Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Jesli kogos denerwuje powtarzajacy sie w czasie jazdy sygnal niezapietych pasow bezpieczenstwa to jest na to sposob. Wykonalem to w mojej pacifice i zadzialalo.
A wiec nalezy zrobic tak:
Wsiadamy do auta i zapinamy pasy przed wlozeniem klucza do stacyjki.
nastepnie wkladamy kluczyl i pryekrecamy w pozycje ACC, czekamy az zgasnie kontrolka pasow a nastepnie szybko odpinamy i zapinamy pasy trzykrotnie ( musimy to zrobic w ciagu 1 minuty) a na koniec wyjmujemy kluczyk ze stacyjki jesli sie powiodlo komputer daje jeden sygnal dzwiekowy.
Wylaczenie w ten sposob przypomnienia o niezapieciu pasow nie wylacza kontrolki ta pozostaje ciagle zapalona w przypadku nie zapietych pasow. Natomiast nie mamy juz tego denerwujacego sygnalu. A i jeszcze jedno Wedlug instrukcji nie mozna wrocic do poprzedniego stanu a wiec zastanowcie sie czy napewno chcecie to zrobic.
A wiec nalezy zrobic tak:
Wsiadamy do auta i zapinamy pasy przed wlozeniem klucza do stacyjki.
nastepnie wkladamy kluczyl i pryekrecamy w pozycje ACC, czekamy az zgasnie kontrolka pasow a nastepnie szybko odpinamy i zapinamy pasy trzykrotnie ( musimy to zrobic w ciagu 1 minuty) a na koniec wyjmujemy kluczyk ze stacyjki jesli sie powiodlo komputer daje jeden sygnal dzwiekowy.
Wylaczenie w ten sposob przypomnienia o niezapieciu pasow nie wylacza kontrolki ta pozostaje ciagle zapalona w przypadku nie zapietych pasow. Natomiast nie mamy juz tego denerwujacego sygnalu. A i jeszcze jedno Wedlug instrukcji nie mozna wrocic do poprzedniego stanu a wiec zastanowcie sie czy napewno chcecie to zrobic.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014 10:29 pm przez Artekkkk, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja też mam sposób na sygnał niezapiętych pasów:
1. Siadamy na fotelu
2. Ustawiamy lusterka, fotel, kierownice ew stacje radiowe
3. Programujemy (jak jest taka możliwość) ustawienia
4. ZAPINAMY PASY !!
5. Sygnał nie pika
przy kolejnych "razach" możemy pominąc punkt 2 i 3
PASY RATUJA ŻYCIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZAWSZE ZAPINAJ!!
1. Siadamy na fotelu
2. Ustawiamy lusterka, fotel, kierownice ew stacje radiowe
3. Programujemy (jak jest taka możliwość) ustawienia
4. ZAPINAMY PASY !!
5. Sygnał nie pika
przy kolejnych "razach" możemy pominąc punkt 2 i 3
PASY RATUJA ŻYCIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZAWSZE ZAPINAJ!!
Ja tez jestem za zapinaniem pasow. Prawde mowiac to bez zpietych pasow czuje sie jkos dziwnie... rowniez mam nadzieje ze nigdy nie bede musia sprawdzac jak dzialaja.
Dlatego napisalem jak mozna z powratem wlaczyc brzeczek
If the driver’s seat belt has not been buckled within 60 seconds of starting the vehicle and if the vehicle speed is greater than 5 mph (8 km/h). strona 40 instrukcji do pacyfki z 2004
Brzeczek wlancza sie dopiero po minucie od uruchomienia silnika i po przekroczeniu predkosci 8 km/h. Takze dojazd spod bramy do garazu raczej nie jest problemem, no chyba ze mamy garaz 2 ulice dalej
Dlatego napisalem jak mozna z powratem wlaczyc brzeczek
If the driver’s seat belt has not been buckled within 60 seconds of starting the vehicle and if the vehicle speed is greater than 5 mph (8 km/h). strona 40 instrukcji do pacyfki z 2004
Brzeczek wlancza sie dopiero po minucie od uruchomienia silnika i po przekroczeniu predkosci 8 km/h. Takze dojazd spod bramy do garazu raczej nie jest problemem, no chyba ze mamy garaz 2 ulice dalej
... ale po co ten krzyk... dyskusja jest bo po to jest forum by dyskutować-przecież nikt nikomu na siłe pasów nie zapinaArtekkkk pisze: nikt tu nie kwestionuje!!!
