedziec bo mu wysylalem i to
On ostatnio zakladal,
Wiem tylko, ze sobie chwali,
A na boki to masz lustereczka
Chcialbys aby Ci brzeczal np przy kazdym np. Wyprzedzaniu czy mijaniu np auta...
No chyba niebardzo
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)
Kolego ale czujniki działają tylko podczas jazdy do tyłu , i nie brzęczą bez powodu.marecki1999 pisze:Chcialbys aby Ci brzeczal np przy kazdym np. Wyprzedzaniu czy mijaniu np auta...
No chyba niebardzo
W lustereczkach nie zawsze lub prawie wcale nie widać narożników tylnego zderzaka .
Wiem że są czujniki z przodu bo miałem w innym aucie ale nie dawały sygnału powyżej 25 km/h
Pozdrawiam
Nowa jakość nowe auto
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
Ok, zgodze sie z tym jak najbardziej, choc u mnie w insrukcji nic nie bylo o parametrach przy zalozeniu na przod, np od jakiej predkosci zaczyna dzialac od frontu, moze zalezy od producenta, no chyba ze nie doczytalem ...
Czyli mamy odpowiedz
Z przodu nie chcialem zakladac gdyz mój kolega mial zalozone, ale cos mu chyba 'trefnie' to zrobili, lub przerwali listwe przy zakladaniu (tylko domysly), gdyz mu brzeczal kiedy chcial i po paru dniach przedni odcial, mnie to bynajmniej zniechecilo
Dla mnie z tylu, spelnia swoja role i z tego jestem zadowolony i o to przeciez chodzi
Czyli mamy odpowiedz
Z przodu nie chcialem zakladac gdyz mój kolega mial zalozone, ale cos mu chyba 'trefnie' to zrobili, lub przerwali listwe przy zakladaniu (tylko domysly), gdyz mu brzeczal kiedy chcial i po paru dniach przedni odcial, mnie to bynajmniej zniechecilo
Dla mnie z tylu, spelnia swoja role i z tego jestem zadowolony i o to przeciez chodzi
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
marecki1999,
Warto rozróżnić system czujników parkowania montowany fabrycznie przez producenta, przeznaczony do konkretnego typu auta i "gadający" z innymi jego systemami oraz potrafiący odczytywać określone informacje z tych systemów, od czujników parkowania wszelakich innych (nazwijmy je uniwersalnymi), które działają wtedy kiedy dostają zasilanie elektryczne - zwykle spod żarówki światła cofania.
Odnośnie tych drugich to będą ostrzegać tylko przy dopływie prądu z plusa - z tyłu zwykle przy włączonym biegu wstecznym, a z przodu (jeśli są zamontowane) wtedy, gdy dostana prąd - a skąd - to zależy od pomysłowości instalatora. Jak spod stacyjki to zawsze w czasie jazdy, jak spod wstecznego to przy cofaniu, jak spod dodatkowego przełącznika, to wtedy kiedy użytkownik go włączy.
Te pierwsze zaś działają wtedy, gdy spełnione są parametry ruchu uwzględniane w konstrukcji i oprogramowaniu sterownika. Tylne rzecz jasna wtedy gdy cofamy (czasami jeszcze trochę dłużej - co jest miłe przy manewrowaniu autem w wybitnie ciasnych miejscach) a te przednie zwykle też przy cofaniu (przód zachodzi więc coby się nie pomieniać kolorami z innym zaparkowanym) oraz w innych sytuacjach przewidzianych przez producenta samochodu. Nie ma w takim systemie przeciwwskazań żeby deaktywacja czujników następowała po przekroczeniu określonej prędkości albo czegokolwiek innego co uwzględnił producent.
W każdym wszak przypadku konieczne jest takie umiejscowienie i zamontowanie czujników żeby "patrzyły" poziomo. Inaczej albo nie "zauważą" czegoś istotnego (gdy "patrzą" w górę, albo będą ostrzegać przed bliskością podłoża o ile instalator umieści je tak, że będą "patrzeć" w dół.
Listwy, które dyskutujemy, należą do typu uniwersalnych, zatem jak mają prąd to "patrzą" i jak jest powód to "wrzeszczą", a jak prądu nie dostają to leniuchują sobie.
