Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
- Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
- Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning
PelEe, Dzięki za podpowiedź.
Też tak obstawiam. Spróbuje to zdemontować (sam albo z mechem)
i zobaczy się czy czeka minie wymiana pompy paliwa czy wystarczy to wyczyścić.
Dla zainteresowanych opis:
1 04809 610AA CANISTER, Vapor
10 04809 667AA HOSE, NVLD to Filter
11 04885 705AA CLAMP, Hose, Snap Type
11 53031 643AA .CLAMP, Hose, Snap Type CAP, Vent Tube
13 06102 132AA SCREW, Hex Head, M6x1x20
2 04891 427AB DETECTOR, Natural Vacuum Leak Detection
3 04809 603AC BRACKET, Vapor Canister
3 04669 177 .BRACKET, Vapor Canister GROMMET, Air Cleaner Bracket, Vapor annister Bracket
5 04809 606AC HOSE, NVLD Filter
7 06101 283 U-NUT, M8x125
8 53013 376AB FILTER, Leak Detection Pump
9 04809 605AA HOSE, Canister to NVLD
Też tak obstawiam. Spróbuje to zdemontować (sam albo z mechem)
i zobaczy się czy czeka minie wymiana pompy paliwa czy wystarczy to wyczyścić.
Dla zainteresowanych opis:
1 04809 610AA CANISTER, Vapor
10 04809 667AA HOSE, NVLD to Filter
11 04885 705AA CLAMP, Hose, Snap Type
11 53031 643AA .CLAMP, Hose, Snap Type CAP, Vent Tube
13 06102 132AA SCREW, Hex Head, M6x1x20
2 04891 427AB DETECTOR, Natural Vacuum Leak Detection
3 04809 603AC BRACKET, Vapor Canister
3 04669 177 .BRACKET, Vapor Canister GROMMET, Air Cleaner Bracket, Vapor annister Bracket
5 04809 606AC HOSE, NVLD Filter
7 06101 283 U-NUT, M8x125
8 53013 376AB FILTER, Leak Detection Pump
9 04809 605AA HOSE, Canister to NVLD
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
- Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
- Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning
Auto jak na razie u mechanika. Mam nadzieję że dziś odbiorę.
Wstępnie pogadałem z gościem co może być przyczyną.
1. Jeżeli auto jeździ normalnie - nie ma spadków mocy, nie szarpie itp. to nie sądzi żeby winna była pompa paliwa, ale jak dotąd nie naprawiał Pacifici z takim problemem.
2. Obiecał zdjąć bak i posprawdzać cały układ. Koszt roboty to ok 300 zł
3. Opowiadałem mu o naszych problemach i rozwiązaniu z wymianą pompy. W odpowiedzi usłyszałem:
"Być może, ale być może nie było potrzeby wymieniać pompy. Równie dobrze samo zdjęcie baku i przedmuchanie przewodów pomogło."
4. Koszty pomp paliwa:
-W ASO główna ok. 1600 pomocnicza 1400
- Allegro główna 250~300 z demontażu (pewności nie ma czy nie padnie za chwilę)
- sam wkład do pompy nowy ceny do 300 zł
Jak odbiorę auto i sprawdzę podzielę się wiedzą.
Wstępnie pogadałem z gościem co może być przyczyną.
1. Jeżeli auto jeździ normalnie - nie ma spadków mocy, nie szarpie itp. to nie sądzi żeby winna była pompa paliwa, ale jak dotąd nie naprawiał Pacifici z takim problemem.
2. Obiecał zdjąć bak i posprawdzać cały układ. Koszt roboty to ok 300 zł
3. Opowiadałem mu o naszych problemach i rozwiązaniu z wymianą pompy. W odpowiedzi usłyszałem:
"Być może, ale być może nie było potrzeby wymieniać pompy. Równie dobrze samo zdjęcie baku i przedmuchanie przewodów pomogło."
4. Koszty pomp paliwa:
-W ASO główna ok. 1600 pomocnicza 1400
- Allegro główna 250~300 z demontażu (pewności nie ma czy nie padnie za chwilę)
- sam wkład do pompy nowy ceny do 300 zł
Jak odbiorę auto i sprawdzę podzielę się wiedzą.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
- Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
- Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning
Problem nie rozwiązany.
Panowie mechanicy zdjęli bak, przepchali rurki odpowietrzające bo były zatkane (dobrze) , ale pomimo tego, że ich prosiłem nie sprawdzili pompy...
Będzie podejście nr 2 do tematu.
Pytanie do osób , które zwalczyły problem.
