Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
Witam!
Posiadam Packę 3.5 2004r. 153tys przebiegu świeżo po wymianie paska rozrządu.
Od paru tygodni zauważyłem pewną dolegliwość i dzieje się to tylko przy redukcji
biegu z R na D i z D na R.
Przy ruszaniu do przodu lub do tyłu słychać ewidentnie jakby coś się przesuwało
na zawieszeniu ale tylko raz.
Wstępnie mechanik stwierdził wał "kardana"
Czy takie rzeczy warto regenerować
Prozę o Waszą opinię
Pozdrawiam z Bydgoszczy
Posiadam Packę 3.5 2004r. 153tys przebiegu świeżo po wymianie paska rozrządu.
Od paru tygodni zauważyłem pewną dolegliwość i dzieje się to tylko przy redukcji
biegu z R na D i z D na R.
Przy ruszaniu do przodu lub do tyłu słychać ewidentnie jakby coś się przesuwało
na zawieszeniu ale tylko raz.
Wstępnie mechanik stwierdził wał "kardana"
Czy takie rzeczy warto regenerować
Prozę o Waszą opinię
Pozdrawiam z Bydgoszczy
bydgoszcz
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
fiflus pisze:Przy ruszaniu do przodu lub do tyłu słychać ewidentnie jakby coś się przesuwało
na zawieszeniu
Jeśli zawieszenie to nie wał napędowy i odwrotnie.fiflus pisze:mechanik stwierdził wał "kardana"
Stuk to luz.
Wał się regeneruje - Twoje objawy mogą wskazywać na krzyżak
Jeśli zawieszenie to luz np na wahaczach (tuleje met-gum) lub gdziekolwiek indziej.
Możliwe też poduszki zawieszenia silnika
A jak mechanik ma kanał to wystarczy jeden w kanale, drugi w aucie i krótkie przejazdy do przodu i do tyłu.
Szczerze to nie ryzykowałbym nie tyle redukcji co zmiany z D na R lub odwrotnie bez zatrzymania. Grozi rozerwaniem ASB co byłoby bolesne. Domyślam się co miałeś na myśli, jakkolwiek to co i jak napisałeś jest czymś co w realu nigdy nie powinno mieć miejscafiflus pisze:dzieje się to tylko przy redukcji biegu z R na D i z D na R
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
Amortyzatory, sprężyny, górne łożyska, gumy pod sprężyny, górne mocowania, gumy stabilizora , i parę innych rzeczy wymienione i nadal mam ten dziwny dźwięk jakby przeguby. Ktoś zasugerował że może być to luz przy przeniesieniu napędu na tył (PTU ?) możliwe...
bydgoszcz
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
nie wymieniałeś bo sprawna, czy nie sprawdzałeś poduszek wcale??
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
chodzi o poduszki silnika te 2 od spodu wyglądają ok i jest wspornik silnika pod akumulatorem który wygląda średnio
ale dźwięk jest podobny do zgrzytu przegubów wręcz identyczny a jednak pojawia się tylko przy ruszaniu lub cofaniu tylko na ułamek sekundy (wolę go usunąć zawczasu)
ale dźwięk jest podobny do zgrzytu przegubów wręcz identyczny a jednak pojawia się tylko przy ruszaniu lub cofaniu tylko na ułamek sekundy (wolę go usunąć zawczasu)
bydgoszcz
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
W poprzednim aucie miałem pojedyncze uderzenie zmieniając bieg do przodu i do tyłu, przegub wewn. był uszkodzony. Jeśli przy prędkości ok 40km/h zwalniasz gaz i dodajesz to też masz ten objaw ?
U mnie też jest lekkie szarpnięcie przy przełączaniu R-D i D-R. Oprócz tego po rozgrzaniu skrzyni są bardziej wyczuwalne zmiany biegów a w szczególności pomiędzy 2 i 3 podczas dynamicznego przyspieszania, kickdown z prędkości 60km/h powoduje wyraźny pojedynczy stuk. Byłem z tym u 3 fachowców bo też obstawiałem poduszki:
Diagnoza 1 (mechanik pierwszy-lepszy) - nic nie słyszy i wszystko jest OK.
Diagnoza 2 (mechanik który jest właścicielem Pacy przedliftowej) - wszystkie poduszki OK, być może sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji.