jeden woli córkę a drugi teściową jak to mawiają a mi po prostu baaardzo spodobał sie sposób BARTEQ (taki z przymrużeniem oka) i za podobny tok myslowy postanowilem postawić mu flaszke.
pozdrawiam.
A ja sobie pozwolę otworzyć temat
Temat prawi o dezaktywacji dźwięku niezapietych pasów a nie zapinaniu lub niezapinaniu pasów, niech każdy robi co chce i lubi
Ponieważ próbowałem uruchomić dezaktywację sygnalizacji dźwiękowej niezapiętego pasa wg procedury Kolegi Artekkkk i mi się to nie udało zgłębiłem temat.
Instrukcja jest troszkę mało precyzyjna i niestety na jej postawie nie da się tego zrobić; celem dokładnego wyjaśnienia jak zrobić aby deaktywować system (przetestowane, działa dezaktywacja i aktywacja) piszę jak to zrobić:
W ciągu 60 sekund należy wykonać poniższe kroki:
1. Kluczyk w stacyjce przekręcamy do pozycji OFF / LOCK
2. Zapinamy pas (kierowcy )
3. Przekręcamy kluczyk do pozycji ON (nie trzeba uruchamiać silnika)
4. Czekamy aż zgaśnie czerwona kontrolka pasa na zegarach
5. Odpinamy i zapinamy z powrotem pas przynajmniej 3 razy kończąc wszystko z zapiętym pasem - do wykonania w ciągu 10 sekund!
Uwaga przy kroku nr 5:
-każdorazowo po odpięciu pasa należy zwrócić uwagę na to aby czerwona kontrolka na zegarach się zapaliła dopiero wtedy zapinamy pas; nie wystarczy odpiąć klamry, trzeba troszkę zwinąć pas aby kontrolka się zapaliła
6. Przekręcamy kluczyk w stacyjce do pozycji OFF / LOCK
7. Powinniśmy usłyszeć gong potwierdzający dezaktywację
8. Ponowienie kroków 1-7 powoduje aktywację sygnalizacji dźwiękowej dla niezapiętych pasów kierowcy
Ps. pasy ratują życie nawet na parkingu :
[youtube]http://youtu.be/PaampAaaeww[/youtube]
Oraz przy małych prędkościach:
[youtube]http://youtu.be/_T57HVp7TJA[/youtube]
Temat prawi o dezaktywacji dźwięku niezapietych pasów a nie zapinaniu lub niezapinaniu pasów, niech każdy robi co chce i lubi
Ponieważ próbowałem uruchomić dezaktywację sygnalizacji dźwiękowej niezapiętego pasa wg procedury Kolegi Artekkkk i mi się to nie udało zgłębiłem temat.
Instrukcja jest troszkę mało precyzyjna i niestety na jej postawie nie da się tego zrobić; celem dokładnego wyjaśnienia jak zrobić aby deaktywować system (przetestowane, działa dezaktywacja i aktywacja) piszę jak to zrobić:
W ciągu 60 sekund należy wykonać poniższe kroki:
1. Kluczyk w stacyjce przekręcamy do pozycji OFF / LOCK
2. Zapinamy pas (kierowcy )
3. Przekręcamy kluczyk do pozycji ON (nie trzeba uruchamiać silnika)
4. Czekamy aż zgaśnie czerwona kontrolka pasa na zegarach
5. Odpinamy i zapinamy z powrotem pas przynajmniej 3 razy kończąc wszystko z zapiętym pasem - do wykonania w ciągu 10 sekund!