Wymienialiście całą pompę, czy może tylko wkład...
Pytam, bo 3 raz baku w tym warsztacie nie będą mi chcieli zdejmować
Panowie mechanicy zdjęli bak, przepchali rurki odpowietrzające bo były zatkane (dobrze) , ale pomimo tego, że ich prosiłem nie sprawdzili pompy...
Będzie podejście nr 2 do tematu.
Pytanie do osób , które zwalczyły problem.
Wymienialiście całą pompę, czy może tylko wkład...
Pytam, bo 3 raz baku w tym warsztacie nie będą mi chcieli zdejmować
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
- Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
- Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning
Łuki, dzięki za podpowiedź.
Dziś auto wróciło na podnośnik. Mają sprawdzić (nauczyć się) jak działają pompy.
Poprosiłem ich, żeby sprawdzili jeszcze ten filtr/ cylinderek obok filtra węglowego zanim zdejmą bak.
Trzeba im przyznać, że honorowo podeszli do tematu i będą sprawdzać. Przynajmniej tak mówili.
Łuki, powiedz mi jeszcze gdzie szukać w drugim baku tego regulatora?
ps. Swoją drogą przydało by się zebrać całą wiedzę z tego postu do jednego dokumentu z krokami co sprawdzić w pierwszej kolejności. W AWD zdjęcie baku jest czasochłonne... Obawiam się że skończy się na tym, że obecny warsztat nie będzie chciał ciągnąć tematu i kolejne 400zł za zdjęcie baku zaśpiewa kolejny warsztat.
Swoją drogą, podmiana kompletnego baku była by najprostszym rozwiązaniem.
Wiem, że pływak z 3.8 jest inny niż w 3.5 i żeby dobrze pokazywał poziom paliwa należy podmienić płytkę. A bak z 4.0? Są różnice dla silnika 3.5?
Dziś auto wróciło na podnośnik. Mają sprawdzić (nauczyć się) jak działają pompy.
Poprosiłem ich, żeby sprawdzili jeszcze ten filtr/ cylinderek obok filtra węglowego zanim zdejmą bak.
Trzeba im przyznać, że honorowo podeszli do tematu i będą sprawdzać. Przynajmniej tak mówili.
Łuki, powiedz mi jeszcze gdzie szukać w drugim baku tego regulatora?
ps. Swoją drogą przydało by się zebrać całą wiedzę z tego postu do jednego dokumentu z krokami co sprawdzić w pierwszej kolejności. W AWD zdjęcie baku jest czasochłonne... Obawiam się że skończy się na tym, że obecny warsztat nie będzie chciał ciągnąć tematu i kolejne 400zł za zdjęcie baku zaśpiewa kolejny warsztat.
Swoją drogą, podmiana kompletnego baku była by najprostszym rozwiązaniem.
Wiem, że pływak z 3.8 jest inny niż w 3.5 i żeby dobrze pokazywał poziom paliwa należy podmienić płytkę. A bak z 4.0? Są różnice dla silnika 3.5?
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
- Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
- Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning
Bogatszy o nowe doświadczenia odgrzewam temat.
Bogatszy o nowe doświadczenia odgrzewam temat.
Po wizycie w ASO i testach komputerowych w moim przypadku stwierdzono że pompa działa prawidłowo, tzn. napięcie ok, ciśnienie ok. Wskazanie - do wymiany regulator ciśnienia (w prawym baku).
Cały nowy moduł jest dość drogi a używany niepewny...
dla zainteresowanych jest jeszcze możliwość wymiany samego regulatora - ASO odradza bo można źle złożyć i będzie nieszczelność - czyli dalej nie będzie przelewał paliwa.
Na Ebay'u wyszukać można "Fuel Pressure Regulator/Kit-Fuel Pressure Regulator"
cena od 80 do 100 $ + przesyłka 20 $
Po wizycie w ASO i testach komputerowych w moim przypadku stwierdzono że pompa działa prawidłowo, tzn. napięcie ok, ciśnienie ok. Wskazanie - do wymiany regulator ciśnienia (w prawym baku).
Cały nowy moduł jest dość drogi a używany niepewny...
dla zainteresowanych jest jeszcze możliwość wymiany samego regulatora - ASO odradza bo można źle złożyć i będzie nieszczelność - czyli dalej nie będzie przelewał paliwa.
Na Ebay'u wyszukać można "Fuel Pressure Regulator/Kit-Fuel Pressure Regulator"
cena od 80 do 100 $ + przesyłka 20 $
A tu mamy ja zdemontować zbiornik i pompę krok po kroku co prawda w FWD ale powinno się przydać.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lNd5LKUAzog[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lNd5LKUAzog[/youtube]
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
- Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
- Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning
Ku przestrodze.
