Zawieszenie samopoziomujące
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Nadal nie moge dojsc jak to dziala
Koledzy czy moze juz ktos z Was doszedl jak dziala to Samopoziomujące tylne zawieszenie ? Wielokrotnie przygladalem sie temu ale nadal mnie nurtuje jak to dziala, i co za to odpowiada pozdro Tedi
A może niekoniecznie za samopoziomowanie odpowiadają amory (NIVO) może są jakieś poduszki na samym wahaczu pompowane. Przyznaję sie bez bicia że aż tak dokładnie nie oglądałem zawieszenia jeszcze.
A ten przewód który widać patrząc na koło tylne który idzie pionowo to jest od hydrauliki hamulca czy może przewód czujnika ABS a może to właśnie to ten.
A ten przewód który widać patrząc na koło tylne który idzie pionowo to jest od hydrauliki hamulca czy może przewód czujnika ABS a może to właśnie to ten.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Wygląda na to, że ten wężyk jest od paliwa i powiązany jest z pompą, która przelewa paliwo z lewej strony na prawą.
Przelewanie paliwa jest związane z napędem AWD zbiornik jest podzielony na dwie części, tak by zmieścił się wał.
Poziomowanie może odbywać się przez amortyzatory. Nie ma w nich nivo tak jak w mercedes czy w jaguar, ale tylne amortyzatory są zdecydowanie droższe od przednich jak się pytałem kiedyś handlarza dlaczego to mi odpowiedział iż mają jakiś tam procesor.
Przy procedurze ustawiania światem w pacyfice jest zapis : przed sprawdzeniem ustawienia świateł w samochodzie wyposażonym w korektor obciążenia zawieszenia należy przed czynnościami przejechać ok 5km do tego jeszcze jest kwestia ilości paliwa przy ustawianiu jak znajdę chwilę to wrzucę to na forum
pewnie jeszcze dwie wizyty w kanale i sprawa się wyjaśni.
Przelewanie paliwa jest związane z napędem AWD zbiornik jest podzielony na dwie części, tak by zmieścił się wał.
Poziomowanie może odbywać się przez amortyzatory. Nie ma w nich nivo tak jak w mercedes czy w jaguar, ale tylne amortyzatory są zdecydowanie droższe od przednich jak się pytałem kiedyś handlarza dlaczego to mi odpowiedział iż mają jakiś tam procesor.
Przy procedurze ustawiania światem w pacyfice jest zapis : przed sprawdzeniem ustawienia świateł w samochodzie wyposażonym w korektor obciążenia zawieszenia należy przed czynnościami przejechać ok 5km do tego jeszcze jest kwestia ilości paliwa przy ustawianiu jak znajdę chwilę to wrzucę to na forum
pewnie jeszcze dwie wizyty w kanale i sprawa się wyjaśni.
Ale ja nie mam AWD to co to może być za przewód chyba że zbiorniki są takie same dla AWD i FWDzyga pisze:Wygląda na to, że ten wężyk jest od paliwa i powiązany jest z pompą, która przelewa paliwo z lewej strony na prawą.
Przelewanie paliwa jest związane z napędem AWD zbiornik jest podzielony na dwie części, tak by zmieścił się wał.
.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Re re
[quote="zyga"]Wygląda na to, że ten wężyk jest od paliwa i powiązany jest z pompą, która przelewa paliwo z lewej strony na prawą.
Przelewanie paliwa jest związane z napędem AWD zbiornik jest podzielony na dwie części, tak by zmieścił się wał.
Poziomowanie może odbywać się przez amortyzatory. Nie ma w nich nivo tak jak w mercedes czy w jaguar, ale tylne amortyzatory są zdecydowanie droższe od przednich jak się pytałem kiedyś handlarza dlaczego to mi odpowiedział iż mają jakiś tam procesor.
Przy procedurze ustawiania światem w pacyfice jest zapis : przed sprawdzeniem ustawienia świateł w samochodzie wyposażonym w korektor obciążenia zawieszenia należy przed czynnościami przejechać ok 5km do tego jeszcze jest kwestia ilości paliwa przy ustawianiu jak znajdę chwilę to wrzucę to na forum
pewnie jeszcze dwie wizyty w kanale i sprawa się wyjaśni.[/quot
Ok procesor to procesor ale jak on dziala co nim lub czym on steruje ??? Tam zadne przewody ani rurki nie dochodz no chyba ze ja nie zauwazylem a ogladalem to z kazdej strony. Tedi
Przelewanie paliwa jest związane z napędem AWD zbiornik jest podzielony na dwie części, tak by zmieścił się wał.
