Post
autor: M. » 24 kwie 2017 05:47 pm
Szymek, Damian,
Mocowanie tylnego mostu do ramy nie posiada elementów regulacyjnych. I na tym mógłbym zakończyć.
Aczkolwiek...
Sprawdziłbym (na stanowisku do pomiaru geometrii zawieszenia choćby HUNTER - posiada dane regulacyjne Aspena, czy osie przednia i tylna są równoległe, a jeśli nie, to czy kąt pomiędzy nimi mieści się w granicach tolerancji.
Rama postawiona jest na moście za pośrednictwem sprężyn - brak wpływu na ustawienie. Same sprężyny sprawy nie załatwią zatem są po dwa wzdłużne wahacze na każdą stronę. Ten dolny - dłuższy - w postaci rurki a właściwie cienkościennej rureczki z dwoma oczkami na końcach i tulejami metalowo gumowymi. Warto sprawdzić czy są proste. Raczej nie spodziewam się by proste mogly mieć inną długość.
Drugi wahacz po każdej stronie to ten górny o przekroju prostokąta i wyprofilowany w kształcie prawie litery "Z". Też warto sprawdzić czy nie jest któryś odkształcony. Lewy i prawy są zamienne, aczkolwiek istotne jest który koniec idzie do przodu a który do tyłu.
Kolejna rzecz to stabilizator tylny - bez wpływu na geometrię.
No i śmigło montowane do dekla tylnego mostu z łącznikami do odpowiednich uch w ramie. Nie pamiętam czy dałoby się założyć odwrotnie - wówczas by przesuwało.
Możliwe jest, że zgięte lub odkształcone łączniki mogą dawać taki efekt.
Warto sprawdzić punkty mocowania drążków reakcyjnych /wahaczy opisanych powyżej. Tak w odniesieniu do gniazd w ramie jak i uch przy belce mostu. Przy uderzeniach bocznych np w koło potrafią się nie tylko poodkształcać ale i urwać. A wówczas to już nieco grubsza sprawa.
Jeśli wszakże okaże się, że mocowania na tylnym moście są przesunięte lub odkształcone albo zgoła, że byly niefachowo naprawiane, to zanosi się na to, że będę miał na zbyciu most Aspena/Durango z serii 8,25" z przełożeniem 3,55 z okrągłym deklem montowanym na 10 śrub (te 10 śrub to bardzo ważny parametr przy dobieraniu mostów w Chryslerze hehehe - serio)
Zapomniałem wspomnieć o amortyzatorach tylnych - ale mówię o nich tylko dla porządku - nie wpływają na ustawienie mostu. Szukajcie skrzywień i odkształceń.
No i dla porządku weryfikacja tulei metalowo gumowych wszystkich elementów oraz ich dokręcenia. Można ciut uzyskać na wykorzystaniu tolerancji średnic śruba - tuleja - choć naprawdę niewiele.
W tym temacie może coś napisze kolega Krzyś, który ogarnął podobny temat z sukcesem.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.