Jeżeli, ktokolwiek z was będzie próbował diagnozować problem w ASO (Michała Oczapowskiego 3, Warszawa) to powiedzą wam tą samą bajkę co mi...
Nie wiem na czym polegały w moim przypadku testy w ASO. Z całą pewnością na domysłach mechaników. Poprawny test to podłączenie miernika prądu i manomertu do pompy i dopiero wtedy można powiedzieć że pompa jest OK. Ale to okazało się za trudne dla ASO.
kupiłem wskazany przez ASO regulator ciśnienia (pompa w prawym baku) - kompletny zgodnie z zaleceniami. Koszty, kosztami ale się uparłem że to zrobię. 3 tygodnie czekania za przesyłkę ze stanów, awantura w domu że znowu kombinuję niepotrzebnie i dalej jest jak było...
Dziś mam ochotę założyć LPG i starać się nie pamiętać o tej cholernej pompie...
Kolejne zamówienie ze stanów grozi mi rozwodem... ale tym razem zamówiłbym pompę do lewego baku (Sending Unit )
Jeżeli, ktokolwiek z was będzie próbował diagnozować problem w ASO (Michała Oczapowskiego 3, Warszawa) to powiedzą wam tą samą bajkę co mi...
Nie wiem na czym polegały w moim przypadku testy w ASO. Z całą pewnością na domysłach mechaników. Poprawny test to podłączenie miernika prądu i manomertu do pompy i dopiero wtedy można powiedzieć że pompa jest OK. Ale to okazało się za trudne dla ASO.
kupiłem wskazany przez ASO regulator ciśnienia (pompa w prawym baku) - kompletny zgodnie z zaleceniami. Koszty, kosztami ale się uparłem że to zrobię. 3 tygodnie czekania za przesyłkę ze stanów, awantura w domu że znowu kombinuję niepotrzebnie i dalej jest jak było...
Dziś mam ochotę założyć LPG i starać się nie pamiętać o tej cholernej pompie...
Kolejne zamówienie ze stanów grozi mi rozwodem... ale tym razem zamówiłbym pompę do lewego baku (Sending Unit )
problem z tankowaniem-wyrzucanie paliwa przez wlew!!!
-to że auta nie można zatankować , wyrzuca paliwo przez wlew na zewnątrz , szaleje wskaznik paliwa i wyskakują błędne kody nawet od sondy Lambda przy katalizatorze , jest to wina zaworku zwrotnego , w baku paliwa--(nie korek paliwowy !!! ), który utrzymuje odpowiednie ciśnienie w ukladzie Evap i znajduje się on w białej plastikowej szyjce wlewowej w samym baku paliwa, w moim przypadku go po prostu nie było,ponieważ był w pchnięty do baku,a stało się tak ponieważ jakiś oszołom pewnie próbował ukraść paliwo przy pomocy wężyka i go wyłamał !Dodam jeszcze że jest to element wymienny i jest to mała klapka z pomarańczową uszczelką wypychana na sprężynie w plastikowym białym kolanku wlewu , w samym baku paliwa i ona właśnie powoduje że podczas tankowania ,paliwo się nie cofa i utrzymuje ciśnienie w baku!
inf. od Zbyszka i Ewy email-Ewanl@telfort.nl
inf. od Zbyszka i Ewy email-Ewanl@telfort.nl
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2015 09:13 pm przez ewanl, łącznie zmieniany 9 razy.
Hmmm...kolego ewanl, ciekawe jest to co napisałeś powyżej! Bo też mam ten problem i się za niego nie biorę, bo jakoś nie widzi mi się wymiana pompy w baku...
Rozumiem, że bak trzeba wyjąć...oczywiste! Rozumiem też, że Ty swój zaworek założyłeś na swoje miejsce i nie kupowałeś nowego? Masz może jakieś fotki z przebiegu prac lub fotkę samego zaworka? Z chęcią bym problem rozwiązał i u siebie...
