Koło pasowe wału - jak wymontować ?
Koło pasowe wału - jak wymontować ?
Witam. Chcę dostać się do rozrządu gdyż serwis wymienił wszystko prócz napinacza twierdząc że jest ok a ja z kolei nie mogę spać po nocach jeżdżąc ze świadomością że ta część została po prostu stara lub jak kto woli mam kaprys i chcę go wymienić. Generalnie mam jedynie problem z kołem pasowym. Jest mocno dokręcone i za bardzo nie mam pomysłu jak je odkręcić. Czy jest jakaś blokada wału bądź też inne miejsce które pozwoli mi to koło zablokować i ręcznie odkręcić a następnie dokręcić czy należy użyć klucza pneumatycznego. I czy mogę to zrobić bezpiecznie bez ryzyka że przestawię rozrząd? Koło zębate jest na sstożku czy klinie? Serdeczna prośbą o pomoc . Pozdr
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez coolpi, łącznie zmieniany 1 raz.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
coolpi,
Jak nie masz porządnego i profesjonalnego ściągacza to lepiej daj zarobić fachowcom niż sam się baw.
Koło jest pasowane na wałku bez klina.
A że masz problem to szczerze się nie dziwię. Ja zniszczyłem jakieś 2 ściągacze uniwersalne zanim zmądrzałem.
Jak nie masz porządnego i profesjonalnego ściągacza to lepiej daj zarobić fachowcom niż sam się baw.
Koło jest pasowane na wałku bez klina.
A że masz problem to szczerze się nie dziwię. Ja zniszczyłem jakieś 2 ściągacze uniwersalne zanim zmądrzałem.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Koło pasowe wału
Nie chodzi mi o zdjęcie koła bo z tym nie powinno być większego problemu - po pierwsze dlatego że parę dni temu było ściągane a po drugie że dysponuje kilkoma różnymi porządnymi ściągaczami. Chodzi bardziej o to jak odkręcić śrubę trzymająca koło....
A pytałem o klin czy stożek dot koła zębatego czyli tego za pasowym czy jeżeli bym traktował pasowe pneumatem czy nie ma ryzyka przestawienia rozrządu lub uszkodzenia czegoś...
A pytałem o klin czy stożek dot koła zębatego czyli tego za pasowym czy jeżeli bym traktował pasowe pneumatem czy nie ma ryzyka przestawienia rozrządu lub uszkodzenia czegoś...
Ostatnio zmieniony 31 lip 2016 10:15 pm przez coolpi, łącznie zmieniany 1 raz.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Dobry klucz udarowy i po sprawie,nic nie przestawisz.coolpi pisze: jeżeli bym traktował pasowe pneumatem
A kolo jak Kolega M. pisze jak nie masz ściągacza to polegniesz.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Nie sądzę by istniała jakakolwiek potrzeba ruszania tego koła. Ja przynajmniej nie znam takowej.coolpi pisze:pytałem o klin czy stożek dot koła zębatego czyli tego za pasowym
A przy okazji koła pasowego... Zważ, że to po czym lata pasek wielorowkowy osadzone jest na gumie - tłumik drgań skrętnych. Upewnij się, że przy demoncie koła pasowego zewnętrzny pierścień z tej gumy ci nie zjedzie - bo będzie spory kłopot. Podpowiem zatem - nigdy nie ciągnij ściągaczem od zewnątrz koła - no chyba, że łapy ściągacza na 100% wejdą głęboko w kierunku wału i z tej pozycji nie zjadą.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Koło pasowe wału
Koła zębatego nie mam zamiaru ruszać. Pytam o nie dlatego że w niektórych autach jeśli się nie zablokuje wału np od strony koła zamachowego i odkręci koło pasowe może dojść do przestawienia rozrządu. To w sytuacji kiedy koło rozrządu leży na stożku bez klina.
Koło pasowe wału
To jeszcze tylko potanko czy jest tam standardowy gwint czy przypadkiem lewy ... Jutro mam zamiar się za to zabrać. Z góry dzięki za info
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
W Pacifica nie jest aż tak tragicznie jeśli się dysponuje podnośnikiem i odpowiednie narzędzia to robota nawet znośna. Są samochody gdzie dużo tragiczniej się wymienia rozrząd.wili pisze:czy przyjemna robótka
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Koło pasowe wału
No to ja już jestem "po". Lewym kołem najechałem na najazd a prawe odkręciłem i podniosłem podnośnikiem. Część nadkola trzeba było odpiac aby był dostęp do koła pasowego. Następnie pneumat ciach i śruba odkręcona. Dalej wyjęcie obudowy filtra powietrza , demontaż paska wielorowkowego klucz oczko 15 plus przedłużka, demontaż napinacza klucz oczko 16. Ściągacz trójramienny solidny i uwaga tu trzeba znaleźć śrubę o takim samym gwincie jak oryginalna do koła pasowego ale dłuższa i wkręcić aby wystawała ze dwa centymetry minimum. O nią zaprzec ściągacz (koło pasowe nachodzi na wal i nie ma innej możliwości)i do dzieła. Koło powinno bez problemu dać się ściągnąć ale pod warunkiem dobrego ściągacza. W 4.0l obudowa rozrządu jest dwu częściowa więc do tego co ja potrzebowałem zrobić niezbędne było zdjęcie tylko lewej strony tak więc odkręcenie ok 10szt śrub na klucz 10 i jednej nakrętki klucz 14. Osłona schodzi bez problemu z stronę nadkola. Mamy przed sobą rozrząd. Ja chciałem wymienić sam napinacz więc co dalej: aby rozrząd wręcz nie drgnął tuż koło napinacza bliżej bloku postawiłem śrubę m8x 30 z nakrętka na górze którą lekko odkręciłem aby oparła się o kowadełko rolki . Następnie włożyłem zawleczkę w napinacz i powoli go odkręcałem. Kiedy miałem pewność że śruba którą podparłem rolkę stoi solidnie odkręciłem napinacz włożyłem nowy dokręciłem i wyjąłem zawleczkę oraz śrubę którą pełniła funkcje zabezpieczenia.