Poziomowanie może odbywać się przez amortyzatory. Nie ma w nich nivo tak jak w mercedes czy w jaguar, ale tylne amortyzatory są zdecydowanie droższe od przednich jak się pytałem kiedyś handlarza dlaczego to mi odpowiedział iż mają jakiś tam procesor.
Przy procedurze ustawiania światem w pacyfice jest zapis : przed sprawdzeniem ustawienia świateł w samochodzie wyposażonym w korektor obciążenia zawieszenia należy przed czynnościami przejechać ok 5km do tego jeszcze jest kwestia ilości paliwa przy ustawianiu jak znajdę chwilę to wrzucę to na forum
pewnie jeszcze dwie wizyty w kanale i sprawa się wyjaśni.[/quot
Ok procesor to procesor ale jak on dziala co nim lub czym on steruje ??? Tam zadne przewody ani rurki nie dochodz no chyba ze ja nie zauwazylem a ogladalem to z kazdej strony. Tedi
Panowie znalazłem specyfikacje dla każdego modelu co w standardzie co za dodatkową opłatą jest też informacja o samopoziomowaniu zawieszenia, może komuś uda się rozkminić to niestety po angielsku oto link http://www.carsdirect.com/chrysler/pacifica
pozdrawiam
pozdrawiam
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Z tyłu wykorzystano amortyzatory samopoziomujące, aby zachować stałą wysokość nadwozia, niezależnie od obciążenia.
Podobne rozwiąznie jest stosowane subaru forester, saab'ie i w jeszcze innu kilku autach.
Dokładnej zasady działania tego amortyzatora jeszcze nie znalazłem ale ma dużo wspólnego z amortyzatorami Rancho RSX :
...
- jest to dwururowy amortyzator ze specjalną konstrukcją zaworu pozwalającą na
samoczyne dopasowanie się do obciążenia,
- grubość tłoczyska wynosi 16 mm,
- jest rekomendowany zarówno na drogę, jak do off roadu / w tym ekstremalnego /,
- minimalnie unosi samochód,
- znakomicie " wybiera " nierówności.
Model RSX
Samo poziomujący się amortyzator, którego charakterystyka pozwala na podniesie nadwozia nawet o 20/40 mm. Przeznaczony jest do samochodów z dodatkowym wyposażeniem takim jak wyciągarka, dodatkowy akumulator oraz inne akcesoria off roadowe podnoszącym masę własną pojazdu. ...
Do pacyfiki amory robi z tego co na razie znalazłem SACHS ich nr katalogowy 440 206
Podobne rozwiąznie jest stosowane subaru forester, saab'ie i w jeszcze innu kilku autach.
Dokładnej zasady działania tego amortyzatora jeszcze nie znalazłem ale ma dużo wspólnego z amortyzatorami Rancho RSX :
...
- jest to dwururowy amortyzator ze specjalną konstrukcją zaworu pozwalającą na
samoczyne dopasowanie się do obciążenia,
- grubość tłoczyska wynosi 16 mm,
- jest rekomendowany zarówno na drogę, jak do off roadu / w tym ekstremalnego /,
- minimalnie unosi samochód,
- znakomicie " wybiera " nierówności.
Model RSX
Samo poziomujący się amortyzator, którego charakterystyka pozwala na podniesie nadwozia nawet o 20/40 mm. Przeznaczony jest do samochodów z dodatkowym wyposażeniem takim jak wyciągarka, dodatkowy akumulator oraz inne akcesoria off roadowe podnoszącym masę własną pojazdu. ...
Do pacyfiki amory robi z tego co na razie znalazłem SACHS ich nr katalogowy 440 206
Cze
[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 20:10 ]
Cześć Koledzy,
mój mechanik ostatnio wyciągał mój tylny amor i przyznam się szczerze, że ten przewód który idzie przy tylnym kole nie jest z nim powiązany. Byłem przekonany, że jest to jakaś forma olejowego unoszenia zawieszenia poprzez dopompowania oleju lub gazu do amora ale jednak przynajmniej u mnie tak nie jest.