Rozumiem, że bak trzeba wyjąć...oczywiste! Rozumiem też, że Ty swój zaworek założyłeś na swoje miejsce i nie kupowałeś nowego? Masz może jakieś fotki z przebiegu prac lub fotkę samego zaworka? Z chęcią bym problem rozwiązał i u siebie...
to nie jest zaworek w pompie (to nie pompa!!!!!) ,tylko w białej szyjce wlewu do baku paliwa a,jeszcze inaczej spróbuję wytłumaczyć,- ściągając bak ,od strony kierowcy przy tylnym kole musisz odkręcić metalowy cybant łączący rurę wlewu(gumową,czarną) połączoną z białym plastikowym kolankiem od baku i w tym kolanku jest sprężynka ,mały tłoczek z pomarańczową uszczelką,,,,przeważnie ten tłoczek(mała klapka) jest wciśnięty do środka baku,lub sama sprężynka nie odbija tego tłoczka (małej klapki), a w ostateczności ta pomarańczowa uszczelka jest też rozerwana na tym tłoczku(klapce) i w baku jest brak ciśnienia ,dla pomp ,aby przelewać paliwo z baku do baku (tj.system Evap- musi być szczelny-zamknięty obieg paliwa!) ,a przy tankowaniu paliwo jest wyrzucane na zewnątrz i szaleje także wskaznik paliwa!!! aha dodam jeszcze że sam korek paliwowy, nie utrzymuje całego ciśnienia w baku tylko ten tłoczek z pomarańczową uszczelką w kolanku, koloru białego w baku!!!!!! inf.pewna na 100%!!!!!
inf.od Zbyszka i Ewy email- Ewanl@telfort.nl
inf.od Zbyszka i Ewy email- Ewanl@telfort.nl
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2015 10:44 am przez ewanl, łącznie zmieniany 9 razy.
Uważam, że na flaszeczkę zasłużyłeś dla mnie informacja dość ważna, bo jest szansa, że to sobie naprawię (jeszcze nie wiem kiedy) i normalnie będę tankował Pb na stacji...
Zadam jeszcze tylko jedno pytanie... tą pomarańczową uszczelkę kupowałeś nową?
Zadam jeszcze tylko jedno pytanie... tą pomarańczową uszczelkę kupowałeś nową?
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2015 12:45 am przez Patrycy, łącznie zmieniany 1 raz.
Nareszcie jakiś konkret . Na razie u mnie się uspokoiło i o dziwo jak kolega pisze , że ma to wpływ na błędy sondy lambda i chyba to prawda. Sam się zdziwiłem że nie mam tego pomarańczowego światełka. Najgorzej miałem na niemieckiej stacji na autostradzie , kolejka do dystrybutora a u mnie odbija pistolet co 3 4y litry , patrzyli jak na biedaka heee . 5lat wałkowania tematu i odkrycie ameryki )))
Czyli trzeba rozmątować ten kruciec w zbiorniku i patrzeć na stan tego zaworu zwrotnego ......w środku ...
Jakby ktoś miał wiedzę jak się odkręca to od zbiornika to niech da znać i opisze dla potomnych.
Czyli trzeba rozmątować ten kruciec w zbiorniku i patrzeć na stan tego zaworu zwrotnego ......w środku ...
Jakby ktoś miał wiedzę jak się odkręca to od zbiornika to niech da znać i opisze dla potomnych.
tak jest ,ten zaworek jest zamontowany na wcisk przed wlewem (biała szyjka), w samym baku ! Uważajcie podczas demontażu i montażu,by tego zabezpieczenia plastikowego na sprężynie nie złamać !
Zbyszek i Ewa
Uwaga- zaworek jest całkowicie rozbieralny ,a samą gumkę można zdemontować ,uprzednio z ściągając , czop który jest wciskany!
email- ewanl@telfort.nl
Zbyszek i Ewa
Uwaga- zaworek jest całkowicie rozbieralny ,a samą gumkę można zdemontować ,uprzednio z ściągając , czop który jest wciskany!
email- ewanl@telfort.nl
Kolego ewanl, umiesz budować napięcie (Hickok ma na noc!) ....ponowię pytanie: czy tą gumkę kupowałeś nową? Jeśli tak to proszę/prosimy podaj info gdzie, za ile, numer części, cena itp, Bo fajnie byłoby ją mieć przed zdjęciem zbiornika (jeśli oczywiście i u mnie będzie ten sam problem).
A tu koleś zbiornik wyjmuje:
https://www.youtube.com/watch?v=lNd5LKUAzog
A tu koleś zbiornik wyjmuje:
https://www.youtube.com/watch?v=lNd5LKUAzog
no i nie można było tak od razu? bo pisałeś, że element wymienny:ewanl pisze:kupiłem inny ,dziurawy bak(powypadkowy)
.....stąd moje (nie tylko moje) pytanie...ewanl pisze:Dodam jeszcze że jest to element wymienny
nie gdybam kolego, tylko zwyczajnie chciałem wiedzieć skąd wziąłeś uszczelkę...dzięki za udzielone informacje!!!ewanl pisze:masz gotowe rozwiązanie problemu ,a gdybasz jeszcze kolego
No i super
Ale...jeszcze Cie Kolego trochę pomęczę, tj.:
czy byłoby dużym problemem podanie średnicy zewnętrznej, średnicy otworu i grubości uszczelki?