Niczego nie odczytają z elektroniki samochodu bo nie rozróżnia Packi od czegokolwiek innego. A każde auto ma swoją dedykowaną elektronikę sterującą.
Warto rozróżnić system czujników parkowania montowany fabrycznie przez producenta, przeznaczony do konkretnego typu auta i "gadający" z innymi jego systemami oraz potrafiący odczytywać określone informacje z tych systemów, od czujników parkowania wszelakich innych (nazwijmy je uniwersalnymi), które działają wtedy kiedy dostają zasilanie elektryczne - zwykle spod żarówki światła cofania.
Odnośnie tych drugich to będą ostrzegać tylko przy dopływie prądu z plusa - z tyłu zwykle przy włączonym biegu wstecznym, a z przodu (jeśli są zamontowane) wtedy, gdy dostana prąd - a skąd - to zależy od pomysłowości instalatora. Jak spod stacyjki to zawsze w czasie jazdy, jak spod wstecznego to przy cofaniu, jak spod dodatkowego przełącznika, to wtedy kiedy użytkownik go włączy.
Te pierwsze zaś działają wtedy, gdy spełnione są parametry ruchu uwzględniane w konstrukcji i oprogramowaniu sterownika. Tylne rzecz jasna wtedy gdy cofamy (czasami jeszcze trochę dłużej - co jest miłe przy manewrowaniu autem w wybitnie ciasnych miejscach) a te przednie zwykle też przy cofaniu (przód zachodzi więc coby się nie pomieniać kolorami z innym zaparkowanym) oraz w innych sytuacjach przewidzianych przez producenta samochodu. Nie ma w takim systemie przeciwwskazań żeby deaktywacja czujników następowała po przekroczeniu określonej prędkości albo czegokolwiek innego co uwzględnił producent.
W każdym wszak przypadku konieczne jest takie umiejscowienie i zamontowanie czujników żeby "patrzyły" poziomo. Inaczej albo nie "zauważą" czegoś istotnego (gdy "patrzą" w górę, albo będą ostrzegać przed bliskością podłoża o ile instalator umieści je tak, że będą "patrzeć" w dół.
Listwy, które dyskutujemy, należą do typu uniwersalnych, zatem jak mają prąd to "patrzą" i jak jest powód to "wrzeszczą", a jak prądu nie dostają to leniuchują sobie.
Niczego nie odczytają z elektroniki samochodu bo nie rozróżnia Packi od czegokolwiek innego. A każde auto ma swoją dedykowaną elektronikę sterującą.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
Zgadza sie Mariusz
Ja mowie caly czas tylko o listwie, gdyz takie bylo zapytanie kolegi "Pisk", wiec i mowa o listwie uniwersalnej
... jak na zdjeciu wyzej,
Kolega Pisk takowa jest zainteresowany ale chyba nie do konca przekonany
Wiec moge sie wypowiedziec na temat "LISTWY" a nie czujnikow montowanych punktowo, ktorych zreszta zasady montazu, dzialania itd. Itd. Sa dosc obszernie opisane na poczatku postu,
Kto chce to doczyta w tym temacie.
Ja mowie caly czas tylko o listwie, gdyz takie bylo zapytanie kolegi "Pisk", wiec i mowa o listwie uniwersalnej
... jak na zdjeciu wyzej,
Kolega Pisk takowa jest zainteresowany ale chyba nie do konca przekonany
Wiec moge sie wypowiedziec na temat "LISTWY" a nie czujnikow montowanych punktowo, ktorych zreszta zasady montazu, dzialania itd. Itd. Sa dosc obszernie opisane na poczatku postu,
Kto chce to doczyta w tym temacie.
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
marecki1999,
No dobra,
Celem mojego posta powyżej było uporządkowanie zagadnienia czujników cofania (czy to punktowych, czy to zamontowanych w postaci listwy - jeden czort - zasada działania jest dokładnie taka sama a jedynie wygląda inaczej).
A postanowiłem usystematyzować, by nikt nie szukał związku pomiędzy działaniem czujników/listew uniwersalnych a np. prędkością auta.