Amor jest nie zwykle twardy ( Dwie ciężkie osoby nie były w stanie go ugiąć po wymontowaniu) - jest gazowy lub gazowo olejowy, mieliśmy duży problem, żeby go włożyć z powrotem, nikomu nie polecam tej operacji robić we własnym zakresie. Wyjąć też nie było słodko. Co prawda nie jestem pierwszym właścicielem pojazdu i nie mogę być 100% pewien czy takie rozwiązanie jest we wszystkich Packach, czy jest coś zakombinowane w mojej aczkolwiek wygląda na oryginał.
Paweł GPC
[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 20:10 ]
Cześć Koledzy,
mój mechanik ostatnio wyciągał mój tylny amor i przyznam się szczerze, że ten przewód który idzie przy tylnym kole nie jest z nim powiązany. Byłem przekonany, że jest to jakaś forma olejowego unoszenia zawieszenia poprzez dopompowania oleju lub gazu do amora ale jednak przynajmniej u mnie tak nie jest.
Amor jest nie zwykle twardy ( Dwie ciężkie osoby nie były w stanie go ugiąć po wymontowaniu) - jest gazowy lub gazowo olejowy, mieliśmy duży problem, żeby go włożyć z powrotem, nikomu nie polecam tej operacji robić we własnym zakresie. Wyjąć też nie było słodko. Co prawda nie jestem pierwszym właścicielem pojazdu i nie mogę być 100% pewien czy takie rozwiązanie jest we wszystkich Packach, czy jest coś zakombinowane w mojej aczkolwiek wygląda na oryginał.
Paweł GPC
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Nie wszystko jest okGPC pisze:Co prawda nie jestem pierwszym właścicielem pojazdu i nie mogę być 100% pewien czy takie rozwiązanie jest we wszystkich Packach, czy jest coś zakombinowane w mojej aczkolwiek wygląda na oryginał.
Ta rurka jest od baku paliwa, a amor pozycjonuje całe auto dlatego nie ma regulowania świateł ani żyroskopu w ksenonach. Podobnie jak w Subaru Forester bez względu ile naładujesz tył auta będzie na tej samej wysokości. W środku tego amora są takie sitka i rurki przez które przelewa się olej z komory do komory utrzymując auto na stałym poziomie, jak odnajdę fotki rozciętego amora to je tu dokleję.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
to jest tak jak ze strzykawką jeżeli zatkasz koniec i pociągniesz ją do siebie a następnie puścisz tłoczek to on wróci z powrotem na soje miejsce, w drugą stronę podobnie, powietrze w środku się spręży a jak przestanie działać siła na tłoczek to rozprężając się cofnie go do pozycji startowej. I teraz trzeba sobie wyobrazić że ten olej który jest sprężany przy wciskaniu tłoczka płynie sobie gdzieś rurka ale nie wylatuje na zewnątrz tylko jest zawrócony i naciska taką samą siłą lub większą na tłoczek który go wypierał - tak działają te amory
w jaguar mam pompę, która utrzymuje stałe ciśnienie i unosi tył auta do stałej wysokości, w citroenach od których cały pomysł się wywodzi jest jeszcze inny układ - kula pełniąca funkcję amortyzatora podzielona jest membraną na dwie części olejową (L H M) i azotową, w naszym przypadku ktoś pomyślał i wsadził cały ten układ w amora
w jaguar mam pompę, która utrzymuje stałe ciśnienie i unosi tył auta do stałej wysokości, w citroenach od których cały pomysł się wywodzi jest jeszcze inny układ - kula pełniąca funkcję amortyzatora podzielona jest membraną na dwie części olejową (L H M) i azotową, w naszym przypadku ktoś pomyślał i wsadził cały ten układ w amora
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 26 lip 2014 09:06 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
moja miała zdemontowane całe tylne zawieszenie do naprawy blacharskiej i po złożeniu do lakierowania tył jest bardzo wysoko.
Bardzo jestem ciekaw jak złoży cały środek i dostanie trochę obciążenia czy się wyrówna, podobno mam przejechać parę kilometrów i wszystko wróci na swoje miejsce.
Znacie podobny przypadek?
Bardzo jestem ciekaw jak złoży cały środek i dostanie trochę obciążenia czy się wyrówna, podobno mam przejechać parę kilometrów i wszystko wróci na swoje miejsce.
Znacie podobny przypadek?