Bo dorobiłbym sobie taką przed wymontowaniem zbiornika i jeśli by się okazało, że to ona winna, to od razu miałbym na podmianę. Wiadomo materiał odporny na Pb (nie jakaś dętka).
Myślę, że to byłoby, przynajmniej dla mnie, mniej kłopotliwe i kosztowne rozwiązanie niż kupno używanego zbiornika
Z góry dziękuję za wyczerpujące informacje w temacie!
Pozdrawiam,
Patrycy
Ale...jeszcze Cie Kolego trochę pomęczę, tj.:
czy byłoby dużym problemem podanie średnicy zewnętrznej, średnicy otworu i grubości uszczelki?
Bo dorobiłbym sobie taką przed wymontowaniem zbiornika i jeśli by się okazało, że to ona winna, to od razu miałbym na podmianę. Wiadomo materiał odporny na Pb (nie jakaś dętka).
Myślę, że to byłoby, przynajmniej dla mnie, mniej kłopotliwe i kosztowne rozwiązanie niż kupno używanego zbiornika
Z góry dziękuję za wyczerpujące informacje w temacie!
Pozdrawiam,
Patrycy
brak możliwości nalania pb
miałem do dziś taki problem w moim przypadku problemem był zatkany odpowietrznik zbiornika paliwa.
odbijanie paliwa
Witam. Ponieważ mam ten sam problem co większość użytkowników z odbijaniem przy tankowaniu paliwa i złą pracą pracą wskaźnika poziomu, pilnie śledziłem ten wątek na forum. Posłuchałem wszystkich porad i wymieniłem już chyba wszystkie elementy układu paliwowego łącznie z tą gumką w gardzieli wlewowej do zbiornika i ... nic , jak było tak jest. Mój mechanik boi się już do mnie dzwonić. Panowie co robić dalej jak to naprawić. Już myślałem że ta ostatnia informacja na forum o uszkodzonych gumkach będzie złotym strzałem lecz strzał znów chybiony. czy u kogoś wymiana tej gumki pomogła? Wymieniłem pompę paliwową , wszystkie pływaki , filtr węglowy, czyszczony odpowietrznik , co jeszcze mam zrobić?
A powiedzcie mi proszę, czy do zaworku zwrotnego zbiornika paliwa da się dojść po zdjęciu tylnego lewego nadkola?
Przy okazji konserwacji cyknąłem fotkę i chciałbym wiedzieć, czy muszę bak zdejmować czy może nie ma takiej potrzeby - chciałbym od tego zaworku zacząć, a ew. później pompa...
Fotka poniżej:
Przy okazji konserwacji cyknąłem fotkę i chciałbym wiedzieć, czy muszę bak zdejmować czy może nie ma takiej potrzeby - chciałbym od tego zaworku zacząć, a ew. później pompa...
Fotka poniżej:
odbijanie paliwa
Witam. dzisiaj odbieram pacificę od mechanika. Podobno problem został zlikwidowany. Mój specjalista twierdzi że przyczyną jest zła konstrukcja zbiornika paliwa i po wymuszonym odpowietrzeniu już wszystko działa. czy tak jest nie wiem ,ale dzisiaj sprawdzę. Może to jest jedna z przyczyn problemu z odbijaniem. jak pisałem już wcześniej , wymieniłem wszystko w zbiorniku i układzie paliwowym i nic nie pomogło. Teraz jest nadzieja. dam znać jak sprawdzę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
bewup33,
Wujek google ma funkcję "Tłumacz". Wystarczy zaznaczyć tekst, skopiować, wkleić i nastąpi maszynowe tłumaczenie. To tłumaczenie (choć czasami ułomne lub dziwne) często wykorzystywane jest np przez Microsoft jak publikują tylko angielskojęzyczne informacje techniczne. Spróbuj a na pewno trochę lub trochę więcej niż trochę zrozumiesz. Czego nie pojmiesz przegadamy.