Uwaga przy kroku nr 5:
-każdorazowo po odpięciu pasa należy zwrócić uwagę na to aby czerwona kontrolka na zegarach się zapaliła dopiero wtedy zapinamy pas; nie wystarczy odpiąć klamry, trzeba troszkę zwinąć pas aby kontrolka się zapaliła
6. Przekręcamy kluczyk w stacyjce do pozycji OFF / LOCK
7. Powinniśmy usłyszeć gong potwierdzający dezaktywację
8. Ponowienie kroków 1-7 powoduje aktywację sygnalizacji dźwiękowej dla niezapiętych pasów kierowcy
Ps. pasy ratują życie nawet na parkingu :
[youtube]http://youtu.be/PaampAaaeww[/youtube]
Oraz przy małych prędkościach:
[youtube]http://youtu.be/_T57HVp7TJA[/youtube]
[i]Col. John 'Hannibal' Smith: I love it when a plan comes together.[/i]
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 27 paź 2013 05:32 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 13 gru 2015 03:35 pm
- Lokalizacja: Legnica
- Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 Lpg
Kontrolka pasów
Witam wszystkich. Piszę tu , bo nie chcę zakładać nowego tematu. A mianowicie ja mam tak i nie wiem dlaczego znaczy myślę, że może coś z czujnikiem. U mnie cały czas pali się kontrolka nie zapiętych pasów. Czy zapięte czy nie czły czas miga. Co mogę z tym zrobić jak to naprawić, bo mnie denerwuje. Za pomoc dziękuję.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 13 gru 2015 03:35 pm
- Lokalizacja: Legnica
- Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 Lpg
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Witam.ponownie. Widzę że chyba nikt nie czytał tego co napisałem. Po dłuższym czasie postanowiłem jeszcze raz poprosić o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Co mam zrobić żeby przy zapiętym pasie kierowcy nie paliła się kontrolka od pasów. Dzięki za pomoc.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Proponowałbym zacząć od sprawdzenia czujnika przy zwijaczu.
A nikt nic nie napisał, ponieważ nikt tam nie zaglądał (ja też nie )
A nikt nic nie napisał, ponieważ nikt tam nie zaglądał (ja też nie )
Piotr
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Moim zdaniem nie przy "zwijarce" na słupku ale przy zatrzasku przy konsoli środkowej jest czujnik. Działa wszak wtedy gdy coś wetkniesz w coś - a to coś wtykanego czujnikiem nie dysponuje, Może dysponować tylko to coś w co wtykasz. No i dalej przewody w obszarze siedzenia kierowcy i dalej
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- Konrad
- Posty: 148
- Rejestracja: 26 paź 2016 08:59 pm
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Chrysler Pacifica touring FWD 3.5 V6 Pb 2005
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 13
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Witam u mnie wystarczy wyciągnąć pas aby zgasła kontrolka, także Carl tutaj masz rację. Ja też proponuję sprawdzić czujnik przy zwijaczu.
Konrad
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Na 100% czujnik jest w pasie to taki pstryczek magiczek.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 13 gru 2015 03:35 pm
- Lokalizacja: Legnica
- Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 Lpg
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Wielkie dzięki. Zacznę od czujnika a później polecę dalej.;-)
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 13 gru 2015 03:35 pm
- Lokalizacja: Legnica
- Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 Lpg
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Witam. Wreszcie któregoś tam dnia znalazłem trochę czasu na rozebranie tego pasa. I popatrzyłem trochę na to i poskładałem, bo nie wiem jak sprawdzić czujnik czy jest dobry. Może ktośz szacownych forumowiczów napisze mi co i jak. Tak dla wiadomości wszystkich zadzwoniłem z ciekawości do aso i zapytałem się ile kosztuje nowy pas kierowcy po vinie sprawdzony. Aso powaliło mnie na kolana. Jedynie równiutki 1 000 zł.Szał. Dzięki za wszystkie porady.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
netto czy brutto?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
M., chyba z przekory pytasz
W sumie, biorąc pod uwagę, że zwijacz ma zintegrowany napinacz, to cena nie zaskakuje, choć na all można kupić kilkanaście razy tańszy
arkonada1, w temacie "jak to działa" - we wtyczce masz dwa piny Czarno-żółty przewód to masa - sprawdź czy jest. Jeśli nie ma, to doprowadź.
Ten drugi przewód idzie do BCM [wtyczka C3 (czarna 34 pinowa) pin 30]. Sprawdź czy przewód jest cały (przedzwoń go).
Tymi zielonymi przewodami raczej się nie baw, bo zrobisz buuum
Niestety schematem wyłącznika nie dysponuję, ale coś mi podpowiada, że podanie masy na pin 1 powinno skutkować zgaśnięciem lampki kontrolnej.
Miernik, żarówka 21W, kawałek przewodu i do roboty
Jeśli to wszystko będzie działać, to przyczyny musisz szukać w BCM
W sumie, biorąc pod uwagę, że zwijacz ma zintegrowany napinacz, to cena nie zaskakuje, choć na all można kupić kilkanaście razy tańszy
arkonada1, w temacie "jak to działa" - we wtyczce masz dwa piny Czarno-żółty przewód to masa - sprawdź czy jest. Jeśli nie ma, to doprowadź.
Ten drugi przewód idzie do BCM [wtyczka C3 (czarna 34 pinowa) pin 30]. Sprawdź czy przewód jest cały (przedzwoń go).
Tymi zielonymi przewodami raczej się nie baw, bo zrobisz buuum
Niestety schematem wyłącznika nie dysponuję, ale coś mi podpowiada, że podanie masy na pin 1 powinno skutkować zgaśnięciem lampki kontrolnej.
Miernik, żarówka 21W, kawałek przewodu i do roboty
Jeśli to wszystko będzie działać, to przyczyny musisz szukać w BCM
Piotr
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Pytam bo jak dla mnie cena nie jest dziwna.
Dealer to nie Alli tak jak OEM to nie producent Polcar
Poza tym jestem przeciwnikiem gmerania w układach bezpieczeństwa takich jak poduszki czy pasy. Co jeśli po ingerencji będzie niby dobrze a w sytuacji szczególnej nie zadziała bo coś potentegowaliśmy w bebechach? a jeśli ktoś nie daj Bóg ucierpi to czyja odpowiedzialność?
Na bezpieczeństwie nie oszczędzam.
Dealer to nie Alli tak jak OEM to nie producent Polcar
Poza tym jestem przeciwnikiem gmerania w układach bezpieczeństwa takich jak poduszki czy pasy. Co jeśli po ingerencji będzie niby dobrze a w sytuacji szczególnej nie zadziała bo coś potentegowaliśmy w bebechach? a jeśli ktoś nie daj Bóg ucierpi to czyja odpowiedzialność?
Na bezpieczeństwie nie oszczędzam.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 13 gru 2015 03:35 pm
- Lokalizacja: Legnica
- Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 Lpg
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Ogólnie też jestem przeciwnikiem gmerania w czymś na czym się nie znam i jak trzeba będzie wymienić to zacisnę ząbki , wyłożę 1000 i kupię. Chcę tylko sprawdzić co się popsuło i co trzeba wymienić , a nie w ciemno wydawać pieniądze. Sprawdzę tą masę czy jest i zrobię tak jak napisałeś Carl. Dzięki za wszystkie sugestie i porady.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
- Lokalizacja: San Escobar
- Samochód: Trabant 601
- Dostał flaszek: 1
Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów
Po odłączeniu kostki z pasa lampka gaśnie - szybka całkowita dezaktywacja
- lampka zgaśnie = wina czujnika w pasie
- lampka nie zgaśnie = nie jest wina pasa tylko układu elektrycznego
- lampka zgaśnie = wina czujnika w pasie
- lampka nie zgaśnie = nie jest wina pasa tylko układu elektrycznego
The End