Witam. Mój problem a raczej pytanie dotyczy spalania Pb.
Mianowicie chodzi o to czy to normalne, że jeżdżąc na gazie auto spala mi od 5 do 8 litrów Pb na 100 km, plus ok 19 litrów gazu? Dodam, że spalanie w cyklu miejskim, jazda typowo emerycka, bez gwałtownego przyspieszania itp.
Auto przełącza się na gaz po ok 1 km jazdy na paliwie a czasem nawet zanim odśnieżę już jest na gazie.
Byłem u dwóch gazowników, podłączali komputer, tłukłem kilometry z nimi na pokładzie i wszystko niby ok, prócz spalania. Jeden z nich zasugerował mi możliwość odcięcia pompy paliwa po np. 30 sek od momentu przełączenia na gaz. Jednak nie wiem, czy to nie zbyt ryzykowna ingerencja w pracę silnika.
Jeśli macie jakieś sugestie z góry dziękuję.
Odłączenie pompy paliwa
Musisz najpierw wyeliminować problem spalania pb jadąc na gazie-silnika nie uszkodzisz,ale jeżeli wyłączysz pompę to na zimnym starcie silnika będzie trudniej odpalał.Sprawdź listwę wtryskową,a dokładnie wtryski benzynowe czy nie są zawieszone bo może jeden nie zamyka i wtedy pali jedno i drugie.Błędu mieszanki nie pokazuje?
Gas-guzzler
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Panowie czy ktoś z Was ma zastosowane odłączenie pompy paliwa podczas pracy na LPG? Tak się zastanawiam nad wylaczeniem pompy, żeby ją zacząć oszczędzać, bo widzę że nowa pompa/pompy to niemały wydatek. W ostatnim Voyku gdzie miałem instalacje LPi założyłem przekaźnik odcinający pompę po przełączeniu na LPG, nie było żadnych problemów z zimnym startem. W sekwencji zwykly przekaźnik już nie wystarczy, bo musi być zwłoka, ale czy odcięcie pompy nie wywala czasem jakiś błędów, czy nie generuje innych problemów w Pacy.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
lutek34, ja bym sobie dał z tym spokój zamierzałem to zrobić jak gazowałem swoją ale po krótkiej rozmowie z kolegą gazownikiem doszedłem do wniosku że nie ma co bo może być wiele problemów niż pożytku nie pamiętam już o co chodziło ale mówił że jedną zrobił i jak szybko zrobił to zaraz pozdejmował bo błędy wywalało i chodzić nie chciała, tyle początkiem. A jak już byłem mądrzejszy to sam stwierdziłem że nic by to nie dało dlaczego, a no dlatego że Packa nie posiada przelewu czyli paliwo nie wraca do zbiornika oddzielną rurką. Pompy nie pracują cały czas tylko w momencie kiedy auto startuje i jak jeździsz na benzynce , a na gazie napompuje odpowiednie ciśnienie w układzie i milknie. Więc po co odcinka ?
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Widlak u mnie w Pacy pompę słychać jak pracuje na LPG, tak samo było w Voyku i dlatego żeby bezsensownie pompa nie pompowała paliwa w kółko przez filtr, to ją odłączyłem. Ale skoro piszesz że w Pacy pojawiają się błędy, to pewno trzeba dać sobie spokój.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816