Wujek google ma funkcję "Tłumacz". Wystarczy zaznaczyć tekst, skopiować, wkleić i nastąpi maszynowe tłumaczenie. To tłumaczenie (choć czasami ułomne lub dziwne) często wykorzystywane jest np przez Microsoft jak publikują tylko angielskojęzyczne informacje techniczne. Spróbuj a na pewno trochę lub trochę więcej niż trochę zrozumiesz. Czego nie pojmiesz przegadamy.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Gascap ? Czyli co? Szczelność korka wlewu paliwa ? Nie bardzo rozumiem co miałeś na myśli. Ale rozumując logicznie problem leży w odpowietrzeniu zbiornika. Bo przecież jak tankujemy paliwo na stacji to wszystko jest wyłączone i żadne tam słabe pompy paliwa czy wyrównawcze nie mają wpływu w tym momencie. Czyli trzeba przeanalizować skuteczność odpowietrzenia i co za to odpowiada. Chyba ,że coś ugrzęzło w gardzieli wlewu i zbiornika paliwa i po pierwsze jest brak możliwości nalania paliwa i błędne wskazania poziomu paliwa .
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
pach,
nie tak do końca
Gascap pokazuje się jak nie dokręci się korka, albo jest na tyle duża nieszczelność jak by był odkręcony
nie tak do końca
Gascap pokazuje się jak nie dokręci się korka, albo jest na tyle duża nieszczelność jak by był odkręcony
slawexx pisze:Ale rozumując logicznie problem leży w odpowietrzeniu zbiornika.
Kod: Zaznacz cały
DZIAŁANIE
Sposób pompa działa, jest następujący, paliwo wpływa do zbiornika modułu po stronie kierowcy. Pompa paliwowa tłoczy paliwo przez filtr do modułu po stronie pasażera poprzez linię zasilania wewnątrz zbiornika. Regulator ciśnienia wewnątrz modułu po stronie pasażera i reguluje ciśnienie przy 58 psi. Nie zużyte paliwo nie jest wysyłany do silnika doprowadza się za pośrednictwem zwężki w dolnej części modułu stronie pasażera. Tworzy to efekt niskiego ciśnienia ściąganie i rysuje paliwa od strony pasażera w zbiorniku i przekazuje go do zbiornika z boku kierowcy za pośrednictwem syfonu węża wewnątrz zbiornika. Podczas gdy pojazd porusza się paliwa w zbiorniku po stronie pasażera jest stale przeniesiony do strony ze sterownikami. Paliwo będzie nadal napełnić zbiornik boczny nurków, aż osiągnie punkt most, a następnie zacznie rozlewać się po stronie pasażera.
Jak wspomniano powyżej mamy dwa nadawców poziom paliwa, odczyt z tych nadawców uśrednia się, aby dać nam odczyt wskaźnikiem poziomu paliwa. Kiedy mamy do diagnozowania nadawcy zaniepokojenie po stronie pasażera czytania nigdy nie powinna być wyższa niż czytania stronie kierowcy. Jest to możliwe, w zależności od poziomu paliwa i jazdy nałogu zanim diagnozowania do rozlewania paliwa na bok pasażera, który rzeczywiście może wskazywać wartość oporności niższy niż po stronie kierowcy.
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Panowie, mam podobny problem, raz kolega lał mi paliwo z karnistra, paliwa miałem pół baku, tak pokazywała wskazówka. No to myślę, wejdzie jeszcze 40 litrów, jak bak ma 87 litrów. Auto stało na równym podłożu. Pierwsze 20 litrów spłynęło bez problemu, drugie 20 już nie, udało się wlać około 5 litrów i paliwo cofa się przez wlew. No myślę, niedobra wskazówka, tak mnie w balona robić. Siadam odpalam auto, wskazówka jak szalona pędzie na full. Po chwili trochę opada. Co mogło być przyczyną? Myślę, też o sprawdzeniu drożności odpowietrznika, tylko gdzie go szukać? To jest taki prostokątny otwór pod wlewem?
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
może to pomoże :Szymon pisze: Co mogło być przyczyną? Myślę, też o sprawdzeniu drożności odpowietrznika, tylko gdzie go szukać? To jest taki prostokątny otwór pod wlewem?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=B7EcWwlhzBM[/youtube]
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
- Lokalizacja: San Escobar
- Samochód: Trabant 601
- Dostał flaszek: 1
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Witam.
Przywitać już się przywitałem a teraz napiszę to co chciałem napisać aby nieszczęśnikom zmagającym się z wyciąganiem zbiorników paliwa w Pacificach dać odetchnąć finansowo i zaoszczędzić duuuuużo duuuuużo czasu, oraz stresu.
Otóż moja zakupiona pacynka miała problem z zatankowaniem paliwa jak każdy z tu opisujących pomimo iż wskaźnik poziomu paliwa pokazywał rezerwę i ZERO.