Kolejno wszystko jak przy demontażu z tym że koło pasowe przed montażem podgrzałem i najpierw dokręciłem je dłuższą śruba pneumatem gdyż oryginalna jest za krótka oraz nałożyłem odrobinę kleju do gwintów na śrubę oryginalną. Dłuższą śruba dokręciłem koło aż doszło do wału a następnie przykręciłem ręcznie do oporu śrubę oryginalną plus pneumat i na wyczucie jakieś 40 stopni. Zrobiłem to tak jak uważałem więc jeśli ktoś będzie się za coś takiego zabierał to oczywiście na swoje własne ryzyko
Kolejno wszystko jak przy demontażu z tym że koło pasowe przed montażem podgrzałem i najpierw dokręciłem je dłuższą śruba pneumatem gdyż oryginalna jest za krótka oraz nałożyłem odrobinę kleju do gwintów na śrubę oryginalną. Dłuższą śruba dokręciłem koło aż doszło do wału a następnie przykręciłem ręcznie do oporu śrubę oryginalną plus pneumat i na wyczucie jakieś 40 stopni. Zrobiłem to tak jak uważałem więc jeśli ktoś będzie się za coś takiego zabierał to oczywiście na swoje własne ryzyko
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
- Lokalizacja: podlasie
- Samochód: Paca 2007 touring/lpg
- Dostał flaszek: 1
Mam ten sam problem z kołem pasowym. Już drugi mechanik skapitulował. 2 ściągacze połamane. Koło uszkodzone - na tłumiku puściło trochę - liczę ze po zdjęciu uda sie wcisnąć na miejsce. Czy śruba oryginalna która przykręca kolo - w 100 % wykorzystuje gwint w wale? muszę dobrać jak coś dłuższa inną - taką co wszystkie zwoje gwintu wykorzysta i oddali prawdopodobieństwo zerwania gwintu w wale.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Co to znaczy się poddał
zainwestuj w mechanika niech się nie poddaje
http://www.narzedziaspecjalistyczne.pl/ ... p-790.html
zainwestuj w mechanika niech się nie poddaje
http://www.narzedziaspecjalistyczne.pl/ ... p-790.html
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Ja walczyłem z kołem pasowym 2 popołudnia. Różnych ściągaczy miałem ze 6 sztuk. W końcu kupiłem niewielki ścisk z trzema ramionami za 80 zł. podszlifowałem łapki od dołu i kręcąc uderzałem w śrubę od ściągacza młotkiem.morgal1 pisze:Mam ten sam problem z kołem pasowym. Już drugi mechanik
Najprawdopodobniej uszkodziłeś tłumik drgań i koło będzie do wymiany. Ono nie jest wciskane na gumę tylko wulkanizowane razem z obiema częściami koła na stałe. Nie możesz ciągnąć za zewnętrzną część koła . Musisz je złapać za wewnętrzną część między ramionami jak najbliżej wału. Nie ma tam za wiele miejsca ale koło ma specjalne wycięcia więc łapa o grubości 7-8 mm od ściągacza musi tam wejść ( dlatego swój przeszlifowałem do odpowiedniej grubości ).morgal1 pisze:Koło uszkodzone - na tłumiku puściło trochę - liczę ze po zdjęciu uda sie wcisnąć na miejsce
morgal1 pisze:Czy śruba oryginalna która przykręca kolo - w 100 % wykorzystuje gwint w wale?
Nie wykorzystuje go w pełni, zostaje jakiś tam zapas. Możesz zmierzyć suwmiarką.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
Re: Koło pasowe wału - jak wymontować ?
Witam szacowne grono,
muszę wymienić koło pasowe (bicie na boki) i moje pytanie jakim momentem ma być dokręcone owe koło, silnik 3,5
pozdrawiam
muszę wymienić koło pasowe (bicie na boki) i moje pytanie jakim momentem ma być dokręcone owe koło, silnik 3,5
pozdrawiam
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Koło pasowe wału - jak wymontować ?
Jak dokręcisz wedle tabeli będzie ok.
Nie wymaga to strasznie dokręcenia ponieważ siedzi ciasno,że trudno to ruszyć ze swego miejsca
Nie wymaga to strasznie dokręcenia ponieważ siedzi ciasno,że trudno to ruszyć ze swego miejsca
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005