Jedyne mające znaczenie parametry to zasilanie, kontakt elektryczny na połączeniach no i rzecz jasna sposób montażu. Poza tym zostaje sprawność poszczególnych elementów zestawu. Kropka
No dobra,
Celem mojego posta powyżej było uporządkowanie zagadnienia czujników cofania (czy to punktowych, czy to zamontowanych w postaci listwy - jeden czort - zasada działania jest dokładnie taka sama a jedynie wygląda inaczej).
A postanowiłem usystematyzować, by nikt nie szukał związku pomiędzy działaniem czujników/listew uniwersalnych a np. prędkością auta.
Jedyne mające znaczenie parametry to zasilanie, kontakt elektryczny na połączeniach no i rzecz jasna sposób montażu. Poza tym zostaje sprawność poszczególnych elementów zestawu. Kropka
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
- Dostał flaszek: 1
Ale się dyskusja rozwinęła
Stąd moje pytanie, jak ta listwa sprawuje się na narożnikach. I czy ew. warto dokupić drugi kawałek taśmy.
Już zaryzykowałem, mam już u siebie i czeka na montaż, ale zauważyłem, że w instrukcji piszą że taśma ma około 170cm długości. A jak wiadomo, to nasze autko ma 2m szerokości, więc nieco jej braknie na narożniki. Z drugiej strony można dokupić drugi kawałek i połączyć dwie listwy.marecki1999 pisze: Kolega Pisk takowa jest zainteresowany ale chyba nie do konca przekonany
Stąd moje pytanie, jak ta listwa sprawuje się na narożnikach. I czy ew. warto dokupić drugi kawałek taśmy.
[ Dodano: Wto Wrz 25, 2012 08:53 ]
Też kupiłem Stig-a A te skrajne zrobiłem bliżej brzegu około 5cm więcej od wewnętrznego niż podane w opisie montażu i jest Ok fajnie łapia przeszkodę z boczku w samym rogu.rockyy52 pisze:Witam.Tu jest link do paru fot dodam wiecej jak zrobie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb0 ... 1eb75.html
Te czujniki Stig maja akurat taka budowe ze nietrzeba uzywac zadnych podkladek kture maja zmienic kat patrzenia czujnika wystarczy wejsc na allegro napewno gdzies sa i wszystko ladnie widac na fotach.U mnie dzialaja fajnie a i maly monitorek fajnie wskazuje razem z dzwiekiem,jak ktos nie chcialby zeby mu piszczalo jak jest zablisko dzwiek mozna wylaczyc guziorem zamontowanym z tylu monitorka i wtedy tylko obserwacja co ci wskazuje monitorek.Rockyy.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 sty 2009 08:28 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Ja ostatecznie przyjąłem technikę nie chodzenia na łatwiznę i kupiłem oryginalny zderzak od limited'a wraz z instalacją pdc. Niebawem odbieram całość od lakiernika.
Jedna rzecz mnie jednak nurtuje - w komplecie nie dostałem żadnego modułu sterującego tym ustrojstwem. Jest wiązka, diody i czujniki. Na rysunkach wyraźnie widać, że jakiś moduł jest. Moje pytanie brzmi: jaki jest numer fabryczny takiego modułu i czy ktoś ewentualnie nim dysponuje? Chętnie odkupie, bo jak mniemam bez niego nic nie ruszy... Proszę o pomoc w tej materii
Jedna rzecz mnie jednak nurtuje - w komplecie nie dostałem żadnego modułu sterującego tym ustrojstwem. Jest wiązka, diody i czujniki. Na rysunkach wyraźnie widać, że jakiś moduł jest. Moje pytanie brzmi: jaki jest numer fabryczny takiego modułu i czy ktoś ewentualnie nim dysponuje? Chętnie odkupie, bo jak mniemam bez niego nic nie ruszy... Proszę o pomoc w tej materii
czujniki parktronika występują w ROVER 45 lub citroena C5 . Różnią się kątem podłączenia wtyczki , w pacifice są pod kątem45st . Moduł parktronika występuje w RENO SCENIK . Proponuję przed kupeniem czujników sprawdzić wiązkę elektryczną przy czujnikach. U mnie okazała się przegnita . Od pewnego czasu świeciły się czerwone diody po włączeniu silnika. Myślałem ,że czujniki ale okazało się ,że wiązka. Sprawdzamy miernikiem wyjmując po kolei czujniki . Oczywiście wrzucamy wsteczny bez uruchamiania silnika i mierzymy. W kostce są 3 piny i na 2ch powinno być 12v. Jeżeli brakuje napięcia sprawdzamy kabelek na całym odcinku od czujnika do kostki i wycinamy uszkodzony i po kłopocie ...