Z tym że ja nie bawiłem się w żadne wyjmowanie zbiornika aby nie tracić ani czasu ani pieniędzy (bo musiałbym to komuś zlecić), tylko zrobiłem dojścia do obydwu pomp od góry - od wnętrza samochodu tak jak mają to miliony innych aut.
Sprawa jest dziecinnie prosta:
- odkręcamy 4 śruby mocujące dwa tylne fotele, odpinamy kostki, podnosimy i przesuwamy do tyłu na pakę
- odkręcamy kilka śrubeczek i wyjmujemy tylną środkową konsolę
- odkręcamy 6 nakrętek od mocowania tunelu nadmuchu i go z tyłu unosimy
- na środku tego tunelu ostrym nożykiem pod nim rozcinamy wykładzinę wzdłuż niego do jego końca
- to pozwoli na wygodniejsze podniesienie wykładziny w dwóch częściach z obydwu stron ale jeśli ktoś woli się szarpać w całości to wolnoć Tomku...
- teraz jest goła blaszana podłoga na której z obydwu stron dokładnie widać gdzie powinny być techniczne otwory rewizyjne których ostatecznie fabryka nie zrobiła.
Jak to wygląda? Normalnie jak w każdym aucie: na prostej blasze są ok 0,5cm podniesione do góry okrągłe przetłoczenia z obydwu stron o średnicy 22cm
- wywierciłem otwornicą otwory 22mm i elektrycznymi nożycami do blachy kupionymi dwa dni wcześniej za 260zł wyciąłem dwa piękne okrągłe otwory zostawiając rant ok 1cm aby teraz do niego ładnie przykręcić zaślepki
Koszt zakupu nożyc które się jeszcze przydadzą to POŁOWA koszów demontażu i montażu zbiornika - I TO TYLKO ZA PIERWSZYM RAZEM
Zagłuszki to dwa kółka wycięte z aluminiowej blachy 2mm za 10zł, ciut siliconu i 8-12 samowiertów.
Dojście idealne.
Diagnoza i naprawa bez konieczności demontażu zbiornika a co za tym idzie szybsza, tańsza i w każdym miejscu a nie tylko na kanale.
Kolejne dojście do zestawu pomp zajmuje ok 15 minut i jest za darmo - ktoś zdemontuje i zamontuje bak szybciej i taniej niż za darmo?
Wiem, że znajdzie się ktoś kto powie że znalazł się druciarz - ale ...... nie brakuje - to raz, a dwa to można wtedy zadać pytanie czy fabryki które fabrycznie robią takie dojścia to też druciarze?
Także oto sposób na szybkie i tanie uporanie się z dojściem do pomp.
A można taniej bo wystarczy wszystko przyszykować i podjechać do kogoś kto ma nożyce i za 4-ropak wytnie te otwory
TYLKO UWAGA:
- NIE CIĄĆ KĄTÓWKAMI !!!
- NIE CIĄĆ PRZECINAKAMI !!!
I to było by tyle odnośnie dojścia do pomp bez demontażu baniaka.
Odnośnie mojej usterki to okazało się że mam baniak pełen paliwa i rozerwaną instalację w zbiorniku.
Stan paliwa pokazywało ZERO a baniak był pełen i dlatego po zalaniu kilku litrów dalej mi odbijało - w każdym bądź razie tak sądzę bo póki co po ustaleniu i usunięciu wady instalacji jeszcze nie tankowałem.
Na razie jeżdżę i patrzę jak ubywa paliwa na wskaźniku. Zrobię jeszcze ze 100 km i zajadę na stację zobaczyć.
Dam znać jak będzie.
A ten post jest głównie jako podpowiedź odnośnie taniego zrobienia raz na zawsze dojścia do pomp.
Powodzenia
Przywitać już się przywitałem a teraz napiszę to co chciałem napisać aby nieszczęśnikom zmagającym się z wyciąganiem zbiorników paliwa w Pacificach dać odetchnąć finansowo i zaoszczędzić duuuuużo duuuuużo czasu, oraz stresu.
Otóż moja zakupiona pacynka miała problem z zatankowaniem paliwa jak każdy z tu opisujących pomimo iż wskaźnik poziomu paliwa pokazywał rezerwę i ZERO.
Z tym że ja nie bawiłem się w żadne wyjmowanie zbiornika aby nie tracić ani czasu ani pieniędzy (bo musiałbym to komuś zlecić), tylko zrobiłem dojścia do obydwu pomp od góry - od wnętrza samochodu tak jak mają to miliony innych aut.
