Próbowałem odkręcić miskę olejową pod silnikiem ale pokonały mnie śruby na wysokości sprężarki klimatyzacji.
Czy jest jakiś sposób aby ją zdemontować bez wyciągania sprężarki?
Jeżeli już będę musiał ją odkręcić to znowu nie wiem jak się dostać do jednej z śrub od góry. Wygląda to tak że będzie trzeba zdjąć zderzak i chłodnicę. No i czy dam radę zdjąć sprężarkę i nie rozszczelnić przy tym układu klimy?
Pomóżcie bo zaraz do wymiany uszczelki pod miska rozbiorę cały przód auta Naprawdę nie ma innej metody?
Miska olejowa
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 9
Re: Miska olejowa
kolego dobrze rozumujesz , nie da się włożyć buta od strony podeszwy , niestety nie wszędzie jest dostęp , musisz mieć miejsce od przodu , w tedy możesz uratować czynnik klimatyzacji i dasz radę ściągnąć miskę
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Miska olejowa
Na 100 procent da się zdjąć miche bez rozszczelnienia klimy . Co do odkręcania zderzaka. .... Nie pamiętam......,ale zdaje się... i tego jestem prawie pewien że nie trzeba go ruszac.Oczywiście sprężarkę trzeba odkręcić ,ale tylko tyle. Nie pamiętam dokładnie jak i co,ale pewnie to kwestia doboru odpowiednich kluczy i cierpliwości....
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
- Postawił flaszek: 3
- Dostał flaszek: 5
Re: Miska olejowa
po pierwszym podejściu nie widziałem mozliwości zdjęcia sprężarki bez ruszania zderzaka Jak to często bywa przy pracach we własnym garażu. Musze się zorientowac ile by za taką robote chcieli w warsztacie
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Miska olejowa
Dasz radę
A nawet jakby... Bo mogę nie pamiętać i trzeba zderzak zdjąć... Czy to takie straszne? To tylko parę "śrubek"
A nawet jakby... Bo mogę nie pamiętać i trzeba zderzak zdjąć... Czy to takie straszne? To tylko parę "śrubek"
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: Miska olejowa
W kwestii wymiany chłodnicy ktoś kiedyś pisał że trzeba również zdjąć zderzak, a okazuje się ze wcale nie trzeba.
Może i w tym przypadku nie będzie potrzeby go wyrywać.
Może i w tym przypadku nie będzie potrzeby go wyrywać.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
- Postawił flaszek: 3
- Dostał flaszek: 5
Re: Miska olejowa
OK, jestem juz po
zdjąłem zderzak (banalnie proste) i górną belkę trzymająca chłodnicę. Ułatwiło to bardzo prace bo miałem lepszy dostęp do sprężarki przez prawe nadkole i pod lampą.
Aby zdjąc miskę oleju w 3.5L trzeba zdjąć mocowanie sprężarki 4 śruby klucz 15, problem sprawia jedna która jest przykryta sprężarką (lewa góra patrząc od przodu auta), ale nie trzeba jej do końca wykręcac bo jest zrobiona fasolka z powiększonym otworem przez który po przesunięciu da się wyjąć cały wspornik. Tak więc musimy odkręcić sprężarkę 4 śruby klucz 13. Znowu problem sprawia jedna (lewa góra patrząc od przodu auta), da się ją odkręcic ale robiłem to po 1-2 ząbki na grzechotce Jak już odkręcimy sprężarkę wystarczy ją odsunąć (ja dodatkowo podnisłem silnik choć można i bez tego) i poluzować ostatnią śrubę wspornika i go wyjmujemy. Teraz juz mamy dostep do całej miski (oczywiście z drugiej strony też jest parę elementów do zdemontowania ale to już nic skomplikowanego).
PS. bardzo pomogły mi klucze płasko-oczkowe z grzechotką 10,13,15. Do tego zestaw kluczy nasadowych z grzechotką, ręczny klucz imbusowy długi 5 (nie nasadka) i klucz dynamometryczny przy dokręcaniu miski.
zdjąłem zderzak (banalnie proste) i górną belkę trzymająca chłodnicę. Ułatwiło to bardzo prace bo miałem lepszy dostęp do sprężarki przez prawe nadkole i pod lampą.
Aby zdjąc miskę oleju w 3.5L trzeba zdjąć mocowanie sprężarki 4 śruby klucz 15, problem sprawia jedna która jest przykryta sprężarką (lewa góra patrząc od przodu auta), ale nie trzeba jej do końca wykręcac bo jest zrobiona fasolka z powiększonym otworem przez który po przesunięciu da się wyjąć cały wspornik. Tak więc musimy odkręcić sprężarkę 4 śruby klucz 13. Znowu problem sprawia jedna (lewa góra patrząc od przodu auta), da się ją odkręcic ale robiłem to po 1-2 ząbki na grzechotce Jak już odkręcimy sprężarkę wystarczy ją odsunąć (ja dodatkowo podnisłem silnik choć można i bez tego) i poluzować ostatnią śrubę wspornika i go wyjmujemy. Teraz juz mamy dostep do całej miski (oczywiście z drugiej strony też jest parę elementów do zdemontowania ale to już nic skomplikowanego).
PS. bardzo pomogły mi klucze płasko-oczkowe z grzechotką 10,13,15. Do tego zestaw kluczy nasadowych z grzechotką, ręczny klucz imbusowy długi 5 (nie nasadka) i klucz dynamometryczny przy dokręcaniu miski.