verbea pisze:Panowie a u mnie od niedawna komunikat SERVIS PARK SYSTEM i czerwone diody się świecą na tym wyświetlaczu z tyłu. Wszystkie czujniki są podłączone. Kiedyś też wyskakiwał ale "samo się naprawiło" chyba coś nie łączy. Tylko co?
Pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki.
Miałem dokładnie tak samo winny okazał się jeden niepodłączony czujnik który czasem łączył a czasem nie. Wyjmij jeszcze raz wszystki czujniki i podłącz je bez montowanie w zderzaku a zobaczysz który nie był podłączony. Dodatkowo jak dotkniesz działający czujnik to na palcu poczujesz takie impulsy w ten sposób zobaczysz czy masz sprawny czujnik.
PS. ja męczyłem się dobre 90 minut żeby czujnik dobrze wszedł w zaczepy plastikowe i końcówka już nie wypadła więc życzę powodzenia.
U mnie instalacja ostatnio wariuje. Najpierw problemy pojawiały się zawsze podczas deszczu i tuż po - service parking system. Teraz już nawet jak jest ciepło i sucho nie działa. Zdejmę zderzak i zobaczę czy wszystko dobrze siedzi. Do tego psiknę jakimś kontaktem i zabezpieczę wazeliną techniczną. Ale poza tym sam niewiele mogę zrobić Nie bardzo da się wrzucić wsteczny i jednocześnie pójść do tyłu auta na testy
marekhans pisze:Ale poza tym sam niewiele mogę zrobić Nie bardzo da się wrzucić wsteczny i jednocześnie pójść do tyłu auta na testy
Jak to się nie da odpalasz furę przełączasz na R lub na N wyłączasz furę kluczyk nie wyjdzie ale pobawić się możesz na koniec zabawy na P i kluczyk dostajesz z powrotem.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
Ja miałem podobnie - i okazało się, że jeden z przewodów był lekko "skaleczony" - i w środku cała miedź się utleniła - nie było w ogóle przewodnika. Jak trochę popadało i zaciągnął wilgoci to przez chwilę działało.
No ale zanim do tego doszedłem - zdążyłem kupić czujnik - bo komp serwisowy pokazywał po prostu uszkodzenie 3 czujnika i już.
Tak więc - jakby u Was był to problem nie instalacji a czujnika - to mam jeden nowy do odsprzedania
Pozdrawiam,
T.
No ale zanim do tego doszedłem - zdążyłem kupić czujnik - bo komp serwisowy pokazywał po prostu uszkodzenie 3 czujnika i już.
Tak więc - jakby u Was był to problem nie instalacji a czujnika - to mam jeden nowy do odsprzedania
Pozdrawiam,
T.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Tomislaw,
Jak masz oryginał, to są one dostarczane już jako lakierowane pod kolor nadwozia.
Dodaj w poście powyżej jakiego koloru masz czujnik - może prędzej ktoś się zdecyduje. Optymalnie kod koloru z naklejki na drzwiach kierowcy. Tam "Paint" i 3-znakowy kod koloru.
Każdy czujnik (konstrukcyjnie taki sam) ale innego koloru ma inny numer katalogowy. Różnica to właśnie kolor.
Jak masz oryginał, to są one dostarczane już jako lakierowane pod kolor nadwozia.
Dodaj w poście powyżej jakiego koloru masz czujnik - może prędzej ktoś się zdecyduje. Optymalnie kod koloru z naklejki na drzwiach kierowcy. Tam "Paint" i 3-znakowy kod koloru.
