Gdzie jest skaner (moduł) czujników ciśnienia w oponach
Gdzie jest skaner (moduł) czujników ciśnienia w oponach
Witam
Mam pytanie związane z czujnikami, gdzie znajduje się moduł czytający czujniki w bogatych wersjach jest w nadkolu a w takiej jak moja która czyta tylko za duże lub za male ciśnienie nie podając które to koło, po wymianie czujnika raz jest dobrze a raz świeci komunikat i mam wrażenie że wtyczka nie domaga.
Mam pytanie związane z czujnikami, gdzie znajduje się moduł czytający czujniki w bogatych wersjach jest w nadkolu a w takiej jak moja która czyta tylko za duże lub za male ciśnienie nie podając które to koło, po wymianie czujnika raz jest dobrze a raz świeci komunikat i mam wrażenie że wtyczka nie domaga.
Pacyfica piękne auto!
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
macias920, piszesz strasznie niezrozumiale.
W pacach które są wyposażone w czujniki ciśnienia w oponach, to sygnał zależnie od roku produkcji jest odbierany przez moduł kompasu albo przez moduł zdalnego otwierania samochodu
The Tire Pressure Monitoring (TPM) system monitors
air pressure in the four road tires (excludes
spare). Pressure in the spare tire is not monitored.
There is a sensor (transmitter) in each of the vehicleâÂÂs
four road wheels. The system alerts the driver
when tire pressure falls outside predetermined
thresholds (pressure too low or too high). A message
is then displayed in the instrument cluster.
Depending on Build Date, the vehicleâÂÂs TPM could
be controlled one of two ways. Early Build vehicles
have a system that is controlled through the Compass
Mini Trip Computer (CMTC). Later (Normal)
Build vehicles have a system that is controlled by the
Sentry Remote Entry Module (SKREEM). When
Diagnosing the TPM, to determine if the vehicle has
an Early or Normal Build system, use the DRBIIIt
scan tool accessing the SKREEM to determine if it
has TPM capabilities.
W pacach które są wyposażone w czujniki ciśnienia w oponach, to sygnał zależnie od roku produkcji jest odbierany przez moduł kompasu albo przez moduł zdalnego otwierania samochodu
The Tire Pressure Monitoring (TPM) system monitors
air pressure in the four road tires (excludes
spare). Pressure in the spare tire is not monitored.
There is a sensor (transmitter) in each of the vehicleâÂÂs
four road wheels. The system alerts the driver
when tire pressure falls outside predetermined
thresholds (pressure too low or too high). A message
is then displayed in the instrument cluster.
Depending on Build Date, the vehicleâÂÂs TPM could
be controlled one of two ways. Early Build vehicles
have a system that is controlled through the Compass
Mini Trip Computer (CMTC). Later (Normal)
Build vehicles have a system that is controlled by the
Sentry Remote Entry Module (SKREEM). When
Diagnosing the TPM, to determine if the vehicle has
an Early or Normal Build system, use the DRBIIIt
scan tool accessing the SKREEM to determine if it
has TPM capabilities.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Teraz rozumiem na czym to polega i co jest odpowiedzialne za monitorowanie ciśnienia w kołach. Musze podjechać na kompa w takim układzie.
Pojechałem na kompa w drodze do warsztatu komunikat zgasł mam 20 km oczywiście brak błędów natomiast w drodze do domu gong i lampka znowu świeci macie jakiś pomysł co się psuje? dodam ze komunikat który się wyświetla to (zrobić adaptacje lewego kola ) czujnik jest nowy w tym kole i tak jak już pisałem raz działa raz nie działa :evil:
Trochę pojeździłem i sytuacja wygląd tak kontrolka raz świeci raz gaśnie i dziś jak zgasłą pojechałem na drogę z kostki brukowe tam ładnie telepie i tak jak myślałem przejechałem 100 metrów i pojawił się komunikat wie wydaje mi się że coś nie łączy i teraz pytanie czy kompas czy może moduł centralnego proszę o pomoc.
Dlaczego tema nie pojawia się na głównej stronie?
Pojechałem na kompa w drodze do warsztatu komunikat zgasł mam 20 km oczywiście brak błędów natomiast w drodze do domu gong i lampka znowu świeci macie jakiś pomysł co się psuje? dodam ze komunikat który się wyświetla to (zrobić adaptacje lewego kola ) czujnik jest nowy w tym kole i tak jak już pisałem raz działa raz nie działa :evil:
Trochę pojeździłem i sytuacja wygląd tak kontrolka raz świeci raz gaśnie i dziś jak zgasłą pojechałem na drogę z kostki brukowe tam ładnie telepie i tak jak myślałem przejechałem 100 metrów i pojawił się komunikat wie wydaje mi się że coś nie łączy i teraz pytanie czy kompas czy może moduł centralnego proszę o pomoc.
Dlaczego tema nie pojawia się na głównej stronie?
Pacyfica piękne auto!