Diagnoza 3 (ASO Bytom) - wszystko OK, poduszki są dobre, skrzynia 62TE - te typy tak mają, to samo jest w Fiacie Freemont. Chciałem zrobić flash skrzyni - już ma najnowszy soft, zrobiłem quick learn. Po przejechaniu 1000km (dałem czas na adaptacje) wszystko powróciło do stanu takiego jak skrzynia się zachowywała przez wizytą w ASO.
Może jestem przewrażliwiony i rzeczywiście ten typ tak ma, ale szukam kolegi z Pacą poliftową aby podjechać do niego i porównać zachowania ASB.
U mnie też jest lekkie szarpnięcie przy przełączaniu R-D i D-R. Oprócz tego po rozgrzaniu skrzyni są bardziej wyczuwalne zmiany biegów a w szczególności pomiędzy 2 i 3 podczas dynamicznego przyspieszania, kickdown z prędkości 60km/h powoduje wyraźny pojedynczy stuk. Byłem z tym u 3 fachowców bo też obstawiałem poduszki:
Diagnoza 1 (mechanik pierwszy-lepszy) - nic nie słyszy i wszystko jest OK.
Diagnoza 2 (mechanik który jest właścicielem Pacy przedliftowej) - wszystkie poduszki OK, być może sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji.
Diagnoza 3 (ASO Bytom) - wszystko OK, poduszki są dobre, skrzynia 62TE - te typy tak mają, to samo jest w Fiacie Freemont. Chciałem zrobić flash skrzyni - już ma najnowszy soft, zrobiłem quick learn. Po przejechaniu 1000km (dałem czas na adaptacje) wszystko powróciło do stanu takiego jak skrzynia się zachowywała przez wizytą w ASO.
Może jestem przewrażliwiony i rzeczywiście ten typ tak ma, ale szukam kolegi z Pacą poliftową aby podjechać do niego i porównać zachowania ASB.
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
Faktycznie jest to pojedynczy zgrzyt najczęściej pojawiający się przy skręconych kołach przy ruszaniu do przodu lub do tyłu, później już go nie ma
bydgoszcz
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
Na sam początek sprawdź dokręcenie przegubów na przedniej osi. W razie potrzeby dokręć nakrętki i sprawdź czy stuk się pojawia.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 sie 2015 12:53 pm
- Lokalizacja: gryfice
- Samochód: pacifica 2005 awd, fiat 126p,
- Postawił flaszek: 2
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
u mnie stukało , przy zmianie z D na R i odwrotnie i przy odejmowaniu gazu i dodawaniu w trakcie jazdy, okazało się, że kończy się piasta (luz na wieloklinie) póki co dokręcona śruba, jak Tedi pisał. jest okej, zapewne za jakiś czas czeka mnie wymiana piasty i przegubu.
pajel
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sty 2018 04:45 pm
- Lokalizacja: Nysa
- Samochód: ChryslerPacyfica
- Postawił flaszek: 1
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
Nie warto. Przerabialem temat i nie zdal egzaminu.Mialem pozrywane podpory ale sie nic nie dzialo a po regeneracji mam bicie na wale .Jestem w trakcie usuwania problemu .
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
a co ma wspólnego wał z niedokręconymi śrubami kół lub ewentualnie rozlatującą się piastą?andrzej822 pisze: ↑26 sty 2018 11:26 amNie warto. Przerabialem temat i nie zdal egzaminu.Mialem pozrywane podpory ale sie nic nie dzialo a po regeneracji mam bicie na wale .
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 cze 2017 09:06 pm
- Lokalizacja: Elbląg
- Samochód: Pacifica 3.5 AWD
- Dostał flaszek: 2
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
miałem podobnie ,zregenerowałem wał (w firmie z Łomianek) i po problemie. dodatkowo wymieniłem łącznik elastyczny i teraz jest tip-top. Po założeniu przejechałem się kawałek autostradą i nie było żadnych wyczuwalnych wibracji. Oczywiście regeneracja obejmowała wyważanie.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
Możesz przy okazji podać dane tego łącznika i gdzie kupiłeś ?
najlepiej w: viewtopic.php?f=41&t=5964&p=63951
- żeby tu nie mieszać
I uzupełnij profil, pls.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
Re: Stuk przy zmianie biegu do przodu do tyłu
Dziękuję za informacje na razie temat sobie odpuściłem, można z tym jeździć w codziennym użytkowaniu auta nie przeszkadza
bydgoszcz