Każdy czujnik (konstrukcyjnie taki sam) ale innego koloru ma inny numer katalogowy. Różnica to właśnie kolor.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Znalazłem uszkodzony czujnik (włączyłem R na zapłonie i przykładałem ucho do czujników i się okazało że słychać takie szybkie pykanie a przy tym jednym nie było, zamieniałem miejscami czujniki i ewidentnie jeden jest uszkodzony) Pytanie brzmi: Czy da się zaadaptować jakiś inny czujnik czy musi być od pacifici?
Jeśli tak to ma ktoś może taki na sprzedanie?
Pozdrawiam
Jeśli tak to ma ktoś może taki na sprzedanie?
Pozdrawiam
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
verbea, Jest prostsza metoda weryfikacji czujników jak pozornie nie działają i świecą 4 czerwone diody pod sufitem.
Stawiasz auto na płaskim żeby się nie mogło samo potoczyć. Dobrze zabezpieczyć jakimiś klinami pod kołem.
Kluczyk w pozycję, gdzie świecą kontrolki a silnik nie pracuje.
Otwierasz bagażnik i włączasz radio.
Wrzucasz wsteczny (silnik nie pracuje!!!)
Wysiadasz z auta i idziesz do tyłu. Tam po kolei zbliżasz coś do poszczególnych czujników. Jak czujnik działa wyciszy radio (po to otwierałeś bagażnik żeby lepiej słyszeć). Jeśli nie wyciszy radia - czujnik nie komunikuje się z systemem.
Weryfikacja co zawiodło (czujnik czy druty) metodą zamiany czujników miejscami. Jak miejsce niesprawnego czujnika się zmieni - uwalony czujnik. Jak zostanie to co poprzednio - szukaj w drutach.
Ktoś powie, że zamiast klinów pod koła zaciągnąć hamulec postojowy. Otóż nie. Procedura nie hula na zaciągniętym.
A jakie czujniki pasują? po numerze katalogowym trudno, bo takie same czujniki (konstrukcyjnie) ale różnie malowane mają różne numerki katalogowe.
Mam wrażenie, że czujniki od Voyagera III dostarczane jako czarne to chyba to samo konstrukcyjnie co w Pacy.
U dealera nowy lakierowany czujnik Pacy to ca' PLN 250 sztuka.
Stawiasz auto na płaskim żeby się nie mogło samo potoczyć. Dobrze zabezpieczyć jakimiś klinami pod kołem.
Kluczyk w pozycję, gdzie świecą kontrolki a silnik nie pracuje.
Otwierasz bagażnik i włączasz radio.
Wrzucasz wsteczny (silnik nie pracuje!!!)
Wysiadasz z auta i idziesz do tyłu. Tam po kolei zbliżasz coś do poszczególnych czujników. Jak czujnik działa wyciszy radio (po to otwierałeś bagażnik żeby lepiej słyszeć). Jeśli nie wyciszy radia - czujnik nie komunikuje się z systemem.
Weryfikacja co zawiodło (czujnik czy druty) metodą zamiany czujników miejscami. Jak miejsce niesprawnego czujnika się zmieni - uwalony czujnik. Jak zostanie to co poprzednio - szukaj w drutach.
Ktoś powie, że zamiast klinów pod koła zaciągnąć hamulec postojowy. Otóż nie. Procedura nie hula na zaciągniętym.
A jakie czujniki pasują? po numerze katalogowym trudno, bo takie same czujniki (konstrukcyjnie) ale różnie malowane mają różne numerki katalogowe.
Mam wrażenie, że czujniki od Voyagera III dostarczane jako czarne to chyba to samo konstrukcyjnie co w Pacy.
U dealera nowy lakierowany czujnik Pacy to ca' PLN 250 sztuka.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Oryginalny wyświetlacz do nie-oryg. zest. czujn.parkowania?
Czy wyświetlacz jaki można kupić na All do Ch-300 (diodowy), np. teraz:
http://allegro.pl/chrysler-300c-wyswiet ... 59877.html
http://allegro.pl/wyswietlacz-pdc-z-pod ... 37136.html
http://allegro.pl/wyswietlacz-czujnikow ... 71014.html
to ten sam co oryginalnie bywa w podsufitce z tyłu w PAC?