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
macias920,
Auto rocznik 2004 a obecnie rok 2016. Się znaczy auto już ok. 12-o letnie. Takowe też czujniki ciśnienia w kółkach. A w tych czujnikach fabryczne bateryjki. Myślisz że nie mają jeszcze zawrotów głowy po tylu latach kręcenia się w kółko?
Jaka bateria wytrzymała Ci w domu taki okres czasu?
Stawiam na którąś wykończona baterię - dziś pewnie jedną, niebawem drugą, ciut później kolejną aż do czwartej.
Auto rocznik 2004 a obecnie rok 2016. Się znaczy auto już ok. 12-o letnie. Takowe też czujniki ciśnienia w kółkach. A w tych czujnikach fabryczne bateryjki. Myślisz że nie mają jeszcze zawrotów głowy po tylu latach kręcenia się w kółko?
Jaka bateria wytrzymała Ci w domu taki okres czasu?
Stawiam na którąś wykończona baterię - dziś pewnie jedną, niebawem drugą, ciut później kolejną aż do czwartej.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
Udało Ci się rozwiązać ten problem? Ja mam 4 nowe zamienniki Dormana.
I po wymianie ostatniej 4 sztuki - po jakimś czasie przy większych szybkościach tylko pojawia się mi się komunikat tires system soon.... - to jest tylko przy większych szybkościach.
Jeszcze naprzemienni pojawia mi się też przy większych szybkościach, kontrolka ABS - i po chwila znika....
Późńiej znika - jak to zdiagnozować? może gdzieś coś nie łączy?
I po wymianie ostatniej 4 sztuki - po jakimś czasie przy większych szybkościach tylko pojawia się mi się komunikat tires system soon.... - to jest tylko przy większych szybkościach.
Jeszcze naprzemienni pojawia mi się też przy większych szybkościach, kontrolka ABS - i po chwila znika....
Późńiej znika - jak to zdiagnozować? może gdzieś coś nie łączy?
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Ja też mam Dormany, natomiast u mnie ten komunikat pojawia się nie tyle przy wyższych prędkościach, co po dłuższej jeździe. Także jak jadę na wakacje to pod koniec podróży czekam na wyświetlenie komunikatu i najczęściej się nie zawodzęPelEe pisze:po jakimś czasie przy większych szybkościach tylko pojawia się mi się komunikat tires system soon
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
To ja do Was dołączę.
Mam kpl Dormanna w zimówkach i drugi w letnich. I te same objawy - co jakiś czas podczas dłuższej podróży pojawia się nasza ulubiona ikonka i komunikat i jeden z czujników jakby był martwy. Po kilku następnych kilometrach komunikat znika i pokazuje się ciśnienie w tym niby pustym kole.
I tak w zimowych jak i letnich.
Ciekawe, czy ktoś znajdzie na to jakiś sposób (poza oczywiście założeniem czujników oryginalnych).
Mam kpl Dormanna w zimówkach i drugi w letnich. I te same objawy - co jakiś czas podczas dłuższej podróży pojawia się nasza ulubiona ikonka i komunikat i jeden z czujników jakby był martwy. Po kilku następnych kilometrach komunikat znika i pokazuje się ciśnienie w tym niby pustym kole.
I tak w zimowych jak i letnich.
Ciekawe, czy ktoś znajdzie na to jakiś sposób (poza oczywiście założeniem czujników oryginalnych).
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Ja mam zamiar zmienić baterie w oryginalnych czujnikach i je zamontować. Jak będzie to samo to sobie dam z tym spokój, rzecz denerwująca, ale nie niezbędna.
Od razu dodam, że nie wiem kiedy się za to zabiorę, więc nie oczekujcie, że się podzielę spostrzeżeniami z tego eksperymentu w ciągu hmmm najbliższego roku :-D
Od razu dodam, że nie wiem kiedy się za to zabiorę, więc nie oczekujcie, że się podzielę spostrzeżeniami z tego eksperymentu w ciągu hmmm najbliższego roku :-D
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Baterie w czujnikach oryginalnych - owszem mają coś do tego. Właśnie przez słabe w nich baterie wymieniłem je na Dormany. Czy baterie w Dormanach mają coś wspólnego z tym komunikatem - tego nie wiem.
W sumie to nie wiem jak te czujniki działają, czy jak leży taki na półce to mu ubywa mocy z zasilania tak samo jakby był zamontowany w kole i pracował? Czy sprzedawcy zza wielkiej wody wysyłają do Polski tzw leżaki magazynowe? Wiele pytań - mało odpowiedzi Trzeba testować.
W sumie to nie wiem jak te czujniki działają, czy jak leży taki na półce to mu ubywa mocy z zasilania tak samo jakby był zamontowany w kole i pracował? Czy sprzedawcy zza wielkiej wody wysyłają do Polski tzw leżaki magazynowe? Wiele pytań - mało odpowiedzi Trzeba testować.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808