Pozdrawiam SYRENA V3
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Tak też będzie kolego uzbrój ją i pojeździj a wszystko się ustabilizuje.syrena 105l pisze:podobno mam przejechać parę kilometrów i wszystko wróci na swoje miejsce.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 26 lip 2014 09:06 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Pacifica ma z tyłu amortyzatory samo poziomujące się tak że spokojnie zaczekaj aż zrobisz i pojeździsz troszkę.syrena 105l pisze:super bo jakoś mi się wydawało że coś źle złożyli
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Krzysiek ale kolegi Paca jest rozbebeszona znaczy pusta. Pewno jak ja uzbroi to wówczas wróci do normy.verbea pisze:nie stwierdziłem żeby po złożeniu stała inaczej niż przed.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
tedi,
A jak to pogodzić z faktem, że czy obciążona czy też nie zawsze stoi na tym samym poziomie?
Czy poziom neutralny to taki, wyznaczony przez nacisk kompletnego ale nie załadowanego auta? I do niego samopoziomuje się auto jak obciążenie rośnie? A jak by zdjąć kawał ciężaru nadwozia to dupka pójdzie w górę?
Pytam nie dlatego, że nie wiem, ale z pewnością są tacy, którym odpowiedź może rozjaśnić w głowach ten obszar wiedzy. Nie chcę uchodzić za wszechwiedźmina.
M.
A jak to pogodzić z faktem, że czy obciążona czy też nie zawsze stoi na tym samym poziomie?
Czy poziom neutralny to taki, wyznaczony przez nacisk kompletnego ale nie załadowanego auta? I do niego samopoziomuje się auto jak obciążenie rośnie? A jak by zdjąć kawał ciężaru nadwozia to dupka pójdzie w górę?
Pytam nie dlatego, że nie wiem, ale z pewnością są tacy, którym odpowiedź może rozjaśnić w głowach ten obszar wiedzy. Nie chcę uchodzić za wszechwiedźmina.
M.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Kolego M, nie uchodzisz ale ja zaczekam na odpowiedni moment z wyjaśnieniem.M. pisze:Nie chcę uchodzić za wszechwiedźmina.
A być może nowi użytkownicy już zaczerpnęli wiedzy z naszej kopalni i sami odpowiedzą. Po co wszystko dawać na tacy ? Chciał bym by forumowicze też się podzielili zdobyta wiedzą jaka tu maja na naszym forum.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
- Lokalizacja: Czchów
- Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 2
Nowi coś tam zaczerpnęli
Nie wiem czy w Packach ten system działa podobnie (ale z tego co wyczytałem ze wcześniejszych postów to chyba tak), ale w moim dawnym aucie Lancia Kappa SW (chichot historii - teraz to ta sama marka w EU) miałem takie amorki. Jeśli uda mi się wstawić PDF to może coś to naświetli
nivo
Pozdrawiam
Nie wiem czy w Packach ten system działa podobnie (ale z tego co wyczytałem ze wcześniejszych postów to chyba tak), ale w moim dawnym aucie Lancia Kappa SW (chichot historii - teraz to ta sama marka w EU) miałem takie amorki. Jeśli uda mi się wstawić PDF to może coś to naświetli
nivo
Pozdrawiam
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 28 paź 2017 02:41 pm
- Lokalizacja: Ciechanów
- Samochód: Chrysler Pacyfika 3,5L AWD
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 3
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Re: Zawieszenie samopoziomujące
Słyszałem (ale nie pomnę niestety źródła)
że takie samopoziomujące amory można
regenerować - może ktoś, coś wie?
że takie samopoziomujące amory można
regenerować - może ktoś, coś wie?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg
Re: Zawieszenie samopoziomujące
Spróbuj tutaj: Nagengast.pl
Regenerują amortyzatory, firma z Gdańska.
Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka
Regenerują amortyzatory, firma z Gdańska.
Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka
'05 Chrysler Pacifica Touring 3,5/lpg
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid
'17 Toyota C-HR 1.8 Hybrid
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Zawieszenie samopoziomujące
Ja już u nich pytałem i (rok temu) nie robili
Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą.
Niestety amortyzatorów tego typu od Pańskiego auta nie regenerujemy.
Pozdrawiam,
Sebastian Kwiatkowski
Tel. 58 322 30 37 ; 58 302 56 33
P.U. NAGENGAST
ul. Malczewskiego 103
80-107 Gdańsk
www.nagengast.pl
Piotr