A jeśli tak to czy współpracował by on z układami "parkometrów"
(czujniki+centralka) jakich moc można kupić już od kilkudziesięciu zł w zwyż?
Bo on wygląda, moim zdaniem, o niebo lepiej niż dodawane do takich zestawów.
I można by go wtedy umieścić np. pod przednią szybą, albo w podsufitce
z przodu gdzieś koło panelu przełączników szyberdachu i chyba by nie szpecił.
(chciałbym go wykorzystać do dodatkowych cz.parkowania - przednich)
Ma ktoś może doświadczenia z tym wyświetlaczem?
Schemat połaczeń/pinów?
http://allegro.pl/chrysler-300c-wyswiet ... 59877.html
http://allegro.pl/wyswietlacz-pdc-z-pod ... 37136.html
http://allegro.pl/wyswietlacz-czujnikow ... 71014.html
to ten sam co oryginalnie bywa w podsufitce z tyłu w PAC?
A jeśli tak to czy współpracował by on z układami "parkometrów"
(czujniki+centralka) jakich moc można kupić już od kilkudziesięciu zł w zwyż?
Bo on wygląda, moim zdaniem, o niebo lepiej niż dodawane do takich zestawów.
I można by go wtedy umieścić np. pod przednią szybą, albo w podsufitce
z przodu gdzieś koło panelu przełączników szyberdachu i chyba by nie szpecił.
(chciałbym go wykorzystać do dodatkowych cz.parkowania - przednich)
Ma ktoś może doświadczenia z tym wyświetlaczem?
Schemat połaczeń/pinów?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=682
Tutaj jest wszystko. Ja osobiście polecam zestaw Valeo. Mam go w journeyu i jest ok.
http://allegro.pl/valeo-parktronic-czuj ... 59399.html na przykład ten powyżej.
Tutaj jest wszystko. Ja osobiście polecam zestaw Valeo. Mam go w journeyu i jest ok.
http://allegro.pl/valeo-parktronic-czuj ... 59399.html na przykład ten powyżej.
Hej
Nie chciałbym otwierać nowego tematu, a mam pytanie związane z wiązką czujników.
Mój szanowny tata nabył drogą kupna jakiś czas temu Packę 2007.
Wszystko ok, natomiast była w US stuknięta w zadek i ma zmieniony zderzak na wersję bez czujników.
Dostał pozostałości systemu PDC (3 czujniki) ale niestety brak samej wiązki, która totalnie się pourywała.
I teraz moje pytanie: czy ktoś się orientuje czy wiązka np. z 300c lub jakiegoś Town&Country pasowałaby do Pacy? Czy musi być oryginał?
Rozważałem już montaż listwy magnetycznej, ale skoro ma moduł, wyświetlacz i część czujników to fajnie by było zrobić jak w oryginale.
Musiałbym po prostu dokupić jeden czujnik i wiązkę i mogę przystąpić do montażu.
Może ktoś ma jakieś info?
Nie chciałbym otwierać nowego tematu, a mam pytanie związane z wiązką czujników.
Mój szanowny tata nabył drogą kupna jakiś czas temu Packę 2007.
Wszystko ok, natomiast była w US stuknięta w zadek i ma zmieniony zderzak na wersję bez czujników.
Dostał pozostałości systemu PDC (3 czujniki) ale niestety brak samej wiązki, która totalnie się pourywała.
I teraz moje pytanie: czy ktoś się orientuje czy wiązka np. z 300c lub jakiegoś Town&Country pasowałaby do Pacy? Czy musi być oryginał?
Rozważałem już montaż listwy magnetycznej, ale skoro ma moduł, wyświetlacz i część czujników to fajnie by było zrobić jak w oryginale.
Musiałbym po prostu dokupić jeden czujnik i wiązkę i mogę przystąpić do montażu.
Może ktoś ma jakieś info?
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Panowie, czy ktoś pomoże z nieoryginalnymi czujnikami parkowania? Mam 4 z przodu i 4 z tyłu, na wyświetlaczu z tyłu obudowy jest przełącznik prawo-lewo, obecnie jest w pozycji lewo. Czujniki z tyłu działają dwa wewnętrzne, sprawdzałem po zapięciu R i przykładałem dłoń do czujników, zewnętrzne nie działają. Przednich czujników nie sprawdzałem. Poprzedni właściciel mówił, że zostały odłączone, bo się kłóciły z tylnymi. Jakiś partacz nie potrafił tego skonfigurować. Czerwony kabelek jest ucięty na wtyczce PWR. Ogólnie to jest tak, jak na zdjęciach. Na skrzynce nie ma żadnych oznaczeń, nie wiadomo co to za made in china. Ogólnie 8 kabelków jest wyprowadzonych z czujników do komputerka.
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Panowie, proszę Was o radę, czy warto kupować czujniki jakiejś lepszej firmy czy brać np. te:
http://allegro.pl/czujnik-cofania-verte ... ml#thumb/6
moje sensory wysiadły, zostały 2 działające. A i wyświetlacz jest uszkodzony.
http://allegro.pl/czujnik-cofania-verte ... ml#thumb/6
moje sensory wysiadły, zostały 2 działające. A i wyświetlacz jest uszkodzony.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Szymon,
Sam zdecyduj.
Kupisz jakieś nazwijmy markowe - jest szansa że posłużą i jest pewność że będą droższe.
Kupisz no-name-y - posłużą jak wyjdzie - zapłacisz mniej. Jak krótko to kupisz następne i wyjdzie ci w sumie tak jak za markowe.
Czasem i Mercedes nawali, a skubana Dacia turla się dalej.
Odpowiedziałem?
Sam zdecyduj.
Kupisz jakieś nazwijmy markowe - jest szansa że posłużą i jest pewność że będą droższe.
Kupisz no-name-y - posłużą jak wyjdzie - zapłacisz mniej. Jak krótko to kupisz następne i wyjdzie ci w sumie tak jak za markowe.
Czasem i Mercedes nawali, a skubana Dacia turla się dalej.
Odpowiedziałem?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 kwie 2016 02:13 pm
- Lokalizacja: Sandomierz
- Samochód: Pacifica 2006 3.5l AWD
Re: Czujniki parkowania - awarie, typy, rozmieszczenie
Mnie niestety też dopadło uszkodzenie czujników parkowania.
Czujniki fabryczne , objawy :
po włączeniu wstecznego palą się cztery czerwone diody
zdjęty zderzak ,wiązka od kostki do czujników dobra
do czujnika 3 pin dochodzi nap. 11,7 V na drugi pin 10,3 V i minus na trzeci [ w kostce łączeniowej tej przed zderzakiem też takie same napięcia ] bez uruchomienia silnika oczywiście i na wszystkich czujnikach
Pytania:
-czy te napięcia powinnny być cały czas [bo są bez wbicia biegu wstecznego]
-gdzie mieści się moduł do tych czujników , bo może być uszkodzenie moduł kostka przed zderzakiem .
Czujniki fabryczne , objawy :
po włączeniu wstecznego palą się cztery czerwone diody
zdjęty zderzak ,wiązka od kostki do czujników dobra
do czujnika 3 pin dochodzi nap. 11,7 V na drugi pin 10,3 V i minus na trzeci [ w kostce łączeniowej tej przed zderzakiem też takie same napięcia ] bez uruchomienia silnika oczywiście i na wszystkich czujnikach
Pytania:
-czy te napięcia powinnny być cały czas [bo są bez wbicia biegu wstecznego]
-gdzie mieści się moduł do tych czujników , bo może być uszkodzenie moduł kostka przed zderzakiem .
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Czujniki parkowania - awarie, typy, rozmieszczenie
Nie szukałbym przyczyny w module - nie słyszałem żeby padł. Jeśli chcesz wiedzieć gdzie on jest to z pewnościa pod plastikiem tylnego błotnika - i choć nie pomnę którym to obstawiam stronę lewą.
padają same czujniki. Jak mierzyłeś to warto sprawdzić jakość kontaktu i czy przypadkiem któryś pin nie odpadł z racji wieku i więcej niż prawdopodobnej korozji.
Poza tym:
Bez uruchamiania silnika dajesz kluczyk na start (nie rozrusznik a świecące kontrolki na desce),
Hamulec pomocniczy,
Lewarek na R czyli wsteczny
Otwarta klapa bagażnika i włączone radio
Zbliżając się do czujników będzie wyciszało radio. Tak jeden jak drugi, trzeci czy czwarty.
Tą metodą może Ci się ustalić który.
Inna metoda jest dla ludzi z czułymi poduszeczkami palców.
Sprawny czujnik (przy aktywnej elektryce i lewarku na R) daje wyczuć drgania. Niesprawny jest głuchy jak pień.
Niesprawny da wiedzę który nie działa. Pozostaje jeszcze ustalenie przyczyny - czy czujnik czy doprowadzenie prądu/sygnału.
A Bogiem a prawdą jak chcesz stestować czy masz sprawny moduł? Nawet jeśli pomierzysz (coś) z czym porównasz? Sądzę że nikt nie będzie rozbierać pół auta żeby dać Ci parametry w sprawnym układzie. Lepiej już podłączyć się pod skaner Chryslera, który określi przyczynę awarii i da procedurę weryfikacji bez rozbierania na próżno sporej ilości elementów.
padają same czujniki. Jak mierzyłeś to warto sprawdzić jakość kontaktu i czy przypadkiem któryś pin nie odpadł z racji wieku i więcej niż prawdopodobnej korozji.
Poza tym:
Bez uruchamiania silnika dajesz kluczyk na start (nie rozrusznik a świecące kontrolki na desce),
Hamulec pomocniczy,
Lewarek na R czyli wsteczny
Otwarta klapa bagażnika i włączone radio
Zbliżając się do czujników będzie wyciszało radio. Tak jeden jak drugi, trzeci czy czwarty.
Tą metodą może Ci się ustalić który.
Inna metoda jest dla ludzi z czułymi poduszeczkami palców.
Sprawny czujnik (przy aktywnej elektryce i lewarku na R) daje wyczuć drgania. Niesprawny jest głuchy jak pień.
Niesprawny da wiedzę który nie działa. Pozostaje jeszcze ustalenie przyczyny - czy czujnik czy doprowadzenie prądu/sygnału.
A Bogiem a prawdą jak chcesz stestować czy masz sprawny moduł? Nawet jeśli pomierzysz (coś) z czym porównasz? Sądzę że nikt nie będzie rozbierać pół auta żeby dać Ci parametry w sprawnym układzie. Lepiej już podłączyć się pod skaner Chryslera, który określi przyczynę awarii i da procedurę weryfikacji bez rozbierania na próżno sporej ilości elementów.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Czujniki parkowania - awarie, typy, rozmieszczenie
Tylko gdzie takowy znaleźć na prowincji?
A tak z innej beczki czy w aso Fiat posiadają takie do Chryslera bo to teraz przeca FAC.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 kwie 2016 02:13 pm
- Lokalizacja: Sandomierz
- Samochód: Pacifica 2006 3.5l AWD
Re: Czujniki parkowania - awarie, typy, rozmieszczenie
Nie mam zamiaru rozbierać modułu.
Bardziej interesuje mnie czy do czujnika ma dochodzić cały czas dwa napięcia i minus, czy drugie pojawia się dopiero po wbiciu biegu wstecznego. Bo jeśli po wbiciu biegu to mam gdzieś zwarcie między modułem a kostką 6 pin przed zderzakiem. Cała instalacja w zderzaku sprawdzona i jest ok. Żaden czujnik nie pyka i nie ścisza się radio. Nagle by padły wszystkie 4?
Bardziej interesuje mnie czy do czujnika ma dochodzić cały czas dwa napięcia i minus, czy drugie pojawia się dopiero po wbiciu biegu wstecznego. Bo jeśli po wbiciu biegu to mam gdzieś zwarcie między modułem a kostką 6 pin przed zderzakiem. Cała instalacja w zderzaku sprawdzona i jest ok. Żaden czujnik nie pyka i nie ścisza się radio. Nagle by padły wszystkie 4?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Czujniki parkowania - awarie, typy, rozmieszczenie
Jak nie jak takandrzej sdl pisze: ↑11 kwie 2020 01:15 pm...czy w aso Fiat posiadają takie do Chryslera bo to teraz przeca FAC.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.