Sprawa jest dziecinnie prosta:
- odkręcamy 4 śruby mocujące dwa tylne fotele, odpinamy kostki, podnosimy i przesuwamy do tyłu na pakę
- odkręcamy kilka śrubeczek i wyjmujemy tylną środkową konsolę
- odkręcamy 6 nakrętek od mocowania tunelu nadmuchu i go z tyłu unosimy
- na środku tego tunelu ostrym nożykiem pod nim rozcinamy wykładzinę wzdłuż niego do jego końca
- to pozwoli na wygodniejsze podniesienie wykładziny w dwóch częściach z obydwu stron ale jeśli ktoś woli się szarpać w całości to wolnoć Tomku...
- teraz jest goła blaszana podłoga na której z obydwu stron dokładnie widać gdzie powinny być techniczne otwory rewizyjne których ostatecznie fabryka nie zrobiła.
Jak to wygląda? Normalnie jak w każdym aucie: na prostej blasze są ok 0,5cm podniesione do góry okrągłe przetłoczenia z obydwu stron o średnicy 22cm
- wywierciłem otwornicą otwory 22mm i elektrycznymi nożycami do blachy kupionymi dwa dni wcześniej za 260zł wyciąłem dwa piękne okrągłe otwory zostawiając rant ok 1cm aby teraz do niego ładnie przykręcić zaślepki
Koszt zakupu nożyc które się jeszcze przydadzą to POŁOWA koszów demontażu i montażu zbiornika - I TO TYLKO ZA PIERWSZYM RAZEM
Zagłuszki to dwa kółka wycięte z aluminiowej blachy 2mm za 10zł, ciut siliconu i 8-12 samowiertów.
Dojście idealne.
Diagnoza i naprawa bez konieczności demontażu zbiornika a co za tym idzie szybsza, tańsza i w każdym miejscu a nie tylko na kanale.
Kolejne dojście do zestawu pomp zajmuje ok 15 minut i jest za darmo - ktoś zdemontuje i zamontuje bak szybciej i taniej niż za darmo?
Wiem, że znajdzie się ktoś kto powie że znalazł się druciarz - ale ...... nie brakuje - to raz, a dwa to można wtedy zadać pytanie czy fabryki które fabrycznie robią takie dojścia to też druciarze?
Także oto sposób na szybkie i tanie uporanie się z dojściem do pomp.
A można taniej bo wystarczy wszystko przyszykować i podjechać do kogoś kto ma nożyce i za 4-ropak wytnie te otwory
TYLKO UWAGA:
- NIE CIĄĆ KĄTÓWKAMI !!!
- NIE CIĄĆ PRZECINAKAMI !!!
I to było by tyle odnośnie dojścia do pomp bez demontażu baniaka.
Odnośnie mojej usterki to okazało się że mam baniak pełen paliwa i rozerwaną instalację w zbiorniku.
Stan paliwa pokazywało ZERO a baniak był pełen i dlatego po zalaniu kilku litrów dalej mi odbijało - w każdym bądź razie tak sądzę bo póki co po ustaleniu i usunięciu wady instalacji jeszcze nie tankowałem.
Na razie jeżdżę i patrzę jak ubywa paliwa na wskaźniku. Zrobię jeszcze ze 100 km i zajadę na stację zobaczyć.
Dam znać jak będzie.
A ten post jest głównie jako podpowiedź odnośnie taniego zrobienia raz na zawsze dojścia do pomp.
Powodzenia
The End
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
- Lokalizacja: San Escobar
- Samochód: Trabant 601
- Dostał flaszek: 1
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
U mnie to zupełnie inaczej wyglądało.
Czysta tylko przetłoczona blacha.
Cięcie przecinakiem pozostawiam bez komentarza.
Jak nie zapomnę to jutro cyknę fotki jeśli ktoś chce bo dopiero jutro będę zakładał zagłuszki i składał do kupy.
Ale każdy robi jak woli - ja wolę tak jak ja.
Pozdro
Czysta tylko przetłoczona blacha.
Cięcie przecinakiem pozostawiam bez komentarza.
Jak nie zapomnę to jutro cyknę fotki jeśli ktoś chce bo dopiero jutro będę zakładał zagłuszki i składał do kupy.
Ale każdy robi jak woli - ja wolę tak jak ja.
Pozdro
The End
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
Re: Brak możliwości nalania Pb - bak? pompa paliwa? przewody?
Łysy
to nie była krytyka, tylko alternatywne rozwiązanie o podobnej ścieżce działania
i jak pisałem w opisie nie do końca mnie przekonujące
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty